- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (277 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (334 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Remont ulicy przy węźle Karwiny. Skorzystają kierowcy i rowerzyści
Nowa nawierzchnia, miejsca postojowe w 70-metrowej zatoce oraz pasy rowerowe w jezdni powstaną do końca października na ul. Nałkowskiej - na odcinku od Wielkopolskiej do Korzennej na Karwinach. Prace będą kosztować blisko 800 tys. zł.
Po wykonaniu prac ruch pojazdów na odcinku ul. Nałkowskiej będzie odbywać się po jednym pasie w każdym kierunku. W jezdni zostaną wyznaczone pasy dla rowerów, po obu stronach, przy prawej krawędzi jezdni.
Będą miejsca postojowe
Mieszkańcy zyskają miejsca postojowe - w ramach prac powstanie zatoka postojowa o długości około 70 metrów.
- Poza wymianą nawierzchni, wymienione zostaną również krawężniki. W trakcie prac zastosujemy tam ciekawe rozwiązanie, czyli ich pionowe rozszczelnienie. Dzięki szczelinom w krawężnikach, woda spływająca z jezdni nawodni tereny zielone i glebę - mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dodaje, że dzięki temu zostanie ograniczony odpływ wód opadowych do kanalizacji deszczowej, co jest szczególnie ważne z uwagi na występujące w ostatnim czasie okresy suszy.
Prace rozpoczęły się w piątek 29 września i powinny zakończyć się do 30 listopada. W trakcie robót mogą występować miejscowe zwężenia jezdni ul. Nałkowskiej, przejazd będzie zapewniony.
Prawie 800 tys. zł na prace
Całość prac jest realizowana z budżetu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Koszt robót to około 775 tys. zł.
Przypomnijmy, że ostatnio uspokojono ruch i wyremontowano nawierzchnię na dolnym odcinku ulicy - od numeru 32 do lasu. Pojawiły się znaki informujące o strefie zamieszkania.
Zakres poprzedniej inwestycji
- została wymieniona nawierzchnia na odcinku ok. 100 m,
- część drogi gruntowej na długości ok. 200 m przeszła remont,
- pojawiły się również elementy małej architektury, takie jak ławki.
![Woonerf na Karwinach dla ochrony pieszych](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3417/150x100/3417534__c_60_30_1076_754__kr.webp)
Strefa zamieszkania w dolnej części
Urzędnicy zaczęli używać nawet nazwy woonerf w odniesieniu do tej inwestycji, ale mieszkańcy mieli wątpliwości dotyczące zasadności działań, podkreślając, że cała inwestycja jest związana z planowaną budową bloków przy ul. Gałczyńskiego oraz zablokowaniem możliwości przejazdu do budowy drogą istniejącą i krótszą.
- Celem jest uspokojenie ruchu w tej okolicy oraz nadanie priorytetu pieszym. Zmiany wpłyną przede wszystkim na bezpieczeństwo mieszkańców tej części dzielnicy Karwiny - zapewniał gdyński radny Adam Skurat.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2747/405x405/2747003__kr.webp)
Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-02 21:13
(21)
Po zwężeniu mieszkańcy będą gnić w korku wyjeżdżając z osiedla. Współczuje.
- 182 23
-
2023-10-03 07:52
na szczęście tylko ci co wybrali samochód (1)
- 2 4
-
2023-10-03 14:22
Czyli prawie połowa mieszkańców Gdyni
A może i więcej, niech tylko wreszcie badania ruchu zrobią
- 3 1
-
2023-10-02 22:32
Uzasadnij swoją wypowiedź (16)
Nadal wylot będzie po jednym pasie w każdą stronę, więc co sie zmieni? Zniknie "pas startowy", tu było morze asfaltu, po którym nie wiele co jeździło.
- 17 22
-
2023-10-02 22:38
(15)
Co ty gadaszz...
Teraz było na tyle szeroko że ten co jechał w lewo zjeżdżał do lewej, ten co w prawo to fo prawej a nieformalnym pasem środkowym jechali na nowodworcowa....
Teraz będzie wesoło dopiero, bo część ucieknie w korzenna i tam wszystko stanie- 26 10
-
2023-10-02 22:44
(14)
Nieformalny. Chodzi o to żeby nie było nieformalnych, bo to prowadzi do wypadków powodowanych przez narwanych kierowców. Nadal będziesz mógł jechać w ten sam sposób. Zobaczysz
- 15 24
-
2023-10-03 07:34
(3)
Tam jest tak wąsko w tej chwili, ze zmieszcza sie na styk dwa toczące sie auta. Zupelnie jak na Brzechwy. Czy to tez jakis społecznik z BO wymyślil. Smiac mi sie chce, bo zachecaja w kazdy mozliwy sposob do komunikacji miejskiej, a niestety komunikacja w trojmiescie jest rodem z pcimia wielkiego ...
- 9 4
-
2023-10-03 13:29
(2)
kupisz miesięczny, będzie kasa na poszerzenie oferty komunikacji miejskiej. To prosty rachunek
- 0 5
-
2023-10-03 17:52
Kupuje miesięczny od roku i kursy polikwidowali, wiec nie kłam
- 1 0
-
2023-10-03 14:21
Takiego wała
Nie będę dofinansowywał gimbazy i renty jeżdżącej za darmo.
- 4 1
-
2023-10-02 23:49
(9)
Co za bzdura!
Kiedy tam widziałeś jakiś wypadek?? (był jeden jedyny ale to po drugiej stronie od Wielkopolskiej, a nie tu!!!!)
Jak zwykle:piękne pasy, nowe sygnalizatory, nowa trawka, nawet nowy asfalt, tylko organizacja ruchu gorsza niż przed wydaniem tych milionów na remont! Zawsze się znajdzie jakiś inteligent , co to wie wszystko lepiej i uszczęśliwia wszystkich tak, że stoją potem w korkach, szlag ich trafia, zaś pozostali wdychają 5x więcej dymu i smrodów.- 24 5
-
2023-10-04 12:02
Mieszkam tu kilkadziesiąt lat i widziałem tam już z dobre 10 albo więcej wypadków i stłuczek, chodzi głównie o samo skrzyżowanie Nałkowskiej z Korzenna
- 0 2
-
2023-10-03 09:09
bajki opowiadasz
Po 1. od 2007 roku były tam 33 wypadki
Po 2. stoisz w korku na swoje życzenie, nie ma obowiązku jazdy samochodem- 4 10
-
2023-10-03 07:23
Och nie, jak można dać ludziom alternatywę do dymienia i smrodzenia... (6)
Oczywiście to, że przekraczając prędkość kopcisz i smrodzisz bardziej już pomijamy, nie?
- 9 12
-
2023-10-03 07:53
i jak Seba w starym BMW ma się teraz rozpędzić do 100 km/h ?
- 3 12
-
2023-10-03 07:27
Dawanie alternatywy (4)
Po to, żeby odebrać inną alternatywę. Czemu pajace w rajtuzach tak słabo myślą?
- 15 4
-
2023-10-03 11:51
(3)
Czy blachosmrodziarze dadzą sie kiedyś odspawać od foteli samochodowych? Za mało wam dróg zwężamy??
- 4 8
-
2023-10-03 14:18
Czy pachosmrodziarze kiedyś zaczną się leczyć na głowę? Tyle pytań, tak mało odpowiedzi...
- 2 3
-
2023-10-03 12:05
(1)
Na początek zmień ten wulgarny język.
- 8 1
-
2023-10-03 13:04
K...was od mojego (braku) wychowania się odwal!
Mamusia zawsze mi mówiła, że jestem najlepszy i mam nie słuchać zazdrośników.
- 0 5
-
2023-10-02 21:21
(1)
Ale ważne, że przejedzie rower raz na 3 godziny
- 52 18
-
2023-10-02 22:43
No to sam się przesiądź na rower i po kłopocie :)))))))))
- 13 41
-
2023-10-02 21:08
i bardzo dobrze. Tam od dawna powinno być zwężenie do jednego pasa (15)
a drugi powinien być przekształcony na drogę dla rowerów
- 31 211
-
2023-10-03 08:06
(3)
Najlepiej wszystko maksymalnie zwęzić, a Tiry z towarem do znajdujących się tam sklepów rozładujemy przy Wielkopolskiej na rowery cargo?
- 14 1
-
2023-10-03 11:20
Bzdura (2)
Tiy niczego nei dowożą na Karwiny i nie powinny. Zwykłe dostawczaki wystarczają. Cargo rowery są ok do lekkich rzeczy jak przesyłki kurierskie
- 0 7
-
2023-10-03 12:31
(1)
Bzdura - do Biedronki, Stokrotki i Rossmanna to nie są zwykła dostawczaki
- 10 0
-
2023-10-03 14:07
Czas to mienić
- 0 4
-
2023-10-03 07:29
(2)
Teraz to mnie wkurzyłeś na maxa, panie nawiedzony rowerzysto.
- 11 3
-
2023-10-03 07:55
niech ci żyłka na czole nie pęknie (1)
- 1 11
-
2023-10-03 13:05
Tobie zrobią się żylaki odbytu...
- 3 1
-
2023-10-03 06:44
(2)
Rowerem sobie nie przywiozę 5 siat z zakupami z bazarku i sklepów, a jak jechałem rowerem na Krykulec, to obecny układ drogowy był w pełni satysfakcjonujący.
Nie zmienicie na siłę podstawowego środka komunikacji mieszkających tu rodzin na rower, a jedynie utrudnicie nam życie. Ja w czasie remontu zacząłem robić zakupy w Gdańsku po drodze zRowerem sobie nie przywiozę 5 siat z zakupami z bazarku i sklepów, a jak jechałem rowerem na Krykulec, to obecny układ drogowy był w pełni satysfakcjonujący.
Nie zmienicie na siłę podstawowego środka komunikacji mieszkających tu rodzin na rower, a jedynie utrudnicie nam życie. Ja w czasie remontu zacząłem robić zakupy w Gdańsku po drodze z pracy. Byłem w ten weekend na bazarku na Karwinach pierwszy raz od co najmniej 9 miesięcy. Asortyment w warzywniakach się pogorszył, widać, że ludzie rzadziej tu zaglądają. I o to chodzi? Żeby tym drobnym przedsiębiorcom też utrudnić życie? Tak jak strefą parkowania na Placu Kaszubskim, gdzie już całkiem nie bywam i nie kupuję?- 20 4
-
2023-10-03 07:31
(1)
Na Placu Kaszubskim czy Górnośląskim raczej?
- 6 0
-
2023-10-03 08:17
Górnośląskim w rzeczy samej.
- 4 0
-
2023-10-03 06:44
Powiem więcej. (2)
Powinno się w ogóle zlikwidować pas dla samochodów. Jeden powinien być dla rowerów, a drugi dla powozów konnych.
- 33 1
-
2023-10-03 08:43
Dlaczego konie mają cierpieć? Od razu zakazać. Wprowadzić pas dla lektyk.
- 16 0
-
2023-10-03 08:31
Ja to bym zrobił tam deptak :D
- 14 0
-
2023-10-02 22:33
Dokładnie (1)
Ta ulica to relikt betonozy, asfaltozy. Kierowcy nawet nie wiedzą, że tego nie potrzebują
- 14 31
-
2023-10-03 09:29
Taa, Ty wiesz lepiej, czego kierowcy potrzebują, a czego nie. xD
- 10 2
-
2023-10-03 00:00
A Wielkopolska pod górę będzie zwężona do 1 pasa dla samochodów (38)
1 pas + 1 buspas
Ale to będzie cudny generator korków :)- 129 9
-
2023-10-03 07:56
miejscem samochodów w przestrzeni miejskiej jest korek :) (1)
więc będą stały tam gdzie jest ich miejsce :)
- 2 13
-
2023-10-03 11:37
niech stoją, Wielkopolską całą mogli zrobić jednopasmową. Wtedy może by się zastanowili, po co im te blachosmrody
- 1 10
-
2023-10-03 04:54
nie (35)
jak przesiądziesz się na transport publiczny :) bus pasów w mieście powinno być jak najwięcej - jedziesz w samochodzie: stoisz w korkach, jedziesz środkami transportu publicznego: masz fory :)
- 13 53
-
2023-10-03 07:29
(4)
Dlaczego miasto ma szykanować najliczniejszą grupę dojeżdżających?
- 11 1
-
2023-10-03 09:03
Bo najmniej liczna grupa dojeżdżających tak chcę. (3)
- 9 1
-
2023-10-03 09:27
No niestety (2)
Ogon merda psem a 2% podróżnych chce ustawiać całej reszcie życie.
- 10 1
-
2023-10-03 11:23
(1)
Póki nie zajrzałem do wypowiedzi mieszkańców nie wiedziałem, że wśród nich jest tyle głuptasków*
* zamień na słowo na "i"- 0 4
-
2023-10-03 14:40
Zaraz tam "tylu"
Raktywiści to zdecydowana mniejszość. Rzec można margines społeczny.
- 1 0
-
2023-10-03 06:47
Buspas tak... (25)
...ale nie kosztem likwidacji pasów ruchu dla samochodów. Jest cała masa ludzi, którzy z różnych powodów nie mogą przesiąść się do komunikacji. I równie duża tych, których nic nie przekona do komunikacji miejskiej. A przesadzanie tych drugich na siłę nie da żadnego efektu. Najpierw komunikacja z pełnego zdarzenia, a potem likwidacja pasów dla samochodów.
- 38 4
-
2023-10-03 07:58
a kosztem czego? (4)
skoro przez ostatnie dekady pasy pod transport indywidualny zagarnęły już całą przestrzeń. Robimy w tył zwrot - przyzwyczajaj się
- 1 12
-
2023-10-03 08:20
To róbcie (3)
Tylko gdzieś u siebie a nie wbrew woli mieszkańców.
- 8 1
-
2023-10-03 11:22
(2)
Tylko że mieszkańcy to idioci, tego jednak urzędnikowi powiedzieć nie wolno. On robi swoje. Teraz kumasz o co chodzi?
- 1 1
-
2023-10-03 14:39
Ale nie wszyscy
Raktywiści to jednak drobna część mieszkańców. Tylko szum robią jakby ich tysiąc było.
- 1 0
-
2023-10-03 13:08
Na szczęście są jeszcze takie kaganki wiedzy i inteligencji jak Ty.
- 1 0
-
2023-10-03 07:16
Buspas zmniejsza korki a nie zwiększsa (15)
Jeśli autobusem dojedzie się szybciej to więcej ludzi przesiada się na komunikację publiczną. Samochodów jest mniej więc korki się zmniejszają. Przecież to logiczne.
- 6 33
-
2023-10-03 11:01
Buspas niewiele zmienia przy obecnym stanie komunikacji publicznej w Trójmieście
1. Siatka połączeń jest taka, że choćby się chciało, to często się nie da dotrzeć z sensem lub bez kilku przesiadek.
2. Częstotliwość kursów i cena biletów sprawiają, że najczęściej szkoda zachodu z tym zbiorkomem...
Najbardziej sztandarowy przykład na Karwinach to PKM, która ma kosmicznie zmarnowany potencjał, bo jeździ raz na ruski rok- 7 1
-
2023-10-03 07:34
(1)
Skąd biorą się tacy ludzie jak TY? Rozumiem, że u was na wsi tego nie było tylko 20 letnie Passaty i rowery Wigry 3.
- 5 5
-
2023-10-03 07:37
Jakie tam Wigry 3
W PGR-ach to się do GS-u rowerami Ukraina jeździło.
- 6 3
-
2023-10-03 07:31
Jaką komunikację publiczną? (7)
W Gdyni samochodem dojeżdża 12% więcej ludzi niż komunikacją (badania z 2018, pewnie dziś byłoby to jeszcze więcej). Jak chcesz tych wszystkich ludzi przesadzić do komunikacji z obciętymi kursami, likwidowanymi liniami i brakiem kierowców?
- 28 1
-
2023-10-03 07:59
a nie rozumiesz, że to jest właśnie problemem? (6)
z samochodu powinno korzystać nie 12% więcej, a przynajmniej 12% mniej
- 3 19
-
2023-10-03 09:01
Korzystałoby gdyby nie obcięto kursów. (2)
- 11 1
-
2023-10-03 11:36
głupia wymówka (1)
- 0 4
-
2023-10-03 17:43
Nie, nie głupia. Nikt nie na ochoty jechać autobusem zapchanym do granic wytrzymałości. Mieszkańcy to nie bydło!
- 1 0
-
2023-10-03 08:19
O nie! (2)
Ludzie mają czelność sami sobie wybierać środek dojazdu do pracy! Trzeba wprowadzić lewacki terror!
- 20 2
-
2023-10-03 11:21
Mogą wybierać co chcą (1)
pod warunkiem, że to nie będzie samochód. Zgoda?
- 3 5
-
2023-10-03 14:38
No to nie co chcą
Nie bełkocz
- 2 0
-
2023-10-03 07:29
(1)
nie w Bulandzie. Tu priorytetem jest posiadać dwudziestoletni śmietnik TDi po Niemcu z przepalonymi wtryskami
- 4 18
-
2023-10-03 07:55
Masz koszmarne wspomnienia z dzieciństwa
- 10 3
-
2023-10-03 07:23
Logika ułomna (1)
Logiczne jest to wyłącznie wtedy, gdy buspasy tworzą sprawną sieć połączeń niezależnych od korków i de facto cały zbiorkom tworzy sprawny system komunikacyjny. Nic z tego nie dzieje się w Gdyni. Odcinkowe buspasy nie załatwiają niczego, malowanie ich kosztem pasów ogólnodostępnych zwiększa/wydłuża korki, czyli zbiorkom stoi w korkach wcześniej
Logiczne jest to wyłącznie wtedy, gdy buspasy tworzą sprawną sieć połączeń niezależnych od korków i de facto cały zbiorkom tworzy sprawny system komunikacyjny. Nic z tego nie dzieje się w Gdyni. Odcinkowe buspasy nie załatwiają niczego, malowanie ich kosztem pasów ogólnodostępnych zwiększa/wydłuża korki, czyli zbiorkom stoi w korkach wcześniej (vide Wielkopolska) lub później (vide Rolnicza). Każdy człowiek sam podejmie decyzję przesiadki na zbiorkom, jeśli będzie to sensowna/lepsza oferta od jazdy samochodem. Dzisiaj, przy rozległej Gdyni i generalnie całym Trójmieście, nasz lokalny zbiorkom to żenada, w Gdyni wręcz przez duże "Ż".
- 31 4
-
2023-10-03 11:35
Ślepy jesteś czy udajesz?
- 1 4
-
2023-10-03 07:02
Święta prawda (3)
Proste, ale ewidentnie niepojęte dla "miszczów" z UM Gdynia. Niestety, jak widać z komentarzy, problem logicznego myślenia dotyczy też dużej części Gdynian, skąd pewnie mamy ten fantastyczny zabetowany "syndrom gdyński" z SWS od 25 lat.
- 22 3
-
2023-10-03 07:32
To nie jest duża część gdynian (2)
Oni tylko głośno mordę piłują, ale jest ich tutaj około 2%.
- 11 1
-
2023-10-03 11:34
Raczej 98% (1)
w Gdyni jest ponad 170 tysięcy zarejestrowanych samochodów. To mało? Więcej niż mieszkańców z prawem jazdy :P
- 2 0
-
2023-10-03 14:31
Chodzi o kalesoniarzy
- 2 0
-
2023-10-03 06:19
Nie (3)
Jak się chce ludzi przesadzić do komunikacji zbiorowej, to się ja rozwija, a nie likwiduje i obcina linie. To się wprowadza bilety takie jakie są potrzebne mieszkańcom, a nie takie żeby ściągnąć kasę z 30%, które płaci. Same buspasy to złośliwe utrudniane życia mieszkańcom.
- 63 6
-
2023-10-03 11:34
Głupia wymówka (2)
jakby w ogóle nie jeździła. A co zlikwidowali to nawet nie wiesz bez szukania w necie :P
- 0 12
-
2023-10-03 16:40
Linię W, która była naprawdę oblegana.
- 4 0
-
2023-10-03 13:01
Zlikwidowali np 23 dla mieszkańców Dąbrowy, czyli najpopularniejszy trajtek
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.