- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Raport sanepidu. 10.11.2020 (wtorek)
Koronawirus na Pomorzu. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku odnotowała we wtorek, 10.11.2020 r., 1116 nowych przypadków zakażenia koronawirusem na Pomorzu. 378 z nich dotyczy Trójmiasta. Niestety w ciągu ostatniej doby zmarło 33 kolejnych mieszkańców naszego województwa.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
Aktualizacja, godz. 13:20 Jak uzupełnia Pomorski Wojewódzki Inspektor Sanitarny, w cięgu ostatniej doby odnotowano 758 wyzdrowień. Obecna liczba aktywnych przypadków zakażenia koronawirusem na Pomorzu wynosi 21 056 osób.
1116 nowych zakażeń na Pomorzu
We wtorkowe przedpołudnie Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku odnotowała 1116 kolejnych przypadków zakażenia koronawirusem. Tym samym liczba zakażonych osób na Pomorzu od początku pandemii wzrosła do 32 915. Nowe przypadki koronawirusa na Pomorzu dotyczą:
- 189 osób z Gdańska
- 176 osób z Gdyni
- 97 osób z powiatu chojnickiego
- 72 osoby z powiatu tczewskiego
- 68 osób z powiatu gdańskiego
- 68 osób z powiatu malborskiego
- 53 osoby z powiatu starogardzkiego
- 48 osób z powiatu kartuskiego
- 44 osoby z powiatu puckiego
- 38 osób z powiatu wejherowskiego
- 38 osób ze Słupska
- 35 osób z powiatu nowodworskiego
- 33 osoby z powiatu bytowskiego
- 31 osób z powiatu kościerskiego
- 26 osób z powiatu kwidzyńskiego
- 26 osób z powiatu lęborskiego
- 23 osoby z powiatu sztumskiego
- 22 osoby z powiatu słupskiego
- 16 osób z powiatu człuchowskiego
- 13 osób z Sopotu
Ogniska zakażeń na stronie sanepidu w Gdańsku
Przypominamy, że od 21 października centrum testowe COVID-19 UCK drive-thru działa na terenie parkingu podziemnego (poziom G2) Muzeum II Wojny Światowej przy pl. Władysława Bartoszewskiego 1 w Gdańsku.
33 kolejne ofiary śmiertelne
Niestety na Pomorzu zmarły w szpitalach 33 kolejne osoby zakażone. Dotychczas odnotowano 440 zgonów mieszkańców naszego województwa.
- Z przykrością informujemy o zgonach 33 osób na Pomorzu. Bez chorób współistniejących zmarła jedna osoba, wszystkie pozostałe miały choroby współistniejące. Zmarło 6 osób z powiatu kartuskiego, 5 osób z powiatu słupskiego, 4 osoby z Gdańska, 4 osoby ze Słupska, 4 osoby z powiatu kwidzyńskiego, 3 osoby z powiatu chojnickiego, 2 osoby z powiatu lęborskiego, 1 osoba z powiatu człuchowskiego, 1 osoba z powiatu kościerskiego, 1 osoba z powiatu malborskiego, 1 osoba z powiatu puckiego, 1 osoba z powiatu starogardzkiego - wylicza Tomasz Augustyniak, pomorski wojewódzki inspektor sanitarny.
Bilans ogólnopolski
Natomiast Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że w całym kraju odnotowano 25 484 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem z województw:
- śląskiego (4276)
- wielkopolskiego (3846)
- małopolskiego (2697)
- mazowieckiego (1982)
- dolnośląskiego (2541)
- łódzkiego (1431)
- podkarpackiego (1236)
- pomorskiego (1116)
- kujawsko-pomorskiego (1108)
- lubelskiego (985)
- opolskiego (762)
- zachodniopomorskiego (738)
- świętokrzyskiego (753)
- podlaskiego (714)
- lubuskiego (650)
- warmińsko-mazurskiego (649)
Ogólnopolski bilans pandemii na wtorek, 10.11.2020 r., wynosi 593 592 zakażonych od początku epidemii, w tym czasie wyzdrowiało 230 661 osób, a zmarło 8 375. W ciągu ostatniej doby z powodu COVID-19 zmarło 61 osób, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 269 osób.
Koronawirus: jak się zachować, jeśli podejrzewamy zakażenie?
- z podejrzeniem koronawirusa powinniśmy zgłosić się do lekarza rodzinnego - telefonicznie skontaktować się z przychodnią. W pewnych przypadkach możliwe będzie skierowanie na test po teleporadzie, a nie fizycznej obecności pacjenta w gabinecie
- w przypadku wątpliwości zadzwonić na całodobową infolinię NFZ - 800 190 590.
Miejsca
Opinie (360) ponad 20 zablokowanych
-
2020-11-10 10:46
Naród nie dostrzega poważnych problemów... (58)
Daliśmy się upodlić jako naród ...
Skoro z powodu "8375" zgonów na "covid" zamyka się kraj i niszczy gospodarkę ?
Może z powodu 1/4 wszystkich zgonów rocznie na raka powinni zakazać spożywania chemicznej żywności sprzedawanej w sklepach? - która jest powodem zwiększania z roku na rok zachorowań na raka! Mozna nie truć ludzi! Ale Państwo tego nie kontroluje.- 201 164
-
2020-11-10 10:48
gdyby nie zamknięcie, to zgonów byłoby 80000 (19)
- 38 41
-
2020-11-10 10:50
(5)
8 000 000 ! Haha szkoda że w chinach nikt nie umiera i nie choruje . Chiny uciekły na 60 miejsce ! Taaak kontrolują 1.4mld ludzi i mają ich pod kontrolą .
- 18 30
-
2020-11-10 10:52
Wolny kraj (1)
To wyprowadź się do Chin. Zasmakuj wolności. Byłbyś już w więzieniu za takie wypowiedzi. Chiny mają efekty ze względu na ograniczanie praw. A Chińczykom podoba się brak podstawowych praw. U nas to nigdy nie zadziała.
- 46 10
-
2020-11-10 11:15
tam raczej obozy pracy się stosuje - darmozjady muszą na siebie zapracować
- 9 4
-
2020-11-10 10:58
Życzę Ci z całego serca żebyś pomieszkał przez kilka lat w Chinach
Żebyś zobaczył jak tam jest.
- 21 4
-
2020-11-10 13:12
Róbcie sobie testy
- 1 4
-
2020-11-11 00:34
Testy testy - UCK tel 58 727 05 05
- 0 1
-
2020-11-10 12:49
Panie kolego (8)
Wiesz ile rocznie osób umiera w PL na raka ? Słucham podaj argumenty . A nie wróżenie z fusów ! Gdyby nie lovkdown to było by 80 000 zgonów... siedzą i wypisują bzdury. Natomiast argumenty żadne
- 6 17
-
2020-11-10 12:52
Hehe a jakie ty masz argumenty? (4)
Oprte na swoich fantazjach. Co ma rak do chorób zakaźnych? Odpowiedz na to jedno pytanie
- 7 1
-
2020-11-10 14:13
Do anonimowego mądrali (3)
Poczytaj ze zrozumieniem treść komunikatu. Zmarła JEDNA, powtórzę JEDNA!!! osoba na ta straszliwą chorobę. Możesz to skomentować w równie błyskotliwy sposób, co przed chwilą?
- 6 7
-
2020-11-10 14:30
(2)
Tak, gdyby nie covid pozostałe osoby ze swoimi chorobami współistniejącymi mogli by pożyć 5, 10 lat, a tak to zmarły tu i teraz.
- 9 6
-
2020-11-10 19:38
jedni pozyją 5 lat (1)
a inni umrą szybciej bo się nie dostaną do lekarza, nie będą mieli badać profilaktycznych a już niedługo bo będzie mniej kasy na leczenie
- 6 2
-
2020-11-11 09:56
To są nadal tyko i wyłącznie twoje mokre fantazje
- 0 0
-
2020-11-11 00:36
Apel o oddawanie osocza
- 0 0
-
2020-11-11 02:20
Bredzisz Janusz (1)
Byliśmy otwarci od czerwca do września, wtedy nikt nie zarażał i nie umierał na wirusa celebrytę...
- 1 1
-
2020-11-11 09:57
I teraz zagadka dla ciebie
Czy od września coś się zmieniło, czego nie było między czerwcem a wrześniem?
- 0 0
-
2020-11-10 13:11
Apel Centrum Krwiodawstwa w Gdańsku do ozdrowieńców o oddawanie osocza.
Pomóż innym ciężko chorym skoro uporałeś się już z chorobą !!!
- 6 0
-
2020-11-11 00:32
Róbcie sobie bezpłatne testy w UCK - tel 58 727 05 05 (1)
- 0 1
-
2020-11-11 02:22
Dzięki tym testom
Mamy to co mamy, wole nie testować się ...
- 1 0
-
2020-11-11 02:18
Niby jak
- 0 0
-
2020-11-10 10:49
Nikt Cię nie zmusza do jedzenia syfu (5)
I zrozum, że umarło 8000 przy ogromnych obostrzeniach. Jakby tak zarazić 30 mln polaków to zmarło by conajmniej 300 tys przez sam Covid plus ze dwa razy tyle jak nie więcej z powodu załamania służby zdrowia
- 28 11
-
2020-11-10 10:50
(1)
Na typowy covid umarlo z 500 osób. ;)
- 14 27
-
2020-11-10 20:23
Ale reszta zmarłych przeniosła się dzięki covidowi na tamten świat szybciej niż to Bozia zaplanowała : (
- 2 1
-
2020-11-10 11:00
"zrozum"? Trochę za dużo wymagasz.
- 12 2
-
2020-11-10 11:23
sukces
to nie tylko obostrzenia ale przede wszystkim skuteczność #dojnej zmiany komunistów i złodziei w napychaniu sobie kieszeni
- 10 2
-
2020-11-11 02:22
Poprzez lockdown
Unrze więcej ludzi.
- 0 0
-
2020-11-10 10:54
tylko że chorowało poniżej 2% obywateli polski (12)
a przy aktualnych obostrzeniach (i ograniczonej przez nie liczbie nowych chorych) służba zdrowia się sypie (wczoraj był komunikat o odwołaniu zaplanowanych operacji na oddziale onkologicznym z powodu braku tlenu - dla tych pacjentów to praktycznie wyrok)
a ty chcesz znieść ograniczenia? kto się zajmie wtedy dodatkowymi dziesiątkami tysięcy chorych? wyczaruje lekarzy i respiratory?- 21 4
-
2020-11-10 11:08
d**ilne obostrzenia nas zabijają ! (11)
Krzyczą , ze tlen jest ratunkiem, a na dworze każą maski nosić i każą wdychać dwutlenek węgla ! Wiecie, ile ludzi będzie niedotlenionych? Potem chore płuca i covid można przypiąć ! Już o innych skutkach obostrzeń nie wspomnę ! Plandemia- plan doskonały ! Czysta polityka i eksperyment na ludzkości ! Ktoś powinien za to stanąć przed sądem !
- 12 25
-
2020-11-10 11:18
Jak będziesz miał fakultet z medycyny to porozmawiamy (7)
tymczasem zdaj maturę
- 21 6
-
2020-11-10 12:23
Tak (4)
Nie ma sensu gadać z g**niakami.
Przeszedłem covid ciężko ale mój brat wciąż uważa że to jest grypa. Więc lepiej tylko do pracy lewe ręce i zawsze najmądrzejsi. Nie życzę covid nikomu. 3 miesiące minęły a wciąż nie czuję niektórych zapachów i jest to dla mnie naprawdę straszne- 12 6
-
2020-11-10 12:45
Widziałeś już światełko w tunelu naziolku? (2)
Współczuję ci, że nie czujesz niektórych zapachów i gratuluję, że nie jesteś g..niakiem.
Zamykacie całą gospodarkę rozporządzeniem waszego furera i to jest prawdziwy dramat dla tysięcy rodzin.- 4 16
-
2020-11-10 12:53
Trzeba się było uczyć
To byś się nie bał o utratę pracy
- 3 9
-
2020-11-10 17:11
Zamknięte jest to co jest niepotrzebne do życia.
Bez kina, teatru, siłowni i knajpy można żyć.
Pewnie, że szkoda pracowników, ale oni dostaną jakąś kasę. A ci, którzy nabrali kredytów i żyją ponad stan muszą zweryfikować podejście do wydatków.
Taki mamy klimat. Oraz mogą wziąć kredyt. To głębokie myśli polityków PO.- 2 5
-
2020-11-11 02:27
Mój znajomy
Leczył raka, miał "chemię" i też nie czuje się najlepiej, ilu jest takich ludzi...?
- 0 0
-
2020-11-11 02:25
Taaa a lekarz (1)
nie potrafi zdiagnozować prostej choroby zazwyczaj, siedzą koniowały od zwolnień...
- 1 1
-
2020-11-11 09:58
No to co narzekasz ze nie masz do nich dostępu?
Sam się lecz z internetu
- 0 0
-
2020-11-10 12:18
Fakultet ? (1)
Człowieku doktorzy się wypowiadają Ale wam to mało bo to nie doktorzy z tv
- 5 6
-
2020-11-10 12:24
#MP, jesteś marudny. Wklejasz tekst co jakiś czas.
Na takie trollowanie już się nikt nie nabierze.
- 6 4
-
2020-11-10 19:58
Ty chyda
Papierową torbę na głowie nosisz, a nie maseczkę, jak dwutlenkiem węgla oddychasz.
- 0 1
-
2020-11-10 11:00
StopKucom (6)
Chciałbyś być uwzględniony w tych 8375 zgonach? Bo ja nie. Ale Ty pewnie jesteś królem życia, młodzieniaszkiem na zdalnym nauczaniu, który bryndzluje się do przemów Bosaka, Dziambora i innych konfederatów. Idź być kucem gdzie indziej:)
- 21 9
-
2020-11-10 11:09
Wolisz byc (4)
Uwzględniony w statystykach raka ? Do was nic nie dociera ... Co za motłoch
- 9 10
-
2020-11-10 11:14
(2)
Motłoch to widzisz, jak spojrzysz w lustro, dzieciaczku. Ani do raka, ani do covidu mi nie spieszno. Prędzej Ty na coś zachowujesz, bo nienawiść do innych w tak młodym wieku szybko odbije się na zdrowiu. Idź polajkować posty Korwina, trochę się odprężysz.
- 11 9
-
2020-11-10 16:29
Widac już (1)
Masz urojenia ... nawet po piętrach określasz wiek internautów ;) dla takich jak Ty już za późno
- 3 2
-
2020-11-10 17:10
Typie, weź wrzuć na luuuz i nie komentuj wszystkich postów:D O jakich piętrach gadasz? Co za typ:D
- 1 2
-
2020-11-10 12:54
Co ty z tym rakiem się zaciąłeś dzbanie?
- 3 3
-
2020-11-10 12:02
Wystaw d*pę do przyjęcia szczepionki.
Zrób to dla nas i przetestuj ją na sobie.
- 3 8
-
2020-11-10 11:02
ile mozna zanudzac wirusem? (1)
nuda
- 7 11
-
2020-11-10 12:54
A ile można na zanudzać rakiem?
- 1 2
-
2020-11-10 11:03
Ludzie z zawałami,udarami,zatorami ,złamaniami czekają po 20 godzin na SOR (4)
To jest drobiazg??
- 16 6
-
2020-11-10 12:28
Bzdura, wnuk złamał rękę i po godzinie w szpitalu
lekarz założył gips i wyznaczył termin kontroli za 10 dni.
- 3 6
-
2020-11-10 12:55
Jacy ludzie? (2)
Znasz kogoś osobiście czy rak ci się wydaje?
- 2 3
-
2020-11-10 13:46
Znam. (1)
Człowiek ze złamaną nogą jeździł od szpitala do szpitala i nigdzie nie chcieli go przyjąć. To jest dramat.
- 5 2
-
2020-11-10 18:27
I po co kłamiesz?
- 0 4
-
2020-11-10 12:36
Śmiertelność na świecie na COVID to 3-4% (1)
Przy założeniu, że służba zdrowia jakoś działa.
Gdybyś nagle wszystkich zaraził to śmiertelność by wzrosła przynajmniej do 5-6% (a może więcej).
Także umarło by blisko 2 miliony Polaków.
dwa miliony!
Właśnie dlatego tak ważne są działania rządu i tak groźne jest istnienie takich i**otów jak ty.- 11 5
-
2020-11-10 20:28
Ale 3-4% od czego? Populacji, przetestowanych, z wynikiem dodatnim, ciężko chorych, czy hospitalizowanych?
- 4 1
-
2020-11-10 12:48
pro
Znawca wirusow SARS sie odezwal..... wymiotowac sie chce przy tych blazenskich komentarzach
- 3 3
-
2020-11-10 17:17
wszyscy wszystko wiedza
Bla, bala bla i bla bla...
a druga strona nie bo: bla, bla, bla- 1 0
-
2020-11-11 02:18
W punkt
Należy dodać że, poprzez zamknięcie gospodarki, zginie więcej ludzi niż przez covid - samobójstwa, depresje, używki, głód...
- 0 0
-
2020-11-10 10:48
Wczoraj tak malo zgonow (16)
Dziś masakra
- 61 24
-
2020-11-10 10:52
Zgonów tyle samo, tylko w weekendy nie podają tego precyzyjnie. Od 10 tygodni jest o 40% zgonów (10)
więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Najlepiej PiSowi wyszła reforma umieralności!
- 26 11
-
2020-11-10 11:17
to jest nowy program społeczny: zgony+ (3)
- 12 3
-
2020-11-10 13:18
500 zgonów + (2)
- 6 0
-
2020-11-10 20:33
(1)
Ale na stronie urzędu statystycznego są podawane m.in. tabele z tygodniowymi i miesięcznymi liczbami zgonów. Rok do roku jest podobna liczba zgonów. Np. w tym roku w styczniu i lutym było znacznie więcej zgonów niż w 2019. Tyle, ze teraz część osób ze współistniejącymi, jak ktoś wyżej napisał, mogła jeszcze sobie pożyć jakiś czas, a tak to sobie umarła : (
- 1 0
-
2020-11-11 08:55
pamiętam, że jeszcze niedawno mniej zgonów dziennie na Covid przypadało na całą Polskę, a dziś samo tylko pomorskie
robi taki wynik
- 0 0
-
2020-11-10 11:18
O ile więcej?
- 2 0
-
2020-11-10 11:38
(4)
kłamstwo nie ma żadnych wiarygodnych danych statystycznych umieralności na III i IV kwartał tego roku.
- 4 8
-
2020-11-10 12:56
Są (1)
Te prowadzone przez ciebie i twój antycovidowy klub, co nie?
- 4 4
-
2020-11-11 08:56
czytał u ruska, że covidu nie ma, a on ruskim wierzy
- 0 0
-
2020-11-10 22:04
Czyżby? (1)
Cytuję:
49 132 - tyle osób zmarło w październiku w Polsce według oficjalnych danych z Rejestru Stanu Cywilnego, które w poniedziałek opublikowało Ministerstwo Cyfryzacji. To bardzo przygnębiające dane, bo w ostatnich latach w październiku umierało w Polsce ok. 33-34 tys. osób.- 3 0
-
2020-11-11 08:57
ruskich i przestraszonych nie przekonasz - póki sami nie zachorują, albo ktoś z ich bliskich
to nie dotrze więc szkoda czasu
- 0 0
-
2020-11-10 13:09
Róbcie sobie bezpłatne testy na UCK - 58 727 05 05 (4)
Są szybko wyniki.
- 1 4
-
2020-11-10 14:44
Szybko i byle jak (1)
50% skuteczności?
- 2 2
-
2020-11-10 20:36
Są płatne w podatkach, a jak teraz laboratorium nie jest oblegane, to jak to o nim świadczy?
- 2 0
-
2020-11-10 15:08
Jak się dodzwonisz
- 1 1
-
2020-11-10 18:42
One nie są bezpłatne.
- 1 1
-
2020-11-10 10:48
Wiek zmarłych (20)
poproszę bo wiadomo po 80-tce prawie każdy ma choroby współistniejące
- 64 31
-
2020-11-10 10:49
wiek pewnie będzie póżniej podany
- 2 3
-
2020-11-10 10:52
(2)
Gdybys dobrze sprawdzil to nawet dzieci i mlodziez w bardzo wielu przypadkach ma choroby wspolistniejace. Moze ty rowniez ale jeszcze o tym nie wiesz bo przez teleporade sie nie dowiesz
- 31 6
-
2020-11-10 11:41
(1)
inteligentny człekokształtny osobniku, kolega wyżej napisał: " po 80-tce prawie każdy ma choroby współistniejące" i w jego wypowiedzi nie było wzmianki o mlodszych osobach więc po co ten twoj jad?
- 8 8
-
2020-11-10 13:21
nie widzę tam żadnego jadu, a prawdę że w każdym wieku mogą być choroby współistniejące. I że ktoś o tym nie wie, nie oznacza że ich nie ma, a jedynie że nie stwierdzono ich (czego się nie można spodziewać nawet przy normalnie funkcjonującej "służbie zdrowia", a szczególnie przy teleporadach wypisywaczy recept)
- 8 0
-
2020-11-10 10:54
Wejdz na strone wse.gda.pl to sie dowiesz, tam jest wszystko wymienione
- 13 3
-
2020-11-10 11:04
(6)
A co ma za znaczenie wiek? Według twoich słów Ci ludzie nie mając prawa dłużej żyć.
- 19 8
-
2020-11-10 11:21
(1)
Emeryci popierajcie partie czynem, umierajcie przed terminem
- 8 9
-
2020-11-10 20:38
Przypomnij sobie hasełko, jak będziesz na emeryturze. A jeszcze milej, jak ktoś ci powie jakąś śmieszną rymowankę, jak będziesz w takim wieku.
- 4 2
-
2020-11-10 12:06
Z biologicznego punktu widzenia rzeczywiście nie mają prawa dłużej żyć. (3)
To naturalny wiek śmierci człowieka. Większość moich zmarłych krewnych z rodziny nie dożyło 80 lat. Tak już natura chciała i nikt tego nie zmieni, pretensje można kierować tylko do 'góry'.
- 7 12
-
2020-11-10 12:31
To licho trafiłeś. Ale rodziny się nie wybiera. (2)
Masz komplesk krótkiego życia.
- 2 7
-
2020-11-10 13:23
100 lat (złudzeń) "szczęściarzu"! (1)
- 7 0
-
2020-11-10 20:42
Wytrzymałość organów człowieka, potwierdzona naukowo, jest określana na jakieś 120 lat. O dziwo w Piśmie Ś Bóg znudzony długowiecznością pierwszych ludzi skrócił im żywot właśnie do tych 120 lat. Ciekawy zbieg okoliczności.
- 0 2
-
2020-11-10 11:14
(2)
co ma za znaczenie wiek? czlowiek jest czlowiekiem, dla kogos byl kims waznym bliskim, ojcem , matka, siostra
szpitale pelne i kostnice za chwile tez beda
zamknac ludzi w domach to sie moze w koncu cos da z tym wirusem zrobic pozytecznego- 16 5
-
2020-11-10 11:46
(1)
Chociażby to, że przeważnie osoby po 80 umierają jakbyś nie zauważył(oczywiście bywają i młodsi) a z tego wirusa zrobili g*wnoburze jakby nigdy ludzie nie umierali tylko teraz nagle zaczęli przez wirusa, pozdrawiam
- 10 12
-
2020-11-10 20:44
Ale jak byś mnie zamknął w domu, to w końcu żona by mnie zabiła. Dlatego wolę w garażu naprawiać samochód.
- 1 0
-
2020-11-10 11:16
Gdyby nie wirus żyliby dalej. (4)
- 19 5
-
2020-11-10 11:43
(1)
ciekawe czy wychodzili tylko w godz. 10-12 jak tak to virusa sprzedała im najbliższa rodzina... moze m3 w spadku czekalo
- 5 3
-
2020-11-11 08:59
mam wrażenie, ze ci co negują niebezpieczeństwo wirusa po prostu czychają na mieszkania po zmarłych
rodzicach, babciach, wujkach...
- 0 0
-
2020-11-10 12:08
Skąd wiesz?
Masz szklaną kulę? A może gdyby nie trafili do szpitala to by się wcześniej zakrztusili w domu lub zginęli w wypadku drogowym? Nie lubię takiego bezsensownego gdybania.
- 7 6
-
2020-11-10 13:24
mówisz o ludziach, którzy umrą za 1.5 roku na raka
bo im go we wczesnym stadium w 2020 zamrożona służba zdrowia nie wykryła
- 5 2
-
2020-11-10 10:49
(28)
Umierają nieleczeni od pół roku z powodu wyłączenia służby zdrowia dla wszystkich oprócz tych z grypą/covidem. Karetki z zawałami czy udarami czekają godzinami z takimi pacjentami. Kto za to odpowie?
Bedzie paradoks. Tzw. epidemia wygaśnie/zostanie pewnie wygaszona bo wirus przecież będzie nadal i wtedy wzrośnie śmiertelność wsród ludzi. I to o nich bedzie można powiedzieć że umarli na/przez covid. Kolejny paradoks i absurd w rzeczy samej ale tym razem realny absurd.- 159 29
-
2020-11-10 10:56
Jakie widzisz rozwiązanie? (19)
O tym że jest źle każdy wie, ale jak ten problem rozwiązać ? Kłaść tych z covidem razem z innymi ludźmi w szpitalu, narażając tych po operacjach i zawałach na poważny przebieg zarażenia? Tworząc tylko parę miejsc covidowych i zostawiając resztę chorych samych sobie? Nie mowie, że obecne rozwiązanie jest dobre, bo zgadzam się że pozostali chorzy zostali bez opieki, ale jak to rozwiązać?
- 14 1
-
2020-11-10 11:11
Szpitale zakaźne - szpitale niezakaźne. (8)
Tak rozwiązać. Chyba, że jednak uważasz, że skoro ludziom z zawałem zagraża również covid, to znaczy - leczyć ich nie należy. Relatywizm moralny świętuje swoje Wielkie Dni.
- 13 2
-
2020-11-10 11:35
Tak jest teraz zrobione (7)
Masz podział na szpitale zakaźne i niezakaźne. I niestety to nie działa, bo w niezakaźnych miejsc brakuje..
- 9 2
-
2020-11-10 11:40
(6)
A kłamią ze jest odwrotnie :)
- 4 1
-
2020-11-10 13:05
Nie kłamią. Nigdzie nie ma miejsc i personelu, przede wszystkim personelu. (5)
- 3 2
-
2020-11-10 13:26
(4)
To po co budują te tzw szpitale polowe skoro nie ma personelu w normalnych szpitalach a te niekiedy stoją puste? Szopka pod publike?
- 10 0
-
2020-11-10 14:47
Dokładnie tak
Szopka a raczej Miś rodem z Barei.
I niektórzy na tych drogich, słomianych inwestycjach sobie zarobią 20% jako konsultanci.
A do tego uchwalili sobie prawo do błędów bez odpowiedzialnosci.- 10 0
-
2020-11-10 20:47
(1)
Tam będą kłaść bezobjawowych, którymi będą się opiekowali terytorialni po szkoleniach na doktorów medycyny.
- 2 0
-
2020-11-10 21:24
Ale po co opiekowac sie bezobiawowymi??
Przeciez moga byc leczeni w domu.
Medialna sciema- 1 0
-
2020-11-11 10:00
Budują szpitale polowe
Żebyś myślał że dyktator cudownie ratuje Polskę i oddał na niego głos
- 1 0
-
2020-11-10 11:21
a za co biorą kasę Morawiecki, Kaczyński i całe masy usłużnych doradców, (4)
instruktorów narciarstwa itd.. Bo mam wrażenie, że robią tylko ruchy zadymowe, a tak na prawdę to nie mają zupełnie pomysłu...
Było by mniej zgonów, jakby "normalni" chorzy mieli normalną opiekę.
Tylko ogarnięcie tych chorych + chorych na covid jednocześnie da spadek zgonów.
Co ma zrobić anestezjolog, zakaźnik jak mu wcisną pacjenta z covid i z zawałem/rakiem/udarem?
Czy może karetka ma jeździć z pacjentem tak długo aż umrze?
Ale do tego trzeba mieć plan i jaja - a Ekipa z Warszawy ma tylko pełne gacie ... bo epidemia żyje już własnym życiem a zamykać to już nie ma czego poza kościołami i lasem .... żenada.- 11 3
-
2020-11-10 11:36
A kto ma ich ogarniać? (3)
Cudownie rozmnozymy personel medyczny?
- 3 3
-
2020-11-10 11:54
np. ten sam lekarz w tym samym szpitalu
tylko na wydzielonym oddziale: czyli kardio i kardio + covid.
Tylko to wymaga przygotowania a nie konferencji w TVP na tle stadionu narodowego ...- 9 0
-
2020-11-10 13:18
(1)
Wystarczy nie wysylac wszystkich w panice na kwarantanne. Zamiast likwidowac gospodarke nalezalo wykorzystac okazje i wprowadzic pelnoplatne leczenie dobrze znanych chorob, ktore potrafimy leczyc a zaoszczedzona kase zainwestowac latem w covid. I niech nikt nie pisze, ze na to potrzeba czasu. Jesli sie chce to mozna to zrobic w tydzien. Gdyby zrobili to bezprawnie ale skutecznie to nikt by ich po sadach nie ciagal. Publiczna sluzba zdrowia nie powinna zajmowac sie tanimi w leczeniu chorobami. Kilkaset zl na leczenie grypy, przeziebienia czy innych takich, kazdy jest w stanie wylozyc. Publiczna sluzba zdrowia powinna wchodzic do akcji w przypadku kiedy leczenie idzie w tysiace zl.
- 5 0
-
2020-11-10 18:45
Ubezpieczenie zdrowotne proponujesz znieść?
- 0 0
-
2020-11-10 11:42
Niech wezma przyklad od Niemcow, tam wszystko dziala bez (4)
Problemu, proste
- 4 2
-
2020-11-10 13:04
Jest zorganizowane tak jak u nas, tylko mają więcej personelu i lepszą logistykę. I to wystarcza do normalności. (1)
- 6 2
-
2020-11-10 21:17
To k..a zróbcie lepszą logistykę!
- 1 0
-
2020-11-10 16:44
Fakt, Niemcy mają wprawę w organizowaniu obozów. (1)
Wszystko działało.
- 2 7
-
2020-11-10 21:17
E he he... gruby żart polakówu
- 0 0
-
2020-11-10 11:00
Głupcze nie rozumiesz że dla zakażonych hospitalizowanych są inne procedury (7)
Niż dla pozostałych pacjentów? Ci chorzy nie mogą leżeć z innymi na tym samym oddziale. Chciałbyś leżeć w szpitalu po operacji w jednej sali z zakażonym?
- 11 3
-
2020-11-10 11:06
(6)
Dokładnie. Procedury sparaliżowały wszystko i przez to służba zdrowia jakby przestała istnieć a nie z powodu chorych na Covid ale tych naprawdę chorych czyli leżacych w szpitalu i realnie wymagajacych hospitalizacji.
A przyczyną stworzenia paralizujacych procedur był po prostu strach nakręcany z kazdej mozliwej strony. Żadne głosy rozsadku nie docierały do rzadu a ten walił i wali na oślep siejąc spustoszenie.
Już widać gołym okiem, że covid nie zabija tylko zabija zamknięta przez covid służba zdrowia a bedzue gorzej bo ekonomia tez zamknieta więc nie bedzie srodkow na slużbę zdrowia. Błędne koło. Ale tak miało niestety być zgodnie ze scenariuszem. Szkoda ze polski rząd się zlapał w pulapke.- 10 9
-
2020-11-10 11:10
nakręcany strach? (3)
a ludzie pod z covidem pod tlenem albo respiratorami to udają? A ci co zmarli z powodu covida to już w ogóle mistrzostwo w udawaniu.
- 9 5
-
2020-11-10 11:14
(2)
Rok temu ludzie też lezeli pod tlenem, tez umierali na zapalenie płuc czy na powikłania po grypie i czesc z tych chorob byla oczywiscie wywolana koronawirusami tylko nikt nie wnikał i wszystko działało a w tym roku umrą ci sami i dodatkowo kolejne tysiace nieleczonych z powodu zamkniecia sluzby zdrowia do ktorej dostęp jest gwarantowany przez konstytucje.
- 9 11
-
2020-11-10 11:32
Tak, dokładnie 158 z nich umarło. (1)
Na grypę w zeszłym roku.
- 5 2
-
2020-11-10 11:42
Nie umiera sie na grype tylko z powodu powikłań czyli chorób wywolanych niedoleczoną grypą.
- 5 0
-
2020-11-10 12:57
Z jakim scenariuszem? Znowu kolejny oszołom bredzi o NWO?
- 4 3
-
2020-11-10 13:19
Chyba rzad powinien przestac ogladac telewizje, co kazdemu proponuje od lat.
- 3 2
-
2020-11-10 10:50
(6)
A jak nowotwór mnie zje, bo szpital z powodu Covidu nie przyjmuje, to też będę uwzględniona w tych statystykach?
- 84 23
-
2020-11-10 10:55
Mniam mniam
- 6 3
-
2020-11-10 11:08
Tak
- 7 1
-
2020-11-10 11:29
to zależy od tego jak NFZ to wyceni ... (1)
będziesz miała wpisane to za co więcej kasy
- 10 1
-
2020-11-10 12:58
I kto się tą kasą potem dzieli?
- 1 0
-
2020-11-10 11:47
Zależy od wagj.
- 0 0
-
2020-11-10 14:35
A chciałbyś zostać położony z nowotworem do operacji, który nie leczony zabije Cię za np 2 lata
Na oddzial na którym szaleje koronawirus, są dodatni chorzy i personel też wychodzi dodatni... Gdzie covid może Cię zabić w 2 tyg? Zdaj sobie sprawę że jest mnóstwo covidow na niecovidowtch oddziałach
- 1 6
-
2020-11-10 10:51
(1)
Jestem zaniepokojony pewną osobą która się tutaj wypowiadała
- 18 16
-
2020-11-10 11:39
Przygniotła go wypłaszczająca się krzywa
- 10 0
-
2020-11-10 10:51
Każdy nowy zgon (6)
Daje wolny respirator
- 28 37
-
2020-11-10 10:53
(3)
Błędnie zakładasz że wszyscy co umarli byli podłączeni do respiratorów.
- 25 2
-
2020-11-10 11:11
(1)
Bo nie wszystkich warto podłączać pod respirator. Respiratory są dla osób dla których są dobre rokowania. 90 latków nie podłączają już.
- 5 6
-
2020-11-11 09:01
anty-covidowców też mają nie podłączać, bo w sumie zachorują na własne życzenie
także nie przyznawajcie się
- 1 0
-
2020-11-10 11:18
dopóki były wlne respiratory tak było
- 0 0
-
2020-11-10 13:27
Ludzie umierają w domach! (1)
- 3 1
-
2020-11-10 14:51
Lub w szpitalach w innym wojewôdztwie
- 2 0
-
2020-11-10 10:51
(21)
Premier wczoraj ogłosił że do wiosny 2021 Polska będzie miała 20 milionów szczepionek. Także powoli można kończyć budowę szpitali tymczasowych.
- 17 48
-
2020-11-10 10:54
20 milionów? Czyżby Pinokio miał dane, że do wiosny 16 milionów się przekręci? (2)
- 12 5
-
2020-11-10 11:08
Zakłada, że część się nie zaszczepi? (1)
Przerasta cię wyciąganie prostych wniosków? Trolujesz? Ach, pewnie pobierasz opozycję..
- 4 3
-
2020-11-11 09:03
premier to se może ogłaszać różne bajki, tak samo jak ogłaszał, że wirus już niegroźny
- 0 0
-
2020-11-10 10:56
Ten sam (7)
Ten sam premier co mówił że wirus jest już w odwrocie i nie trzeba się go bać?
- 23 4
-
2020-11-10 10:57
(2)
Tak ten sam, a myślałeś że inny?
- 3 7
-
2020-11-10 11:12
To było (1)
To było pytanie retoryczne xD
- 10 1
-
2020-11-10 11:29
sam jestes jakiś tam retoryk
- 2 10
-
2020-11-10 11:10
A Budka chciał wybory jesienią, he he (3)
Piękny czas teraz, jak kulą w płot trafił
- 7 7
-
2020-11-10 11:23
(1)
Im nie przetłumaczysz , jak mówi moj znajomy to inne białko jest... :)
- 2 6
-
2020-11-10 14:58
Czyli jak oni chcieli zrobić wybory jesienią a nie latem
to znaczy, że ten termin już był kompletnie nieodwołalny bo tak i koniec? To faktycznie inne białko jest, przynajmniej nie takie rozbełtane jak wasze
- 7 0
-
2020-11-11 14:54
Wybory byly 3 razy
Wybory byly 3 razy raz w maju za 70. Mln potem w lipcu z dogrywka za 220 mln. Polska to bogaty kraj nie ma drugiego takiego w Europie którzy by tak trwonił publiczny pieniądz. Tak było i niestety jest.
- 0 0
-
2020-11-10 10:59
Temu czlowiekowi nie mozna wierzyc nawet 2min nie bedzie w 1 kwartale szczepionek na grype nie moga zabezpieczyc wladza obłudy i kłamstw
- 9 5
-
2020-11-10 11:03
(2)
A kiedy będę dostępne te na grupę, co?
- 1 3
-
2020-11-10 12:33
W następnym sezonie 2021/2022.
- 7 0
-
2020-11-11 02:31
Who
Opublikowało raport i podobno, uwaga teraz ... grypy już nie ma ! Tadam!
- 0 1
-
2020-11-10 11:52
Unia wczoraj podpisała umowę ramową na szczepionki (1)
i z tej puli trafią też do Polski - Morawiecki tu nic nie zdziałał, ale sukces oczywiście sobie przypiszą.
Ciekawe skąd tylko wytrzasnął to 20 milionów skoro w ramach umowy zamówiono 200 milionów (i dodatkowe 100 milionów później) i już zostało zapowiedziane że z tej puli będą też wspomagali ubogie kraje znajdujące się również poza Unią. Dlaczego więc Polsce miałoby przypaść aż 10%? Czyżby ktoś tu uprawiał propagandę sukcesu? Znowu.....- 9 1
-
2020-11-10 13:06
Bo My jesteśmy narodem wy*****m
- 2 0
-
2020-11-10 12:58
To ten co mówił że nie zamknie cmentarzy?
- 2 1
-
2020-11-11 02:30
Po co szczepionki?
Skoro potrzebujemy leku?
- 0 0
-
2020-11-11 10:32
Chyba miał na myśli odporność stadną
- 0 0
-
2020-11-11 14:48
Plemiel
Nasz plemiel zawsze głosi dobre słowo nie zawsze zgodne z prawdą.
- 0 0
-
2020-11-10 10:53
(2)
Ładnie sie trzymamy, oby tak dalej
- 9 15
-
2020-11-10 12:40
A najfajniej (1)
że nie ma ani jednego przypadku grypy!!!
To chyba największy sukces ekipy rządzącej: wyeliminowano grypę w Polsce. To trzeba ogłosić światu. Ciekawe co na to WHO?- 4 2
-
2020-11-10 18:29
A co na to Bill Gates?
- 0 2
-
2020-11-10 10:54
Ciekawy sposób na radość podczas pandemii (42)
Ostatnio w pracy robimy zakłady, jest nas w biurze około 20 osób - każdy rzuca liczbę osób pozytywnie zakażonych jaka będzie danego dnia- osoba która jest najbliżej zgarnia całość.
Dzisiaj obstawiało 15 osób, każdy po 5 zł. Wiec koleżanka trafiła 75zł!.
Można to porównać do losowania totolotka - tylko emocje większe.
Godzina 10:30 każdy przerywa pracę - jeden kolega rzuca liczbę, szybkie spojrzenie na tablicę gdzie mamy zapisane wyniki- zawsze u jednej osoby pojawia się wtedy uśmiech.
W piątki podbijamy zakłady do 10 złotych - polecam kazdemu.
Coś miłego na czas tej morderczej pandemii- 93 56
-
2020-11-10 10:58
Dobre, jutro zaproponuje to u nas w biurze.
jest nas troszkę mnej, ale już wiem, że każdy będzie za- 15 6
-
2020-11-10 10:58
To jest hazard (2)
To jest nielegalne. Gdzie tak robicie, adres, nazwiska
- 6 24
-
2020-11-10 11:56
Rudy nie przeginaj!!!
- 2 2
-
2020-11-10 20:25
Ja wiem, ale nie powiem.
- 0 0
-
2020-11-10 11:00
(5)
Za bardzo zawiłe, nie rozumiem? Skąd znacie potem dokładną liczbę zakażonych? Bo chyba nie myślicie, że podawana liczba pozytywnych testów nią jest?
- 3 15
-
2020-11-10 11:26
(4)
to jest mniej istotne, sugerujemy się co podadzą portale czy to onet czy to wp.pl
Chodzi tylko o liczbę pozytywnych wyników i nic więcej.
Nie zagłębiamy się w to bardziej. Wygrywa osoba która jest najbliżej wyniku.
W tamtym tygodniu, jeden z kolegów pomylił się chyba o 11 przypadków, była to jak na ten moment liczba najbardziej zbliżona.
Gramy już około 3 tygodnie.- 8 3
-
2020-11-10 11:30
(3)
No to trzeba zmienić nomenklaturę, bo napisane jest : "każdy rzuca liczbę osób pozytywnie zakażonych jaka będzie danego dnia" - a to można podważyć
- 1 13
-
2020-11-10 11:45
(2)
przyszedl on gnom pogromca usmiechow i dobrej zabawy
- 21 2
-
2020-11-10 12:35
(1)
no rzeczywiście jest się z czego śmiać gratuluję
- 3 5
-
2020-11-10 20:39
Tak, powinniśmy chodzić spanikowani, zastraszeni, zdołowani, wtedy będziemy okazami zdrowia i odporności, szczególnie psychicznej. Udaj się na jakąś terapię skoro masz problem ze sobą. Ja się ciesze każdą chwilą życia, ojca pochowałem w wieku 46 lat mając samemu 17, nikt obcy nie przejął się jego śmiercią w młodym wieku, więc bujaj się, będę się śmiał kiedy mi się chce. Śmiech to zdrowie.
- 0 0
-
2020-11-10 11:12
(13)
fajne ale dlaczego tyle osob w biurze, nie mozecie miec pracy zdalnej tylko siedziec i sie wzajemnie czestowac wirusem
- 10 8
-
2020-11-10 11:24
(12)
kto chce ma możliwość pracy zdalnej, natomiast większość ludzi i tak przychodzi do biura.
Lepsze warunki do pracy, oraz branża w której pracujemy notuje największe przyrosty sprzedaży podczas pandemii.- 6 3
-
2020-11-10 11:32
(11)
niech zgadnę wszystko wskazuje - Biedronka?
- 8 1
-
2020-11-10 11:40
Ludzi z Biedry nie stać na zakłady (10)
Programiści. Teraz wszystko przechodzi na zdalny, jest zwiększone zapotrzebowanie na usługi elektroniczne, aplikacje same się nie napiszą
- 5 3
-
2020-11-10 11:46
(8)
dokładnie, pracy jest na najbliższe 2 lata w przód, przez co możemy wybierać który projekt jest dla nas wygodniejszy i na czym w danym momencie chcemy się skupić.
Dla Ciekawostek mogę podać, że podczas trwania epidemii - premie miesięczne potrafią czasem być w wysokości 3 średnich krajowych wynagrodzeń(nie liczymy tutaj wynagrodzenia Pani na kasie w biedronce, tylko średnie wynagrodzenie osoby pracującej powiedzmy w biurze, na stanowisku które wymaga już odpowiedzialności). Wiec dla naszej branży, covid może trwać i 4 lata. Szefowie zadowoleni, rada nadzorcza również. Ludzie dalej przychodzą z uśmiechem do pracy.- 6 5
-
2020-11-10 12:35
(2)
i cyk 1960 pln na dłoń co miesiąc wpada
- 3 1
-
2020-11-10 13:14
1960 zł., biednie - co za to można kupić. (1)
Ledwo starczy na 5 butelek dobrej gorzały.
- 1 4
-
2020-11-10 15:43
Elo Seba a na Pudelku też siedzicie?
- 0 0
-
2020-11-10 13:11
(1)
Ale d*pka boli minusujących. :) Klasyczne polactwo, nikt nie lubi jak ktoś zarabia lepiej od niego. Jeszcze 100 lat musi minąć żeby zmienić tą chorą mentalność...
- 1 4
-
2020-11-10 13:27
niestety poziom inteligencji w wypowiedzi na to nie wskazuje
- 1 0
-
2020-11-10 13:33
Fajne poczytać opinie programistów z CD Project pracujących pewnie nad grą Cyberpunk 2077, a tak swoją drogą kiedy premiera, wyrobicie się chłopaki, macie luzik w pracy?
- 3 0
-
2020-11-10 15:29
Czyli zwykły codemonkey zgarnia u was dodatkowo 15k miesięcznie netto do pensji? (1)
No, ciekawe która to firma
- 2 1
-
2020-11-11 09:07
jakaś od trolowania, szumnie zwana programistyczną
- 0 0
-
2020-11-10 13:39
Dlaczego uważasz że ludzi ze sklepów nie stać? Wypraszam sobie!
- 4 0
-
2020-11-10 11:20
Dziwne hobby. (2)
20 dziwnych ludzi.
- 9 10
-
2020-11-10 13:07
na farmie troli tak mają (1)
- 5 2
-
2020-11-10 13:52
Hehehehe w punkt :)
- 1 1
-
2020-11-10 11:25
obstawiajcie chorych na raka i zabitych w wypadkach
- 1 4
-
2020-11-10 11:29
My tak robimy z liczbą zmarłych (3)
Dzielimy na Sopot, Gdańsk, Gdynia
Jak trafisz jedno miasto to zgarniasz stawkę x 3 zakładu, a jak ktoś trafi wszystkie miasta to całą kumlacje od początku gry. Nikt na razie nie trafił 3 miast i w kopercie jest już 3480 zł.- 4 2
-
2020-11-10 13:15
3480 zł. Na wieniec i stypę, będzie jak znalazł. (1)
- 2 2
-
2020-11-10 14:37
A jakie kwiaty chcesz dostać?
- 0 1
-
2020-11-10 15:50
I tacy też są wśród nas?
- 0 1
-
2020-11-10 12:18
pośmiejemy się, jak sam będziesz pozytywny :-) (4)
mam nadzieję, że wkrótce...
- 7 6
-
2020-11-10 12:38
(3)
to wtedy bede sobie siedział w domku i pracował - tyle w moim zyciu się zmieni.
po kilku dniach wrócę znów do pracy.- 5 4
-
2020-11-10 12:55
(2)
przykre że komuś każą pracować w domu z gorączką 39 stopni :(
- 2 4
-
2020-11-10 13:09
(1)
tak, bo ty d**ilu myslisz, ze kazdy przypadek ma gorączke milion stopni, wyłącz tv
- 2 5
-
2020-11-10 13:46
jaki milion? typowy objaw to gorączka około 39 stopni, czytanie ze zrozumieniem się kłania , chyba że poniżej 6 klasy podstawówki to sorki :)
- 2 3
-
2020-11-10 13:02
Fajna zabawa ale polecam w zgadywanie liczby zmarłych (1)
To o wiele zabawniejsze. Jak się skończy pandemia to możecie grać dalej, np zakładać się o liczbę śmiertelnych wypadkach na drogach albo liczbę zgłoszonych gwałtów.
- 5 1
-
2020-11-10 13:44
ee tam najlepsza jest rosyjska ruletka
- 0 0
-
2020-11-10 15:49
(1)
Głupich w takim stopniu żadna firma nie zatrudnia.
- 2 1
-
2020-11-10 15:53
To niemożliwe , aż tak upaść na głowę!
- 0 0
-
2020-11-10 17:22
a co "negatywnie zakażonymi"?
...to odnośnie tych "pozytywnie zakażonych". Myśl zanim coś opublikujesz.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.