• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rafineria Gdańska szósta w Europie

ms
20 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Rafineria Gdańska została uznana, za najlepszą w Europie Środkowej i Wschodniej, oraz za szóstą na całym kontynencie. Rafineria Gdańska została uznana, za najlepszą w Europie Środkowej i Wschodniej, oraz za szóstą na całym kontynencie.

Gdańska rafineria została uznana za najlepszą w Europie Środkowo-Wschodniej i szóstą na całym kontynencie. Tak stwierdzili eksperci stowarzyszenia World Refining Association, podczas konferencji branży rafineryjnej i petrochemicznej w Warszawie.



Za co nagrodzono gdański zakład? Za "wysoki stopień wykorzystania instalacji produkcyjnych oraz jeden z najwyższych w regionie wskaźników efektywności energetycznej". Eksperci docenili także najbardziej zaawansowany program rozwojowy w tym regionie Europy, czyli Program 10+.

- Ten tytuł jest potwierdzeniem, że kierunek rozwoju Grupy Lotos jest dobry. Wyróżnienie przyznane przez tak znakomite grono gości daje nam powody do dumy - powiedział Marek Sokołowski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos.

W przemyśle petrochemicznym wiarygodną podstawą dla tworzenia podobnych zestawień i porównań są raporty Solomon, w których amerykańska firma konsultingowa ocenia rafinerie. Pod uwagę brane są m.in. wydajność, stopień wykorzystania instalacji, koszty pracy, emisja zanieczyszczeń. Studium obejmuje 350 światowych rafinerii, w tym 106 rafinerii europejskich odpowiadających za 91 proc. zdolności przerobowej kontynentu.

W ostatnim raporcie Grupę Lotos umieszczono na szóstym miejscu pośród wszystkich rafinerii europejskich i pierwszym w tej część Europy.

W dużej mierze jest to zasługą programu modernizacji gdańskiej rafinerii. Inwestycje realizowane pod szyldem "Program 10+" pozwolą przede wszystkim na zwiększenie zdolności przerobowych ropy naftowej o 75 proc., z 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Inwestycje realizowane są we współpracy m.in. z firmami Shell, Technip, Uhde, Fluor, Lurgi. Pierwsze instalacje wybudowane w ramach "Programu 10+" zostaną uruchomione w 2009 r.

World Refining Association to niezależna instytucja działająca na rzecz rozwoju sektora przemysłowo-energetycznego. Współpracuje z koncernami paliwowymi i rządami wielu krajów. Celem organizowanych przez nią spotkań jest wymiana informacji oraz doświadczeń biznesowych partnerów sektora z regionów Europy, Rosji, Bliskiego Wschodu oraz Azji.
ms

Opinie (72) 2 zablokowane

  • (3)

    Myślę, że w rafineri nie można narzekać na zarobki drogi kolego ;) Hehe dla wszystkich... tak, dajmy jeszcze podwyżkę prezesowi Panu P.O. ;]

    • 0 0

    • Chodziło mi własnie o wszystkich czyli tych którzy właśnie nie zarabiają tak dużo jak np. P.O i wielu innych:)
      Pozdro.

      • 0 0

    • No to się mylisz drogi kolego,można narzekać, różnice w zarobkach pomiędzy 'starymi' a 'nowymi' pracownikami pracującymi na tych samych stanowiskach i wykonującymi dokładnie tą samą pracę są w niektórych spółkach ogromne i potrafią wynosić 200-300%, lekka przesada.

      • 0 0

    • nie PAN P.O. tylko TOWARZYSZ P.O.

      i nie P.O. tylko LUKASZENKA - tak o nim mowia w tej niby korporacji - buhahahahahaha

      • 0 0

  • a chcieli to ruskim sprzedać

    dzięki Bogu to nie przeszło.

    ta decyzja była jeszcze bardziej debilna niż projekt elektorwni węglowej obok westerplatte!!!

    • 0 0

  • Zapomnieli o najgorszej sieci sprzedaży stacjach Lotosu. (6)

    Trzeba mieć stalowe nerwy, aby tam tankować. Jak się pomylą na stacji przy wystawianiu faktury, to nie wypiszą nowej. Trzeba listownie do nich przysłać korektę. Nie istnieje żadna sieć informatyczna w tej firmie. Na każdej stacji Lotosu trzeba podawać dane do faktury. Za tankowanie na stacjach przyznają punkty. Wymienić je można na tak bezsensowne nagrody, że nawet Biedronka wstydziłaby się je zamówić. Ceny za paliwo.... bez komentarza. Orlen jest tańszy.

    • 0 0

    • wole lotos stare cpn-y ze znaczkem orlenu

      a poza tym tanszy? chyba coś ci sie przewidziało, do obsługi też się nie przyczepię a na orlenie też musisz podawać dane do faktury na każdej stacji (podobnie jak na bp, shellu itp - co wynika z tego że właścicielem każej stacji jest inny podmiot - nie wiedziałeś). a kto zbiera punkty - chyba dzieci, chyba ze jesteś dzieckiem przedstawiciela handlowego które raz na 2 miesiące wybiera sobie breloczek z katalogu orlenu.

      • 0 0

    • (3)

      Człowieku!! Miej pretensje do tego ministra który zmienił zasady korygowania faktur!! Jesteś pewnie pracownikiem z budowy i nic nie wiesz o prawie jakie obowiązuje ... żal takich ludzi. Dane do faktury ? a co ma by skanowanie siatkówki oka albo na smród komputer ma rozpoznawać z jakiej jesteś firmy hahaha...

      • 0 0

      • Inzaghi. (1)

        Ty chyba nie tankowałeś na cywilizowanych stacjach. Na Statoilu nawet na drugim krańcu Polski wystarczy podać NIP lub kartę i już faktura się drukuje. Na Nestle wystarczy mieć kartę i faktury zbircze sami co miesiąc przysyłają (niestety troche z za dużym opóźnieniem).
        Na Lotosie swojego czasu jeśli się miało ich kartę rabatową też nie trzeba było podawać danych - chyba że się trafiło na stację ajencyjną.

        • 0 0

        • Wszystkie stacje Lotos w tej chwili są ajencyjne

          Po pierwsze: wszystkie stacje pod szyldem Lotos są teraz ajencyjne. Po drugie nikt nie broni Ci mieć karty Lotos Biznes, która pozwala m.in. na otrzymywanie zbiorczych faktur co miesiąc. Najpierw myśl, potem zbierz informacje, a na końcu pisz ;)

          • 0 0

      • Dziecko przy komputerze.

        Każdy sprzedawca ma obowiązek wystawienia poprawnej faktury. Nie można wystawiać faktury z danymi innej firmy i twierdzić, że to klient ma swoim obowiązku te dane skorygować (przysłać listownie korekte). Sytuacja z Lotosu obok toru żużlowego

        • 0 0

    • Czytam i śmiać mi się chce

      Rafinefia traktuje stacje jako zło konieczne. Stacje naliczają punkty, zbierasz je jak ciułacz i końca nie widzisz, chyba, że jesteś kierowcą tira. Punkty mają przepadać za jakiś czas jeśli ich nie wykorzystasz, także zbieranie w długim okresie w ogóle nie jest opłacalne dla tankujących. Łapią frajerów którzy płacą więcej za paliwo zasłaniając się kosztami programu z nagrodami. Dlaczego nie zrobią dwóch cen, dla tych co chcę zbierać punkty i dla tych co ich nie chcą? Odpowiedź jest banalnie prosta. Wyszłoby, że na początku punkty zbieraliby tirowcy, a później już prawie nikt, ponieważ szefowie firm transportowych zabroniliby tankowania ze względu na oszczędności. W rezultacie skończyłoby się tym, że trzeba byłoby zwolnić pracowników którzy przy tym pracują, tirowcy odbiliby się od nich i sprzedaż by spadła. Sprzedaż spada, prezes dostaje ciśnienia, nie serca ale odgórne za spadek sprzedaży i tzw. lecą głowy. Także nie łudźcie się, że będzie lepiej. Będzie to funkcjonować i my, a raczej wy będziecie za to płacić. Ja zamieniłem już punkty na to co mogłem i więcej do nich nie wrócę. Ponieważ nie jestem zwolennikiem reklamy innych koncernów nie będę podawał ich z nazwy, ale każdy wie że są inne sieci które punktów nie oferują i rozwijają się bardzo dobrze, a Lotos dziwi się jak oni to robią. Odpowiedź jest prosta – w każdej dziedzinie taka sama – nie rób tego co wszyscy, zrób coś co będzie oryginalne, czego inni nie zaoferowali. Założę się że osoby odpowiedzialne za program z punktami pochodzą z innych firm, czyli z rynku i nie potrafią myśleć inaczej jak masa, powielając to samo.

      • 0 0

  • (3)

    Nie mozna narzekac na zarobki,to jakis zart?

    • 0 0

    • A ile zarabiasz? (2)

      Mam poniżej 4 tys netto, wegetacji nie uświadczam, ale do bezstresowego funkcjonowania trochę brakuje.

      • 0 0

      • to zobacz ile placisz podatku !!!!! w polszy sa bardzo wysokie koszty pracy w stosunku do wysokosci pensji. (1)

        ale coz polactwo chcialo socjalizm to masz - gwarantuje ci wiecej nie zarobisz nigdzie z twoimi kwalifikacjami

        • 0 0

        • Coś Ty taki butny?!

          Z pogardą o moich kwalifikacjach, w sumie Ci nie znanych.
          Jeszcze przyignorowałeś higine języka. Wstydz się!

          • 0 0

  • NIE MA (7)

    czegoś takiego, jak Rafineria Gdańska SA,
    od 2003 jest GK "Lotos" S.A. , ale nagrody i wyników gratuluje.
    Widać powyżej, jak można rozwijać zakład,
    kiedy nie trzeba się martwić pseudo-ekonomistami
    i menagerami z Wiejskiej.., a firma co cztery lata nie stanowi
    politycznego łupu dla kolesi. Dzięki temu wskażnik ROE i EBITA
    są na przyzwoitym poziomie.

    • 0 0

    • dla scislosci jest 'Grupa Lotos SA' (6)

      i Grupa Kapitałowa Grupy Lotos SA

      • 0 0

      • (5)

        dla większej ścisłości:

        Grupa LOTOS S.A.

        :)

        • 0 0

        • dla (4)

          jeszcze większej ścisłości ,
          jest GK "Lotos" S.A.
          w skład której wchodzi Grupa Lotos S.A.

          • 0 0

          • Nie ma grupy kapitałowej (3)

            SA. Skąd to wymyśliłeś? Zajmij się może techniką, p. techniku.

            • 0 0

            • SA (2)

              postudiuj kodeks spółek handlowych,
              to może pogadamy..

              • 0 0

              • (1)

                jak ktoś poradził - zajmij się techniką

                Grupa Lotos SA (podmiot prawny) jest spółką dominującą, która konsoliduje pozostałe podmioty z grupy, w związku z tym jest Grupa Kapitałowa Grupy Lotos SA

                • 0 0

              • i tak, i nie

                • 0 0

  • brawo gdansk

    gdynia zawsze w tyle

    • 1 0

  • własnie (1)

    ktos moze wie dlaczego Lotos jest mniej wrażliwy na zawirowania polityczne niz Orlen

    • 0 0

    • bo jest

      mniejszy..

      • 0 0

  • Pieknie (1)

    Brawa dla Rafinerii za 6 miejsce, byle by jeszcze jakosc paliwa byla 6 w europie to bylo by piekniej :)

    • 0 0

    • I płace dla pracowników dzięki którym lotos ma taką renome! Bo kto jak nie pracownicy tworzą obraz firmy, klient nie ma styczności z prezesem Lotosu tylko sprzedawcą na stacji a Ci mają naj mniej pieniędzy że musza liczyć grosz co do dnia wypłaty!!!

      • 0 0

  • (1)

    Szkoda tylko że nie wypłacają odszkodowań za śmierc, która stała sie w ich zakładzie pracy, mówię o tym wybuchu co zgineły 3 osoby...

    • 0 0

    • A niby dlaczego mieliby wypłacić?

      Osoby, które zginęły spowodowały wybuch nie stosując się do przepisów BHP obowiązujących na terenie zakładu. Dlaczego GL miałaby płacić odszkodowanie tylko dlatego, że było to na ich terenie?

      • 0 0

  • no super a wszystkie spaliny z licznych kominów przeważnie na śródmieście sie kierują ale jest fajnie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane