- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (60 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (41 opinii)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (392 opinie)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (121 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (307 opinii)
Remont ulicy przy węźle Karwiny. Skorzystają kierowcy i rowerzyści
Nowa nawierzchnia, miejsca postojowe w 70-metrowej zatoce oraz pasy rowerowe w jezdni powstaną do końca października na ul. Nałkowskiej - na odcinku od Wielkopolskiej do Korzennej na Karwinach. Prace będą kosztować blisko 800 tys. zł.
Po wykonaniu prac ruch pojazdów na odcinku ul. Nałkowskiej będzie odbywać się po jednym pasie w każdym kierunku. W jezdni zostaną wyznaczone pasy dla rowerów, po obu stronach, przy prawej krawędzi jezdni.
Będą miejsca postojowe
Mieszkańcy zyskają miejsca postojowe - w ramach prac powstanie zatoka postojowa o długości około 70 metrów.
- Poza wymianą nawierzchni, wymienione zostaną również krawężniki. W trakcie prac zastosujemy tam ciekawe rozwiązanie, czyli ich pionowe rozszczelnienie. Dzięki szczelinom w krawężnikach, woda spływająca z jezdni nawodni tereny zielone i glebę - mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dodaje, że dzięki temu zostanie ograniczony odpływ wód opadowych do kanalizacji deszczowej, co jest szczególnie ważne z uwagi na występujące w ostatnim czasie okresy suszy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup mieszkanie na Karwinach
Prace rozpoczęły się w piątek 29 września i powinny zakończyć się do 30 listopada. W trakcie robót mogą występować miejscowe zwężenia jezdni ul. Nałkowskiej, przejazd będzie zapewniony.
Prawie 800 tys. zł na prace
Całość prac jest realizowana z budżetu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Koszt robót to około 775 tys. zł.
Przypomnijmy, że ostatnio uspokojono ruch i wyremontowano nawierzchnię na dolnym odcinku ulicy - od numeru 32 do lasu. Pojawiły się znaki informujące o strefie zamieszkania.
Zakres poprzedniej inwestycji
- została wymieniona nawierzchnia na odcinku ok. 100 m,
- część drogi gruntowej na długości ok. 200 m przeszła remont,
- pojawiły się również elementy małej architektury, takie jak ławki.
![Woonerf na Karwinach dla ochrony pieszych](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3417/150x100/3417534__c_60_30_1076_754__kr.webp)
Strefa zamieszkania w dolnej części
Urzędnicy zaczęli używać nawet nazwy woonerf w odniesieniu do tej inwestycji, ale mieszkańcy mieli wątpliwości dotyczące zasadności działań, podkreślając, że cała inwestycja jest związana z planowaną budową bloków przy ul. Gałczyńskiego oraz zablokowaniem możliwości przejazdu do budowy drogą istniejącą i krótszą.
- Celem jest uspokojenie ruchu w tej okolicy oraz nadanie priorytetu pieszym. Zmiany wpłyną przede wszystkim na bezpieczeństwo mieszkańców tej części dzielnicy Karwiny - zapewniał gdyński radny Adam Skurat.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
![Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2747/405x405/2747003__kr.webp)
Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2023-10-02 23:59
ZDiZ Gdynia to odmienny stan umysłu (4)
Krótka historia ilustrująca skąd te wszystkie genialne rozwiązania w Gdyni. Miałem kiedyś wątpliwą przyjemność rozmowy z panią ze ZDiZ w temacie koperty dla śmieciarki przy śmietniku na osiedlowej ulicy. Chodziło o to, że wymalowali kopertę równolegle do kontenerów, a śmieciarka musi podjechać do przodu,aby mieć dostęp do tych kontenerów. Tylko tam nie ma już koperty i parkują samochody, więc fekt jest taki, że śmieciara blokuje oczywiście całą ulicę stając w poprzek. Finalnie samochody omijają śmiciarkę jadąc po chodniku wzdłuż ulicy dewastując go i narażając dzieciaki idące do szkoły. Na moją sugestię, aby poprawili kopertę, żeby miało to sens i umożliwiało właściwe zatrzymywanie się śmieciarki bez blokady ulicy i jeżdżenia po chodniku, usłyszałem porażający komentarz: "To bardzo dobrze, że śmieciarka blokuje ulicę, dzięki temu uspokaja się ruch osiedlowy." Mowa jest o części jednokierunkowych uliczek na Dąbrowie gdzie rano dziesiątki samochodów mają jeden wyjazd z osiedla, który jest właśnie blokowany (po drodze są jeszcze 2 inne śmietniki), więc ludziska nie wytrzymują czekania 10 minut i jazda po chodnikach. To naprawdę idealnie pokazuje oderwanie od rzeczywistości całego tego ZDiZ i generalnie calego SWS i dlaczego mamy takie buble remontowe w ogóle w Gdyni.
- 40 0
-
2023-10-03 09:16
ZDiZ chciałby uspokoić cały ruch w Gdyni do zera...
....wtedy mogliby się skupić na produkcji fusów do posypywania chodników.
- 5 0
-
2023-10-03 09:17
Jak wspomniałeś o kopercie to się ożywili? (2)
- 1 0
-
2023-10-03 13:13
(1)
A komu on chciał łapówkę dać, śmieciarzom?
- 0 0
-
2023-10-03 21:06
To że projekty i plany ZDiZ mają wartość odpadów i śmieci, nie upoważnia Cię do nazywania ich śmieciarzami.
- 1 0
-
2023-10-03 00:00
A Wielkopolska pod górę będzie zwężona do 1 pasa dla samochodów (38)
1 pas + 1 buspas
Ale to będzie cudny generator korków :)- 129 9
-
2023-10-03 04:54
nie (35)
jak przesiądziesz się na transport publiczny :) bus pasów w mieście powinno być jak najwięcej - jedziesz w samochodzie: stoisz w korkach, jedziesz środkami transportu publicznego: masz fory :)
- 13 53
-
2023-10-03 06:19
Nie (3)
Jak się chce ludzi przesadzić do komunikacji zbiorowej, to się ja rozwija, a nie likwiduje i obcina linie. To się wprowadza bilety takie jakie są potrzebne mieszkańcom, a nie takie żeby ściągnąć kasę z 30%, które płaci. Same buspasy to złośliwe utrudniane życia mieszkańcom.
- 63 6
-
2023-10-03 11:34
Głupia wymówka (2)
jakby w ogóle nie jeździła. A co zlikwidowali to nawet nie wiesz bez szukania w necie :P
- 0 12
-
2023-10-03 13:01
Zlikwidowali np 23 dla mieszkańców Dąbrowy, czyli najpopularniejszy trajtek
- 10 0
-
2023-10-03 16:40
Linię W, która była naprawdę oblegana.
- 4 0
-
2023-10-03 06:47
Buspas tak... (25)
...ale nie kosztem likwidacji pasów ruchu dla samochodów. Jest cała masa ludzi, którzy z różnych powodów nie mogą przesiąść się do komunikacji. I równie duża tych, których nic nie przekona do komunikacji miejskiej. A przesadzanie tych drugich na siłę nie da żadnego efektu. Najpierw komunikacja z pełnego zdarzenia, a potem likwidacja pasów dla samochodów.
- 38 4
-
2023-10-03 07:02
Święta prawda (3)
Proste, ale ewidentnie niepojęte dla "miszczów" z UM Gdynia. Niestety, jak widać z komentarzy, problem logicznego myślenia dotyczy też dużej części Gdynian, skąd pewnie mamy ten fantastyczny zabetowany "syndrom gdyński" z SWS od 25 lat.
- 22 3
-
2023-10-03 07:32
To nie jest duża część gdynian (2)
Oni tylko głośno mordę piłują, ale jest ich tutaj około 2%.
- 11 1
-
2023-10-03 11:34
Raczej 98% (1)
w Gdyni jest ponad 170 tysięcy zarejestrowanych samochodów. To mało? Więcej niż mieszkańców z prawem jazdy :P
- 2 0
-
2023-10-03 14:31
Chodzi o kalesoniarzy
- 2 0
-
2023-10-03 07:16
Buspas zmniejsza korki a nie zwiększsa (15)
Jeśli autobusem dojedzie się szybciej to więcej ludzi przesiada się na komunikację publiczną. Samochodów jest mniej więc korki się zmniejszają. Przecież to logiczne.
- 6 33
-
2023-10-03 07:23
Logika ułomna (1)
Logiczne jest to wyłącznie wtedy, gdy buspasy tworzą sprawną sieć połączeń niezależnych od korków i de facto cały zbiorkom tworzy sprawny system komunikacyjny. Nic z tego nie dzieje się w Gdyni. Odcinkowe buspasy nie załatwiają niczego, malowanie ich kosztem pasów ogólnodostępnych zwiększa/wydłuża korki, czyli zbiorkom stoi w korkach wcześniej (vide Wielkopolska) lub później (vide Rolnicza). Każdy człowiek sam podejmie decyzję przesiadki na zbiorkom, jeśli będzie to sensowna/lepsza oferta od jazdy samochodem. Dzisiaj, przy rozległej Gdyni i generalnie całym Trójmieście, nasz lokalny zbiorkom to żenada, w Gdyni wręcz przez duże "Ż".
- 31 4
-
2023-10-03 11:35
Ślepy jesteś czy udajesz?
- 1 4
-
2023-10-03 07:29
(1)
nie w Bulandzie. Tu priorytetem jest posiadać dwudziestoletni śmietnik TDi po Niemcu z przepalonymi wtryskami
- 4 18
-
2023-10-03 07:55
Masz koszmarne wspomnienia z dzieciństwa
- 10 3
-
2023-10-03 07:31
Jaką komunikację publiczną? (7)
W Gdyni samochodem dojeżdża 12% więcej ludzi niż komunikacją (badania z 2018, pewnie dziś byłoby to jeszcze więcej). Jak chcesz tych wszystkich ludzi przesadzić do komunikacji z obciętymi kursami, likwidowanymi liniami i brakiem kierowców?
- 28 1
-
2023-10-03 07:59
a nie rozumiesz, że to jest właśnie problemem? (6)
z samochodu powinno korzystać nie 12% więcej, a przynajmniej 12% mniej
- 3 19
-
2023-10-03 08:19
O nie! (2)
Ludzie mają czelność sami sobie wybierać środek dojazdu do pracy! Trzeba wprowadzić lewacki terror!
- 20 2
-
2023-10-03 11:21
Mogą wybierać co chcą (1)
pod warunkiem, że to nie będzie samochód. Zgoda?
- 3 5
-
2023-10-03 14:38
No to nie co chcą
Nie bełkocz
- 2 0
-
2023-10-03 09:01
Korzystałoby gdyby nie obcięto kursów. (2)
- 11 1
-
2023-10-03 11:36
głupia wymówka (1)
- 0 4
-
2023-10-03 17:43
Nie, nie głupia. Nikt nie na ochoty jechać autobusem zapchanym do granic wytrzymałości. Mieszkańcy to nie bydło!
- 1 0
-
2023-10-03 07:34
(1)
Skąd biorą się tacy ludzie jak TY? Rozumiem, że u was na wsi tego nie było tylko 20 letnie Passaty i rowery Wigry 3.
- 5 5
-
2023-10-03 07:37
Jakie tam Wigry 3
W PGR-ach to się do GS-u rowerami Ukraina jeździło.
- 6 3
-
2023-10-03 11:01
Buspas niewiele zmienia przy obecnym stanie komunikacji publicznej w Trójmieście
1. Siatka połączeń jest taka, że choćby się chciało, to często się nie da dotrzeć z sensem lub bez kilku przesiadek.
2. Częstotliwość kursów i cena biletów sprawiają, że najczęściej szkoda zachodu z tym zbiorkomem...
Najbardziej sztandarowy przykład na Karwinach to PKM, która ma kosmicznie zmarnowany potencjał, bo jeździ raz na ruski rok- 7 1
-
2023-10-03 07:58
a kosztem czego? (4)
skoro przez ostatnie dekady pasy pod transport indywidualny zagarnęły już całą przestrzeń. Robimy w tył zwrot - przyzwyczajaj się
- 1 12
-
2023-10-03 08:20
To róbcie (3)
Tylko gdzieś u siebie a nie wbrew woli mieszkańców.
- 8 1
-
2023-10-03 11:22
(2)
Tylko że mieszkańcy to idioci, tego jednak urzędnikowi powiedzieć nie wolno. On robi swoje. Teraz kumasz o co chodzi?
- 1 1
-
2023-10-03 13:08
Na szczęście są jeszcze takie kaganki wiedzy i inteligencji jak Ty.
- 1 0
-
2023-10-03 14:39
Ale nie wszyscy
Raktywiści to jednak drobna część mieszkańców. Tylko szum robią jakby ich tysiąc było.
- 1 0
-
2023-10-03 07:29
(4)
Dlaczego miasto ma szykanować najliczniejszą grupę dojeżdżających?
- 11 1
-
2023-10-03 09:03
Bo najmniej liczna grupa dojeżdżających tak chcę. (3)
- 9 1
-
2023-10-03 09:27
No niestety (2)
Ogon merda psem a 2% podróżnych chce ustawiać całej reszcie życie.
- 10 1
-
2023-10-03 11:23
(1)
Póki nie zajrzałem do wypowiedzi mieszkańców nie wiedziałem, że wśród nich jest tyle głuptasków*
* zamień na słowo na "i"- 0 4
-
2023-10-03 14:40
Zaraz tam "tylu"
Raktywiści to zdecydowana mniejszość. Rzec można margines społeczny.
- 1 0
-
2023-10-03 07:56
miejscem samochodów w przestrzeni miejskiej jest korek :) (1)
więc będą stały tam gdzie jest ich miejsce :)
- 2 13
-
2023-10-03 11:37
niech stoją, Wielkopolską całą mogli zrobić jednopasmową. Wtedy może by się zastanowili, po co im te blachosmrody
- 1 10
-
2023-10-03 00:24
(1)
a nie mogą najpierw skończyć tego całego b.. co zaczęli.??
- 14 0
-
2023-10-03 11:22
W tej branży kluczowe jest rozpocząć parę frontów robot równocześnie
i sprawiać na początku wrażenie że "coś się dzieje"
- 2 0
-
2023-10-03 01:19
Wjazd do dzielnic z 40 tys. mieszkańców jednym pasem
Tak to będzie wyglądać na Karwinach 1. Panie Kucyk. Pana rosnąca waga odbywa się chyba kosztem rozumu.
- 32 0
-
2023-10-03 02:11
dzień dobry trojmiasto.pl (2)
zróbcie artykuł jak miało wyglądać skrzyżowanie Wielkopolska-Sopocka-Strzelców, a jaki jest stan faktyczny. Proponuję tytuł: "gdyńska żenada"
- 27 2
-
2023-10-03 13:14
A jak miało wyglądać w twoich snach? (1)
- 0 1
-
2023-10-03 16:41
Miał tam być "węzeł"
Może wskażesz na mapie, gdzie znajduje się ten węzeł.
- 1 0
-
2023-10-03 06:17
Wykonawca? (1)
Taki długi artykuł a zapomnieli napisać, że prace wykona MTM
- 19 0
-
2023-10-03 09:13
Nie musieli tego pisać - wszyscy wiedzą.
- 3 0
-
2023-10-03 06:26
Kolejne zwężenie (1)
To jest wyjazd z dużego osiedla oraz bazarku i sklepów obsługujących okolicę. Kierowcy ładnie się ustawiali: jadący w lewo przy lewej, Ci na wprost po środku i zostawał prawy pas do skrętu w stronę obwodnicy. Na krótkich światłach wszyscy dawali radę wyjechać. Teraz kolejny wyjazd został ograniczony do jednego pasa, a po przeciwnej stronie skrzyżowania Starodworcową zwężono tak, że autobus ma problem ze skrętem jeżeli auto czeka na światłach. Władze Gdyni zakpiły z mieszkańców reklamując ten remont węzła hasłem zwiększenie przepustowości, by po 3 latach Armagedonu wprowadzić wąskie gardła na wyjeździe z dużych osiedli i jak się okazuje na Wielkopolskiej. Prędzej piekło zamarznie, niż któryś z pięciu głosujących członków mojej rodziny mieszkających w tej okolicy odda swój głos w wyborach na ekipę Szczurka. Myślę, że prowadzący biznesy w centrum, do którego już całkowicie nie jeżdżę, żeby nie przebijać się przez korki i nie główkować jak zaparkować, też mają powód do "wdzięczności" i dadzą jej wyraz w wyborach.
- 33 0
-
2023-10-03 07:09
Remonty po gdyńsku
Niestety to jest klasyka. Gdzie się nie wezmą za remont, to coś spitolą. Takich przykładów jest pewnie dziesiątki w Gdyni. Na Dąbrowie ostatni popis to zamknięta Anyżowa i cała północna część dzielnicy z jedynym wyjazdem przez Koperkową, która ma pecha krzyżować się z Wiczlińską (którędy jedzie całe Wiczlino w kierunku południowo-wschodnim na Sopot/Gdańsk) i z zakorkowaną Miętową (którędy podąża pewnie połowa Dąbrowy znowu jako jedynym praktycznie wyjazdem). Codziennie korki, autobusy/trolejbusy z problemem skrętu z/na Miętową,skrzyżowanie skopane dokumentnie, wszystko po świeżych remontach. Jeśli ktoś z Dąbrowy zagłosuje na tych nieudaczników, jest skończonym masochistą i ignorantem.
- 8 0
-
2023-10-03 07:04
To bardzo dobry pomysł. Zakorkowanie kompletne osiedli spowoduje, że główna arteria będzie mniej zakorkowana ;-) (1)
To jest genialne w swojej prostocie. Jeżeli w tym samym czasie z osiedla wyjedzie 1/3 mniej aut bo tylko 1 pasem niezależnie czy w lewo, prawo czy prosto to powinno zmniejszyć korek na jednym pasie głównej arterii XD. Ja proponuję jeszcze wprowadzić limit aby w dni parzyste jeździły tylko auta z parzystą liczbą na końcu tablicy rejestracyjnej XD
- 19 0
-
2023-10-03 17:17
Zaraz oficer rowerowy i raktywiści rowerowi podchwycą temat
I będę musiał kupić drugi samochód - z "nieparzystą" tablicą rejestracyjną. ;)
- 0 0
-
2023-10-03 07:21
Slogany (1)
I kolejne informacje jak z broszurki. Ulica Korzenna to blokowisko bez parkingów. 140m zatoczki, to przy parkowaniu prostopadłym i zachowaniu minimalnych norm (2.3m) daje 61 miejsc parkingowych. JJednak gdy mówimy o zatoczne, prawdopodne jest wprowadzenie równoległych miejsc parkingowych czyli będzie ich tylko 28. I jak to brzmi? I dla przypomnienia - to jest blokowisko. Super! Faktycznie jest sie czym chwalić.
- 13 1
-
2023-10-03 07:52
A nie jeszcze mniej, zatoczka tylko 70m, czyli odpowidnio 30 miejsc parkingowych przy prostopadłym i 14 przy równoległym. Teraz jest dopiero czym sie chwalić 14miejsc dla dużego blokowiska! No super! Jeszcze jeden artykuł jak to my mamy dobrze dzieki Szczurkowi!
- 5 0
-
2023-10-03 07:22
(2)
A rowrzysci i tak będą jeżdzić po chodniku a nie po drodze rowerowej Tak jak robią to wzdłuż ulicy Wielkopolskiej. Brawo! Koeljna chora inwestycja.
- 19 1
-
2023-10-03 11:25
Bo ta budowana ścieżka wciąż jest rozryta / ma wycięte kawałki asfaltu pod instalacje (1)
- 0 2
-
2023-10-03 13:14
Jakoś starsi ludzie z "Za Falochronem" mogą, ale ped**arzom przeszkadza...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.