• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Chwarznieńskiej: ulica zamknięta, kierowcy gubią się na objazdach

Patryk Szczerba
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Pierwsze dni nie są łatwe dla kierowców na Chwarznieńskiej

Remont ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie ruszył we wtorek. Kierowcy powinni jeździć według nowej organizacji ruchu, ale nie wszyscy się do niej stosują. Powody są dwa: niewiedza lub próba skracania drogi.



Jak ci się jeździ po zamknięciu Chwarznieńskiej?

  1. Za nami pierwsze godziny nowej organizacji ruchu na Witominie.
  2. Ma ona związek z przebudową Chwarznieńskiej.
  3. Ulica na odcinku witomińskim jest zamknięta od ul. Rolniczej do ul. Hodowlanej.
  4. Kierowcy objeżdżają ten odcinek ul. Hodowlaną.
  5. Ul. Chwarznieńską na tym odcinku mogą jechać tylko autobusy


Obecna organizacja ruchu na Chwarznieńskiej na ujęciu z drona



Policjanci i ZKM na Chwarznieńskiej



Mimo że o zmianach organizacji ruchu informowaliśmy jeszcze przed Wielkanocą, we wtorek wielu kierowców wydawało się być zaskoczonych zmianami. Jednak dzień wolny od szkoły spowodował, że korków nie było. Na miejscu byli jednak obecni dyżurni ruchu ZKM oraz policjanci informujący kierowców o zmianach w ruchu.

Sytuacja na rondzie przy Witawie we wtorek po południu



Po południu czytelnicy informowali nas w Raporcie z Trójmiasta, że na jednym pasie ulicy, po którym mogą jeździć autobusy, pojazdy zablokowały się. Na wysokości ul. Nauczycielskiej są światła, a ruch odbywa się wahadłowo i prawdopodobnie jeden z kierujących wjechał na czerwonym świetle.

16:21 11 KWIETNIA 23

Autobusy zablokowały się na Chwarznieńskiej (27 opinii)

Podobno kierowca autobusu myślał że da na czerwonym ale się nie udało, zrobił się zator.
Podobno kierowca autobusu myślał że da na czerwonym ale się nie udało, zrobił się zator.


Organizacja ruchu w trakcie przebudowy



Problemy na bocznych ulicach



W środę rano, z racji tego, że zaczęły się też dojazdy do szkół, samochodów było więcej, ale kierowcy wydają się powoli przyzwyczajać do nowej organizacji ruchu. Dużych zatorów nie ma.

Mieszkańcy sygnalizują, że problematyczny jest ruch na ul. Uczniowskiej, która stała się ślepą ulicą. Znajdują się tam szkoła oraz żłobek i zwłaszcza rano następuje spiętrzenie samochodów.



Kierowcy zapominają jeszcze, że z ul. Widnej i przeciwległej ul. Niskiej można jechać tylko w kierunku centrum Gdyni. Wielu próbuje skręcać pod górę, w kierunku obwodnicy, zamiast jechać przez ul. Hodowlaną. Niewykluczone, że pojawi się tam czytelniejsze oznakowanie.

Co zrozumiałe, spore zamieszanie jest też na skrzyżowaniu ul. Hodowlanej i Wielkokackiej, gdzie w dużej mierze przeniósł się ruch z ul. Chwarznieńskiej i Rolniczej - rano w kierunku centrum Gdyni, a po południu w kierunku obwodowej.

Apel o współpracę kierowców



Tu świateł nie ma i na razie nie zanosi się na to, by zostały zamontowane. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Rolniczej został zmieniony program.

- Jadąc z ul. Hodowlanej z pierwszeństwem, widząc stojących z kierunku MPS - warto ich wpuścić. Skuteczność tego skrzyżowania będzie zależna od współpracy - nas wszystkich, jako użytkowników - sugeruje Jakub Ubych, radny Gdyni.

Najważniejsze zmiany na skrzyżowaniach:



Skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej, Wielkokackiej, Rolniczej, Małokackiej i Widnej

  • Pojazdy komunikacji miejskiej będą jeździć obecną trasą, czyli ul. Chwarznieńską.
  • Mieszkańcy rejonu ul. Uczniowskiej, Widnej i Nauczycielskiej będą korzystać z wjazdu / wyjazdu ul. Widną.
  • Ruch pojazdów indywidualnych będzie się odbywać ul. Wielkokacką, a następnie ul. Hodowlaną. Uwaga! Będą zmienione zasady pierwszeństwa przejazdu.

Skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Hodowlanej:

  • Pojazdy komunikacji miejskiej będą jeździć obecną trasą, czyli ul. Chwarznieńską - w trybie wahadłowym.
  • Ruch indywidualny będzie kierowany na ul. Hodowlaną.

Skrzyżowanie ul. Hodowlanej, Stawnej i Wielkokackiej

  • Pierwszeństwo przejazdu w relacji ul. Wielkokacka (od centrum) / ul. Hodowlana.
  • Ruch indywidualny będzie się odbywać ul. Hodowlaną.



Co da remont?



Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa. Jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.

Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.

Prace prowadzi firma MTM. Mają potrwać 14 miesięcy. Kosztują 54 mln zł.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:



Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Wielka szkoda ,że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nie będzie trzeciego pasa .W takim razie potrzeba jest jak najszybszą budowa obwodnicy Witomina.

    • 63 10

    • (3)

      Trzeciego pasa nie będzie ale droga rowerowa tak. Oby nie między samochodami jak w centrum

      • 11 3

      • No tak, trup miał się tam ścieleć gęsto (2)

        I żadnej kolizji tyle lat - wszyscy uczestnicy ruchu się doskonale widzą i patrz, działa...

        • 2 0

        • (1)

          Nie dziwię się, skoro rowerzyści i tak po chodniku tam jeżdżą.

          • 3 3

          • Masz akurat piękną dokumentację fotograficzną w wiszącym obok artykule o konkursie rowerowym

            nie krępuj się, przejrzyj. Nie warto zamykać się we własnych fobiach

            • 0 0

    • Oby władze Gdyni zaczęły myśleć tak jak władze Wiednia. (6)

      W świetnie skomunikowanym metrem Wiedniu, gdzie ceni się jakość powietrza, dostęp samochodów do centrum miasta jest ograniczony, a każde drzewo jest na wagę złota.

      • 6 9

      • Oby nie

        • 5 6

      • A ja mam nadzieję, że władze Polski zaczną myśleć tak jak władze Niemiec i niedługo wszyscy będziemy radośnie jarać blanty

        • 1 3

      • Wiedeń, którego miasto jest rozprzestrzenione we wszystkich kierunkach ze świetną komunikacją miejską i alternatywnymi sposobami podróżowania

        Versus

        Gdynia, która rozciągnięta jest wzdłuż kilku głównych ulic:
        - Władysława IV przechodząca w Zwycięstwa,
        - Morskiej/Wiśniewskiego,
        - Estakady Kwiatkowskiego przechodząca w ul Kwiatkowskiego,
        - Unruga i równoległa Dąbka,
        - Chwarznieńska,
        - Wielkopolska.

        Wszystkie te drogi są głównymi arteriami Gdyni, ale zamiast usprawnić ruch pozwalający na przepływ mieszkańców i turystów - robi się bez pomyślunku połowiczne pomysły w postaci Buspasów (gdzie same kursy autobusów są nieekonomiczne, a co za tym idzie ograniczane).

        Przecież w Gdyni nawet nie ma nigdzie dobrze ulokowanych i w pełni sprawnych węzłów przesiadkowych, w których można zostawić samochód i poruszać się komunikacją miejską.

        • 17 3

      • Może jeszcze napisz coś o mieszkaniach

        Socjalnych w Wiedniu, towarzyszu Jakubie ż

        • 0 1

      • Przecież tu wycinają wszystkie drzewa

        Cała ta przebudowa generalnie sprowadza się do wymiany asfaltu, wycięcia drzew i w miejscu drzew wybetonowanym drogi dla rowerów.
        Wytnij drzewo żeby wyprodukować kartkę i na kartce napisz chrońmy drzewa- taka to logika

        • 5 1

      • Dlatego przy okazji namalowania nowych pasów na jezdni wycięli wszystkie drzewa wzdłuż Chwarznieńskiej. Po co, jeśli nie powstanie buspas?

        • 3 1

  • tyle zabawy i nie będzie nawet buspasa, to jest jakaś żenada

    zasadzą za to 10 tys krzewów i wytną stare drzewa.
    łał, brawo kucyk

    • 69 2

  • Nie można? Ja tu, Panie, zawsze tędy jeździłem...

    A w ogóle to nastawiajo tych znaków i nastawiajo a potem człowiek ino nie ma jak dojechać...

    • 9 4

  • To tam

    gdzie ostatnio tyle trupów w wypadkach

    • 6 14

  • Nie jestem fanem buspasów (2)

    Ale myślałem że tu skorzystają chociaż użytkownicy komunikacji miejskiej, tymczasem ten remont to tylko przewalenie kasy do kieszeni MTMu.
    Jeszcze parę aneksów do umowy i za 4 lata droga gotowa...

    • 87 5

    • (1)

      Jeszcze nie wiesz jak to zadziała ale już narzekasz. Jakie to polskie.

      • 4 30

      • Mtm-gdynia

        Masz odpowiedź...to nie będzie dzialac

        • 15 0

  • Wszyscy wiemy, że to bez sensu inwestycja ale i tak się na to godzimy

    Taka prawda... :-(

    • 70 2

  • Mieszkaniec (2)

    miała być wybudowana obwodnica Witomina, z Chwarzna do Wzgórza i po jej oddaniu mogłoby się spokojnie remontować chwarznienska. Ale właściciele Gdyni wiedzą lepiej a robią jeszcze lepiej.

    • 112 6

    • Właścicele Gdyni? Chyba wrogowie Gdyni, którzy dorwali się do koryta. Im nigdy nie zależało i nie zależy na mieszkańcach.

      NO może przed wyborami będą znowu sciemniać, podobnie jak jeden ściemniacz teraz dużo obiecuje zapominając, że niedawno głosował przeciwko Polsce.

      • 13 4

    • Dokładnie

      • 5 0

  • Dramat (1)

    po co ten remont skoro nic się nie zmieni ?? dalej dwa pasy, bez buspasa czyli mielenie pieniędzy i przytulenie łapówek przez gryzonia i jego ekipę.

    • 81 4

    • Dokładnie tak

      Zastanawiam się dlaczego ABW i NIK nie prowadzi kontroli tych bezsensownie przewalanych milionów z naszych podatków.

      • 9 0

  • miasto z morza i marzeń to hasło pasuje jak nigdy :)

    Brawo Prezydencie Stulecia i Ty Marku Nasz Wizjonerze, oraz Hiperaktywny Jakubie Dobra Rado!

    • 59 0

  • Kierowcy nie potrafią jeździć... (2)

    Ponad połowa ma prawko a nie powinna. TO widać na co dzień.

    • 24 13

    • Co ciekawe, ci którzy nie powinni są pierwsi do pouczania innych...

      • 2 1

    • Bo jeżdżą na pamięć i w tym główny problem. Wczoraj jechał tak, a dziś mu zmienili i nie zauważył. To samo na skrzyżowaniu przy Lidlu na Wiczlinie. Ludzie do tej pory nie wiedza jak tam jechać. Zresztą tam powinno być rondo i po sprawie ale farba i 3 znaki mniej kosztują. Jak zawsze cena wygrywa.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane