• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord SKM-ki

MT
14 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Trójmiejska SKM przewiozła w pierwszym półroczu prawie milion ludzi więcej niż rok temu. To głównie zasługa kierowców, którzy nie chcą stać w korkach.

Grupa PKP - właściciel bądź większościowy udziałowiec polskich spółek kolejowych (m.in. PKP InterCity, PKP Cargo, Przewozy Regionalne i SKM) - ogłosiła właśnie swoje wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2006 roku.

Dane są bardzo optymistyczne - pierwszy raz od kilkunastu lat zwiększyła się liczba przewożonych pasażerów. Od stycznia do czerwca z pociągów Grupy skorzystało 110 milionów ludzi, czyli o milion dwieście tysięcy więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Jeśli uważnie przyjrzymy się statystykom, okaże się, że prawie cały wzrost przypada na trójmiejską SKM - tutaj wyniósł on prawie 900 tysięcy osób. To oznacza ok. pięć procent "na plusie" - rezultat w branży kolejowej wręcz rewelacyjny.

- To skutek naszych starań o przyciągnięcie pasażerów i rozszerzenia działalności poza linię Gdańsk - Wejherowo - uważa Wojciech Deptuła, naczelnik biura zarządu SKM.

Władze kolejki przyznają też, że bardzo pomagają im drogowcy, którzy poprzez liczne remonty skutecznie sparaliżowali ruch w Trójmieście. - Podejrzewam, że wielu kierowców korzysta z naszych usług, bo tak jest po prostu szybciej, a biorąc pod uwagę galopujące ceny paliw, również taniej - mówi Deptuła. - Spodziewamy się, patrząc na planowane w najbliższych latach remonty dróg, że te czynniki będą nam z roku na rok coraz bardziej sprzyjały.
Gazeta WyborczaMT

Opinie (53) 1 zablokowana

  • A co z dyżurnym termatem pt. "RENOMA"? W końcu ten temat jest tematem dyżurnym każdej dyskusji wokół SKM;))) A tak swoją drogą, to prezes Deptuła mółgłby pozbyć się chamowatych prostaczków z przedsiębiorstwa wielobranożowo produkcyjno usługowo handlowo złodziejskiego "renoma" ^_^

    • 0 0

  • RE: TE KANARY

    Bardzo dobrze, że bilety są sprawdzane, dzięki temu tacy jak ty nie będą za darmo wozić dupy i jeszcze narzekać na stan kolejek. Gdyby wszyscy uczciwie płacili za bilety (dawniej, nie dopiero teraz, kiedy Renoma ciśnie :)) to może i kolejki wyglądałyby inaczej. ...A może i nie, w naszym złodziejskim kraju pieniążki i tak zanalazłyby sobie jakieś inne ujście

    • 0 0

  • Autor

    Zarwanie się mostu na Zaspie nie ma nic do rzeczy w przypadku remontu peronu.

    • 0 0

  • Już niedługo PKP zniszczy SKMkę bo za za dobre wyniki. Przecież ludki z centrali PKP nie potrafią pojąć jak w Trójmieście można mieć zyski z przewozów kolejowych skoro Oni ciągle likwidują kolejne połączenia.

    • 0 0

  • eskaemka jest OK
    jeździ za 6,20 do malborka a takie "tanie linie kolejowe" raz jeden wykreciły mnie na 17 zet!!!
    i nie jakimś pendolino tylko zwykłym pociagiem, którego wiek określam na "tużpowojenny"
    od nojej córy brawo za możliwość przewiezienia darmo rowera:-)

    • 0 0

  • Może nie spoczywajmy na laurach...

    Umacnia się jakaś dziwna tendencja, że normę traktuje się jako coś super fantastycznego.
    To że SKM jeździ tanio i planowo (umówmy się, że szybko nie, ale to wina torów) to normalna rzecz.

    SKM powinna rozwinąć się w kierunku innych miast w woj. Pomorskim takich jak Słupsk, Kościerzyna, Chojnice. Jest to w interesie zarówno tych miast, jak i przede wszystkim TRÓJMIASTA, które dzięki temu ma regularny dopływ ok. 200tys. ludzi.

    Żeby to osiągnąć SKM powinna współpracować z PKP PLK w celu:
    1. zbudowania drugiego toru z Wejherowa do Słupska
    2. odbudowania linii do Kartuz
    3. połączenia Airportu z Gdynią Główną

    Wtedy będziemy mogli cmokać, że SKM jest cudowna i nowoczesna

    • 0 0

  • szkoda tylko że stan wagonów SKM to kompletny SYF

    mniej więcej poziom Dworca PKP Gdynia - chyba wiecie o co chodzi

    • 0 0

  • polecam system w Toronto

    gdzie metro (tu byłaby to SKM) stanowi oś transportu, od którego odchodzą linie autobusowe czy tramwajowe, które NIE KONKURUJĄ z metrem

    często autobusy/trolejbusy mają pętlę na dworcach lub przystanek połaczony z dworcem, tak że nawet nie trzeba brać 'transferu' (bo przejazd po całej linii kosztuje tyle samo i płaci się tylko raz)

    oczywiście to zakłada integrację SKM i transportu miejskiego - ale to chyba logiczne

    • 0 0

  • za drogo gallux? było machnąć legitymacją tw może dostałbyś zniżkę.

    • 0 0

  • tak tak,

    "Od stycznia do czerwca z pociągów Grupy skorzystało 110 milionów ludzi"

    czyli co 60ty mieszkaniec globu jechal skmka, i to w tym roku!
    wyborczej gratuluje dziennikarza.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane