• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Mostu Sobieszewskiego z opóźnieniem i w wakacje. Ile stracą właściciele hoteli?

Maciej Naskręt
4 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
ZDiZ w Gdańsku przedstawił nowy plan zamknięcia mostu na czas jego remontu. ZDiZ w Gdańsku przedstawił nowy plan zamknięcia mostu na czas jego remontu.

Prace przy przebudowie Mostu Sobieszewskiego zobacz na mapie Gdańska będą trwały trzy miesiące dłużej niż zakładano, czyli do końca września. Dodatkowo ZDiZ planuje zamykać remontowaną przeprawę także w dni powszednie. - W tym roku będziemy narażeni na realne straty. Wiele osób niestety zrezygnuje z pobytu u nas - komentuje pomysł urzędników Bartosz Gast, menadżer hotelu z Sobieszewa.



W ubiegłym roku podczas wymiany pontonów mostu w Sobieszewie tworzyły się ogromne korki do promu, który zastępował pontonową przeprawę. W tym roku w czasie wakacji niestety będzie podobnie. W ubiegłym roku podczas wymiany pontonów mostu w Sobieszewie tworzyły się ogromne korki do promu, który zastępował pontonową przeprawę. W tym roku w czasie wakacji niestety będzie podobnie.
W połowie maja informowaliśmy, że z powodu błędów w projekcie dłużej potrwają prace remontowe mostu pontonowego w Sobieszewie. Wykonawca - firma MTM z Gdyni - zgłosił do inwestora - Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku - trudności w spojeniu nowego przęsła z dotychczasową konstrukcją mostu. W związku z tym inwestor polecił zbadanie tematu, a roboty zostały wstrzymane do chwili rozwiązania problemu i przedstawienia nowego harmonogramu prac.

Przypomnijmy, że podczas dotychczasowych prac - w kwietniu - wymieniono dwa przęsła po zewnętrznych stronach obiektu. Cały most natomiast liczy w sumie osiem przęseł. Wykonawca za prace w Sobieszewie otrzyma 4,8 mln zł.

Czy zamknięcie mostu sprawi, że w Sobieszewie będzie mniej turystów?

W miniony piątek władze ZDiZ przedstawiły nowy plan utrudnień na moście pontonowym w Gdańsku-Sobieszewie. Prace przy przebudowie i związane z tym ograniczenia w ruchu na przeprawie będą trwały nie do 30 czerwca, jak wstępnie zakładano, a do końca września. Przeprawa będzie zamknięta w nocy 5-7 czerwca.

Ponadto ZDiZ planuje wyłączać most z ruchu kołowego w dni powszednie - od poniedziałku do czwartku - aż dziewięciokrotnie. Pierwsze tego typu zamknięcie zaplanowano między 10 a 13 czerwca.

Harmonogram zamknięć mostu nie podoba się mieszkańcom, jak i osobom utrzymującym się z turystyki. - Kolejny raz utrudnienia w ruchu wprowadzane są bez konsultacji z nami. W tym roku będziemy narażeni na realne straty. Wiele osób niestety zrezygnuje z pobytu u nas - mówi Bartosz Gast, menadżer hotelu na Wyspie Sobieszewskiej.

Pobierz harmonogram prac na moście pontonowym w Sobieszewie. (PDF)

Urzędnicy ZDiZ twierdzą, że wybrali najlepszą opcję. - Technologia przebudowy mostu pontonowego - kłopotliwego scalenia nowego przęsła z znacznie starszymi pontonami - sprawiła, że właśnie taki harmonogram wybraliśmy. Rozważane było także zamknięcie przeprawy na dwa tygodnie, ale to byłoby z większą szkodą dla mieszkańców i osób utrzymujących się z turystyki - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Osoby, które będą chciały dostać się na Wyspę Sobieszewską od strony Gdańska w czasie robót na moście, będą musiały skorzystać z sąsiedniego promu dla pojazdów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t. Cięższe pojazdy muszą kierować się do mostu zwodzonego w Przegalinie.

Na koniec dodajmy, że gdański Zarząd Dróg i Zieleni posiada projekt budowy mostu zwodzonego w Sobieszewie. Jego realizacja jest wstępnie planowana na lata 2014-2020 i potrzeba na nią ok. 75 mln. Władze samorządu województwa - także wstępnie - zgodziły się dołożyć do inwestycji 40 mln zł.

Taki most zwodzony ma w przyszłości zastąpić zużytą mocno pontonową przeprawę w Sobieszewie.



Komunikacja miejska na czas naprawy mostu w najbliższy weekend.

W związku z zamknięciem dla ruchu mostu pontonowego w Sobieszewie w noce 05/06., 06/07. i 07/08.06.2013 zawsze od około godz. 20:00 do godz. 05:00 dnia następnego nastąpią czasowe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 112, 186 i N9.

Autobusy linii 112 i 186 od strony Centrum będą funkcjonować na trasie skróconej tylko do przystanku "Sobieszewo-Most".

Zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa 912 na trasie Górki Wschodnie - Sobieszewo - Świbno - Przegalina.

Między przystankami "Sobieszewo Most" i "Sobieszewo Wyspa" będzie obowiązywała przeprawa promowa.

Kurs linii 512 z Przegaliny o godz. 20:35 zostanie odwołany.

Zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Oznacza to, na przykład, że pasażer, który skasuje bilet jednoprzejazdowy w autobusie linii 112, będzie mógł kontynuować podróż w autobusie linii 912 na podstawie tego samego biletu.

Autobusy linii nocnej N9 w obu kierunkach między Wiślinką a Sobieszewem zostaną skierowane na trasę zastępczą: ... - DW501 - Trzcinisko - Przegalina - Świbnieńska - Boguckiego - Turystyczna - Nadwiślańska - Sobieszewo - Górki Wschodnie wg specjalnego rozkładu jazdy.

Kurs linii 112 realizowany w dni powszednie 06. i 07.06.2013 o godz. 04:18 z przystanku "Wały Piastowskie" do pętli Przegalina zostanie wykonany na trasie zmienionej: ... - DW501 - Trzcinisko - Urwista - Akwenowa - Przegalińska - Przegalina, natomiast kurs linii 112 o godz. 04:41 z Przegaliny zostanie zostanie zastąpiony kursem linii N9 o godz. 04:17 z przystanku "Sobieszewo Wyspa" przez Świbno - Przegalinę - Trzcinisko - Wiślinka i dalej po stałej trasie.

Uwaga! W przypadku wystąpienia silnych wiatrów i dużej fali, naprawa mostu i zmiana organizacji ruchu mogą zostać przesunięte na inny termin.

Miejsca

Opinie (141) 3 zablokowane

  • (

    • 0 1

  • Złom (2)

    Miałem wątpliwą przyjemność brać udział w remoncie tego mostu w zeszłym roku. To pływający przerdzewiały złom, który dawno temu powinien być wymieniony na coś porządnego. Ten most można remontować na okrągło - z jednej strony jak się zacznie i z drugiej skończy, to można zaczynać od nowa i tak w kółko - Syzyfowa praca za karę. Ze to się opłaca ? Pewnie do tej pory można by było wybudować coś porządnego i to ze dwa razy. Konstrukcja nawierzchni z sosnowych desek to totalna pomyłka. Przy takiej liczbie przejeżdżających samochodów nawet nowo położone dechy wytrzymują najwyżej miesiąc. Samochody po prostu je rozjeżdżają na drzazgi. Warto też wspomnieć, że cała konstrukcja nośna jest przeżarta przez rdzę, która odpada płatami o grubości nawet 1 cm. Że to jeszcze się kupy trzyma i nie zatonęło i nie było katastrofy (tfu, tfu) to cud.

    • 3 0

    • nawierzchnia z sosnowych desek, to nawet by i długo była

      gdyby jakiś urzędniczy cymbał choć chwilę pomyślał i przypilnował wykonawcy, aby ten dał drewno kilkuletnie wysezonowane i suche, a nie mokre jak gnój, na którym jeszcze wczoraj wrony krakały, tylko że nikomu na tym nie zależy aby było to trwałe. wykonawca ma ciągle zlecenia, a urzędasy koperty, co do korozji to jest to rdza powierzchowna, do całkowitego jej przeżarcia jeszcze wiele lat brakuje, tylko trzeba się znać na tym...

      • 0 0

    • Wszyscy są tego świadomi...a prezydent w zaparte zamiast tę kasę dać na nowy most, rzuca je co roku na "remont"

      ...wymiana desek i pomalowanie rdzy to trochę za mało...

      • 0 0

  • BEZEDURA

    Po co ludzie stoją w korku przed promem ? Można jechać przez Przegalinę . Wiem , to kilka kilometrów objazdu . No , ale remont nie trwa wiecznie . Kilka tygodni można się przemęczyć .
    P.S. Ale wam współczuję .

    • 2 1

  • Tylko poszkodowani przedsiębiorcy

    Mówi się tylko o stratach na turystach.Pan Bartek niech się zgłosi do mamy to mu dołoży. A co z mieszkańcami którzy dojeżdżają do pracy do trójmiasta?

    • 2 1

  • Bzdury, bzdury...

    "Rozważane było także zamknięcie przeprawy na dwa tygodnie, ale to byłoby z większą szkodą dla mieszkańców i osób utrzymujących się z turystyki - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.". Nie wiem jacy nieogarnięci urzędnicy rozważali tą kwestię... Kto wymyślił, że lepiej utrudniać ruch prawie całe wakacje (spójrzcie dokładnie na harmonogram prac i policzcie ile dni będą utrudnienia) niż wyłączyć most na 2 tygodnie we wrześniu lub czerwcu. Zrobić coś raz, a dobrze. Jestem mieszkanką Wysypy i wiadomo, że nikt nikogo nie pytał o zdanie. Brak słów... Ogarnijcie się ludzie i przestańcie wiecznie komplikować i zatruwać nam życie! Wyspa to równorzędna dzielnica Gdańska, a nie wyspa trędowatych, a mieszkańcy Wyspy płacą takie same podatki jak reszta Gdańszczan.

    • 2 0

  • a gdyby tak WYSADZIĆ most ??? nie mieli by co naprawiać i postawili by nowy :-D

    • 2 0

  • Most (2)

    Dlaczego komentują tu osoby które sobie przez most przejadą raz na ruski rok jadac na plaze? Na około raz dwa jechac? Madrale. przeciez to sie robi 34 kilomety w jedna strone jeszcze po dziurawych drogach. Ludzie robia czasem po pare kursow wiec to sie malo oplaca. Co do mostu sytuacja sie zmieni dopiero wtedy jak cos pieprznie i potopia sie ludzie. czyli polski standard

    • 2 1

    • nie wszystko w życiu się musi opłacać (1)

      oszczędny Rysiu, zapamiętaj sobie

      • 0 0

      • Oszczedny Rysiu prawde ci powie, bo zaraz bedzie kurna po tobie i lbem niechcacy wyladujesz w rowie.

        • 0 0

  • zamykać, remontować i nie słuchać biadolenia (1)

    Polakowi zawsze źle, bo nie remontują, a jak już zaczęli, to dlaczego tak długo ?, a jak skończyli do dlaczego tak drogo ? (częściej nawet jak jeszcze nie zaczęli)a w ogóle, to się tu żyć nie da, bo objazdem tyle km trzeba robić, a jak tyle km trzeba robić, to dlaczego benzyna taka droga ?....Polaku weź młotek i puknij się mocno w łeb, choć i tak się już nie zmienisz.

    • 0 3

    • Zachowujesz się jak ignorant. Nie rozumiesz i nie znasz problemu, a głos zabierasz. Żale i sugestie ludzi są w pełni uzasadnione, nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka.

      • 1 0

  • Objazd przez Przegaliną - śmiechu warte. (3)

    Tam można nie tylko koło ale całe podwozie zgubić. To jest wizytówka dróg w Gdańsku. Jadąc tamtędy dokładnie widać gdzie kończy się gmina Pruszcz a zaczyna Gdańsk. Zaraz za tabliczką Gdańsk ograniczenie do 20 km/h i informacja o wybojach. Rozumiem, że Pruszcz na to stać, aby utrzymywać drogi na Wyspę, w jako takim stanie, bo są bogaci, a biedny Gdańsk Pana Megalomana nie potrafi załatać nawet dróg. Nie wiem jak tam maja się minąć dwa autokary, a przecież się mijają. Brawura, czy odwaga?

    • 2 0

    • Proszę zapoznać się z mapą (2)

      to nie Gmina Pruszcz, tylko Cedry

      • 0 0

      • Racja przy Przegalinie Wyspa graniczy z Cedrami (1)

        Przy pontoniaku natomiast graniczy z Pruszczem, ale sytuacja się powtarza. Połatana droga do Wyspy, a za mostem dziurawa.

        • 0 0

        • Z dwojga złego...

          zdecydowanie wolę tą pruszczańską :;)

          • 1 0

  • Piękna puenta

    starań urzędników nad remontem przeprawy :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane