• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Grabówek potrwa dłużej. Koniec prac we wrześniu

Patryk Szczerba
17 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (58)

Na stacjach Grabówek i Leszczynki trwa remont. Prace skończą się w najbliższych miesiącach.

Trwa remont przystanków SKM LeszczynkiMapkaGrabówekMapka. Prace przy pierwszej stacji są na ukończeniu, przystanek powinien być gotowy pod koniec maja. SKM Grabówek zostanie otwarty dopiero po wakacjach, a powodem opóźnień jest konieczność uaktualnienia dokumentacji projektowej.



Czy prowadzone przez SKM remonty mają wpływ na twoje podróże?

Przypomnijmy, że wyburzenia obydwu przystanków zaczęły się rok temu. Remonty są elementem dużej inwestycji, obejmującej łącznie aż cztery stacje. Oprócz nich w remoncie jest Orłowo i dworzec podmiejski w Gdyni.

Największe zmiany czekają właśnie perony na Grabówku i Leszczynkach. Sprawdziliśmy jak wygląda stan zaawansowania prac na obydwu stacjach.



SKM Grabówek: prace rozpoczęte i wykonane



Przedstawiciele SKM informują, że zabudowano nowe ścianki peronowe wraz z oczepem i zmieniono lokalizację peronu, przesuwając go ok. 100 metrów w stronę Gdyni Głównej. Wybudowano także komorę podtorową pod planowane drugie przejście podziemne prowadzące z terenów kolejowych na tereny miejskie od strony południowej.

- W miejscu, gdzie wcześniej były schody, wybudowano pochylnię prowadzącą z przejścia podziemnego na peron. Wykonano także nowe odwodnienie peronu oraz nawierzchnię peronową na szerokości dwóch metrów przy obu krawędziach peronowych. Część środkowa tworzona jest sukcesywnie - po wykonaniu elementów umiejscowionych w osi peronu lub po wykonaniu fundamentów pod małą architekturę - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Tak przystanek na Grabówku ma wyglądać po remoncie. Tak przystanek na Grabówku ma wyglądać po remoncie.
Poza tym zabudowano słupy wiaty peronowej i trwa montaż konstrukcji zadaszenia. Jest też już gotowa część pochylni zewnętrznej,

Wymieniono również szyny wraz z podtorzem w torze 502 (to ten, którym pociągi SKM zazwyczaj jadą w stronę Gdańska) oraz same szyny w torze 501.



SKM Grabówek: otwarcie dopiero we wrześniu



Do zamontowania pozostały także ławki, śmietniki i gabloty. Do realizacji pozostało również utworzenie wejścia z terenów miejskich do przejścia podziemnego wraz z częścią pochylni zewnętrznej, gdzie pojawił się problem.

- Z uwagi na kolizję wejścia z komorą ciepłociągu, która na planach znajduje się w innym miejscu, niż w rzeczywistości, konieczne było uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę dla tego elementu. Spółka PKP SKM pozyskała nową decyzję, czekamy na jej uprawomocnienie, aby wznowić prace budowlane - przekazuje Tomasz Złotoś.
Obecnie w tym miejscu robotnicy nie pracują.

Z tego powodu szacunkowy termin zakończenia przebudowy przystanku Gdynia Grabówek został przesunięty na koniec września 2023 roku.

SKM Leszczynki: prace rozpoczęte i wykonane



Zabudowano już m.in. nowe ścianki peronowe wraz z oczepami i dokonano niewielkiej korekty lokalizacji peronu. Odwodniony peron zyskał nową nawierzchnię. Wybudowano też nowe schody prowadzące z przejścia podziemnego na peron wraz z szachtem windowym i montażem windy.

Zbudowano portal wejściowy wraz z szachtem windowym. Obecnie trwają prace wykończeniowe (wykonawca jest w trakcie układania okładzin ściennych).

SKM Leszczynki: kiedy otwarcie?



- Wymieniono też szyny wraz z podtorzem w torze 502 oraz wymieniono szyny w torze 501. Wybudowano już słupy wiaty, konstrukcja zadaszenia jest w trakcie realizacji - mówi Złotoś.

Szacowany termin zakończenia modernizacji tego przystanku to koniec maja 2023 r.

Zobacz jak wyburzano przystanki SKM Grabówek i Leszczynki






Dodajmy, że w ostatnich dniach SKM ogłosiła przetarg na remont dwóch stoczniowych przystanków: Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia.

Remont obydwu przystanków SKM Stocznia. Efekty za dwa lata Remont obydwu przystanków SKM Stocznia. Efekty za dwa lata

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (58)

  • Czemu już nie dziwią mnie opóźnienia prac w Gdyni?

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    To było oczywiste (2)

    Stan prac był daleki od prac "wykończeniowych".
    A panowie mimo goniącego terminu nie uwijali się jak mrówki w mrowisku, tylko jak panowie, którzy już znają oddalony termin.
    No ale cóż. Mogli by chociaż biletomat postawić, żyło by się łatwiej.

    • 32 1

    • (1)

      A to jest w ogole standard budowania w Polsce, to samo widac przeciez przy innych remontach miejskich, drogach, wiaduktach. Mowi sie, ze w Polsce o absurdalnej dlugosci tego typu prac decyduja koszty. No nie wiem. Zwykle 3 patrzy, jeden robi. Mam mozliwosc obserwowania tego typu akcji na Zachodzie i niestety wygladaja on kompletnie inaczej, wszyscy pracuja, w normalnym tempie.

      • 5 1

      • w budowlance jak masz sprawne ręce i mózg

        to nie pracujesz na takich budowach tylko idziesz na swoje bo sam możesz zarobić kilka razy tyle, ci co się na tych budowach tak obijają to pracują adekwatnie do pensji - dostają średnią to pracują średnio

        • 0 0

  • No patrzcie, kto by się spodziewał?

    • 2 0

  • Mam pomysła (5)

    To jak już dłużej im zejdzie, to może przy okazji niech dokończą tunel dla pieszych od strony Lidla. Zostawianie samej komory jest trochę bez sensu i nic nie wnosi.

    • 15 2

    • to teren przejety przez betonowa republike (3)

      Kolej liczy, ze zainteresowany wykonczy tunel.

      Lub republika nie zgodzila sie na wykonanie schodow.

      • 4 2

      • Temat wałkowany od dawna. (2)

        SKM robi komorę podtorową, czyli właśnie tunel. Będzie on jednak zagrodzony, do czasu, aż miasto nie zapewni dojścia do niego od strony Lidla. Problem w tym, że działkę miasto sprzedało deweloperowi i teraz musi "odzyskać" pasek gruntu, by stworzyć dojście do peronu. Inna rzecz, że coś długo to trwa - czytałem o tym jakiś rok temu.Może redaktor sprawdzi jak ta sprawa postępuje i uzupełni artykuł?

        • 14 0

        • (1)

          deweloper wyraził chęć, ale sam za tym nie będzie chodził. Łucyk musiałby się pofatygować.

          • 0 0

          • On ma elektryka za 300 koła. Woli robić buspasy

            • 0 0

    • zagrodzony?

      Będzie zasr*ny i szczany przez meneli, przy okazji pełniąc funkcje giga śmietnika. Cudowny aromat na peronie, miasto z morza i marzeń hej!

      • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    Grabówek (3)

    Stary peron na stacji Gdynia-Grabówek był lepszy, bo miał hol z wejściem na peron.Można było się schować gdy padał deszcz czy padał śnieg lub gdy było bardzo zimno.Teraz będzie gorzej, bo nie będzie gdzie się schować.Dramat

    • 59 8

    • no, nie! (2)

      stanie w oparach alkoholu, papierosów i moczu było ok?

      • 6 3

      • Ludziom niedogodzisz

        zawsze jakieś marudy się znajdą

        • 0 1

      • Jasne, lepiej stać na "przewiewnym" peronie, zwłaszcza jak wiaterek 60 km/h zacina marznącym deszczem.

        • 1 1

  • Termin zakończenia prac dla Leszczynek też zostanie przesunięty

    Nie wyrobią się w 1,5 miesiąca. Za dużo prac wykończeniowych jeszcze zostało do zrealizowania.

    • 4 0

  • fajne zadaszenia będą, niestety szykuje się też raj dla graficiarzy przy wejściach

    • 2 0

  • Do 2030 może się wyrobią...

    ...a jeśli im się nie uda, to zawsze mogą wystąpić o prolongatę i aneksem do umowy wydłużyć okres realizacji do 2040 roku.

    • 6 0

  • Dlaczego mnie to nie dziwi? Żadna (!!!) inwestycja nie jest ani nie była w zakończona w terminie.

    Zawsze kilkakrotne duże opóźnienia. Kompletny brak zarządzania inwestycją, planowania i monitorowania.

    • 3 0

  • To oni tego nie uwzględniali? (1)

    Ale to jest beton. Dobrze że koniec tej pseudospółki jest coraz bliski. Maszynisci uciekają ile sił w nogach. Teraz mają temat podwyżek, które nie dojdą do skutku to wtedy się sypnie lawina.
    Tata czeka, tata wszystkich przyjmie

    • 2 2

    • Pigułki wzięte?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane