• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont drogi z Wrzeszcza nad morze idzie jak po grudzie

Maciej Korolczuk
6 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (97)
aktualizacja: godz. 14:56 (6 czerwca 2024)
  • Pusty plac budowy - tak zdaniem czytelnika wygląda od dłuższego czasu przebudowa ul. Chrobrego we Wrzeszczu.

Mieszkańcy ul. ChrobregoMapka narzekają na wolne tempo prac przy przebudowie 400-metrowego odcinka ulicy łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem. - Na budowie nic się nie dzieje. To jakaś farsa - irytują się mieszkańcy. Niestety przyjęty harmonogram zakłada, że utrudnienia mają potrwać jeszcze 4 tygodnie.



Aktualizacja, godz. 14:50.



Już po publikacji artykułu, szybciej niż GZDiZ do naszego artykułu odnieśli się przedstawiciele wykonawcy przebudowy ul. Chrobrego. Jak mówi nam Adam Futrzyński, kierownik budowy, do tej pory wykonano 85 proc. chodników i krawężników oraz całą ul. Grudziądzką.

- Ponadto mamy wykonaną całą sieć oświetleniową i teletechniczną i 90 proc. kanalizacji deszczowej - wyjaśnia. - Wspomniana "dziura" nie wynika z naszej opieszałości lecz ze względów formalnych i uzgodnień z gestorami sieci wodociągowej [GIWK - red.], na które niestety nie mamy wpływu. Stąd brak możliwości na chwilę obecną wykonania ronda u zbiegu ulic Pstrowskiego-Chrobrego-Ciołkowskiego.
Jak zapewnia Futrzyński, na budowie od poniedziałku do piątku pracuje od 12 do 15 osób w godz. 7-16 oraz w razie potrzeby wykonawcy branżowi. I dodaje, że w żaden sposób nie można porównać kilkumiesięcznej przebudowy Chrobrego do błyskawicznej wymiany nawierzchni na Małomiejskiej.

- Na Małomiejskiej nie zostały wymienione nawet uszkodzone krawężniki, zostały wyregulowane studnie i wpusty oraz wymieniona warstwa ścieralna - tłumaczy.

Tempo prac drogowych w Trójmieście jest:

Przebudowa prawie 400-metrowego odcinka ul. Chrobrego między skrzyżowaniami ul. Ciołkowskiego/Pstrowskiego oraz z ul. Leszczyńskich z Grudziądzką trwa od początku lutego.

Inwestycja jest finansowana przez firmę Robyg na podstawie umowy drogowej z art. 16 Ustawy o drogach publicznych i zakłada wymianę nawierzchni jezdni i chodników oraz budowę dwóch rond na wskazanych skrzyżowaniach. Wykonawcą prac jest firma MTM.

Na czas prowadzonych robót na drodze łączącej Wrzeszcz Dolny z al. Hallera prowadzącą na plażę w Brzeźnie wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Drogę zwężono, wprowadzono na niej ruch jednokierunkowy, inaczej niż zwykle kursuje w okolicy komunikacja miejska (przystanek autobusowy na ul. Chrobrego przy skrzyżowaniu z ul. Grudziądzką został przeniesiony na ul. Leszczyńskich).

Z utrudnieniami muszą liczyć się także piesi odwiedzający pobliski cmentarz czy pawilony handlowe.

Latem kilka remontów ważnych dróg w Gdańsku Latem kilka remontów ważnych dróg w Gdańsku

Na Małomiejskiej się dało, na Chrobrego nie



Jak zauważa jeden z naszych czytelników, na miejscu od dawna nic się nie dzieje. I choć zakres prac na ul. Chrobrego nieco różni się od niedawnej, bardzo sprawnej wymiany nawierzchni na Małomiejskiej, to tempo i efekt prac mocno z nią kontrastują.

- Remont na ul. Chrobrego to jakaś farsa. Od tygodni nie ma tu nikogo, a jak już ktoś się pojawi, to dwóch lub trzech pracowników. Wielki dół u zbiegu ul. Pstrowskiego a Chrobrego straszy już ponad dwa miesiące, chociaż widać że przyłącza i zawory są wymienione. Pozostawiona ścieżka dla ludzi to dramat. Nie ma szans, żeby przejechał tędy wózek, pieszy też ma problem. To po prostu kpina, żeby tak krótki odcinek ciągnął się tak długo - napisał w Raporcie nasz czytelnik.

Tragiczny remont na ul. Chrobrego (21 opinii)

Remont na ul. Chrobrego to jakaś farsa. Od tygodni nie ma tu nikogo, a jak już ktoś się pojawi to dwóch lub trzech pracowników. Wielki dół u zbiegu ul. Pstrowskiego a Chrobrego straszy już ponad dwa miesiące, chociaż widać że przyłącza i zawory są wymienione. Pozostawiona ścieżka dla ludzi to dramat. Nie ma szans żeby przejechał tędy wózek, pieszy też ma problem. To po prostu kpina, żeby tak krótki odcinek ciągnął się tak długo.
Remont na ul. Chrobrego to jakaś farsa. Od tygodni nie ma tu nikogo, a jak już ktoś się pojawi to dwóch lub trzech pracowników. Wielki dół u zbiegu ul. Pstrowskiego a Chrobrego straszy już ponad dwa miesiące, chociaż widać że przyłącza i zawory są wymienione. Pozostawiona ścieżka dla ludzi to dramat. Nie ma szans żeby przejechał tędy wózek, pieszy też ma problem. To po prostu kpina, żeby tak krótki odcinek ciągnął się tak długo. Zobacz więcej


Utrudnienia do końca czerwca



Uwagi naszego czytelnika przesłaliśmy z prośbą o komentarz do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Przyjęty harmonogram prac zakłada, że utrudnienia na Chrobrego mają potrwać do końca czerwca.



Miejsca

Opinie (97) 5 zablokowanych

  • nic się nie zmieniło

    Jestem mieszkancem Osowej ,remont glownej drogi wylotowej z Oliwy do Chwaszczyna droga nr.218 na odcinku okolo 2 km remont 2 lata.Mam świadomość ,że jest ogrom pracy wszelkie instalacje,kanalizacja deszczowa,sanitarna,elektryka ....i wiele innych o których nie mam pojecia ,ale dlaczego Az dwa lata?

    • 1 0

  • (1)

    Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!

    Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
    Najpilniejsze to:
    Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
    tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
    Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.

    Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.

    Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.

    Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładować korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.

    Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokować jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
    Kowale

    Dodać trzeci pas do drogi zielonej między Gdańskiem a Sopotem aby był oddzielny prawoskręt a nie połączony w jednym pasie z jazdą na wprost.

    Wydłużyć lewoskręt w Sopocie na al niepodległości w Malczewskiego w kierunku Gdyni Karwiny.

    Dodać prawoskręty:
    Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.

    Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.
    Budować z dobrego gładkiego asfaltu, a nie kamienistego który szumi podczas jazdy.

    Rozbudowa dróg:
    Z Koleczkowa przez Łężyce do Rumi.
    Z Koleczkowa przez Zbychowo do Redy.
    Władysławowo musi mieć tunel zamiast ronda w kierunku Helu.

    Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa. Brakujące ścieżki

    • 2 0

    • gościu co ty piszesz

      tu rządzą aktywiści co robią wszystko dla "uspokojenia" ruchu, każą ci przesiąść się na rower albo jeszcze zdrowiej per pedes - ich nie dotyczy bo nie mają czasu ( muszą aktywować innych ) i jeżdżą oczywiście samochodami ale z obrzydzeniem ale uważają że należy im się jeszcze kierowca służbowy

      • 0 0

  • Nie pamiętam gdzie to było

    Ale jechałem ostatnio krótkim odcinkiem świeżo zrobionej drogi dla rowerów, nawierzchnia tego samego typu co na pasie wzdłuż plaży Brzeźno ale jakość..wybój przy wyboju, jakieś dziury. Wyglądała na skończoną ale jej stan to już nawet nie kpina ani żart, nie wiem co tam zaszło.

    • 1 0

  • Remont drogi, bo to nie są tanie rzeczy, ale przecież płaci deweloper, więc o co ten krzyk?

    • 0 1

  • Przecież tam się nic nie dzieje

    od wielu miesięcy! kto za taki stan rzeczy odpowiada? Ktoś to nadzoruje w ogóle?!

    • 0 0

  • Tak się wygrywa najniższą ceną

    a potem nic nie robi bo sprzętu i pracowników brak. Taka firma nie powinna moc startować w kolejnych przetargach.

    • 0 0

  • Ktoś trochę dramatyzuje

    Pierwsze uno primo tam normalnie w tygodniu odbywają się prace, więc gadka na zasadzie "nikogo nie ma" to kocopoły banowych mieszkańców bananowego osiedla, a drugie duo - ultimo - było powiedziane, że prace będą trwać do końca czerwca, także no sorry. Chcemy ładnych dróg - trzeba czekać. To nie Niemcy, że 2km odcinek szosy remontuje się w 2 tygodnie.

    • 0 0

  • Jest już lipiec a końca remontu nie widać .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane