- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (62 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (48 opinii)
- 3 Nocny hałas z lotniska. Cenę za rozwój? (138 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (400 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (125 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24868__kr.webp)
Grupa PKP - właściciel bądź większościowy udziałowiec polskich spółek kolejowych (m.in. PKP InterCity, PKP Cargo, Przewozy Regionalne i SKM) - ogłosiła właśnie swoje wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2006 roku.
Dane są bardzo optymistyczne - pierwszy raz od kilkunastu lat zwiększyła się liczba przewożonych pasażerów. Od stycznia do czerwca z pociągów Grupy skorzystało 110 milionów ludzi, czyli o milion dwieście tysięcy więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Jeśli uważnie przyjrzymy się statystykom, okaże się, że prawie cały wzrost przypada na trójmiejską SKM - tutaj wyniósł on prawie 900 tysięcy osób. To oznacza ok. pięć procent "na plusie" - rezultat w branży kolejowej wręcz rewelacyjny.
- To skutek naszych starań o przyciągnięcie pasażerów i rozszerzenia działalności poza linię Gdańsk - Wejherowo - uważa Wojciech Deptuła, naczelnik biura zarządu SKM.
Władze kolejki przyznają też, że bardzo pomagają im drogowcy, którzy poprzez liczne remonty skutecznie sparaliżowali ruch w Trójmieście. - Podejrzewam, że wielu kierowców korzysta z naszych usług, bo tak jest po prostu szybciej, a biorąc pod uwagę galopujące ceny paliw, również taniej - mówi Deptuła. - Spodziewamy się, patrząc na planowane w najbliższych latach remonty dróg, że te czynniki będą nam z roku na rok coraz bardziej sprzyjały.
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2006-08-14 06:59
A co z dyżurnym termatem pt. "RENOMA"? W końcu ten temat jest tematem dyżurnym każdej dyskusji wokół SKM;))) A tak swoją drogą, to prezes Deptuła mółgłby pozbyć się chamowatych prostaczków z przedsiębiorstwa wielobranożowo produkcyjno usługowo handlowo złodziejskiego "renoma" ^_^
- 0 0
-
2006-08-14 07:11
RE: TE KANARY
Bardzo dobrze, że bilety są sprawdzane, dzięki temu tacy jak ty nie będą za darmo wozić dupy i jeszcze narzekać na stan kolejek. Gdyby wszyscy uczciwie płacili za bilety (dawniej, nie dopiero teraz, kiedy Renoma ciśnie :)) to może i kolejki wyglądałyby inaczej. ...A może i nie, w naszym złodziejskim kraju pieniążki i tak zanalazłyby sobie jakieś inne ujście
- 0 0
-
2006-08-14 07:37
Autor
Zarwanie się mostu na Zaspie nie ma nic do rzeczy w przypadku remontu peronu.
- 0 0
-
2006-08-14 08:14
Już niedługo PKP zniszczy SKMkę bo za za dobre wyniki. Przecież ludki z centrali PKP nie potrafią pojąć jak w Trójmieście można mieć zyski z przewozów kolejowych skoro Oni ciągle likwidują kolejne połączenia.
- 0 0
-
2006-08-14 08:15
eskaemka jest OK
jeździ za 6,20 do malborka a takie "tanie linie kolejowe" raz jeden wykreciły mnie na 17 zet!!!
i nie jakimś pendolino tylko zwykłym pociagiem, którego wiek określam na "tużpowojenny"
od nojej córy brawo za możliwość przewiezienia darmo rowera:-)- 0 0
-
2006-08-14 08:48
Może nie spoczywajmy na laurach...
Umacnia się jakaś dziwna tendencja, że normę traktuje się jako coś super fantastycznego.
To że SKM jeździ tanio i planowo (umówmy się, że szybko nie, ale to wina torów) to normalna rzecz.
SKM powinna rozwinąć się w kierunku innych miast w woj. Pomorskim takich jak Słupsk, Kościerzyna, Chojnice. Jest to w interesie zarówno tych miast, jak i przede wszystkim TRÓJMIASTA, które dzięki temu ma regularny dopływ ok. 200tys. ludzi.
Żeby to osiągnąć SKM powinna współpracować z PKP PLK w celu:
1. zbudowania drugiego toru z Wejherowa do Słupska
2. odbudowania linii do Kartuz
3. połączenia Airportu z Gdynią Główną
Wtedy będziemy mogli cmokać, że SKM jest cudowna i nowoczesna- 0 0
-
2006-08-14 09:18
szkoda tylko że stan wagonów SKM to kompletny SYF
mniej więcej poziom Dworca PKP Gdynia - chyba wiecie o co chodzi
- 0 0
-
2006-08-14 09:25
polecam system w Toronto
gdzie metro (tu byłaby to SKM) stanowi oś transportu, od którego odchodzą linie autobusowe czy tramwajowe, które NIE KONKURUJĄ z metrem
często autobusy/trolejbusy mają pętlę na dworcach lub przystanek połaczony z dworcem, tak że nawet nie trzeba brać 'transferu' (bo przejazd po całej linii kosztuje tyle samo i płaci się tylko raz)
oczywiście to zakłada integrację SKM i transportu miejskiego - ale to chyba logiczne- 0 0
-
2006-08-14 09:34
za drogo gallux? było machnąć legitymacją tw może dostałbyś zniżkę.
- 0 0
-
2006-08-14 09:35
tak tak,
"Od stycznia do czerwca z pociągów Grupy skorzystało 110 milionów ludzi"
czyli co 60ty mieszkaniec globu jechal skmka, i to w tym roku!
wyborczej gratuluje dziennikarza.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.