• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: więcej pasażerów, nowe połączenia

mak
10 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
W sezonie zimowym uruchomionych zostanie 11 nowych połączeń. Mimo to trzy znikają z rozkładu, a dwa zostają zawieszone do wiosny. W sezonie zimowym uruchomionych zostanie 11 nowych połączeń. Mimo to trzy znikają z rozkładu, a dwa zostają zawieszone do wiosny.

Ani mgła, ani widmo kolejnego kryzysu, ani rozpoczęta przebudowa terminalu T1 nie psują dobrego nastroju trójmiejskiego lotniska im. Lecha Wałęsy, które właśnie obsłużyło dwumilionowego pasażera. Zimą rusza 11 nowych połączeń.



Czy skorzystasz z zimowej ofery trójmiejskiego lotniska?

Tylko w październiku tego roku trójmiejskie lotnisko obsłużyło 213,5 tys. pasażerów, a więc o 6,1 proc. więcej niż w październiku zeszłego roku. Od początku 2011 r. do końca października Port Lotniczy w Gdańsku obsłużył łącznie już ponad 2 mln osób, co daje wzrost o 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

- Osiągnięta po pierwszych dziesięciu miesiącach dynamika wzrostu na poziomie zbliżonym do 10 proc. to doskonały wynik zarówno w skali kraju, jak i Europy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Oczywiście nieustannie staramy się optymalnie wykorzystywać potencjał przewozowy Pomorza.

Dlatego też od 29 października przybyło aż 11 nowych połączeń, które wprowadzono do oferty na sezon zimowy. Wśród nich znajdują się m.in. połączenia krajowe do Rzeszowa, Katowic i Wrocławia (obsługiwane przez przewoźnika OLT JET AIR), a także loty do Berlina, Bremy, Brukseli, Hamburga, Pragi (również OLT JET AIR), Popradu (Eurolot), Sztokholmu (SAS) i Eindhoven (Ryanair).

- Jednym zdaniem w Gdańsku w sezonie zimowym, zamiast zwyczajowego dla rynku przewozów ostudzenia, mamy eksplozję rozwoju siatki połączeń - zachwyca się Kloskowski.

Z zimowego rozkładu zniknęło jednak kilka połączeń. To loty do Aarhus w Danii, Tampere w Finladnii (oba realizowane przez WizzAir) i niemieckiego Düsseldorfu (Lufthansa). - Na sezon zimowy zawieszono natomiast loty do Alicante i Rygi. Wrócą jednak w sezonie letnim, który rozpoczyna się 30 marca - mówi Adam Skonieczny, kierownik działu marketingu trójmiejskiego lotniska.

Wiosną planowane jest uruchomienie drugiego już połączenia z Gdańska do Berlina. Od 30 marca dwa razy dziennie trasę tę będą pokonywać samoloty linii AirBerlin.

Nowe połączenia to jednak połowa sukcesu. Druga to rozbudowa lotniska, która składa się m.in. z budowy płyty postojowej, drogi kołowania i budowy Terminalu T2. Do tego kilka dni temu rozpoczęła się przebudowa terminalu T1, który liczy już 14 lat i wymaga zmian. Jednak poza odświeżeniem zmieni się też jego funkcja. Docelowo bowiem na parterze T1 zostanie ulokowana hala przylotów, a na pierwszym piętrze - strefa odlotów non-schengen. Zgodnie z przewidywaniami oba terminale mają zwiększyć przepustowość lotniska do 5 mln pasażerów rocznie.

Rozbudowa trójmiejskiego lotniska pochłonie ok. 400 mln zł, z czego blisko 180 mln zł to dofinansowanie z UE.
mak

Miejsca

Opinie (132) ponad 10 zablokowanych

  • Lotnisko Grajdoł (1)

    Małe Lotnisko z kiepską infrastrukturą

    • 16 8

    • Małe lotnisko 2miliony pasażerów walnij się w ten głupi łeb pajacu

      • 1 0

  • (9)

    co za różnica czy schengen czy non-schengen skoro głupkowata SG niedługo każe ściągać majtki a bramki mają tak ustawione że wykryją nawet metalową plombę w gębie - przecież to jest chore

    • 22 4

    • Podobno mają zaglądać w doopę (5)

      • 6 0

      • SG to ginekolodzy (4)

        • 4 1

        • (2)

          będziesz wchodził za parawan z panienką w białych rękawiczkach

          • 2 0

          • (1)

            no w sumie, czemu nie :D

            • 1 0

            • jak wyjdziesz zmienisz zdanie :)

              • 2 0

        • SG

          Służba Ginekologiczna

          • 2 0

    • SG

      Ostatnio stałoem ponad1/2 godziny bo jedna bramka była czynna. Dwie obok były zamknięte a SG chodziło sobie z kubkami na kawe i herbate. Ponaddto zauważyłem ze SG robi "klepanke" z nudów jak mało ludzi stoi w kolejce. Nic nie zapika to klepanka. W rankingu jest to najgorsze lotnisko pod wzgledem obsługi.Komuna w wersji SG

      • 12 0

    • ludzie zatęsknicie jeszcze za SG jak kontrole w 2012 będą robić cywile to będzie dopiero wolna amerykanka powodzenia!

      • 4 4

    • fakt

      to smiechu warte, ale nazwac to trzeba jako przerost formy nad trescia i jeszcze SG sprzedaje glupkowate uwagi. Debile.

      • 4 1

  • Kosakowo (3)

    I tak te wszystkie połączenia przejdą do Gdyni jak tylko ruszy Port Lotniczy Kosakowo. Zobaczycie jaki będzie wypas.

    • 6 23

    • Gdynia Kosakowo czy Gdynia Babie Doły (1)

      Jak to jest z tym lotniskiem w Gdyni. Czy to lotnisko jest lotniskiem dwóch nazw tzn Babie Doły i Kosakowo.

      • 0 0

      • to będzie lądowisko im. Gryzonia - zabytek 1. klasy

        • 7 3

    • Będzi wypas jak w Mongoli na pustyni Gobi

      • 4 0

  • Nowe połączenia (1)

    Jakby keszcze lotnisko obsługiwało połączenie m.in do JFK i do Chicago oraz do państw Azjatyckich, to byłoby jeszcze bardziej atrakcyjne.

    • 11 4

    • Racja.

      Chętnie zwiedziłbym USA,ale jak mam starać się o wizę,to mi się odechciewa.

      • 0 0

  • Połączenia

    Sycylia, Malta, Sardynia, Korsyka... Jak padną takie nazwy to się ucieszę... ta reszta to dla gastarbeiterów tylko... No może te nart w Popradzie nie.. ale przy takiej odległości to jednak lepiej autem..

    • 12 6

  • a jak z czystoscia? (1)

    cZY W NOWYM tERMINALU TOALETY TEZ BĘDĄ TAK ZAPYZIAŁE, ZE STARYM BRUDEM I SMIERDZACE CZESTO?Polski problem czystych i pachnących toalet ma tradycje od czasów Sławoja Składkowskiego.Budujmy slawojki, ale utrzymujmy je w czystosci!!!

    • 21 7

    • toalety...

      jeśli ludzie zaczną oddawać mocz do pisuarów i muszli a nie obok to będziesz miał czysto, w przeciwnym razie sprzątaczki musiałyby być 24h ze szmatą w każdej kabinie. "Ojszczane" toalety to niestety wynik poziomu kultury ludzkiej na poziomie podeszwy buta.

      • 1 0

  • Kiedy będzie druga część Trasy Słowackiego w tunelu bo lotnisko się rozwinie i potrzebuje teren do rozwoju (1)

    Zablokowane lotnisko, władze Miasta zlikwidowały Ul. Słowackiego od lotniska do Banina. Mieszkańcy Pomorza oraz Banina i Miszewa czekają na Trasę Słowackiego w tunelu. Drogi dojazdowe do lotniska to skarb i wielki interes.

    • 10 3

    • niech gmina Żukowo zrobi droge z Banina do Gdańska...

      • 3 2

  • Nawet jak jest taka fajna wiadomość to i tak (3)

    większość komentarzy to musi być i tak zrzędzenie. Ludzie, co z wami się stało???? Czemu tylu ponuraków wśród Was????

    • 21 4

    • Gdyby zlikwidowali ci drogę do pracy, która jeździłeś 10 minut w jedną stronę - a objazd jest prawie 7 km dłuższy i zajmuje 20-40 min to gwarantuję Ci że też byś zrzędził przy każdej okazji.Nowy terminal i płyta postojowa "pochłonęła" drogę a miasto nie ma dobrej woli aby zbudować nową (która jest w planie zagospodarowania jako droga lokalna). Stąd płacze i utyskiwania...

      • 1 3

    • Ci ponuraki pochodzaą z gorszej części 3miasta,bo jest im nie na ręke rozbudowa i inwestycje Gdańska zazdrośc ich zżera i mają kompleksy Gdanska.

      • 1 0

    • ty ki-cup !

      ty przekicaj codziennie Słowackiego wefta i w ta a zobaczysz cz marudzimczy mamy rację - ot co !

      • 0 2

  • Lotnisko bez przyszłości. Było,jest i pozostanie prowincjonalne.

    i nic tego nie zmieni...takie położenie... nie ma co się pompować

    • 6 16

  • szkoda (2)

    Rozwija się siatka połączen krajowych - to dobrze. Szkoda tylko ,że nie obejmuje większej ilości lotnisk w kraju - przecież jest 9 lotnisk komunikacyjnych.No i bilety na loty krajowe są stanowczo za drogie. Dlaczego linii krajowych nie obsługują tanie linie ? Gdyby tak się stało to zwiększona liczba pasażerów spowodowałaby spadek cen ( chyba ? ) i wtedy byłby wzrost popularności latania po kraju, większe samoloty, więcej połączeń . Aktualnie po kraju latają samoloty ciut większe od awionetek ( OLT JET air i LOT ) co podraża koszty i kółko się zamyka a mogłoby być tak pięknie.

    • 12 1

    • (1)

      Ale tanie linie nie zarabiaja na biletach - zarabiaja na tym ze m.in. samorządy płacą im za latanie - Rzeszów za 5 kierunków (głównie na wyspy czyli np Londyn) płaci Ryanair ponad 7 mln zł rocznie. Takze ja zdecydowanie jestem przeciw temu, aby samorządy dopłacały do kolejnych lotów.To jest biznes - koszt samego paliwa, w locie z GDN do Londynu to ponad 100 zł na osobę, do tego opłaty lotniskowe, podatki, wynagrodzenie załogi, raty za samolot - takze jesli ktos płaci 200 zł za bilet niech nie oczekuje tego, ze linia na nim zarabia - muszą byc i Ci ktorzy zapłacą 500-700 zł wtedy jest szansa na zysk

      • 1 1

      • Nie rozumiem ...

        ... polityki cenowej linii lotniczych. Sporo latam różnymi liniani trochę prywatnie , więcej służbowo i widzę że kilka, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt miejsc jest pustych. Czy nie opłacałoby się liniom np 24 godz przed wylotem oferować te miejsca za połowę ceny a np 12 godz przed - za ćwierć ceny? Może jakiś ekonomista mi to wytłumaczy?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane