• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala Przedmiejskiego: uwaga, będą korki!

Michał Brancewicz
10 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu. Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu.

Od piątku należy spodziewać się gigantycznych korków w centrum Gdańska. Wszystko przez wyczekiwany remont Podwala Przedmiejskiego. Już od poniedziałku, mimo że remont jeszcze na dobre się nie zaczął, ruch w tym rejonie jest utrudniony.



Mapa zmian na Węźle Śródmieście. Mapa zmian na Węźle Śródmieście.
Wraz z początkiem tygodnia dojazd do centrum zajmował kierowcom więcej czasu, szczególnie tym jadącym al. Armii Krajowej i Traktem Św. Wojciecha.

Modernizacja niedługiego, bo ponad 300 metrowego odcinka (od ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska) potrwa ok. 8-9 tygodni i niestety wpłynie na spowolnienie ruchu w śródmieściu Gdańska.

- Utrudnienia w ruchu potrwają około 4-5 tygodni - przekonuje dyrektor ZDiZ Mieczysław Kotłowski. - Resztę czasu poświęcimy na prace wykończeniowe poza jezdniami.

By jak najszybciej uporać się z tym newralgicznym odcinkiem jezdni drogowcy będą pracować przez całą dobę. - Jedyne momenty wstrzymania prac związane będą z przestojami technologicznymi, np. gdy beton będzie się wiązał - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Od 12 czerwca, kiedy ruszą prace, jeden z trzech pasów będzie wyłączony z ruchu, a dwa pozostałe będą przejezdne. To drastycznie utrudni przejazd tym odcinkiem drogi. Już teraz korki to chleb powszedni dla kierowców, którzy wydostają się z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów.

Nie ma niestety możliwości stworzenia sensownego objazdu pozwalającego ominąć zator. Jedyny realny mógłby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, ale to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

By, mimo zwężenia, Podwale było jak najbardziej drożne drogowcy chcą maksymalnie wydłużyć zielone światło na skrzyżowaniu z ul. Okopową. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem odbywał się będzie w tym miejscu tunelem zobacz na mapie Gdańska. Dla kierowców chcących z Oruni dostać się na trasę W-Z zorganizowana zostanie specjalna zawrotka na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego.

Osoby jadące trasą W-Z z Chełmu będą normalnie skręcać na Węźle Śródmieście w ul. Okopową. Jednak muszą się one przygotować na to, że przepustowość zmniejszy się na rzecz kierowców z Podwala Przedmiejskiego.

Na czas remontu zmieni się trasa kursowania wielu autobusów. Zamknięcie skrzyżowania ul. Okopowej z al. Armii Krajowej dla autobusów jadących prosto spowoduje, że przystanek Brama Wyżynna w kierunku Oruni zostanie przeniesiony na Targ Rakowy w zatoce parkingowej na wysokości biblioteki. Objazd od strony dworca będzie prowadził przez Podwale Grodzkie, Targ Rakowy, Targ Sienny i Okopową. Dzięki temu wszystkie autobusy zatrzymujące się dotychczas na przystanku Brama Wyżynna w kierunku Oruni będą mogły kursować przez tunel.

Zmiany dotyczą linii: 106, 108, 111, 112, 121, 123, 138, 151, 154, 166, 178, 186, 189, 205, 207, 209, 210, 212, 213, 232, 254, 256, 275, 606, N1, N4, N5, N7, N8, N9 i N11

Opinie (406) 6 zablokowanych

  • NIE LAĆ ASFALTU! ZROBIĆ NAWIERZCHNIE BETONOWĄ! (8)

    Decydenci tego kraju, kiedy to do was dotrze, że w pewnych punktach na drogach (duże natężenie ruchu z niewielką prędkością - centra miast) asfalt się nie sprawdza, trzeba robić nawierzchnie betonową, albo podbudowę i na to asfalt.

    • 27 1

    • (2)

      beton zużywa mocno ogumienie, druga opcja jest sensowniejsza.

      • 2 4

      • o nie, twoje slicki się zetrą...

        • 3 1

      • wolę wymieniać opony niż zawieszenie i nie przeklinać, gdy znów wpadnę w dziurę wielkości krateru bo omijam właśnie drugą...

        • 0 1

    • (3)

      słyszałam kiedyś, że w Polsce nie ma prawdziwego asfaltu, jest tylko jakaś jego domieszka, dlatego się tak szybko robią koleiny. Coś jak "poziom cukru w cukrze". Betonowa nawierzchnia się nie sprawdzi, bo przyspiesza zużycie opon, niestety

      • 1 0

      • Co bardziej przyspiesza zużycie opon...

        ...kolebanie się trzy godziny w korku w 30-centymetrowych koleinach w podobnej masełku "asfaltowej" nawierzchni, czy 30 sekund po betonie? Oto zagadka nie tylko XX-tego, ale i XXI-ego wieku.

        Oczywiście jeśli czyjeś opony to dobra niemiecka robota nigdy nie wymieniana w Golfie I "dobry rocznik 1977" (nie, przepraszam, średnio 1978 i 1/3, bo zespawany z rocznika 1977, 1978 i 1980 po czołówce), obecnie grubości balonika reklamowego z nadrukiem "Gdańsk - Europejską Stolicą Kultury 2016 - SPONSORED BAJ WAKOZ" - no to już zupełnie inna historia...

        • 4 2

      • (1)

        "Betonowa nawierzchnia się nie sprawdzi, bo przyspiesza zużycie opon, niestety"

        Co bardziej zużywa opony - betonowa nawierzchnia, czy "nawierzchnia" asfaltowa pełna dziur, muld i kolein?

        Do tego dochodzi jeszcze pytanie, co łatwiej wymienić.

        • 3 1

        • betonowa nawierzchnia

          • 0 2

    • Brednie piszecie

      Brednie piszecie beton zużywa bieznik opon :-) ciekawy news - a koleiny nie zuzywają opon ?

      • 0 1

  • JAK NAJLEPIEJ OBJECHAĆ TE CENTRUM JADĄC Z WAY ?? (10)

    tak żeby dostać się na obwodnice , prosiłbym o podanie najlepszych objazdów

    • 0 1

    • BYŁO! SZUKAJ!

      • 0 0

    • (4)

      odbij w przejazdowie na pruszcz i z pruszcza albo bezposrednio na obwodowa lub przez straszyn

      • 0 0

      • i z powrotem , i nie wracaj

        • 3 0

      • (1)

        oj ludzie biedni...dawno w Pruszczu nie byliście...korki zaiste godne metropolii...

        • 3 0

        • Potwierdzam. Ostatnio często tam bywam. Korki niesamowite, ale kultura jazdy jakby nieco lepsza.

          • 2 0

      • spróbuj tak

        to jest jeden link

        http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Trasa+7/E77&daddr=Droga+bez+nazwy+to:Łanowa+to:54.333767,18.629165+to:Kartuska&hl=pl&geocode=FTT1PAMdwgUeAQ;FWoCPQMdl1kdAQ;FT8KPQMdLtIcAQ;;FXZOPQMdzJUaAQ&mra=dme&mrcr=0&mrsp=3&sz=15&via=1,2,3&sll=54.332992,18.630624&sspn=0.02212,0.052357&ie=UTF8&ll=54.329538,18.641911&spn=0.088488,0.209427&z=13

        • 0 0

    • promem kolego,promem-))

      • 0 1

    • cóż nie ma rady możesz jechać przez kościerzynę ale tam też bedzie zapchane wiec najlepiej nie jechać autem tylko koleja lub wybrać sie na lotnisko :):)

      • 0 0

    • (1)

      Jeśli jedziesz siódemką a pewno tak to można pod Elblągiem na Malbork z Malborka na Tczew i tam na autostradę póżniej obwodnica powinno być dość szybko. Inny objazd to tak jak już wspomniano W Cedrach na Pruszcz Gd. I przez Rotmankę na Straszyn i tam już obwodowa. Ten korek w Pruszczu to maja jak jest giełda na lotnisku w niedzielę lub w godzinach powrotów z pracy to wszystko śmiech na sali nie korek.

      • 0 0

      • Śmiech to z ciebie gościu.
        Rano przejazd od kościoła na Osiedlu Wschód w Pruszczu do miasta to lekko 15 minut.
        Po południu jest jeszcze lepiej - zwłaszcza przy wjeździe od Cedrów Wielkich. Korki zaczynają się pół kilometra za giełdą.

        • 1 0

  • za 2 lata będzie remont - remontu

    i tak sie pyka to 200 m metrów wyremontowane tam kolejne 30 metrów.
    W tym tempie to drogi zostana odnowieone za 50 lat. Tylko w tym czasie remontować trezba będzie to co juz wyremontowano bynajmiej 3 razy. Wnisek- Drogi nigdy nie będa dobrej jakości. Bo to polskie drogi są. Jaki lud takie drogi.
    A pomnik Stadion dlaczego nie im Lecha Wałęsy" a jak to będzie.

    • 11 0

  • Prom,prom... (3)

    W miejscu dawnego promu w ciągu ulic Wałowej i Wiesława powinien pływać taki sam prom samochodowo-pasażerski jak na Westerplatte. Po obu stronach jest miejsce na zatoki postojowe.
    Gdyby wpuscili tam prywatnego inwestora zarobiłby majątek, skoro opłaca się tym z Westerplatte.Tą trasą skróciłby się przejazd do dworca o 3/4 trasy.

    • 8 0

    • Brom, brom...

      podobno uspokaja :-) A tak na serio z tego miasta trzeba sp...ać.

      • 0 0

    • Prom na Wiesława

      Powinien pływać codziennie cały rok - bo na Podwalu Przedmiejskim bez remontu są
      gigantyczne korki.
      Prom ułatwiłby mieszkańcom i przyjezdnym życie.
      A tak wizytówką miasta jest nieprzejezdna w godzinach szczytu droga wjazdowa z Warszawy.

      • 0 0

    • bravo !!!!

      muszę przyznać ze pomysł jest świetny ,b.świetny . jeżdżę tą trasą 15 lat , proponowałem kilka rozwiązań ( choć i tak mnie nie słuchano ) to uważam że Twój pomysł musi być wdrożony ,tym bardziej ze naprawdę nie wymaga wielkich nakładów , BRAVO !! . Trzeba tylko mocno nagłośnić , żeby urzędasy usłyszały

      • 0 0

  • nawierzchnia z betonu?

    ,,...Jedyne momenty wstrzymania prac związane będą z przestojami technologicznymi, np. gdy beton będzie się wiązał - wyjaśnia dyrektor Kotłowski...,,

    W sumie marzenie ściętej głowy ale pomarzyć można-))
    Ruch cieżarówek jest tam tak duży,że z asfaltu niedługo nic nie będzie....

    • 7 0

  • Nareszcie remont tego gównianego fragmentu stanie się faktem !!!

    • 3 0

  • Przepraszm nerwy puszczja moim zdaniem Gdanskiem rządzą DEBILE (3)

    Do moderatora (w tytule i w tekście nie ma treści niedozwolonych ponieważ wyrażam moją opinię nie używając słów niecenzuralnych, i to co pisze jest moimi przypuszczenia)

    Kto w mieście pełnym atrakcji Turystycznych zamyka korkuje miasto na arterii biegnącej z centrum kraju? proszę o odpowiedź

    • 13 4

    • przeproszam jakich atrakcji??? (1)

      • 9 0

      • wrażenia

        atrakcją była nawierzchnia podwala. już na wjeździe do centrum wrażenia niezapomniane :)

        • 7 1

    • Nie tylko Twoim.

      • 0 1

  • (1)

    znając życie remont nie potrwa 9 tyg. tylko pewnie 12, zwężenie jezdni będzie do 2 pasów czyli 1 będzie przejezdny. Korki zaś będą od Malborka po Hel. Znam rozwiązanie tego problemu - należy wybudować w centrum jeszcze 5 hipermarketów i 10 nowych osiedli.

    • 16 0

    • O przepraszam!

      W Gdańsku połowa centrum leży ODŁOGIEM (za walącymi się blaszanymi płotkami). Nowe osiedla buduje się praktycznie pod Żukowem... Oczywiście ten odłóg czeka tylko na lukratywnych zagranicznych inwestorów powiązanych z Mossadem, KGB i Wakozem którzy obficie nasmarują pulchne łapki naszych Włodarzy pastą z dodatkiem płatków szczerego złota a potem postawią tam - no właśnie - markiety, hotele osiemnastogwiazdkowe z widokiem na powiewające na drutach gacie z brązowym bieżnikiem, itp.

      • 4 0

  • zapomniałem dodać żeby dróg nie remontować tylko zostawić jak są jak będą dziury na pół metra i koleiny takie że auto zawiśnie to nie będzie korków bo przestanie się jeździć :):)

    • 6 0

  • (7)

    faktem jest, robienie remontu w środku sezonu nie jest najmadrzejszą decyzją.
    Można było zacząc w marcu i skonczyc w maju, albo zacząc we wrzesniu i skończyć w listopadzie. Dla prac drogowych te terminy sa również ok.
    A parę tygodni w tą, parę w tamtą, - tej nawierzchni juz wiele nie zaszkodzi.
    No i tramwaje. Koniecznie powinny tam jezdzic trzyskładowe-szczególnie ze zacznie sie sezon plazowy.
    A tak generalnie, obserwując ile ciężarówek przejezda ta trasa mozna załozyc, ze szybko stan nawierzchni znowu będzie marny.
    Pomóc moze Obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego. tylko, i w temacie
    korki i w temacie Ciężarówy.

    • 10 1

    • rok szkolny - też źle

      • 1 1

    • (5)

      "A tak generalnie, obserwując ile ciężarówek przejezda ta trasa mozna załozyc, ze szybko stan nawierzchni znowu będzie marny.
      Pomóc moze Obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego."

      Święte słowa.

      Nazajutrz po otwarciu Obwodnicy Południowej korki z Podwala zapewne zmniejszą się o 70%.

      • 2 0

      • (4)

        Cały tranzyt poszedłby tymi nowymi drogami, dlatego zadziwia decyzja miasta, zeby obie inwestycje odłożyc w czasie, przerzucajac pieniadze na np. ECS, które , mimo wszystko moze poczekać, bo specjalnie niczego dla miasta i mieszkańców nie wnosi, oprócz tego tak podkreslanego prestozu, co do którego tez można mieć watpliwości.

        • 3 0

        • jano... (2)

          "Cały tranzyt poszedłby tymi nowymi drogami, dlatego zadziwia decyzja miasta, zeby obie inwestycje odłożyc w czasie, przerzucajac pieniadze na np. ECS, które , mimo wszystko moze poczekać, bo specjalnie niczego dla miasta i mieszkańców nie wnosi, oprócz tego tak podkreslanego prestozu, co do którego tez można mieć watpliwości."

          Decyzja Adamowicza o wsparciu ECS kosztem infrastruktury jest błędna, i będę to powtarzał. Będę jednak także powtarzał, że Obwodnica Południowa jest inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, i decyzje finansowe Adamowicza nie mają żadnego wpływu na przebieg tej akurat inwestycji. Miasto swoje zrobiło, przekazując na Obwodnicę nieodpładnie grunty.

          • 0 0

          • (1)

            czyli wszystko w rękach GDDKIA, przydałby sie moze jakis lobbing albo nacisk ze strony marszałka województwa?
            GDDKIA niestety nie jest, niestety, za prężną instytucją, a moze to kwestie zbyt dlugich procedur , w kazdym razie sprawy zalezne od Generalnej dośc sie slimacza.

            • 0 0

            • "czyli wszystko w rękach GDDKIA, przydałby sie moze jakis lobbing albo nacisk ze strony marszałka województwa?"

              O ile mnie pamięć nie myli, sprawa opóźnia się, jak zwykle w takich przypadkach, z powodu kłopotów z przejęciem wszystkich potrzebnych działek. To może trwać latami. Ale teraz sprawa jest już załatwiona, odbył się przetarg, według informacji podanej na tym portalu budowa rusza we wrześniu 2009 roku, czyli niestety 2 lata później, niż pierwotnie planowano.
              http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=32529

              • 0 0

        • prestiż ECS dla rządzących miastem jest najwyraźniej ważniejszy od uliczek takich jak Trasa Sucharskiego

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane