- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (209 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (409 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (73 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Raport sanepidu 2.04.2020. Coraz mniej osób w szpitalu
Koronawirus na Pomorzu. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku w najnowszym raporcie z 2.04.2020 roku odnotowała 8 nowych zakażeń w regionie. Ponownie spadła liczba hospitalizowanych. Informacje można znaleźć na stronie internetowej sanepidu. Codziennie publikujemy też nowe dane na temat koronawirusa na portalu Trojmiasto.pl.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
W porównaniu do stanu na środę, łączna liczba osób z wykrytym koronawirusem na Pomorzu w czwartek, 2.04.2020 r., wzrosła o 8 i wynosi obecnie 68. Najwięcej osób - po 3 - pochodzi z powiatu wejherowskiego oraz Gdańska. Jest też jeden nowy chory w Gdyni oraz jeden w powiecie kartuskim.
Kwarantannie domowej poddane są na Pomorzu 802 osoby. 9 osób nadal jest w szpitalu z powodu podejrzenia zakażenia koronawirusem. Przez ostatnią dobę na Pomorzu przebadano 220 próbek. W sumie na Pomorzu wykonano już 2274 testy na koronawirusa. 68 z nich dało wynik pozytywny.
2692 zakażonych koronawirusem w Polsce
Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że obecnie w Polsce są 2692 osoby zakażone koronawirusem. 51 osób zmarło.
Na Pomorzu nie ma ofiar śmiertelnych koronawirusa.
Koronawirus Gdańsk, Gdynia, Sopot - wcześniejsze raporty sanepidu
Koronawirus: jak się zachować, jeśli podejrzewamy zakażenie?
- z podejrzeniem koronawirusa nigdy nie powinniśmy zgłaszać się do lekarza rodzinnego ani na szpitalne oddziały ratunkowe
- w przypadku wątpliwości zadzwonić na całodobową infolinię NFZ - 800 190 590 lub telefonicznie skontaktować się z właściwą ze względu na miejsce zamieszkania/obecnego pobytu powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną
Wojewódzka SSE w Gdańsku ul. Dębinki 4, tel. 605602195
Powiatowa SSE Gdańsk ul. Wałowa 27, tel. 698941776
Powiatowa SSE Gdynia ul. Starowiejska 50, tel. 605462480
Powiatowa SSE Sopot ul. Kościuszki 23, tel. 663399599
Graniczna SSE w Gdyni ul. Kontenerowa 69, tel. 608358721
Miejsca
Opinie (393) 8 zablokowanych
-
2020-04-02 22:46
Opinia wyróżniona
Ktos mi wytlumaczy? (26)
W calej Polsce dzis zmarlo 14 osob wczoraj 10 czyli umiera coraz wiecej jezeli spojrzymy np na poprzedni tydzien czy poprzednie dni, dzis mamy 392 nowe przypadki czyli mozna powiedziec ze jest tendencja wzrostowa.. i niestety bedzie wzrastac.. a tymczasem w wojewodztwie Pomorskim wszyscy zdrowieja, juz prawie kazdy wyszedl ze szpitala, nowych
W calej Polsce dzis zmarlo 14 osob wczoraj 10 czyli umiera coraz wiecej jezeli spojrzymy np na poprzedni tydzien czy poprzednie dni, dzis mamy 392 nowe przypadki czyli mozna powiedziec ze jest tendencja wzrostowa.. i niestety bedzie wzrastac.. a tymczasem w wojewodztwie Pomorskim wszyscy zdrowieja, juz prawie kazdy wyszedl ze szpitala, nowych zarazonych prawie nie ma ( patrzac na inne wojewodztwa) na kwarantannie tez malo osob... ja sie pytam co jest? O co tu chodzi?! Wina malej ilosci testow czy jak?
- 123 25
-
2020-04-04 21:54
W Gdansku niemiecka dyscyplina.Siedziec w domu to siedzimy.Nie tak jak sloiki w Wawie nad Wisla.
- 3 0
-
2020-04-03 18:50
Nie robią badań
Sanepid twierdzi często ze nie ma takiej potrzeby.
Można spojrzeć na statystyki ile jest w Polsce badań wykonywanych na milion mieszkańców w porównaniu do Europy- 2 0
-
2020-04-03 17:36
mala ilosc testow
dzolis rozmawialem z osoba ktorej syn czeka na wynik wymazu pobranego w niedziele!! tj. 5 ty dzien czeka. kwarantanna skonczyla mu sie w niedziele a za dwa dni bedzie kolejna niedziela hahahhaha w Niemczech 89tys chorych w polsce 3,5 tys na prawde ktos w to wierzy?
- 4 0
-
2020-04-03 17:26
Jesteśmy odległym miastem na północy
Jesteśmy odległym miastem na północy, na pewno już to kiedyś zauważyłeś przeglądając oferty allegro, porównując ofertę w sklepach.
- 3 0
-
2020-04-03 15:09
No właśnie? Dlaczego Gdańsk wlecze sie w ogonie zakażeń i zgonów?
Pani Dulkiewicz: żądamy więcej zakażonych, wiecej zgonów, więcej śmierci ! W czym jesteśmy gorsi od Warszawy? Tam mają już blisko 1000, można? Można!
- 8 6
-
2020-04-03 12:30
Jak sie nie robi badan to i wyniki ok.Wczoraj to nie okolo 400 tylko 600 bo z rana juz bylo.200 z wczoraj .Wiec nie ma sie co cieszyc a bedzie sie to rozwijalo.
- 4 2
-
2020-04-03 12:22
Ogólnie (1)
W całej Polsce dziennie umiera 1000 osób i to jest normalne na koronę kilkadziesiąt i epidemia
- 5 8
-
2020-04-03 14:02
już teraz w okiolicy Rzeszowa nie ma miejszc w szpitalach i wożą chorych do innych miast
- 3 3
-
2020-04-03 11:46
bo Struk zamknięty w izolatce, nie lata do Bergamo i nie zaraża
- 15 4
-
2020-04-03 11:01
Nie maja testów (1)
skoro nie masz wysokiej goraczki kaszlu nikt ci testu nie zrobi mozesz miec inne objawy korona nikt na to nie patrzy
- 6 4
-
2020-04-03 13:39
To prawda, sprawdzone
Jak zadzwonisz na infolinię sanepidu i powiesz ze masz kaszel, gorączkę, bóle mięśniowe ale nie jesteś umierający to powiedzą Ci że masz siedzieć w domu i obserwować się. Jak stan się pogorszy to we własnym zakresie przyjechać do namiotu pod szpitalem. Karetki wysyłają po chorych którzy nie mogą już o własnych siłach dotrzeć do namiotu. 90 proc chorych siedzi w domu.
- 9 0
-
2020-04-03 10:01
Jod w powietrzu (2)
Jedną z opcji jest fakt że mamy pogodę sztormową przez większość czasu. Daje to nam podwyższony poziom jodu w powietrzu. A ten niespecjalnie dobrze wpływa na drobnoustroje... Dodatkowo na pomorzu wzięto się na poważnie za ograniczanie kontaktów międzyludzkich co też pomogło.
- 23 0
-
2020-04-03 16:49
Podwyższony po ziom jodu a pełno Pomorzan choruje na tarczycę. (1)
- 2 0
-
2020-04-04 20:08
bo jod w soli i od morza daje zbyt dużo i robi się chora tarczyca
- 2 0
-
2020-04-03 09:54
ja wim (2)
to je wina tuska
- 16 6
-
2020-04-03 11:14
On to już poziom jego kolegi co sam obalił płoty (1)
Ich dwoch to już fajny zespół :)
- 8 2
-
2020-04-04 21:51
Takich trzech jak ich dwoch to niema ani jednego.
- 1 0
-
2020-04-03 09:41
U nas wprowadzono ozonowanie karetek i miejsc szczególnie narażonych na występowanie wirusa,godne uwagi jest wprowadzenie dzisiaj w Warszawie dyzenfekcji wodą ozonowana tani i
skuteczny sposób,trzeba to wprowadzić w Gdańsku.- 15 0
-
2020-04-03 09:08
Mała ilość testów - sam sobie odpowiedziałeś.
- 13 10
-
2020-04-03 08:06
Pewnie dlatego że u nas bardzo dużo osób ma choroby górnych dróg oddechowych (1)
I płuc. Tak było od dłuższego czasu. Wystarczylo wejść do autobusu i przynajmniej 1/10 osób kaszlala jakby miała gruźlicę. Skąd oni mają wiedzieć że mają koronowirusa? Dla nich kolejna to po prostu kolejna tego typu choroba.
- 28 3
-
2020-04-03 09:01
Bo epidemia sie zaczela w styczni
Bo epidemia sie zaczela w styczniu i u nas juz przechorowali. Wiele osob wczoraj o tym pisało. Ja sama caly styczen i pol lutego przelazałam z takim kaszlem i goraczką, mój facet z pracy przywlekł. Mówił ze kolega z delegacji wrocił. Miesiac nie mogłam dojsc do siebie tylko gorączka i kaszel był
- 32 2
-
2020-04-02 23:47
A może... (1)
A może dlatego tak jest, bo u nas wzrost zachorowań był wcześniej, bo ferie mieliśmy wcześniej, wyjazdy na narty i wszystko w Pomorskiem zaczęło się już w styczniu????
- 66 4
-
2020-04-03 19:02
oczywiście, że tak......
- 1 0
-
2020-04-02 23:07
Wina wyłacznie tego ze kurczy ci sie mózg idlatego piszesz coraz wieksze głupoty :) (2)
- 17 47
-
2020-04-03 08:33
mamusia na kompanie woła (1)
- 12 4
-
2020-04-03 13:35
Woła jak jest jej na mnie dobrze ;)
- 4 3
-
2020-04-02 20:16
Opinia wyróżniona
(56)
9 ludzi w szpitalach? I o co ten krzyk? Dajcie zyc i pracowac.
- 174 223
-
2020-04-05 14:58
Pracuj, pracuj aż się przepracujesz...
- 0 0
-
2020-04-03 10:13
9, bo nie są robione testy i jeszcze je ograniczają prąc do wyborów,
a powinni robić ich więcej, a nie mniej! Jak się ma koszt zrobienia testów, choćby każdemu Polakowi do kosztów leczenia, o gospodarczych nawet nie pisząc. Najlepiej robić je powszechnie i odizolować chorych, a zdrowym dać normalnie funkcjonować, bo tak - masz rację, jak te rządowe ograniczenia/wygłupy potrwają miesiąc, to połowa ludzi nie będzie
a powinni robić ich więcej, a nie mniej! Jak się ma koszt zrobienia testów, choćby każdemu Polakowi do kosztów leczenia, o gospodarczych nawet nie pisząc. Najlepiej robić je powszechnie i odizolować chorych, a zdrowym dać normalnie funkcjonować, bo tak - masz rację, jak te rządowe ograniczenia/wygłupy potrwają miesiąc, to połowa ludzi nie będzie musiała już wychodzić z domów, bo nie będzie miała dokąd chyba, że pod budkę z piwem.
Aaa... nie będą mieli na to piwo. to jest tak oczywiste, że aż nie wierzę, że trzeba to wykładać czarno na białym.- 1 5
-
2020-04-03 05:26
Mało to jedź do Lombardii
- 5 3
-
2020-04-03 01:05
po co klamac????
jest strasznie...w szpitalu nie ma miejsc...
- 4 6
-
2020-04-02 23:00
Jakie 9!?
W samym szpitalu MW jest ponad 40 i kilkanaście zgonów, media kłamią!!!!
- 3 11
-
2020-04-02 22:53
(1)
Obudzicie sie jak nie bedzie pracy i chleba. I stracicie wszekie swobody obywatelskie w panstwie policyjnym. Zakladam, ze ci co tak bardzo apeluja o siedzenie w domach to ludzie bardzo dobrze sytuowani finansowo co sobie moga nic nie robic przez pol roku na ich zdalnej "pracy" czyli kawka w pizamie o 11. Trudno. Bedziemy umierac z glodu i sie zabijac po straceniu wszystkiego, zeby nie dopisali paru zgonow z powodu wirusa.
- 10 12
-
2020-04-03 11:27
Lepiej obudzić się zdrowym i biednym niż w ogóle się nie obudzić
- 6 1
-
2020-04-02 22:44
jaka odpowiedź wyróżniona???!!!!! (2)
przecież to jakiś totalny deb..
już mam dość tych i**otycznych opinii
mam nadzieję że ludzie będą trzymać się zasad.i nie pier.nie nas tak jak na południu eu. bo polska służba zdrowia nie jest zupełnie.na to gotowa
jeśli jest jakiś moderator to może niech się zastanowi jakie opinie wyróżnia, chyba że też ma chrust w głowie
życzę wszystkim zdrowia i rozsądku- 14 8
-
2020-04-02 22:57
więcej bzdurnych postów to więcej odsłon (1)
zastanawiam się czy część pracowników trójmiasta nie dorabia sobie pisząc prowokacyjne posty
- 14 2
-
2020-04-03 08:56
Oni to tacy d**ile , że pewnie Sami uważaja koronę za grypę. Przecież wrzucili już artykuł jakiegoś sfrustrowanego czytelnika biznesmena, który tylko jojczy co z ekonomia haha
- 4 1
-
2020-04-02 21:49
Wtedy byśmy się przekręcili...
Jakbyśmy wszyscy sobie żyli i pracowali, to zamiast 9 pacjentów w szpitalu, hospitalizacji wymagałoby jednocześnie 199. I co wtedy? Przy tych marnych zasobach odzieży ochronnej i sprzętu w szpitalach nie powinno być więcej pacjentów niż te 9... :( więc nie dziwmy się, że żyjemy teraz na takich zasadach, a nie innych. Mi też jest źle, chciałabym
Jakbyśmy wszyscy sobie żyli i pracowali, to zamiast 9 pacjentów w szpitalu, hospitalizacji wymagałoby jednocześnie 199. I co wtedy? Przy tych marnych zasobach odzieży ochronnej i sprzętu w szpitalach nie powinno być więcej pacjentów niż te 9... :( więc nie dziwmy się, że żyjemy teraz na takich zasadach, a nie innych. Mi też jest źle, chciałabym zobaczyć tych, na których obecności najbardziej mi zależy. :( To nie będzie trwało wieki. Jeszcze zdążymy się napracować, nazwiedzać, naspacerować, poimprezować. Zdążymy pod warunkiem, że dzisiaj zachowamy te środki ostrożności. Powodzenia!!! :) Do zobaczenia wkrótce na KoronaAfterParty! :D jeszcze potańczymy, a teraz nie marudźmy! ;)
- 29 2
-
2020-04-02 21:39
Szpitale jeszcze się bronią (1)
ale to niestety nie potrwa długo. Już teraz jest jakieś 20 pozamykanych szpitali czy oddziałów - najwięcej w Mazowieckim, jak przetestują cały szpital (personel + pacjenci) to się nagle robi 50-150 przypadków. Personel często pracuje w wielu szpitalach a i pacjentów się przenosi.
Jednak większy problem to "normalni" chorzy - co z nimi jakale to niestety nie potrwa długo. Już teraz jest jakieś 20 pozamykanych szpitali czy oddziałów - najwięcej w Mazowieckim, jak przetestują cały szpital (personel + pacjenci) to się nagle robi 50-150 przypadków. Personel często pracuje w wielu szpitalach a i pacjentów się przenosi.
Jednak większy problem to "normalni" chorzy - co z nimi jak pozamykamy połowę szpitali? W końcu będzie tak źle, że trzeba będzie pozwolić pracować personelowi mimo ryzyka - wtedy oczywiście liczba przypadków jeszcze się powiększy, ale to już będzie ostatnie stadium. Trochę przykre, że najbardziej chronieni są ludzie, którzy i tak są najmniej narażeni zarówno na zarażenie, jak i zgon - wysportowany zawodnik ma siedzieć w domu zamiast pobiegać po plaży a starzy i schorowani tak czy siak muszą korzystać ze szpitali, w których prawie na pewno jest ktoś zarażony.- 22 2
-
2020-04-02 22:01
masz bujną wyobraźnie!
- 4 15
-
2020-04-02 21:24
(6)
A jakby było 40000 zakażonych to byłby skowyt "Ludzie, co się dzieje, dlaczego rząd nic nie robi?!!!"
Głupotą było zamykanie drobnych punktów usługowych np. fryzjer. Wystarczyło zmienić podejście do przyjmowania klientów (tylko jeden na raz, na zapisy) i byłoby OK. W sklepach wielkopowierzchniowych należało wprowadzić obowiązekA jakby było 40000 zakażonych to byłby skowyt "Ludzie, co się dzieje, dlaczego rząd nic nie robi?!!!"
Głupotą było zamykanie drobnych punktów usługowych np. fryzjer. Wystarczyło zmienić podejście do przyjmowania klientów (tylko jeden na raz, na zapisy) i byłoby OK. W sklepach wielkopowierzchniowych należało wprowadzić obowiązek noszenia masek plus rękawiczki, ale to powinni klienci brać na miejscu po wejściu na halę. Do tego automaty ze środkiem dezynfekującym. Mierzenie temperatury? U nas to dobry pomysł, bo zawsze się jakiś cwaniaczek znajdzie "to tylko przeziębienie". Z tym ograniczeniem ilości osób to zbyt mała liczba, powoduje kolejki. Wystarczyłoby przestrzeganie zasad dot. noszenia rękawiczek, maseczek, bycia zdrowym oraz dezynfekcji rąk.
A tak poza tym to nic innego nie zrobisz. Knajpy może otworzą w lipcu, może... Ruch turystyczny nie powróci w tym roku, ewentualnie wewnątrz kraju. Zbyt duże ryzyko przywleczenia zarazy po raz wtóry. Nigdzie się też nie pojedzie, albo granice zamknięte albo obowiązkowa kwarantanna. Te kwarantanny to jeszcze potrwają plus zamknięcie granic dla obcokrajowców. Pozostaje nam wierzyć, że ruszy przemysł (wymiana towarów powinna być zachowana). Jakoś do zniesiemy. Ciesz się że to nie SARS w swojej pierwszej postaci czy MERS, bo byśmy nie nadążali z popieleniem zwłok.- 29 20
-
2020-04-03 10:23
Niestety nie. Fryzjer pozostaje długo w bliskim kontakcie z klientem, jest to bardzo prawdopodobna droga transmisji. I fryzjer i klient musieliby mieć maseczki, których nie ma.
- 6 0
-
2020-04-03 06:11
A jakby głaz spadł Ci na łeb? A może spadł, bo bredzisz.
- 1 1
-
2020-04-03 02:35
Żeby jeszcze ludzie się stosowali do tej dezynfekcji rąk i rękawiczek. Byłam dziś na zakupach w Żabce, ani nowi klienci, gdy robiłam zakupy, ani gdy wychodziłam nie korzystał z tego. I co, że jedna osoba na siedem to uczyni, jak reszta ma gdzieś :/. Pracownica tez mówiła, że nie jest w stanie tego przypilnować. Wołała tylko, jak za dużo osób chciało wejść do sklepu.
- 5 3
-
2020-04-02 22:51
No!
zgadzam się.
- 3 1
-
2020-04-02 22:07
Mógłbyś zostać posłem, albo nawet ministrem Służby Ochrony Zdrowia. Czy myślałeś o kandydowaniu na prezydenta. Ostatnia szansa, jak się zdecydujesz w maju, będzie za późno.
- 14 3
-
2020-04-02 22:02
Jak Ci zaloge prewncyjnie zakwarantannują, to nawet zakładom się odechce robić na ten bajzel
- 10 5
-
2020-04-02 21:00
(17)
Jak można wyróżniać tak bezmyślną wypowiedź?! Czy wiesz że wykonuje się dramatycznie mało testów? Że ludzie umierają z powodu koronawirusa, a w papierach jest niewydolność oddechowa??? Że mamy taki burdel i takie zero środków ochrony dla służby zdrowia, że non stop odcina się całe szpitale czy oddziały, na kwarantannę, a 1/6 chorych to lekarze i
Jak można wyróżniać tak bezmyślną wypowiedź?! Czy wiesz że wykonuje się dramatycznie mało testów? Że ludzie umierają z powodu koronawirusa, a w papierach jest niewydolność oddechowa??? Że mamy taki burdel i takie zero środków ochrony dla służby zdrowia, że non stop odcina się całe szpitale czy oddziały, na kwarantannę, a 1/6 chorych to lekarze i pielęgniarki?! Że pełno ludzi umiera i umrze, ponieważ paraliż w służbie zdrowia oznacza zaprzestanie planowych operacji i diagnostyki? Wydaje ci się, że jesteś z innej gliny niż Hiszpanie czy Włosi? Well, jeżeli już to ze słabszej.
- 69 29
-
2020-04-03 11:21
Tak trąbili wczoraj w TVN !!! (1)
Sama prawda całą dobę, a oglądają ją towarzysze i wiedzą że to prawda.
- 5 2
-
2020-04-03 12:30
stop siania strachu i dezinformacji - "wyczyściłem mój telewizor płynem dezynfekującym z Orlenu i już nie mam TVN 24"
- 5 3
-
2020-04-03 10:19
Głupoty piszesz
W Szwajcarii jest to samo a nawet gorzej bo mają niekontrolowana ilość zakażonych więc te dane o śmiertelności też nie są prawidłowe. Na forach szwajcarskich( bo w prasie szwajcarskiej totalna cenzura) można się dowiedzieć że brakuje im sprzętu i rękawiczek ,potencjalnie zarażeni lekarze leczą ludzi bo mają ich za mało ( zarówno testów jak i lekarzy )..więc nie pitolcie o gorszej glinie
- 6 0
-
2020-04-02 22:19
1/6 chorych (7)
Tak dużo zarażeń wśród personelu służby zdrowia wynika w znacznej mierze z tego, że pacjenci kłamią i zatajają to, że np. wrócili niedawno z zagranicy... :(
- 27 7
-
2020-04-03 11:23
Tak trąbili wczoraj w tvn :)
I to już wszystko wiadomo :)
- 4 1
-
2020-04-03 07:46
Raczej personel powracał z nart i pozatajał. (1)
Zero profesjonalizmu i bydło robią w tych szpitalach. Sami siebie nie potrafią ogarnąć. Dlatego lepiej rzeczywiście siedzieć w domu.
- 10 1
-
2020-04-03 09:41
Średni okres inkubacji to kilka dni. Nikt nie był kilka dni temu na nartach, więc przestać pierniczyć trzy po trzy.
- 1 6
-
2020-04-02 23:31
(1)
Nonsens! Po pierwsze jesteśmy na etapie, na którym powrót zza granicy czy brak takowego nie ma już znaczenia, mamy mnóstwo zakażeń polskich! Po drugie, w szpitalach, w karetkach jest dramatyczny brak środków ochrony. Kto ma rodzinę, ten wie. Stanowczo za mało się o tym pisze. PiS osiągnął swój cel, wszyscy gadają głównie o wyborach!
- 19 6
-
2020-04-03 12:28
międlenie o wyborach to sposób totalnych na odwleczenie porażki -
- 6 1
-
2020-04-02 23:22
Halo puk puk wirus jest już w Polsce, nie musisz jechać do Włoch żeby się zarazić
- 20 2
-
2020-04-02 22:53
to było kilka tygodni temu
teraz mogą naprawdę nie wiedzieć czy któraś z osób w sklepie nie zarażała
- 12 2
-
2020-04-02 21:42
Właśnie przez to całe oszustwo ludzie o tym nie wiedzą. (5)
Jak ludzie nie otrzymają prawdziwych danych, to ciężko będzie ich zatrzymać w domach.
- 35 10
-
2020-04-02 23:38
(1)
Włosi apelowali do innych rządów aby mówić społeczeństwu prawdę! u nas za prawdę traci się robotę! pis już nie ma, ostatnie podrygi dlatego teraz będą kradli na potęgę
- 18 15
-
2020-04-03 12:27
nie sądź po POprzednikach obecnie rządzących
- 6 2
-
2020-04-02 22:03
(2)
Jak to nie ma środków ochrony dla szpitali? Przecież rząd zaapelował, żeby ludzie szyli maski dla służby zdrowia. Kobiety przynoszą kartony maseczek do oddziałów. Następnie zaapeluje, by dzielili się chlebem z potrzebującymi. Jeszcze tak opiekuńczego rządu nie mieliśmy.
- 34 10
-
2020-04-02 22:38
Jest tak dobrze, że NBP szuka wypasionych fur. (1)
- 12 7
-
2020-04-03 12:26
już prawie 4 tygodnie temu zrezygnowano z przetargu - nie siej fermentu!
- 6 0
-
2020-04-02 21:01
Wszyscy by żyli i pracowali (2)
to by było więcej w szpitalach
- 19 4
-
2020-04-02 21:55
WTF? (1)
Gdyby wszyscy żyli to nikt by nie umarł
- 6 6
-
2020-04-02 23:02
Kontekst
To jest odpowiedź na "dajcie żyć i pracować" z pierwszego komentarza
- 5 4
-
2020-04-02 20:40
Módl się aby tak zostalo
- 58 5
-
2020-04-02 20:32
(13)
Nie rozumiem tego wpisu...
- 36 22
-
2020-04-02 20:36
czego nie rozumiesz? (12)
że ludzie mają dość bankrutowania ich życia z powodu 9ciu hospitalizowanych ?
- 57 50
-
2020-04-02 22:51
to jest Polska (1)
jeśli umrą w domu bez testu to łatwiej będzie wybory przeprowadzić
- 12 21
-
2020-04-03 11:19
Biedny człowieczku ty tylko o przekładaniu wyborów
W innych krajach wybory odbywają się korespondencyjnie i w Polsce też tak się odbędą
- 8 1
-
2020-04-02 22:30
i**oto (5)
tylko dlatego że siedzisz w domu jest jak jest, myślisz że wiadomości ze świata są wytwarzane dla jakiejś teorii spiskowej
już nie mogę czytać tych d**ilnych opinii aaa!!!- 40 15
-
2020-04-03 06:10
(4)
Żyjesz w iluzji cepie i jesteś tak mądry, że tego nie widzisz, ale pawiany w zoo tak mają.
- 10 11
-
2020-04-03 07:14
Kiedy zachorujesz albo ktoś z twojej rodziny umrze z powodu braku łóżka w szpitalu to też będzie tylko iluzja. (3)
- 14 7
-
2020-04-03 10:21
(2)
Ale jest 5 szpitali przeznaczonych wyłącznie na koronawirusa w pomorskim. Łącznie pewnie z 1000 łóżek. Plus zajęte akademiki.
Nie zabraknie :)- 5 6
-
2020-04-05 14:59
A ludzi około miliona...
- 0 0
-
2020-04-03 11:17
Pod warunkiem że w szpitalch nie pozakaża się personel tak jak w innych miastach
Bo wtedy przestaniesz pajacować o 1000 łóżkach. Ludzie muszą siedzieć w domach aż zaraza minie.
- 7 2
-
2020-04-02 21:05
Przecież w domach też siedzą (3)
W szpitalu to ci co wymagają tlenoterapii
- 41 12
-
2020-04-02 22:55
(2)
w domach siedza czyli nie zdychaja, bo maja bardziej upierdliwe przeziebienie, a wy bankrutujecie gospodarke przez to, hah.
- 24 31
-
2020-04-03 09:11
jeszcze cie minusują - za miesiac zaczną przepraszać (1)
- 6 5
-
2020-04-03 09:47
za miesiąc będą straszyć zza światów
- 3 8
Wszystkie opinie
-
2020-04-02 20:12
Invicta (42)
Czemu rząd nie dopuścił Invicty do wykonywania testów co by sprawiło większą ilość wykonywanych testów w naszym województwie przez co zwiększyła by się wykrywalnosc osób zarażonych i skruciłoby czas oczekiwania na wyniki
- 273 43
-
2020-04-02 20:15
nie wiem czy to źle, tam biorą do roboty absolwentów uniwersytetu ... (5)
- 9 24
-
2020-04-02 20:26
(2)
Zapewne po biotechnologii, ewentualnie biologii lub chemii. Gwarantuję, tragedii nie ma.
- 27 9
-
2020-04-02 20:57
no tak, książkę o laboratorium już widzieli ...
na półce
- 11 12
-
2020-04-02 21:11
biocenozie tudzież fizjonomii, będzie git
- 2 5
-
2020-04-02 20:35
No to się nauczą i nabiorą doświadczenia. (1)
- 11 7
-
2020-04-02 20:58
jak małpy
- 4 11
-
2020-04-02 20:15
Bo prezes invicta nie po popiera Pis (2)
Brutalne, ale prawdziwe
- 73 7
-
2020-04-02 20:44
Invicta wróg Pisu---zapładnia in vitro, tak nie może być! (1)
- 41 7
-
2020-04-04 12:41
co w Invic'ie roboty nie ma ze żebrzą?
być może troche przeliczyli się z "rządowymi" zleceniami za dawnych czasów, nie przewidzieli ze wyjada na zbity pysk...
- 0 0
-
2020-04-02 20:16
Jak?
Jak można wykryć cokolwiek testem który nawet po badaniu wody wskazuje obecnośc wirusa który to bez nosiciela nie przeżyje.
- 10 19
-
2020-04-02 20:18
Bo by musieli wykonywać więcej testów... (6)
a na tym rządzącym nie zależy. Im więcej testów, tym więcej zarażonych osób będzie w statystykach. A w tedy już na bank nie da się przeprowadzić wyborów, ani uchronić od stanu wyjątkowego, jaki obecnie panuje, ale w formie nieformalnej. Niestety, polityka. Dobro człowieka dla rządzących, nie ważne z jakiej partii by byli, kompletnie się nie liczy. Różnica między nimi polega tylko na tym, ile osób są w stanie poświęcić dla osiągnięcia swoich celów. Moim zdaniem ci co są u władzy obecnie, poza Szumowskim, to bardzo wiele.
- 52 15
-
2020-04-02 20:49
...więc mamy chiński model rządu.
- 21 8
-
2020-04-02 21:05
On (4)
Przecież wybory mają być korespondencyjne więc co to ma do tego?
- 12 16
-
2020-04-03 00:13
(3)
Oczywiście! Drukujesz kartę, zaznaczasz krzyżykiem kratkę przy jedynym znanym ci nazwisku, pakujesz do koperty i zanosisz na pocztę, na której jest urna, a w okienkach zasiada komisja wyborcza. Wrzucasz kopertę do urny i twój obowiązek wobec prezesa jest spełniony.
- 3 8
-
2020-04-03 07:23
Znaczy pochwalasz skasowanie korespondencyjnego przez PIS wczesniej? (1)
Kurde... powtarzasz praktycznie słowa pisowców z przed kilku laty. Czyli pis miał rację? Tak wygrało wybory PO?
- 4 2
-
2020-04-03 07:50
Zupełnie nie widzisz różnicy między głosowaniem korespondencyjnym sporadycznym, gdzie glosowało ponad tysiąc osób, a glosowaniem powszechnym na miliony osób?
- 5 3
-
2020-04-03 12:13
Nie zdziwie sie jak dostaniemy karty z juz zaznaczonym krzyzykiem. Oczywiscie przy jedynym slusznym kandydacie.
- 1 3
-
2020-04-02 20:19
(1)
Przecież do wyborów wirus ma się wyciszyć, więc po co fatygować postronne laboratoria. Poza tym lab. musi mieć akredytację ministerstwa, a to trwa i do maja mogą nie zdążyć.
- 20 6
-
2020-04-02 20:23
Bruss
Z brussem zdążyli a mają niby robić do 200 testów teraz a dzisiaj 220
- 9 3
-
2020-04-02 20:20
(5)
Krótko i na temat - forsa. Test w sanepidzie to koszt 450zl u prywaty 500zl za sztukę.
- 14 12
-
2020-04-02 20:28
Test w Chinach kosztuje 70 zł (4)
Test w Chinach kosztuje 70 zł, jak to możliwe, że u nas kosztuje 450 zł?
- 26 5
-
2020-04-02 20:54
...bo dolicza się transport morski.
- 5 6
-
2020-04-02 21:00
bo u nich z nadrukowanym wynikiem
- 16 2
-
2020-04-02 21:36
w krajach, w których kupili te test
szybko stwierdzili, że rzut monetą jest dokładniejszy (testy sprawdzały się w 30%).
- 29 3
-
2020-04-03 06:28
Ale który? Na RNA wirusa czy na przeciwciała?
- 1 1
-
2020-04-02 20:23
Bo to firma specjalizująca się w zapłodnieniach in vitro? (1)
- 23 2
-
2020-04-02 22:22
teraz mogą
się pozapładniać do woli
- 10 5
-
2020-04-02 20:25
Bo się Invicta prezesowi źle kojarzy!
- 25 6
-
2020-04-02 20:33
Invicta już może! (4)
Jest pozytywna odpowiedź z MZ.
- 9 5
-
2020-04-02 21:09
(3)
I co tym razem nie będzie pasowało tym co tak ciągle wszystko krytykują a szczególnie rząd?
- 16 14
-
2020-04-03 00:23
(2)
Tym razem, konkretnie rząd. Mamy już czwarty tydzień epidemii, a służba zdrowia nie ma w czym pracować, kobiety szyją im ze szmat maski, jak za czasów okupacji. Może prezydentowa dałaby przykład i też szyła maseczki. Taki empatyczny odruch bratania się z narodem, ramię w ramię. Brak decyzji, procedury wymyślane na kolanach na każdym szczeblu, by jakoś samemu bronić się przed zarażeniem. Prowizorka i improwizacja na całego nazywana, o ironio rządem.
- 9 10
-
2020-04-03 01:29
dulczesa niech pokaze
A nie pokaze bo zakazona przez don mietka
- 12 3
-
2020-04-03 12:37
ty się ciesz, że jest taki rząd jak dzisiaj a nie POprzedni! mielibyśmy pewnie sytuację gorszą jak w Hiszpanii, czy Francji!
- 3 0
-
2020-04-02 20:41
Już jest zgoda!
W ciągu kilku dni będą działać.
- 15 2
-
2020-04-02 21:10
Dostali zgodę!
- 13 0
-
2020-04-02 22:52
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
...zwiększyła by się wykrywalność osób zakażonych...
- 2 4
-
2020-04-02 23:13
(1)
Bo się statystyka popsuje.
- 2 4
-
2020-04-03 07:06
Procentowo się nie zmieni.
- 0 0
-
2020-04-02 23:58
A Invicta obsługiwała kiedykolwiek jakiś szpital?
- 9 0
-
2020-04-03 00:22
bo test musi być wiarygodny i zrobiony bezpłatnie
- 7 0
-
2020-04-03 10:16
bo rządowi zależy na fikcyjnym zmniejszeniu ilości zakażonych
żeby odbyły się wybory prezydenckie.
Nie ma testów - nie ma nowych zakażeń.
Dotychczasowi zakażeni albo do tego czasu wyzdrowieją, albo zemrą.
Nie ma nowych zakażeń - nie ma powodów do odwołania wyborów.
Proste jak konstrukcja cepa.- 4 3
-
2020-04-03 11:27
to się chyba nazywa nadwykrywalność
- 0 2
-
2020-04-02 20:13
Ludzie się boją przyznawać bo obostrzenia i kary. Stąd mniej zachorowań. (2)
- 74 27
-
2020-04-02 20:29
Geniusz z Tadżykistanu
Właśnie wymyśliłeś lek na koranowirusa - wystarczy wprowadzić kary i obostrzenia i zmaleje liczba chorych....
- 19 7
-
2020-04-02 21:58
Akurat dzisiaj masz ładny rekordzik
Efekt znalezienia ognisk chyba w 3 szpitalach, głównie w Mazowieckim.
Może szczyt będzie prędzej niż 15-30 kwietnia - w sumie nawet lepiej, prędzej przyjdzie to i prędzej pójdzie. Cieszmy się, że w Pomorskim widocznie wirusowi źle i woli inne klimaty - oby tak zostało do końca, nie obraziłbym się jakby w Pomorskim dzienny maks nie przekroczył setki.- 11 2
-
2020-04-02 20:14
Ludzie się budzą (11)
Ludzie się budzą z letargu i zaczynają kombinować że to się kupy nie trzyma w. Zobaczycie że zaczną wygaszać ta tzw pandemię (proponuję zajrzeć na WHO i dotrzeć do definicji pandemi która jakimś cudem w 2009 została zmieniona).
Myślę że za chwilę albo powiedzą że korona zamurowała albo pojawi się inny wirus.
Gospodarka już dostała po tyłku i jeszcze przez dłuższy czas będziemy to odczuwać.- 81 84
-
2020-04-02 20:20
(4)
Czapeczka foliowa nie uwiera ?
- 23 19
-
2020-04-02 20:31
Czapeczka? (3)
Nie ma jak kostruktywna wypowiedź. Pełna argumentów. Ale tak to jest jak ktoś nie próbuje sam myśleć.
- 10 25
-
2020-04-02 22:01
spotyka się dwóch fanów teorii spiskowych w sklepie (1)
przypadek?
- 13 4
-
2020-04-03 06:59
Tylko w TV jest prawda objawiona, reszta to spisek, napisał systemowy niewolnik.
- 2 3
-
2020-04-03 01:21
Nie masz czapeczki foliarzu ? Nie wierze.
- 1 1
-
2020-04-02 20:25
Wirus zmutuje i przestanie być groźny? (2)
- 10 4
-
2020-04-02 20:27
(1)
Mutacja jest procesem w dużej mierze przypadkowym, więc tak też może się stać. Albo odwrotnie, nie przewidzisz tego.
- 18 4
-
2020-04-03 01:23
OMG
Sami fachowcy, kurde tu piszą. No popatrz, popatrz....
- 5 0
-
2020-04-02 20:46
Racja
Oby tak było...
- 2 0
-
2020-04-03 01:31
teraz sie budza?
Tydzien temu mowiliscie POmatoly ze nie ma zadnego wirusa
- 8 3
-
2020-04-03 13:17
Szczególnie się budzą we Włoszech i Hiszpanii
- 2 0
-
2020-04-02 20:16
Zadam pytanie: (25)
Dlaczego mamy tak mało testow?
Pisiewicz odpowie żeby nie robić paniki...
Normalny myślący człowiek aby ukryć prawdę
To wszystko co mam do powiedzenia- 126 80
-
2020-04-02 20:17
??? (3)
Jakieś zdanie które ma jakiś przekaz?
Albo zmień translator bo ten słabo ci tłumaczy na Polski- 19 12
-
2020-04-02 20:40
Ty troleczku
Piszę po polsku a ty czego nie rozumiesz? Czyżby twój translator nie daje rady na radziecki? Proste pytanie zadałem. W czym problem? Szkoda że jakieś pisiewicze tu marudzą
- 9 20
-
2020-04-02 21:03
(1)
Testów mamy wystarczającą ilość, tylko dobry strateg nie rzuca całej armii na raz do boju.
- 13 14
-
2020-04-02 21:51
Hahaha. Dobre.
- 5 1
-
2020-04-02 20:18
Czechy ok9 mln ludzi i zakażonych ponad 3 tys o ile pamiętam (8)
Polska 38 mln a zakazonych mniej niż 3 tys czyli mniej niż mały sąsiad na południu. Oni tam mają lepszą służbę zdrowia a u nas? Dziekujemy wladzo, która mydlisz że tak super jest.
Zapewne zakazonych mamy kilkanaście tysiecy albo nawet kilkadziesiąt tysiecy...- 95 63
-
2020-04-02 21:21
Ja słyszałem od mojej babci która słyszała od sąsiadki córki która pracuje w szpitalu że tam byl taki znajomy lekarz ktory znał ciotke jakiegoś polityka a ten portiera z ministerstwa zdrowia który coś tam usłyszał ze chyba oni to wszystko ukrywają i chorych jest w Polsce wiecej niż USA.
- 19 8
-
2020-04-02 21:22
Bzdury wypisujesz, Czechy mają dużo gorszą sytuację niż my to i są skutki urlopów narciarskich podobnie jak Austria i cały Tyrol
- 14 5
-
2020-04-02 22:07
dzisiaj prawie 400 nowych przypadków w PL
w takim tempie przebijemy Czechów w 3-4 dni
- 8 8
-
2020-04-02 22:45
W Pradze więcej chińczyków niż u nas ukraincow. Nie ma co się dziwić, że tyle zachowan
- 6 1
-
2020-04-02 22:52
d**il
- 1 1
-
2020-04-03 00:03
W Luksemburgu jest więcej zakażonych niż u nas
- 3 1
-
2020-04-03 00:05
Czyli im większa ilość zakażonych tym lepsza służba zdrowia mówisz? Ciekawe.
- 16 0
-
2020-04-03 14:26
zapewne, prawdopodobnie, myślę..."wiedza" wyssana z palca lub pobrana z antypolskich mediów
- 2 1
-
2020-04-02 20:49
Bo my ich naprawdę po prostu zbyt wiele nie mamy. True story.
- 9 3
-
2020-04-02 20:53
Nasz region słabo był za pisem......to kara
- 16 1
-
2020-04-02 21:15
(4)
A ile chciałbyś ich wykonać dziennie i gdzie je zbadać jak ktos lata wstecz te laboratoria zlikwidował? I nie byli to Pisiewiczowie. Zapraszam do netu i szukaj.
- 16 5
-
2020-04-02 21:36
Są laboratoria tylko chęć współpracy z nimi jaka? (1)
Prywatne zrobia w tej samej cenie co te rzekomo państwowe... po co robić testy, niech się zarażają.
Gdybym miał informację, że jestem zakażony to natychmiast bym opuścił rodzinę...a tak wielu z nas może roznosic i rozsiewać- 6 8
-
2020-04-03 01:35
wez teraz od nich odejdz
Po co im taki glab w rodzinie
- 7 2
-
2020-04-02 21:38
Dziecko. Zrob to sam to sie dowiesz kto otworzyl wiecej laboratoriow, oddziałów szpitalnych i łóżek. Na pewno nie PiS.
- 10 11
-
2020-04-02 22:58
wykonywac trzeba tyle testów ile jest potrzeba
np. 20% osób zakażonych to pracownicy służby zdrowia, czyli w pierwszej kolejności trzeba ochraniać ludzi tam pracujących - na pierwszej linii walki i często diagnozować aby nie zarażali innych.
- 12 0
-
2020-04-02 22:52
i**ota
- 1 2
-
2020-04-02 23:42
Co jeśli będzie więcej testow (1)
Test wykrywa wira po 6-8 dniach od zakażenia. Przez te 6czy 8 dni i tak zarażasz. Generalnie nie uchronimy się przed tym. Bo co załóżmy robisz test i jest negatywny. Za 3 dni kichniesz i co będziesz robił kolejny i kolejny, itd. Nie panikuj. Trzeba stosować się do zaleceń. Higiena, rozsądek i samodyscyplina. Tylko to minimalizuje ryzyko zakażenia. Niestety nie da się go wyeliminować całkiem. Chinczycy już podali, że ten wirus musiał być wcześniej. Prześledzili jak mutował i mówią wprost. To nie kilka miesięcy. On już był od kilku lat conajmniej. Poczytaj trochę badania lekarzy w innych krajach. Tak samo jak lekarze w różnych krajach widzieli niespotykanie ostre zapalenia płuc już w zeszłym roku. Nie było to na taką skalę to nikt się nie zastanawiał. Wirus rozprzestrzenia się łatwiej tam gdzie jest zimniej i suche powietrze. W ciepłym i wilgotnym klimacie też jest ale rozsiewa się wolniej
- 10 2
-
2020-04-03 07:08
Młodzieżówce PO nie wytłumaczysz.
Oni są od robienia fermentu.
- 9 4
-
2020-04-03 08:26
tyle mam do powiedzenia
ty nic nie masz do powiedzenia oprocz trollingu . Struk wrócił z Wloch , zrobił sobie test i co ? Zdrów jak ryba. Poszedł do roboty ,zaraził urzad marszałkowski , po tygodniu znów test i co ? koronawirus. Zamiast zostac w domu tydzień ,odizolowac sie to polazł do pracy. Izolacja , kwarantanna to jest sposób na ograniczenia rozwoju wirusów. A testy tym co sie źle czuja i maja objawy.
- 5 2
-
2020-04-03 14:24
dla ciebie wzorzec "normalności" to pewnie wzięty z PO - tam ciągle kłamali, oszukiwali, mówili co innego w świetle reflektorów do mikrofonu, co innego robili i jeszcze co innego, gdy myśleli, że nikt ich nie słyszy - ale to nie jest normalne!
- 3 0
-
2020-04-02 20:16
Opinia wyróżniona
(56)
9 ludzi w szpitalach? I o co ten krzyk? Dajcie zyc i pracowac.
- 174 223
-
2020-04-02 20:32
(13)
Nie rozumiem tego wpisu...
- 36 22
-
2020-04-02 20:36
czego nie rozumiesz? (12)
że ludzie mają dość bankrutowania ich życia z powodu 9ciu hospitalizowanych ?
- 57 50
-
2020-04-02 21:05
Przecież w domach też siedzą (3)
W szpitalu to ci co wymagają tlenoterapii
- 41 12
-
2020-04-02 22:55
(2)
w domach siedza czyli nie zdychaja, bo maja bardziej upierdliwe przeziebienie, a wy bankrutujecie gospodarke przez to, hah.
- 24 31
-
2020-04-03 09:11
jeszcze cie minusują - za miesiac zaczną przepraszać (1)
- 6 5
-
2020-04-03 09:47
za miesiąc będą straszyć zza światów
- 3 8
-
2020-04-02 22:30
i**oto (5)
tylko dlatego że siedzisz w domu jest jak jest, myślisz że wiadomości ze świata są wytwarzane dla jakiejś teorii spiskowej
już nie mogę czytać tych d**ilnych opinii aaa!!!- 40 15
-
2020-04-03 06:10
(4)
Żyjesz w iluzji cepie i jesteś tak mądry, że tego nie widzisz, ale pawiany w zoo tak mają.
- 10 11
-
2020-04-03 07:14
Kiedy zachorujesz albo ktoś z twojej rodziny umrze z powodu braku łóżka w szpitalu to też będzie tylko iluzja. (3)
- 14 7
-
2020-04-03 10:21
(2)
Ale jest 5 szpitali przeznaczonych wyłącznie na koronawirusa w pomorskim. Łącznie pewnie z 1000 łóżek. Plus zajęte akademiki.
Nie zabraknie :)- 5 6
-
2020-04-03 11:17
Pod warunkiem że w szpitalch nie pozakaża się personel tak jak w innych miastach
Bo wtedy przestaniesz pajacować o 1000 łóżkach. Ludzie muszą siedzieć w domach aż zaraza minie.
- 7 2
-
2020-04-05 14:59
A ludzi około miliona...
- 0 0
-
2020-04-02 22:51
to jest Polska (1)
jeśli umrą w domu bez testu to łatwiej będzie wybory przeprowadzić
- 12 21
-
2020-04-03 11:19
Biedny człowieczku ty tylko o przekładaniu wyborów
W innych krajach wybory odbywają się korespondencyjnie i w Polsce też tak się odbędą
- 8 1
-
2020-04-02 20:40
Módl się aby tak zostalo
- 58 5
-
2020-04-02 21:00
(17)
Jak można wyróżniać tak bezmyślną wypowiedź?! Czy wiesz że wykonuje się dramatycznie mało testów? Że ludzie umierają z powodu koronawirusa, a w papierach jest niewydolność oddechowa??? Że mamy taki burdel i takie zero środków ochrony dla służby zdrowia, że non stop odcina się całe szpitale czy oddziały, na kwarantannę, a 1/6 chorych to lekarze i pielęgniarki?! Że pełno ludzi umiera i umrze, ponieważ paraliż w służbie zdrowia oznacza zaprzestanie planowych operacji i diagnostyki? Wydaje ci się, że jesteś z innej gliny niż Hiszpanie czy Włosi? Well, jeżeli już to ze słabszej.
- 69 29
-
2020-04-02 21:42
Właśnie przez to całe oszustwo ludzie o tym nie wiedzą. (5)
Jak ludzie nie otrzymają prawdziwych danych, to ciężko będzie ich zatrzymać w domach.
- 35 10
-
2020-04-02 22:03
(2)
Jak to nie ma środków ochrony dla szpitali? Przecież rząd zaapelował, żeby ludzie szyli maski dla służby zdrowia. Kobiety przynoszą kartony maseczek do oddziałów. Następnie zaapeluje, by dzielili się chlebem z potrzebującymi. Jeszcze tak opiekuńczego rządu nie mieliśmy.
- 34 10
-
2020-04-02 22:38
Jest tak dobrze, że NBP szuka wypasionych fur. (1)
- 12 7
-
2020-04-03 12:26
już prawie 4 tygodnie temu zrezygnowano z przetargu - nie siej fermentu!
- 6 0
-
2020-04-02 23:38
(1)
Włosi apelowali do innych rządów aby mówić społeczeństwu prawdę! u nas za prawdę traci się robotę! pis już nie ma, ostatnie podrygi dlatego teraz będą kradli na potęgę
- 18 15
-
2020-04-03 12:27
nie sądź po POprzednikach obecnie rządzących
- 6 2
-
2020-04-02 22:19
1/6 chorych (7)
Tak dużo zarażeń wśród personelu służby zdrowia wynika w znacznej mierze z tego, że pacjenci kłamią i zatajają to, że np. wrócili niedawno z zagranicy... :(
- 27 7
-
2020-04-02 22:53
to było kilka tygodni temu
teraz mogą naprawdę nie wiedzieć czy któraś z osób w sklepie nie zarażała
- 12 2
-
2020-04-02 23:22
Halo puk puk wirus jest już w Polsce, nie musisz jechać do Włoch żeby się zarazić
- 20 2
-
2020-04-02 23:31
(1)
Nonsens! Po pierwsze jesteśmy na etapie, na którym powrót zza granicy czy brak takowego nie ma już znaczenia, mamy mnóstwo zakażeń polskich! Po drugie, w szpitalach, w karetkach jest dramatyczny brak środków ochrony. Kto ma rodzinę, ten wie. Stanowczo za mało się o tym pisze. PiS osiągnął swój cel, wszyscy gadają głównie o wyborach!
- 19 6
-
2020-04-03 12:28
międlenie o wyborach to sposób totalnych na odwleczenie porażki -
- 6 1
-
2020-04-03 07:46
Raczej personel powracał z nart i pozatajał. (1)
Zero profesjonalizmu i bydło robią w tych szpitalach. Sami siebie nie potrafią ogarnąć. Dlatego lepiej rzeczywiście siedzieć w domu.
- 10 1
-
2020-04-03 09:41
Średni okres inkubacji to kilka dni. Nikt nie był kilka dni temu na nartach, więc przestać pierniczyć trzy po trzy.
- 1 6
-
2020-04-03 11:23
Tak trąbili wczoraj w tvn :)
I to już wszystko wiadomo :)
- 4 1
-
2020-04-03 10:19
Głupoty piszesz
W Szwajcarii jest to samo a nawet gorzej bo mają niekontrolowana ilość zakażonych więc te dane o śmiertelności też nie są prawidłowe. Na forach szwajcarskich( bo w prasie szwajcarskiej totalna cenzura) można się dowiedzieć że brakuje im sprzętu i rękawiczek ,potencjalnie zarażeni lekarze leczą ludzi bo mają ich za mało ( zarówno testów jak i lekarzy )..więc nie pitolcie o gorszej glinie
- 6 0
-
2020-04-03 11:21
Tak trąbili wczoraj w TVN !!! (1)
Sama prawda całą dobę, a oglądają ją towarzysze i wiedzą że to prawda.
- 5 2
-
2020-04-03 12:30
stop siania strachu i dezinformacji - "wyczyściłem mój telewizor płynem dezynfekującym z Orlenu i już nie mam TVN 24"
- 5 3
-
2020-04-02 21:01
Wszyscy by żyli i pracowali (2)
to by było więcej w szpitalach
- 19 4
-
2020-04-02 21:55
WTF? (1)
Gdyby wszyscy żyli to nikt by nie umarł
- 6 6
-
2020-04-02 23:02
Kontekst
To jest odpowiedź na "dajcie żyć i pracować" z pierwszego komentarza
- 5 4
-
2020-04-02 21:24
(6)
A jakby było 40000 zakażonych to byłby skowyt "Ludzie, co się dzieje, dlaczego rząd nic nie robi?!!!"
Głupotą było zamykanie drobnych punktów usługowych np. fryzjer. Wystarczyło zmienić podejście do przyjmowania klientów (tylko jeden na raz, na zapisy) i byłoby OK. W sklepach wielkopowierzchniowych należało wprowadzić obowiązek noszenia masek plus rękawiczki, ale to powinni klienci brać na miejscu po wejściu na halę. Do tego automaty ze środkiem dezynfekującym. Mierzenie temperatury? U nas to dobry pomysł, bo zawsze się jakiś cwaniaczek znajdzie "to tylko przeziębienie". Z tym ograniczeniem ilości osób to zbyt mała liczba, powoduje kolejki. Wystarczyłoby przestrzeganie zasad dot. noszenia rękawiczek, maseczek, bycia zdrowym oraz dezynfekcji rąk.
A tak poza tym to nic innego nie zrobisz. Knajpy może otworzą w lipcu, może... Ruch turystyczny nie powróci w tym roku, ewentualnie wewnątrz kraju. Zbyt duże ryzyko przywleczenia zarazy po raz wtóry. Nigdzie się też nie pojedzie, albo granice zamknięte albo obowiązkowa kwarantanna. Te kwarantanny to jeszcze potrwają plus zamknięcie granic dla obcokrajowców. Pozostaje nam wierzyć, że ruszy przemysł (wymiana towarów powinna być zachowana). Jakoś do zniesiemy. Ciesz się że to nie SARS w swojej pierwszej postaci czy MERS, bo byśmy nie nadążali z popieleniem zwłok.- 29 20
-
2020-04-02 22:02
Jak Ci zaloge prewncyjnie zakwarantannują, to nawet zakładom się odechce robić na ten bajzel
- 10 5
-
2020-04-02 22:07
Mógłbyś zostać posłem, albo nawet ministrem Służby Ochrony Zdrowia. Czy myślałeś o kandydowaniu na prezydenta. Ostatnia szansa, jak się zdecydujesz w maju, będzie za późno.
- 14 3
-
2020-04-02 22:51
No!
zgadzam się.
- 3 1
-
2020-04-03 02:35
Żeby jeszcze ludzie się stosowali do tej dezynfekcji rąk i rękawiczek. Byłam dziś na zakupach w Żabce, ani nowi klienci, gdy robiłam zakupy, ani gdy wychodziłam nie korzystał z tego. I co, że jedna osoba na siedem to uczyni, jak reszta ma gdzieś :/. Pracownica tez mówiła, że nie jest w stanie tego przypilnować. Wołała tylko, jak za dużo osób chciało wejść do sklepu.
- 5 3
-
2020-04-03 06:11
A jakby głaz spadł Ci na łeb? A może spadł, bo bredzisz.
- 1 1
-
2020-04-03 10:23
Niestety nie. Fryzjer pozostaje długo w bliskim kontakcie z klientem, jest to bardzo prawdopodobna droga transmisji. I fryzjer i klient musieliby mieć maseczki, których nie ma.
- 6 0
-
2020-04-02 21:39
Szpitale jeszcze się bronią (1)
ale to niestety nie potrwa długo. Już teraz jest jakieś 20 pozamykanych szpitali czy oddziałów - najwięcej w Mazowieckim, jak przetestują cały szpital (personel + pacjenci) to się nagle robi 50-150 przypadków. Personel często pracuje w wielu szpitalach a i pacjentów się przenosi.
Jednak większy problem to "normalni" chorzy - co z nimi jak pozamykamy połowę szpitali? W końcu będzie tak źle, że trzeba będzie pozwolić pracować personelowi mimo ryzyka - wtedy oczywiście liczba przypadków jeszcze się powiększy, ale to już będzie ostatnie stadium. Trochę przykre, że najbardziej chronieni są ludzie, którzy i tak są najmniej narażeni zarówno na zarażenie, jak i zgon - wysportowany zawodnik ma siedzieć w domu zamiast pobiegać po plaży a starzy i schorowani tak czy siak muszą korzystać ze szpitali, w których prawie na pewno jest ktoś zarażony.- 22 2
-
2020-04-02 22:01
masz bujną wyobraźnie!
- 4 15
-
2020-04-02 21:49
Wtedy byśmy się przekręcili...
Jakbyśmy wszyscy sobie żyli i pracowali, to zamiast 9 pacjentów w szpitalu, hospitalizacji wymagałoby jednocześnie 199. I co wtedy? Przy tych marnych zasobach odzieży ochronnej i sprzętu w szpitalach nie powinno być więcej pacjentów niż te 9... :( więc nie dziwmy się, że żyjemy teraz na takich zasadach, a nie innych. Mi też jest źle, chciałabym zobaczyć tych, na których obecności najbardziej mi zależy. :( To nie będzie trwało wieki. Jeszcze zdążymy się napracować, nazwiedzać, naspacerować, poimprezować. Zdążymy pod warunkiem, że dzisiaj zachowamy te środki ostrożności. Powodzenia!!! :) Do zobaczenia wkrótce na KoronaAfterParty! :D jeszcze potańczymy, a teraz nie marudźmy! ;)
- 29 2
-
2020-04-02 22:44
jaka odpowiedź wyróżniona???!!!!! (2)
przecież to jakiś totalny deb..
już mam dość tych i**otycznych opinii
mam nadzieję że ludzie będą trzymać się zasad.i nie pier.nie nas tak jak na południu eu. bo polska służba zdrowia nie jest zupełnie.na to gotowa
jeśli jest jakiś moderator to może niech się zastanowi jakie opinie wyróżnia, chyba że też ma chrust w głowie
życzę wszystkim zdrowia i rozsądku- 14 8
-
2020-04-02 22:57
więcej bzdurnych postów to więcej odsłon (1)
zastanawiam się czy część pracowników trójmiasta nie dorabia sobie pisząc prowokacyjne posty
- 14 2
-
2020-04-03 08:56
Oni to tacy d**ile , że pewnie Sami uważaja koronę za grypę. Przecież wrzucili już artykuł jakiegoś sfrustrowanego czytelnika biznesmena, który tylko jojczy co z ekonomia haha
- 4 1
-
2020-04-02 22:53
(1)
Obudzicie sie jak nie bedzie pracy i chleba. I stracicie wszekie swobody obywatelskie w panstwie policyjnym. Zakladam, ze ci co tak bardzo apeluja o siedzenie w domach to ludzie bardzo dobrze sytuowani finansowo co sobie moga nic nie robic przez pol roku na ich zdalnej "pracy" czyli kawka w pizamie o 11. Trudno. Bedziemy umierac z glodu i sie zabijac po straceniu wszystkiego, zeby nie dopisali paru zgonow z powodu wirusa.
- 10 12
-
2020-04-03 11:27
Lepiej obudzić się zdrowym i biednym niż w ogóle się nie obudzić
- 6 1
-
2020-04-02 23:00
Jakie 9!?
W samym szpitalu MW jest ponad 40 i kilkanaście zgonów, media kłamią!!!!
- 3 11
-
2020-04-03 01:05
po co klamac????
jest strasznie...w szpitalu nie ma miejsc...
- 4 6
-
2020-04-03 05:26
Mało to jedź do Lombardii
- 5 3
-
2020-04-03 10:13
9, bo nie są robione testy i jeszcze je ograniczają prąc do wyborów,
a powinni robić ich więcej, a nie mniej! Jak się ma koszt zrobienia testów, choćby każdemu Polakowi do kosztów leczenia, o gospodarczych nawet nie pisząc. Najlepiej robić je powszechnie i odizolować chorych, a zdrowym dać normalnie funkcjonować, bo tak - masz rację, jak te rządowe ograniczenia/wygłupy potrwają miesiąc, to połowa ludzi nie będzie musiała już wychodzić z domów, bo nie będzie miała dokąd chyba, że pod budkę z piwem.
Aaa... nie będą mieli na to piwo. to jest tak oczywiste, że aż nie wierzę, że trzeba to wykładać czarno na białym.- 1 5
-
2020-04-05 14:58
Pracuj, pracuj aż się przepracujesz...
- 0 0
-
2020-04-02 20:21
Cos tu nie gra (5)
69 zakazonych, a na dole napisane ile wylonali testow i 69 wyszlo dodatnich. Kim jest ta jedna osoba?
- 22 27
-
2020-04-02 20:30
(1)
To jest chyba ta jedna osoba co zmarła w mechelinkach ale w pomorskim zero zgonów ....
- 5 6
-
2020-04-02 22:29
widocznie Mechelinki przenieśli na czas liczenia do innego województwa, ciekawe ile
jeszcze było takich przypadków, dziesiątki? A może więcej?
- 4 2
-
2020-04-02 20:45
Już jest poprawione na 68
- 3 1
-
2020-04-03 06:34
Test to nie człowiek. Testy już zdiagnozowanych ludzi np przed wyjściem ze szpitala też się do tego wliczają.
- 2 0
-
2020-04-03 11:04
zapewne nieboszczykiem.
zapewne nieboszczykiem.
- 0 0
-
2020-04-02 20:31
Halo halo (3)
A gdzie jest hospitalizacja podejrzanych?
- 18 36
-
2020-04-02 21:24
Tego się nigdzie w Europie nie praktykuje
- 10 3
-
2020-04-02 22:45
(1)
Masakra moja mama od poniedziałku czeka na wyniki, może jutro będą.
- 0 2
-
2020-04-02 23:10
Raczej w przyszlym tygodniu
- 2 2
-
2020-04-02 20:32
Właśnie i to jest ten problem (4)
Zakażeń ful a hospitalizowanych dziewięciu. A pojutrze co 0 ?
- 65 24
-
2020-04-02 20:37
o co Ci chodzi ? (1)
za mało czy co ? chcesz sensacji ? czy drugie dno węszysz o ukrywanych zgonach
- 34 4
-
2020-04-02 22:07
czytam to i czytam
i widzę że ludziom potrzeba krwi, nie mogą spokojnie cieszyć, że nie jest tak źle. Czerpią jakąś chorą mazochistyczną energię z tego wszystkiego, z myśli, że dookoła umierają setki ludzi, tylko nikt o tym nie mówi...
Boje się nie koronawirusa, a tych ludzi....- 15 2
-
2020-04-02 21:50
Skoro maja lekkie objawy
To po co maja w szpitalu siedzieć ? Chciałyś z przeziębieniem w szpitalu w izolatce leżeć ?
- 22 2
-
2020-04-04 21:58
Zacznij myslec to nie boli.
- 0 0
-
2020-04-02 20:37
Coś mnie sie zdaje... (7)
...że do wyborów nie będzie u nas ani jedego zarażonego. PIS już uzdrawia społeczeństwo. Do pracy, do sklepu, na spacer NIE, na wybory głosować na długopisa TAK.
- 138 48
-
2020-04-02 21:09
i do koscioła od 12 kwietnia bedzie juz mozna (4)
oni już wiedzą
- 12 8
-
2020-04-02 21:45
Tobie tez by nie zaszkodziło iść do kościoła w Święto kałmuku komunistyczny
- 10 10
-
2020-04-02 23:26
Podobno rzond z biskupami szykujom jaki cud na Wielkanoc, majom byc ozdrowienia boskie
- 4 5
-
2020-04-03 07:15
(1)
Przecież nowe obostrzenia obowiązują do 11.04. Do odwołania obowiązują obostrzenia mówiące o 50 osobach...
- 2 2
-
2020-04-03 14:36
od 2-ch tygodni w kościele może być jednocześnie max. 5 wiernych!
- 2 0
-
2020-04-02 23:27
Nie będzie wyborów w planowanym terminie.
- 1 0
-
2020-04-03 14:35
jak będą wybory, możesz zagłosować na zabawną mkb, tygryska europy, żonomęża....
- 1 0
-
2020-04-02 20:39
(2)
A może nasze lekomaństwo wyjątkowo przynosi jakiś skutek. Każdy ma w domu siatki paracetamoli, aspiryn, witamin, sterydów itd które teraz łyka przy pierwszych objawach. W takim USA czy nawet europie zachodniej przyjęte jest że leki bierze się dopiero po wizycie u lekarza co daje im kilka dni zwłoki
- 34 18
-
2020-04-03 01:25
USA to dopiero cpaja.
O opiatach i uzaleznieniu USA nie slyszales??????
Bzdury takie piszesz, ze glowa boli.- 8 2
-
2020-04-03 06:36
raczej skierowała bym się do szczepień, które u nas może nie są tak szerokie np. grypa
i może tu jest...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.