- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (121 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (298 opinii)
- 3 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (76 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (838 opinii)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (167 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (156 opinii)
Rębiechowo: ostatnie starcie z efektem OLT Express
Choć linie OLT Express latały w ubiegłym roku z Rębiechowa tylko do 25 lipca, to i tak przewiozły tak wielu pasażerów, że tegoroczny lipiec przy tamtym okresie wygląda blado.
Zarządzający lotniskiem w Rębiechowie mają problem. O ile przez ostatnie lata notowali wyłącznie wzrosty liczby odprawionych pasażerów i wykonanych operacji lotniczych, to w tym roku sytuacja wygląda zgoła inaczej. Już kolejny miesiąc z rzędu liczba pasażerów spada, jeśli ją porównać do analogicznego okresu w roku 2012.
Czy coś złego stało się w Rębiechowie? Nic z tych rzeczy. Po prostu żadne zestawienie nie wygląda dobrze, jeśli się je porówna z okresem, w którym działały linie OLT Express.
Przypomnijmy: marka OLT Express pojawiła się na polskim rynku zimą 2012 roku. W lutym ogłosiła, że od kwietnia uruchamia z Trójmiasta loty do Warszawy, Krakowa, Łodzi, Poznania, Wrocławia, Katowic, Szczecina i Rzeszowa, a bilety na te połączenia można będzie kupić już od 99 zł.
Manna z nieba skończyła się wraz z zakończeniem działalności przez OLT 26 lipca 2012 roku.
Ale statystyki pozostały, dlatego tegoroczne 293 tys. pasażerów w Rębiechowie musi wyglądać blado na tle dokonań z ubiegłego roku, bo oznacza spadek o 12,8 proc. rok do roku. Choć porównanie z lipcem 2011 roku, kiedy obsłużono 268 tysięcy pasażerów, wygląda już znacznie lepiej.
Także porównując pierwsze siedem miesięcy 2013 i 2012 roku, liczba obsłużonych w tym roku pasażerów obniżyła się o 6,3 proc. i wyniosła 1,6 mln.
- Spadki wartości ruchu lotniczego z okresu kwiecień-lipiec w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku niemal do znudzenia tłumaczone były przez nas tzw. efektem OLT oraz organizacją Euro 2012. Ale podsumowując dane za miesiąc lipiec wspominamy działalność linii OLT po raz ostatni - przypomina Tomasz Kloskowski.
Jego zdaniem to dopiero kolejne miesiące, jakie pozostają do końca 2013 roku, pokażą faktyczną kondycję ruchową naszego regionu i samego Portu Lotniczego Gdańsk.
- Biorąc pod uwagę wyniki za pierwsze miesiące tego roku, nieobarczone jeszcze nienaturalnie wysokim ubiegłorocznym wskaźnikiem bazowym oraz obserwując rozwój pomorskiego rynku przewozów lotniczych, jestem przekonany, że będzie dobrze. Niemniej należy jednak zwrócić uwagę, że widoczne jest ogólne osłabienie rynku lotniczego i związane z nim spadki ruchu na niemal wszystkich lotniskach w naszym kraju - argumentuje Kloskowski.
Miejsca
Opinie (217) 4 zablokowane
-
2013-08-08 14:42
STATYSTYKA
Jak stopniowane jest słowo "kłamstwo"? Kłamstwo, większe kłamstwo, statystyka. Dowód? Ano proszę: "Pewien mężczyzna utopił się w jeziorze o średniej głębokości wynoszącej 2 cm". W biznesie liczy się tylko jeden parametr, zwany na wiele sposobów: KASA!ZYSK!DOCHÓD! Jeśli firma zaczyna podpierać się PRZYCHODEM, OBROTEM, WZROSTEM LICZBY KLIENTÓW itp. to znaczy, że lepiej trzymać się od niej z daleka.
- 4 1
-
2013-08-08 14:43
A ja marzę o lotach do Rzeszowa... (2)
Weekend z Rodziną i świat pięknieje...
- 6 2
-
2013-08-08 15:14
to kup se helikopter. W czym problem ?
- 2 2
-
2013-08-08 17:11
Leć eurolotem do Lublina
Stamtąd już blisko do Rzeszowa.
- 2 0
-
2013-08-08 14:45
Potraktowałbym to w takim razie jako pewien sygnał; gdyby bilety były trochę droższe od tych OLT ale nie tak drogie jak te LOTu (Eurolotu) + wytworzyłaby się naturalna konkurencja na rynku wewnątrz kraju i jestem pewien, że więcej osob lataloby samolotami. Po prostu jest dziura, bo nikt nie powie, ze zapotrzebowania nie ma. Chociazby teraz w wakacje, Gdańsk - Kraków 11 godzin Intercity, ilu ludzi nie wolałoby polecieć samolotem za te około 200 zł? 250zł? Wiem, że w Eurolocie da się ustrzelić tanie bilety, ale myślę o tej naturalnej ciągłej konkurencji, zeby obie strony musialy trzymac caly czas reke na pulsie:).
- 7 1
-
2013-08-08 14:45
Dzięki OLT poczuliśmy że możemy naprawdę tanio latać. (2)
Trzeba było zniszczyć to co nam wielu służyło.
OLT pokazało że można latać tanio - chwała i za to.
A następcy nie widać...- 9 9
-
2013-08-08 15:28
Ty chyba pracowałeś z OLT w dziale marketingu.
- 8 1
-
2013-08-08 16:12
No właśnie pokazało, że nie można. Albo bardzo krótko.
- 5 1
-
2013-08-08 14:46
A może pracujący tam Józef Bak odwiedzi swojego pracodawcę OLT Marcina P.moze coś doradzi
- 9 3
-
2013-08-08 14:51
a Jozef Bak i jego ojciec na wolnosci...
- 9 4
-
2013-08-08 14:58
emigracja olewa grajdolek
Teraz wybiera wakacje w Hiszpanii.
Wy okradajcie sie sami, ja wolę lecieć do cywilizacji gdzie mam przewijaki dla dzieci na każdym kroku, gdzie są bezpieczne dla nich place zabaw, gdzie kupię sobie all inclusive i nic sie nie martwię, gdzie policja jest uprzejma do zwykłych ludzi a łapie przestępców, gdzie jest miła obsługa, gdzie jest ładna pogoda, itp- 6 8
-
2013-08-08 15:27
Z klasyki gatunku trojmiasto.pl i innych śmiesznych mediów w naszym kraju (1)
Może tak napisać o Józefie Bąku, układach trójmiejskich, kto budował Amber Gold i w rzeczywistości stał za OLT. Kto powinie ponieść ale nie poniósł odpowiedzialności. Kto z tego miał największe profity. Po co ta inicjatywa i kim byli ludzie którzy rok temu byli w świetle kamer. Kto dał kapitał i w jakim celu?
A tu jak zawsze zawsze bezrefleksyjne, bezpieczne artykulik z pseudo informacją i głupią ankietą. Niby mamy 2013 r. ale myślenie dalej wg. radzieckiej praktyki w stylu po co pchać ręce w tryby państwowej machiny. Płacone jest za wierszówkę więc po co się wysilać. Najważniejsze aby robić swoje i się nie wychylać.- 7 2
-
2013-08-08 15:35
Przy okazji polecam książkę Bertolda Kittela - Mafia Po Polsku która opisuje trójmiejskie podwórko, pana Plichtę i układy które stały za Amber Gold i OLT.
Oczywiście należy czytać ją ostrożnie bo autor to kolejny cyngiel w rękach niewidzialnej ręki rynku :) a w przeszłości zasłyną ze szkalowania Szeremietiewa - prawdopodobnie nie przypadkowo. Książka przemilcza sporo spraw, spłaszcza niektóre wątki, nie porusza za wiele klimatów związanych ze służbami i w gruncie rzeczy nie dostaje się nawet za bardzo premierowi i obecnej władzy. Rykoszetem dostała trójmiejska palestra i lokalna gangsterka. Kilka nazwisk w niej nie pada choć powinny się pojawić bo była o tym mowa nawet w prasie niezależnej swego czasu. Tak czy inaczej pozycja warta zapoznania.- 0 0
-
2013-08-08 15:30
Z tych korzystających z lotniska w Rębiechowie w tym roku to wszyscy na zmywaku w Londynie ?? (1)
Tak tylko, przez grzeczność pytam...
- 4 6
-
2013-08-08 20:03
zazdroscisz bo nadajesz sie na zmywak tylko w Polsce ?
ja na zmywaku w Sydney (Australia)lol . bardzo fajnie sie lecialo na trasie syd-dubaj-frankfurt-gdansk zamiast do warszawy a pozniej koleja/autobusem / samochodem
- 2 1
-
2013-08-08 15:41
OLT a Lot (1)
Nie rozumiem dlaczego z budżetu Państwa mamy dopłacać kolejne miliony na ratowanie LOT - mimo że konkurencje OLT na życzenie lot wykończyliśmy.
-
Czy nie lepiej były żeby Skarb Państwa przejął Amber spłacił długi i potem OLT przejął plajtujący LOT.
A tak za pięć lat nie będzie Amber, Lot, OLT a ni pieniędzy a dłgi zostaną- 8 4
-
2013-08-09 10:30
no nie wlasnie
bo Amber i OLT kuly kogos w oczy, ze ktos w tym kraju potrafi zrobic biznes a do tego nie placi haraczu komu trzeba. Takich biznesmenow sie elminuje. Mysle, ze prezes Amber powinien wydac ksiazke i opisac jak bylo, bo nikt nie pozna nigdy prawdy a jego zawsze beda mieli za zlodzieja.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.