• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklama na bramie

K.K.
14 maja 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
Od kilku dni Bramę Wyżynną zasłania olbrzymia płachta reklamowa. Po wielu latach oczekiwania trzy tygodnie temu obiekt formalnie stał się własnością Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Przez cały czas prowadzone są badania konserwatorsko-architektoniczne oraz konstrukcyjne. Wykonane zostało orzeczenie techniczne na temat stanu zachowania obiektu. Specjaliści pracują na zamontowanych na budynku rusztowaniach.

- Wkrótce wykonywane będą prace zabezpieczające w obrębie czasowego zadaszenia zabytku - powiedziała Maria Bojarska, wicedyrektor do spraw ochrony dziedzictwa kulturowego Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. - Prace badawcze przeniosą się do wnętrza bramy.

Trwają starania o pozysanie środków finansowych na te prace. Część funduszów zapewni miasto. O resztę muzealnicy zobligowani są postarać się sami. Wisząca reklama zasłania zabytek. Dochód, jakiego przysporzy, pozwoli jednak na rozszerzenia działań konserwatorskich.
Głos WybrzeżaK.K.

Opinie (15)

  • najlepiej niech jakiś skarb wykopią...

    • 0 0

  • cel uświęca środki. Jeśli to ma przynieść kasę na remont i konserwację bramy to już lepiej żeby była reklama niż straszące rusztowania. Wstydź się panie prezydencie Pawle, że na takie zabytki nie ma kasy.

    • 0 0

  • Lepszy pomysł...

    Pozasłaniajmy wszystkie zabytki dla których zobaczenia przyjeżdzaja turuści... A ile kasy będzie ! :-(

    Ps. Mam nadzieję że ta płachta zasłania zamiast jakiejś poplamionej folii oraz że w całości jest na koszt reklamodawcy i nie będzie tam długo wisieć...

    • 0 0

  • W Wenecji, gdy remontowane były budynki na placu Św. Marka rusztowania też były zasłonięte płachtą. Tyle tylko, że na płachcie naniesione było zdjęcie zasłoniętego kawałka fasady. W ten sposób turyści mieli choć cień wyobrażenia co jest pod spodem

    • 0 0

  • Nie rozumiem problemu. Czy lepiej, aby wisiały reklamy, czy zabytki mają się rozpadać?

    • 0 0

  • o co chodzi ??

    skoro miasto nie kasy to chyba lepiej zeby ktos za to zaplacil (sponsor np) a ze na plachcie jest reklama ... trudno ... jak napisal ktos wyzej " że na płachcie naniesione było zdjęcie zasłoniętego kawałka fasady" .... moim zdaniem zdjecie to mozna w przewodniku obejrzec ... nie zeby mi sie to podobalo specjalnie ale jezeli za reklame mozna utrzymac zabytki to chyba mozna przecierpiec, wiec nie rozumiem krecenia nosem

    • 0 0

  • Nie

    nie dobrze by było gdyby gratis wisiały reklamy a pod nimi zabytki rozpadające...
    Poza tym uważam, że ta reklama kompletnie w tym miejscu nie pasuje.

    • 0 0

  • Po co tu marudzic?

    Jesli sponsor daje pieniadze to jak zwykle musi czegos wymagac. Macie bezplatne konta e-mail? Tam tez z kazdym listem przychodza jakies glupawe reklamy, ale do tego da sie przyzwyczaic. Tak samo z reklama na rusztowaniu. Fakt, faktem, ze szpetna, ale da sie ja zniesc.

    • 0 0

  • Moje zdziwko !!!

    Co do reklamy to OK jak jest z tego kasa. Dziwi mnie natomiast to że wewnątrz budynku można by było zrobić punkt informacji turystycznej, a tam od lat nic się nie dzieje. Wstyt nasze włsdze.

    • 0 0

  • Tasior

    Uwazaj bo zaraz przyjdzie Cityman i na ciebie nakrzyczy, ze krytykujesz jego Pawelka. Panie miastowy czerwiec coraz blizej ha ha ha ha ha.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane