• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Chwarznieńskiej: ulica zamknięta, kierowcy gubią się na objazdach

Patryk Szczerba
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Pierwsze dni nie są łatwe dla kierowców na Chwarznieńskiej

Remont ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie ruszył we wtorek. Kierowcy powinni jeździć według nowej organizacji ruchu, ale nie wszyscy się do niej stosują. Powody są dwa: niewiedza lub próba skracania drogi.



Jak ci się jeździ po zamknięciu Chwarznieńskiej?

  1. Za nami pierwsze godziny nowej organizacji ruchu na Witominie.
  2. Ma ona związek z przebudową Chwarznieńskiej.
  3. Ulica na odcinku witomińskim jest zamknięta od ul. Rolniczej do ul. Hodowlanej.
  4. Kierowcy objeżdżają ten odcinek ul. Hodowlaną.
  5. Ul. Chwarznieńską na tym odcinku mogą jechać tylko autobusy


Obecna organizacja ruchu na Chwarznieńskiej na ujęciu z drona



Policjanci i ZKM na Chwarznieńskiej



Mimo że o zmianach organizacji ruchu informowaliśmy jeszcze przed Wielkanocą, we wtorek wielu kierowców wydawało się być zaskoczonych zmianami. Jednak dzień wolny od szkoły spowodował, że korków nie było. Na miejscu byli jednak obecni dyżurni ruchu ZKM oraz policjanci informujący kierowców o zmianach w ruchu.

Sytuacja na rondzie przy Witawie we wtorek po południu



Po południu czytelnicy informowali nas w Raporcie z Trójmiasta, że na jednym pasie ulicy, po którym mogą jeździć autobusy, pojazdy zablokowały się. Na wysokości ul. Nauczycielskiej są światła, a ruch odbywa się wahadłowo i prawdopodobnie jeden z kierujących wjechał na czerwonym świetle.

16:21 11 KWIETNIA 23

Autobusy zablokowały się na Chwarznieńskiej (27 opinii)

Podobno kierowca autobusu myślał że da na czerwonym ale się nie udało, zrobił się zator.
Podobno kierowca autobusu myślał że da na czerwonym ale się nie udało, zrobił się zator.


Organizacja ruchu w trakcie przebudowy



Problemy na bocznych ulicach



W środę rano, z racji tego, że zaczęły się też dojazdy do szkół, samochodów było więcej, ale kierowcy wydają się powoli przyzwyczajać do nowej organizacji ruchu. Dużych zatorów nie ma.

Mieszkańcy sygnalizują, że problematyczny jest ruch na ul. Uczniowskiej, która stała się ślepą ulicą. Znajdują się tam szkoła oraz żłobek i zwłaszcza rano następuje spiętrzenie samochodów.



Kierowcy zapominają jeszcze, że z ul. Widnej i przeciwległej ul. Niskiej można jechać tylko w kierunku centrum Gdyni. Wielu próbuje skręcać pod górę, w kierunku obwodnicy, zamiast jechać przez ul. Hodowlaną. Niewykluczone, że pojawi się tam czytelniejsze oznakowanie.

Co zrozumiałe, spore zamieszanie jest też na skrzyżowaniu ul. Hodowlanej i Wielkokackiej, gdzie w dużej mierze przeniósł się ruch z ul. Chwarznieńskiej i Rolniczej - rano w kierunku centrum Gdyni, a po południu w kierunku obwodowej.

Apel o współpracę kierowców



Tu świateł nie ma i na razie nie zanosi się na to, by zostały zamontowane. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Rolniczej został zmieniony program.

- Jadąc z ul. Hodowlanej z pierwszeństwem, widząc stojących z kierunku MPS - warto ich wpuścić. Skuteczność tego skrzyżowania będzie zależna od współpracy - nas wszystkich, jako użytkowników - sugeruje Jakub Ubych, radny Gdyni.

Najważniejsze zmiany na skrzyżowaniach:



Skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej, Wielkokackiej, Rolniczej, Małokackiej i Widnej

  • Pojazdy komunikacji miejskiej będą jeździć obecną trasą, czyli ul. Chwarznieńską.
  • Mieszkańcy rejonu ul. Uczniowskiej, Widnej i Nauczycielskiej będą korzystać z wjazdu / wyjazdu ul. Widną.
  • Ruch pojazdów indywidualnych będzie się odbywać ul. Wielkokacką, a następnie ul. Hodowlaną. Uwaga! Będą zmienione zasady pierwszeństwa przejazdu.

Skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Hodowlanej:

  • Pojazdy komunikacji miejskiej będą jeździć obecną trasą, czyli ul. Chwarznieńską - w trybie wahadłowym.
  • Ruch indywidualny będzie kierowany na ul. Hodowlaną.

Skrzyżowanie ul. Hodowlanej, Stawnej i Wielkokackiej

  • Pierwszeństwo przejazdu w relacji ul. Wielkokacka (od centrum) / ul. Hodowlana.
  • Ruch indywidualny będzie się odbywać ul. Hodowlaną.



Co da remont?



Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa. Jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.

Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.

Prace prowadzi firma MTM. Mają potrwać 14 miesięcy. Kosztują 54 mln zł.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:



Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • Ja

    Spokojnie to działania celowe żeby zniechęcić kierowców i na złość zrobic baranom co na niego głosowali, środkowy palec macie haha dwie wylotówki na obwodnicę kibel macie co chcieliście aroganckiego facecila co ma przerosg formy nad trescią

    • 11 0

  • Hh

    Język pogardy szczurowatej macie teraz w popapranym miescie

    • 6 0

  • Jako kierowca matiza w tedeju nie uznaję tego oznakowania i będę jechał Chwarznieńską. Stać mnie.

    • 4 0

  • rondo?

    "Sytuacja na rondzie przy Witawie we wtorek po południu" Droga redakcji, czy to oby na pewno jest rondo?

    • 7 0

  • Gdynia Zachod poroniony projekt urbanistyczny (3)

    Obecny remont to tylko preludium do epickich problemów transportowych potworka urbanistycznego jakim jest Gdynia-Zachód.
    Dzięki likwidacji przepisów związanych z Centralnym Planowaniem przestrzennym (rzekomo obrzydliwym przejawem dziedzictwa PRL) zaradni przedsiębiorcy spod loga HOSSY wraz urzędnikami tak interpretują przepisy, żeby cały ciężar spoleczno-finansowy ambitnych planów deweloperskich przerzucić na młode małżeństwa i miasto. Dewelop kupuje każda działkę wokół Gdyni, która da się nabyć, gdyż w myśl przepisów, w większości przypadków ziemia rolnicza może być przekształcona w działkę budowlaną. to ewenement na skale ue!!! Ktoś projekt klepnie, deweloper postawi a to osiedle domków jednorodzinnych, a to całe dzielnice jak Hossa to robi (zgarnia grube pieniądze i buduje kolejne projekty jak Velo City)i potem miasto musi kombinować, by postawić szkoły, przedszkola, drogi dojazdowe.
    (A Zadłużenie miasta sięga ponad miliard złotych).
    To co dzieje się na Witominie to dowód na to, ze bez budowy infrastruktury kolejowej lub tramwajowej każdy kto będzie chciał z centrum jechać na Wiczlino, Chwarzno bądź Dąbrowę przez Witomino będzie niedługo zaczynać stanie w korku od połowy Władka IV i Swietojanskiej lub od Eksperymentu w Redlowie.
    Nie rozumiem remontu czegoś coś w żaden sposób nie rozwiąże symetrycznie narastającej liczby aut jakimi poruszają się mieszkańcy Gdyni Zachod.
    Na Zachodzie i w USA już dawno temu zrozumieli, ze im więcej dróg się buduje tym więcej aut po nich jeździ.
    W tym przypadku chory plan budowy obwodnicy Witomina, zaczynającej się na Kieleckiej i kończącej się koło Za Falochronem przyczyni się do wycięcia tysięcy drzew i zniszczenia unikatowych terenów TPK.korek będzie taki sam tyle tylko ze jego trasa się zmieni.
    Może rozwiązaniem byłby jakaś sieć zintegr. nadziemnej kolejki obwodowej (tramwajowej) na filarach postawionych w lasach otaczających Gdynię łącząca Wiczlino z Chylonią, Witomino z Karwinami, Chwarzno z Działkami Leśnymi?

    • 6 11

    • (1)

      A do postawienia tych filarów drzew nie trzeba będzie wyciąć? Z helikoptera je będą zrzucać?

      • 5 1

      • Można zrobić pieszym ścieżkę w koronach dżef.

        • 2 0

    • Akurat w sprawie obwodnicy Witomina to bredzisz kompletnie

      • 0 0

  • Nakaz skrętu w prawo w ślepą ulicę - szach i mat w pierwszym ruchu!

    • 8 2

  • No w końcu MTM to robi to co się dziwicie

    Spółka syn WSZ to myślicie ze to z głową będzie? NIGDY...
    Zresztą ten remont to jest potrzebny jak swinisiodlo, bo nic nie zmieni wywalenie tyłu milionów... By zostało jak przed remontem.

    • 11 0

  • czytajac te znaki nakaz skretu w prawo w slepa ulice!,tez bym sie pogubil.

    • 5 3

  • Rondo przy Witawie

    Tylko pytam - czy nie rozsądniej byłoby aby przy Witawie powstało duże, dwupasmowe rondo? Był taki pomysł ale z tego co widzę to chyba nie przeszedł.

    • 7 1

  • parodia

    Jak może być nakaz jazdy i ślepa ulica Ja bym tam nie skręcił ,a obcokrajowiec puka się w czoło

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane