• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ulicy przy węźle Karwiny. Skorzystają kierowcy i rowerzyści

Patsz
2 października 2023, godz. 21:00 
Opinie (259)
  • Prace drogowe na ulicy Zofii Nałkowskiej. Odcinek od Korzennej do Wielkopolskiej
  • Prace drogowe na ulicy Zofii Nałkowskiej. Odcinek od Korzennej do Wielkopolskiej
  • Prace drogowe na ulicy Zofii Nałkowskiej. Odcinek od Korzennej do Wielkopolskiej
  • Prace drogowe na ulicy Zofii Nałkowskiej. Odcinek od Korzennej do Wielkopolskiej
  • Prace drogowe na ulicy Zofii Nałkowskiej. Odcinek od Korzennej do Wielkopolskiej

Nowa nawierzchnia, miejsca postojowe w 70-metrowej zatoce oraz pasy rowerowe w jezdni powstaną do końca października na ul. Nałkowskiej - na odcinku od Wielkopolskiej do KorzennejMapka na Karwinach. Prace będą kosztować blisko 800 tys. zł.



Czy w okolicy, gdzie mieszkasz, są prowadzone obecnie remonty dróg?

Urzędnicy tłumaczą, że przebudowa jest konieczna m.in. z uwagi na dowiązanie do powstającego układu drogowego w ramach węzła Karwiny, którego budowa wciąż trwa i ma się zakończyć w listopadzie.

Po wykonaniu prac ruch pojazdów na odcinku ul. Nałkowskiej będzie odbywać się po jednym pasie w każdym kierunku. W jezdni zostaną wyznaczone pasy dla rowerów, po obu stronach, przy prawej krawędzi jezdni.

Będą miejsca postojowe



Mieszkańcy zyskają miejsca postojowe - w ramach prac powstanie zatoka postojowa o długości około 70 metrów.

- Poza wymianą nawierzchni, wymienione zostaną również krawężniki. W trakcie prac zastosujemy tam ciekawe rozwiązanie, czyli ich pionowe rozszczelnienie. Dzięki szczelinom w krawężnikach, woda spływająca z jezdni nawodni tereny zielone i glebę - mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dodaje, że dzięki temu zostanie ograniczony odpływ wód opadowych do kanalizacji deszczowej, co jest szczególnie ważne z uwagi na występujące w ostatnim czasie okresy suszy.



Prace rozpoczęły się w piątek 29 września i powinny zakończyć się do 30 listopada. W trakcie robót mogą występować miejscowe zwężenia jezdni ul. Nałkowskiej, przejazd będzie zapewniony.

Prawie 800 tys. zł na prace



Całość prac jest realizowana z budżetu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Koszt robót to około 775 tys. zł.

Przypomnijmy, że ostatnio uspokojono ruch i wyremontowano nawierzchnię na dolnym odcinku ulicy - od numeru 32 do lasu. Pojawiły się znaki informujące o strefie zamieszkania.

Zakres poprzedniej inwestycji

  • została wymieniona nawierzchnia na odcinku ok. 100 m,
  • część drogi gruntowej na długości ok. 200 m przeszła remont,
  • pojawiły się również elementy małej architektury, takie jak ławki.


Woonerf na Karwinach dla ochrony pieszych Woonerf na Karwinach dla ochrony pieszych

Strefa zamieszkania w dolnej części



Urzędnicy zaczęli używać nawet nazwy woonerf w odniesieniu do tej inwestycji, ale mieszkańcy mieli wątpliwości dotyczące zasadności działań, podkreślając, że cała inwestycja jest związana z planowaną budową bloków przy ul. Gałczyńskiego oraz zablokowaniem możliwości przejazdu do budowy drogą istniejącą i krótszą.

- Celem jest uspokojenie ruchu w tej okolicy oraz nadanie priorytetu pieszym. Zmiany wpłyną przede wszystkim na bezpieczeństwo mieszkańców tej części dzielnicy Karwiny - zapewniał gdyński radny Adam Skurat.

Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Zielone zakątki Trójmiasta.  Czy kojarzysz wszystkie? Średni wynik 45%

Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?

Rozpocznij quiz
Patsz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • ZDiZ Gdynia to odmienny stan umysłu (4)

    Krótka historia ilustrująca skąd te wszystkie genialne rozwiązania w Gdyni. Miałem kiedyś wątpliwą przyjemność rozmowy z panią ze ZDiZ w temacie koperty dla śmieciarki przy śmietniku na osiedlowej ulicy. Chodziło o to, że wymalowali kopertę równolegle do kontenerów, a śmieciarka musi podjechać do przodu,aby mieć dostęp do tych kontenerów. Tylko tam nie ma już koperty i parkują samochody, więc fekt jest taki, że śmieciara blokuje oczywiście całą ulicę stając w poprzek. Finalnie samochody omijają śmiciarkę jadąc po chodniku wzdłuż ulicy dewastując go i narażając dzieciaki idące do szkoły. Na moją sugestię, aby poprawili kopertę, żeby miało to sens i umożliwiało właściwe zatrzymywanie się śmieciarki bez blokady ulicy i jeżdżenia po chodniku, usłyszałem porażający komentarz: "To bardzo dobrze, że śmieciarka blokuje ulicę, dzięki temu uspokaja się ruch osiedlowy." Mowa jest o części jednokierunkowych uliczek na Dąbrowie gdzie rano dziesiątki samochodów mają jeden wyjazd z osiedla, który jest właśnie blokowany (po drodze są jeszcze 2 inne śmietniki), więc ludziska nie wytrzymują czekania 10 minut i jazda po chodnikach. To naprawdę idealnie pokazuje oderwanie od rzeczywistości całego tego ZDiZ i generalnie calego SWS i dlaczego mamy takie buble remontowe w ogóle w Gdyni.

    • 40 0

    • ZDiZ chciałby uspokoić cały ruch w Gdyni do zera...

      ....wtedy mogliby się skupić na produkcji fusów do posypywania chodników.

      • 5 0

    • Jak wspomniałeś o kopercie to się ożywili? (2)

      • 1 0

      • (1)

        A komu on chciał łapówkę dać, śmieciarzom?

        • 0 0

        • To że projekty i plany ZDiZ mają wartość odpadów i śmieci, nie upoważnia Cię do nazywania ich śmieciarzami.

          • 1 0

  • A Wielkopolska pod górę będzie zwężona do 1 pasa dla samochodów (38)

    1 pas + 1 buspas
    Ale to będzie cudny generator korków :)

    • 129 9

    • nie (35)

      jak przesiądziesz się na transport publiczny :) bus pasów w mieście powinno być jak najwięcej - jedziesz w samochodzie: stoisz w korkach, jedziesz środkami transportu publicznego: masz fory :)

      • 13 53

      • Nie (3)

        Jak się chce ludzi przesadzić do komunikacji zbiorowej, to się ja rozwija, a nie likwiduje i obcina linie. To się wprowadza bilety takie jakie są potrzebne mieszkańcom, a nie takie żeby ściągnąć kasę z 30%, które płaci. Same buspasy to złośliwe utrudniane życia mieszkańcom.

        • 63 6

        • Głupia wymówka (2)

          jakby w ogóle nie jeździła. A co zlikwidowali to nawet nie wiesz bez szukania w necie :P

          • 0 12

          • Zlikwidowali np 23 dla mieszkańców Dąbrowy, czyli najpopularniejszy trajtek

            • 10 0

          • Linię W, która była naprawdę oblegana.

            • 4 0

      • Buspas tak... (25)

        ...ale nie kosztem likwidacji pasów ruchu dla samochodów. Jest cała masa ludzi, którzy z różnych powodów nie mogą przesiąść się do komunikacji. I równie duża tych, których nic nie przekona do komunikacji miejskiej. A przesadzanie tych drugich na siłę nie da żadnego efektu. Najpierw komunikacja z pełnego zdarzenia, a potem likwidacja pasów dla samochodów.

        • 38 4

        • Święta prawda (3)

          Proste, ale ewidentnie niepojęte dla "miszczów" z UM Gdynia. Niestety, jak widać z komentarzy, problem logicznego myślenia dotyczy też dużej części Gdynian, skąd pewnie mamy ten fantastyczny zabetowany "syndrom gdyński" z SWS od 25 lat.

          • 22 3

          • To nie jest duża część gdynian (2)

            Oni tylko głośno mordę piłują, ale jest ich tutaj około 2%.

            • 11 1

            • Raczej 98% (1)

              w Gdyni jest ponad 170 tysięcy zarejestrowanych samochodów. To mało? Więcej niż mieszkańców z prawem jazdy :P

              • 2 0

              • Chodzi o kalesoniarzy

                • 2 0

        • Buspas zmniejsza korki a nie zwiększsa (15)

          Jeśli autobusem dojedzie się szybciej to więcej ludzi przesiada się na komunikację publiczną. Samochodów jest mniej więc korki się zmniejszają. Przecież to logiczne.

          • 6 33

          • Logika ułomna (1)

            Logiczne jest to wyłącznie wtedy, gdy buspasy tworzą sprawną sieć połączeń niezależnych od korków i de facto cały zbiorkom tworzy sprawny system komunikacyjny. Nic z tego nie dzieje się w Gdyni. Odcinkowe buspasy nie załatwiają niczego, malowanie ich kosztem pasów ogólnodostępnych zwiększa/wydłuża korki, czyli zbiorkom stoi w korkach wcześniej (vide Wielkopolska) lub później (vide Rolnicza). Każdy człowiek sam podejmie decyzję przesiadki na zbiorkom, jeśli będzie to sensowna/lepsza oferta od jazdy samochodem. Dzisiaj, przy rozległej Gdyni i generalnie całym Trójmieście, nasz lokalny zbiorkom to żenada, w Gdyni wręcz przez duże "Ż".

            • 31 4

            • Ślepy jesteś czy udajesz?

              • 1 4

          • (1)

            nie w Bulandzie. Tu priorytetem jest posiadać dwudziestoletni śmietnik TDi po Niemcu z przepalonymi wtryskami

            • 4 18

            • Masz koszmarne wspomnienia z dzieciństwa

              • 10 3

          • Jaką komunikację publiczną? (7)

            W Gdyni samochodem dojeżdża 12% więcej ludzi niż komunikacją (badania z 2018, pewnie dziś byłoby to jeszcze więcej). Jak chcesz tych wszystkich ludzi przesadzić do komunikacji z obciętymi kursami, likwidowanymi liniami i brakiem kierowców?

            • 28 1

            • a nie rozumiesz, że to jest właśnie problemem? (6)

              z samochodu powinno korzystać nie 12% więcej, a przynajmniej 12% mniej

              • 3 19

              • O nie! (2)

                Ludzie mają czelność sami sobie wybierać środek dojazdu do pracy! Trzeba wprowadzić lewacki terror!

                • 20 2

              • Mogą wybierać co chcą (1)

                pod warunkiem, że to nie będzie samochód. Zgoda?

                • 3 5

              • No to nie co chcą

                Nie bełkocz

                • 2 0

              • Korzystałoby gdyby nie obcięto kursów. (2)

                • 11 1

              • głupia wymówka (1)

                • 0 4

              • Nie, nie głupia. Nikt nie na ochoty jechać autobusem zapchanym do granic wytrzymałości. Mieszkańcy to nie bydło!

                • 1 0

          • (1)

            Skąd biorą się tacy ludzie jak TY? Rozumiem, że u was na wsi tego nie było tylko 20 letnie Passaty i rowery Wigry 3.

            • 5 5

            • Jakie tam Wigry 3

              W PGR-ach to się do GS-u rowerami Ukraina jeździło.

              • 6 3

          • Buspas niewiele zmienia przy obecnym stanie komunikacji publicznej w Trójmieście

            1. Siatka połączeń jest taka, że choćby się chciało, to często się nie da dotrzeć z sensem lub bez kilku przesiadek.
            2. Częstotliwość kursów i cena biletów sprawiają, że najczęściej szkoda zachodu z tym zbiorkomem...
            Najbardziej sztandarowy przykład na Karwinach to PKM, która ma kosmicznie zmarnowany potencjał, bo jeździ raz na ruski rok

            • 7 1

        • a kosztem czego? (4)

          skoro przez ostatnie dekady pasy pod transport indywidualny zagarnęły już całą przestrzeń. Robimy w tył zwrot - przyzwyczajaj się

          • 1 12

          • To róbcie (3)

            Tylko gdzieś u siebie a nie wbrew woli mieszkańców.

            • 8 1

            • (2)

              Tylko że mieszkańcy to idioci, tego jednak urzędnikowi powiedzieć nie wolno. On robi swoje. Teraz kumasz o co chodzi?

              • 1 1

              • Na szczęście są jeszcze takie kaganki wiedzy i inteligencji jak Ty.

                • 1 0

              • Ale nie wszyscy

                Raktywiści to jednak drobna część mieszkańców. Tylko szum robią jakby ich tysiąc było.

                • 1 0

      • (4)

        Dlaczego miasto ma szykanować najliczniejszą grupę dojeżdżających?

        • 11 1

        • Bo najmniej liczna grupa dojeżdżających tak chcę. (3)

          • 9 1

          • No niestety (2)

            Ogon merda psem a 2% podróżnych chce ustawiać całej reszcie życie.

            • 10 1

            • (1)

              Póki nie zajrzałem do wypowiedzi mieszkańców nie wiedziałem, że wśród nich jest tyle głuptasków*

              * zamień na słowo na "i"

              • 0 4

              • Zaraz tam "tylu"

                Raktywiści to zdecydowana mniejszość. Rzec można margines społeczny.

                • 1 0

    • miejscem samochodów w przestrzeni miejskiej jest korek :) (1)

      więc będą stały tam gdzie jest ich miejsce :)

      • 2 13

      • niech stoją, Wielkopolską całą mogli zrobić jednopasmową. Wtedy może by się zastanowili, po co im te blachosmrody

        • 1 10

  • (1)

    a nie mogą najpierw skończyć tego całego b.. co zaczęli.??

    • 14 0

    • W tej branży kluczowe jest rozpocząć parę frontów robot równocześnie

      i sprawiać na początku wrażenie że "coś się dzieje"

      • 2 0

  • Wjazd do dzielnic z 40 tys. mieszkańców jednym pasem

    Tak to będzie wyglądać na Karwinach 1. Panie Kucyk. Pana rosnąca waga odbywa się chyba kosztem rozumu.

    • 32 0

  • dzień dobry trojmiasto.pl (2)

    zróbcie artykuł jak miało wyglądać skrzyżowanie Wielkopolska-Sopocka-Strzelców, a jaki jest stan faktyczny. Proponuję tytuł: "gdyńska żenada"

    • 27 2

    • A jak miało wyglądać w twoich snach? (1)

      • 0 1

      • Miał tam być "węzeł"

        Może wskażesz na mapie, gdzie znajduje się ten węzeł.

        • 1 0

  • Wykonawca? (1)

    Taki długi artykuł a zapomnieli napisać, że prace wykona MTM

    • 19 0

    • Nie musieli tego pisać - wszyscy wiedzą.

      • 3 0

  • Kolejne zwężenie (1)

    To jest wyjazd z dużego osiedla oraz bazarku i sklepów obsługujących okolicę. Kierowcy ładnie się ustawiali: jadący w lewo przy lewej, Ci na wprost po środku i zostawał prawy pas do skrętu w stronę obwodnicy. Na krótkich światłach wszyscy dawali radę wyjechać. Teraz kolejny wyjazd został ograniczony do jednego pasa, a po przeciwnej stronie skrzyżowania Starodworcową zwężono tak, że autobus ma problem ze skrętem jeżeli auto czeka na światłach. Władze Gdyni zakpiły z mieszkańców reklamując ten remont węzła hasłem zwiększenie przepustowości, by po 3 latach Armagedonu wprowadzić wąskie gardła na wyjeździe z dużych osiedli i jak się okazuje na Wielkopolskiej. Prędzej piekło zamarznie, niż któryś z pięciu głosujących członków mojej rodziny mieszkających w tej okolicy odda swój głos w wyborach na ekipę Szczurka. Myślę, że prowadzący biznesy w centrum, do którego już całkowicie nie jeżdżę, żeby nie przebijać się przez korki i nie główkować jak zaparkować, też mają powód do "wdzięczności" i dadzą jej wyraz w wyborach.

    • 33 0

    • Remonty po gdyńsku

      Niestety to jest klasyka. Gdzie się nie wezmą za remont, to coś spitolą. Takich przykładów jest pewnie dziesiątki w Gdyni. Na Dąbrowie ostatni popis to zamknięta Anyżowa i cała północna część dzielnicy z jedynym wyjazdem przez Koperkową, która ma pecha krzyżować się z Wiczlińską (którędy jedzie całe Wiczlino w kierunku południowo-wschodnim na Sopot/Gdańsk) i z zakorkowaną Miętową (którędy podąża pewnie połowa Dąbrowy znowu jako jedynym praktycznie wyjazdem). Codziennie korki, autobusy/trolejbusy z problemem skrętu z/na Miętową,skrzyżowanie skopane dokumentnie, wszystko po świeżych remontach. Jeśli ktoś z Dąbrowy zagłosuje na tych nieudaczników, jest skończonym masochistą i ignorantem.

      • 8 0

  • To bardzo dobry pomysł. Zakorkowanie kompletne osiedli spowoduje, że główna arteria będzie mniej zakorkowana ;-) (1)

    To jest genialne w swojej prostocie. Jeżeli w tym samym czasie z osiedla wyjedzie 1/3 mniej aut bo tylko 1 pasem niezależnie czy w lewo, prawo czy prosto to powinno zmniejszyć korek na jednym pasie głównej arterii XD. Ja proponuję jeszcze wprowadzić limit aby w dni parzyste jeździły tylko auta z parzystą liczbą na końcu tablicy rejestracyjnej XD

    • 19 0

    • Zaraz oficer rowerowy i raktywiści rowerowi podchwycą temat

      I będę musiał kupić drugi samochód - z "nieparzystą" tablicą rejestracyjną. ;)

      • 0 0

  • Slogany (1)

    I kolejne informacje jak z broszurki. Ulica Korzenna to blokowisko bez parkingów. 140m zatoczki, to przy parkowaniu prostopadłym i zachowaniu minimalnych norm (2.3m) daje 61 miejsc parkingowych. JJednak gdy mówimy o zatoczne, prawdopodne jest wprowadzenie równoległych miejsc parkingowych czyli będzie ich tylko 28. I jak to brzmi? I dla przypomnienia - to jest blokowisko. Super! Faktycznie jest sie czym chwalić.

    • 13 1

    • A nie jeszcze mniej, zatoczka tylko 70m, czyli odpowidnio 30 miejsc parkingowych przy prostopadłym i 14 przy równoległym. Teraz jest dopiero czym sie chwalić 14miejsc dla dużego blokowiska! No super! Jeszcze jeden artykuł jak to my mamy dobrze dzieki Szczurkowi!

      • 5 0

  • (2)

    A rowrzysci i tak będą jeżdzić po chodniku a nie po drodze rowerowej Tak jak robią to wzdłuż ulicy Wielkopolskiej. Brawo! Koeljna chora inwestycja.

    • 19 1

    • Bo ta budowana ścieżka wciąż jest rozryta / ma wycięte kawałki asfaltu pod instalacje (1)

      • 0 2

      • Jakoś starsi ludzie z "Za Falochronem" mogą, ale ped**arzom przeszkadza...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane