• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd

Maciej Korolczuk
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (367)
Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.



Auta elektryczne i hybrydy powinny móc jeździć pod prąd na Piramowicza?

To już kolejna inicjatywa radnego WdG w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza.

Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. KonarskiegoMapka, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.

Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom



Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.

- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.

Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.

Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera



Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.

Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.

Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.


wideo archiwalne

Opinie (367) 10 zablokowanych

  • niedługo wybory (1)

    ten, kto przywróci normalność, ma mój głos

    • 35 3

    • normalność

      czyli ileś tam potrąceń i serki wymuszeń pierwszeństwa na niechronionych uczestnikach ruchu rocznie :D normalność autkowej rasy panów

      • 3 13

  • To jakas ustawka pod ubera?

    • 16 0

  • Radny zasłużył na nagrodę (4)

    Poważnie mówię

    • 14 0

    • Złoty kibel?

      :)

      • 8 0

    • Darwina

      • 8 0

    • mt6

      zaprawdę, powiadam wam, on już dostał swoją nagrodę

      teraz zostanie posłem, senatorem, albo ambasadorem w San Cośtamcośtam

      • 2 0

    • Darwina

      Jak go potrąci jadący pod prąd samochód

      • 3 0

  • trzeba do lufy zajrzeć (1)

    Poszedłbym dalej kierujących hybrydą albo elektrykiem zwolnić z posiadania prawa jazdy! Jedziesz ulicą jednokierunkową a tu z przeciwka wyjeżdża samochód pod prąd ale elektryk....no super ! Kiedyś Drozda komentował przepis kiedy można zastosować siłę do obrony koniecznej , Jeżeli bandyta do ciebie mierzy z pistoletu to nie możesz użyć siły dopóki nie upewnisz się że to broń prawdziwa , najlepiej sprawdzić czy pistolet bandyty ma gwintowaną lufę . Zaczynam się zastanawiać jak ma funkcjonować to miasto jak ma takich radnych

    • 35 0

    • A kto obecnie ma pierwszeństwo rowerzysta jadący pod prąd czy kierowca jadący zgodnie z przepisami?

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    A jak są oznakowane samochody hybrydowe? Elektryczne mają zielone tablice, to widać, ale hybrydowe? Jak poznać że dane auto może przejechać?

    • 272 4

    • ze jedzie ;)

      • 26 2

    • Radny chciałby tamtędy jeżdzić lub jego przyjaciółka

      • 133 0

    • Ma wielką

      trąbę z tyłu he he he

      • 5 0

    • Czy jak mam instalacje LPG (2)

      To jest to hybryda?

      • 86 2

      • Poniekąd jest (1)

        • 59 1

        • Czyli w sumie tez mógłby jezdzic pod prąd

          • 25 0

    • To moze zezwolic tylko np.czerwonym/czarnym/fioletowym autom (3)

      • 67 1

      • Vw passat poproszę

        • 23 0

      • Albo urzędnicy i znajomi

        • 12 0

      • i koniecznie w konia też

        • 1 0

    • mają napisane w dowodzie rejestracyjnym

      • 1 8

    • To tylko radny, nie wymagaj za dużo od niego, w szczególności znajomości przepisów ruchu drogowego

      • 3 0

    • (1)

      Stały posterunek straży miejskiej która będzie na podstawie dowodu rejestracyjnego (którego nie musimy wozić) będzie wpuszczać hybrydy. Przykro się czyta taki artykuł wiedząc, że na taki pomysł wpadł radny mający tytuł doktora, czyli osoba która powinna umieć w jakimś stopniu łączyć kropki.

      • 15 0

      • Jakby umiał łączyć kropki to by nie szedł do polityki

        • 6 0

    • Milicja będzie tam stała całą dobę i każdy samochód sprawdzała

      • 1 1

    • Naklejka Stop Smog Go Hybrid

      • 2 1

    • weście tego pajaca co chce jazdy pod prąd

      • 3 0

  • Pozwólmy też emerytom (2)

    Przechodzić na czerwonym świetle ...

    • 46 0

    • to akurat słuszne! (1)

      • 9 1

      • się zając śmiej, ale niepełnosprawny, na wózku, ma to prawo
        acz z innych powodów niż aluzja powyżej

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Przywrócić pierwotny kierunek ruchu na Piramowicza dla wszystkich. (22)

    Przywrócić pierwotny kierunek ruchu na Piramowicza dla wszystkich. Ta batalia doradców Pani Prezydent z kierowcami powinna mieć w końcu swój kres bo to miasto tez jest nasze.

    • 497 70

    • Można ewentualnie pójść na kompromis i zrobić wjazd nie na Al.Zwycięstwa, a tylko na Do Studzienki (6)

      I tak odciaży to znacznie Hallera i stanie w ogromnych korkach

      • 6 16

      • Gdzie Krym, a gdzie Rzym? (2)

        • 20 0

        • Gdzie Krym, a gdzie Rzym? (1)

          Krym to w prawo skośnie w dół. Rzym w lewo skośnie w dół.

          • 6 1

          • Pomysł i**otyczny. Ale co tam. Wszak to Gdańsk gdzie rozum rośnie na drzewach. Szkoda ze nie wszyscy mogą go zrywać.

            • 23 0

      • co? XD

        • 5 0

      • Można również iść pod urząd i pokazać urzędnikom co o nich myślimy.
        Jako społeczeństwo chyba zapomnieliśmy że to ONI pracują dla nas a nie odwrotnie.

        • 14 1

      • na miszewskiego (bo do studzienki to druga strona

        korki też są w lewo (w stronę grunwaldzkiej) i to większe. W prawo nie ma, ale nikt, kto przejechał hallera albo jechał marynarki polskiej nie bedzie chciał tam jechać, bo mógłby skręcić w mickiewicza.

        • 4 0

    • (2)

      Nie, bo nie umiecie jeździć i powodujecie wypadki

      • 14 23

      • A kierowcy hybryd czy elektrykow to beda umieli? (1)

        • 22 0

        • Nie będą i dlatego ten pomysł nie przejdzie.

          Było dobrze, kierowcy pokazali że ich ten układ drogowy przerasta, to już go nie ma.

          • 1 2

    • Wystarczy wyznaczyć szykanę dla rowerzystów i pieszych (6)

      Na skrzyżowaniu ul. Piramowicza i Al. Zwycięstwa. Ten skręt doprowadzi do spowolnienia ruchu rowerzystów i bezpieczeństwa pieszych.
      Przywrócić poprzednią organizację ruchu, ...bo sam to zrobię.

      • 33 19

      • i dalej niczego nie rozumiesz! (5)

        póki nie zrozumiesz nie ma nawet cienia szans na zmianę obecnej sytuacji. Szykana to była na Piramowicza dla samochodów, bo to one wyjeżdżają z podporządkowanej i muszą ustąpić pierwszeństwa, także rowerzystom. Ale ponieważ szykana była nieskuteczna, nie ustępowali, wymuszali, było niebezpiecznie - to jest co jest! To jest tylko wina kierowców którzy tam tak jeżdzili.

        • 12 31

        • Spoko. Spróbuję rozjaśnić... (4)

          Definicja. "Szykana to serpentynowy zakręt na drodze, dodany przez projekt, a nie podyktowany geografią. Szykany dodają dodatkowe zakręty i są używane w wyścigach samochodowych, jak i na drogach i ulicach aby spowolnić ruch ze względów bezpieczeństwa".
          Problem skrzyżowania ul. Piramowicza z Al. Zwycięstwa polega na tym, że należy zapewnić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Kierowca jadąc ulicą Piramowicza dojeżdżając i chcąc się włączyć do ruchu na Al. Zwycięstwa musi zatrzymać się na drodze dla rowerzystów i chodniku pieszych. Zatrzymując się wcześniej nie widzi ruchu pojazdów na Al. Zwycięstwa. Ewentualne zainstalowanie luster nie rozwiąże problemu. Aby rozwiązać ten "supeł', należy w tym miejscu spowolnić ruch rowerzystów, ("Szurkowscy" w tym miejscu rozwijają dużą prędkość) i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych.
          Owa szykana "pozwoli" przenieść przecięcie się ruchu samochodów, rowerzystów i pieszych od Al. Zwycięstwa w głąb ul. Piramowicza. W tej opcji kierowca włączający się do ruchu w Al. Zwycięstwa nie będzie zagrożeniem dla rowerzystów i pieszych, bo ...ich tam nie bedzie.Moim skromnym zdaniem, ten projekt niezbyt kosztowny pozwoli na rozwiązanie tego problemu.
          Przywrócić poprzedni ruch na ul.Piramowicza!!!!

          • 8 10

          • Nie musi zatrzymać się na drodze dla rowerów ani na chodniku (2)

            Było wystarczająco dużo miejsca między nimi a jezdnią. Ale i tak stawaliście jak ostatnie ch..e tylko po to, by inni nie jechali

            • 8 9

            • trochę przesadzasz. (1)

              chamsko stających na przejściu/przejeździe kierowców było mało. za to lecących na złamanie karku rowerzystów ścinających szykanę od groma. i mówię to z perspektywy rowerzysty, samochodem tam nigdy nie jechałem, rowerem w miarę regularnie w lecie. a w zimie- sorry, ale dla kilku zapaleńców, którzy raczej stanowią zagrożenie dla innych, bo wierzą, że rower jest najlepszy na wszystko będziemy korkować całą okolicę?
              tam powinna być po prostu sygnalizacja zsynchronizowana z przejściem dla pieszych do tramwaju przy konsulacie (albo w ogóle przejście przysunąć bliżej- 99% korzystających to uczniowie conradinum) i z pętlą indukcyjną, by nie uruchamiała się, gdy nie jest potrzebna (czyli żeby rowerzystom czerwone nie wyskakiwało, dla samochodów na zwycięstwa niech wyskakuje)
              tak, rowerzyści też mogą stać na czerwonym. odciążyłoby to skrzyżowanie z hallera i emisję spalin. a pomysł z elektrykami i hybrydami bezsensowny- to właśnie te pojazdy są dobre dla otoczenia, gdy stoją w korku:)

              • 7 4

              • Wyobrażasz sobie postawienie takiej samej szykany na Grunwaldzkiej obok?

                Wiadomo, i**otyczny pomysł, bo kto by zwalniał mając pierwszeństwo...

                Jednak na DDR oczywiście wolno i stanąć w poprzek pasa i zatrzymywać ruch z uprzywilejowanej drogi...

                • 3 3

          • Dokładnie tak to powinno być rozwiązane,ale jak widać myślenie to trudny proces.

            • 3 0

    • Nie po to Agata to wymyśliła, żeby teraz zmieniać (2)

      Pomysł masz dobry ale nie przekonasz pani miejskiej inżynier ruchu.

      • 18 2

      • Kim jest Agata? (1)

        • 2 3

        • Rowerzystką.

          • 5 0

    • I to się da zrobić bezpiecznie i wygodnie.

      Światła dla samochodów zsynchronizowane ze światłami na przejściu do politechniki, ba możnaby mieć przejście i dojście do przystanku tramwajowego znacznie bliżej.

      • 6 2

    • Dzwon za dzwonem dzwonić bedzie.

      • 0 1

  • Tylko jednoślady w tym miejscu powinny jeździć.

    Reszta na prąd lub nie to nie powinny

    • 26 21

  • Wyjątki (4)

    To ja mam lepszy pomysł schemat jak niżej :
    Dopuszczeni do ruchu :
    Poniedziałek - kierowcy z imieniem od A do K
    Wtorek - tylko leworęczni
    Środa - tylko kierowcy z zielonymi oczami
    Czwartek - tylko kobiety urodzone po I kwartale 1979 ale przed II kwartałem 1980
    Piątek - tylko katolicy którzy w danym tygodniu byli u spowiedzi
    Sobota - tylko auta z przebiegiem wyższym niż 1 mln km
    Niedziela - wszyscy którzy nie pasują do pozostałych dni tygodnia.
    Wyjątki stanowią :
    Politycy i całe ich rodziny.
    Honorowi dawcy krwi
    Pracownicy tartaków
    Mistrzowie świata w tenisie stołowym
    Samochody nie starsze niż 30 dni
    Baletnice z 30 letnim stażem
    Emerytowani stajenni
    Rycerze oraz ich giermkowie,
    Dorożki

    Pozdrawiam

    • 78 1

    • Dorożki... (1)

      Elektryczne czy hybrydowe? Bo to też ważne!

      • 7 0

      • istnieją też paznokcie hybrydowe oraz rośliny i zwierzęta hybrydowe
        strach się bać

        • 4 0

    • Dodatkowo...

      Zmiana wchodzi w życie z dniem 15.05.2023 jednak należy pamiętać, że wcześniej ustanowiona czasowa organizacja ruchu pojazdów polegająca na odwróceniu kierunku ruchu pozostaje ważna do dnia 19. 08.2023.

      • 5 0

    • A Rydwany mają się kurzyć za setki tysięcy?

      • 4 0

  • A czym (1)

    jeździ radny? Hm?

    • 26 1

    • Hmmm

      Na srebrnym rycerzu :)

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane