• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Chylonia przedłużony do maja

Patryk Szczerba
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.

Remont stacji SKM Chylonia zobacz na mapie Gdyni zakończy się dopiero w maju. Półroczne opóźnienie spowodowane jest niespodziewanymi komplikacjami, na jakie natrafili robotnicy podczas prac ziemnych.



Jak reagujesz na opóźnienia w remontach prowadzonych przez SKM?

Remont na stacji SKM Chylonia rozpoczął się zimą 2017 roku. Przetarg na roboty wygrała firma Rajbud, która za prace zainkasuje 11 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prezentowanym przez Szybką Kolej Miejską, roboty miały się zakończyć ponad miesiąc temu, w grudniu.

Modernizacja SKM Chylonia: wątpliwości na początku i na półmetku prac



O tym, że robotnicy mogą nie zdążyć z pracami w określonym terminie, pasażerowie alarmowali już na początku prac, czyli w styczniu 2017 r.

Wtedy teren budowy został ogrodzony, a peron skrócony, ale nie było widać pracujących robotników. SKM tłumaczyła, że trwają prace rozbiórkowe. Na początku przebudowy konieczne było też wykonanie przejazdów przez szyny.

Kolejne wątpliwości pojawiły się w sierpniu. Pasażerowie informowali o połamanych i nierówno kładzionych płytkach, które były zalepiane szpachlą. Zwracali też uwagę na zapełniane kołkami szpary przy łączeniach płyt.

Czytaj: Remont SKM Chylonia na półmetku

Przedstawiciele SKM odpowiadali, że zalepianie szpachlą tymczasowych płyt peronowych czy wypełnianie drewnem niewielkich przestrzeni pomiędzy elementami jest tymczasowe przed przejściem do fazy układania i zabudowy docelowych elementów konstrukcji peronu.

Uspokajali też, że prace idą zgodnie z planem, a połowa zakładanych prac jest wykonana i remont zakończy się w terminie.

Te zapowiedzi są już nieaktualne.

Koniec remontu stacji SKM w Chyloni w maju



- Między firmą Rajbud i SKM został podpisany aneks przesuwający termin zakończenia prac na maj - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
O przesunięcie terminu wnosił sam wykonawca. Według udostępnionej dokumentacji pierwsze poważne problemy pojawiły się w lipcu. Wtedy, podczas wizji lokalnej, stwierdzono zły stan ścian bocznych i studni telekomunikacyjnych przy torze 501.

By kontynuować prace, konieczne było powołanie komisji złożonej z przedstawicieli PKP i firmy telekomunikacyjnej, wybierającej sposób dalszego działania.

2 września pojawiły się problemy ze ściankami szczelnymi. Robotnicy przestali je pogłębiać, bo natrafili na nieprzewidzianą przeszkodę podziemną.

Z kolei, gdy 28 października zaczęto wyburzać ścianę oporową przejścia podziemnego, okazało się, że jej przekrój jest większy niż w projekcie, co znów wydłużyło prace.

Przypomnijmy, że zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek będzie wyposażany w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie, jak na stacji SKM Żabianka.

Zobacz też: Są pieniądze na parking podziemny przy SKM Chylonia

Modernizacja dotyczy także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.

To nie pierwsze opóźnienia podczas remontu gdyńskich przystanków w ostatnim czasie. Remont stacji SKM Cisowa miał trwać pół roku, a zakończył się dopiero po dwóch latach.

Czytaj też: Remont przystanku SKM Cisowa zakończony po dwóch latach

Sprawdź rozkład SKM w Trójmieście

Miejsca

Opinie (83)

  • Jak zwykle nieudacznik popełnia te same błędy

    "dotyczy także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM."Zajefajna stylistyka ,człowieku setki osób z tego portalu już zwracało uwagę na twoje wypociny i jedyne co mogłeś zrobić to szybko kasować posty.Jesteś wyjątkowo nieudolnym pseudopismakiem bez pojęcia o dziennikarstwie.

    • 9 3

  • Dlaczego w naszej Gdyni wszystko jest takie słabe, opóźnione, złe? (3)

    • 19 4

    • na całe szczęście

      w Gdańsku kolejna galeria powstanie na czas. Sukces!

      • 5 8

    • Jaki kibel taka sprzataczka

      • 0 1

    • to nie jest twoje miasto trollu

      • 2 1

  • (2)

    to zdjęcie to wizja, czy faktycznie w gdynii coś się w końcu buduje?

    • 15 3

    • zwizualizuj sobie słownikk

      a potem komentuj

      • 3 6

    • Bo to SKM za to odpowiada a nie Szczurek

      • 4 0

  • Piękniej nam nasza Gdynia, jak skończą dworzec będzie wspaniały.

    • 3 15

  • szczurek do dymisji!

    • 15 2

  • Chyba zarty to są

    • 7 1

  • Dla mnie jakieś żarty

    • 9 1

  • To było widać gołym okiem

    SKM to synonim opóźnień. W jeździe pociągów. W remontach. W kupnie nowego taboru. W rozwoju.

    • 10 3

  • Pic na wodę - peron już dawno byłby skończony gdyby nie fakt że rzadko widać tam kogokolwiek kto coś robi.

    Sprzęt rozstawiony tak by stwarzać pozory tego ,że coś tutaj się dzieje. Po kilka zleceń nabranych ,a potem przerzucanie załogi tam gdzie są większe zaległości. Organizacja jak widać na poziomie - typowo po Polsku. W końcu zleceniodawca to Spółka Państwowa więc można dymać ich ile wlezie - brak gospodarza - syndrom spółki niczyjej - to i za mordę nie ma komu tego wszystkiego wziąć.

    • 15 4

  • Brak światła

    Największym problemem jest brak oświetlenia przy schodach prowadzących na peron, niech chociaż światło zamontują

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane