• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska uliczka częściowo zamknięta. Trwa kolejny etap remontu

szym
5 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (84)
Trwa remont ul. Ogarnej. Trwa remont ul. Ogarnej.

Od środy, 5.04.2023 r., planowane jest zamknięcie kolejnego fragmentu ul. OgarnejMapka. Odcinek tej ulicy, od ul. PowroźniczejMapka do ul. SłodownikówMapka, zostanie wyłączony z ruchu. Zostaną zachowane dojścia piesze. To kolejny etap wartej 15,5 mln zł inwestycji.





Dlaczego ul. Ogarna zostanie zamknięta?



W swojej okolicy wolę:

Od środy planowane jest zamknięcie kolejnego fragmentu ul. Ogarnej. Odcinek tej ulicy, od ul. Powroźniczej do ul. Słodowników zostanie wyłączony z ruchu. Zachowane zostaną dojścia piesze.

- Ponadto ul. Mieszczańska będzie drogą bez przejazdu. Udostępnione dla ruchu kołowego zostanie skrzyżowanie ul. Ogarnej z ul. Kotwiczników i ul. Powroźniczą. Tymczasowy dojazd do obiektów gastronomicznych i hotelarskich znajdujących się na ul. Mieszczańskiej zostanie wyznaczony przez drogę wewnętrzną pomiędzy ul. Mieszczańską a ul. Powroźniczą. W związku z powyższym nie będzie możliwości parkowania na ul. Powroźniczej. Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej miesiąc - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Co zmieni się przy ul. Ogarnej?



Ulica Ogarna zostanie przebudowana od Krowiej Bramy do ul. Garbary, a jej układ będzie nawiązywał do historycznego przebiegu. Ponadto na ul. Ogarnej pojawi się stylizowane oświetlenie i ławki. Jezdnia będzie pokryta starobrukiem, natomiast chodniki płytką betonową.

Droga zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa.

Ogarna i okolice. Mieszkania w Śródmieściu dla milionerów



Na koniec warto wspomnieć, że urokliwy charakter centrum Gdańska oraz kolejne etapy rewitalizacji poszczególnych dzielnic sprawiają, że rosną tam ceny nieruchomości.

Śródmieście to jedna z dzielnic miasta, gdzie za lokal trzeba zapłacić dużo ponad 1 mln zł.



Nowe i ciekawe lokale w Trójmieście. Jeden z nich przy ul. Ogarnej



Kawiarnia Balans przy ul. Ogarnej Mapka

Grymaski na południu Gdańska Mapka

Restauracja K&M we Wrzeszczu Mapka

Midnight w miejscu dawnej "Tabuli" w GdyniMapka

Więcej: cykl Trojmiasto.pl "Nowe lokale"
szym

Opinie (84) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Długie Ogrody i Łąkowa są do zrobienia na już. Reszta może poczekać bo jest w lepszym stanie.

    • 55 9

    • no właśnie, Ogarna przecież nie była tak dramatyczna, gdzie indziej remonty bardziej potrzebne (2)

      a szczególni że niedługo może się konserwa zmienić i za rok może na Ogarnej już by nie trzeba tego ohydnego bruku kłaść

      • 5 7

      • tam był zawsze bruk i jest nadal (1)

        tylko młoty zalały go warstwą asfaltu kilkanaście lat temu, tak wyglądały tam remonty. Ta ulica powinna być całkowicie wyłączona z ruchu, tylko dojazd zaopatrzenia i służb powinien być dopuszczony.

        • 9 6

        • taxi tez ?

          Czy taxi tez ?

          • 3 1

    • (1)

      Najważniejsze żeby wyremontować w pierwszej kolejności ulice przy których jest dużo apartamentów na wynajem. Reszta może czekać.

      • 4 4

      • Dzięki Ola za remont w pierwszej kolejności ulicy przy której mieszkanie ma przewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście hehe

        • 4 3

    • Chcesz jeździć gruchotem po równej drodze to sam sobie zapłać, kierwoczyku. Dlaczego miasto ma tobie spoinsorować remonty?

      • 4 3

  • Te uliczli w centum gdanska sa mega klimatycz e

    Czekam na ich odrestaurowanie

    • 8 1

  • Jezdnia pokryta bedzie starobrukiem... (1)

    Zycze temu konserwatorowi,zeby jego glowa byla pokryta starowlosiem i chodzil w starobutach.

    • 10 6

    • ścieżka rowerowa!

      czy na niej też będzie starobruk?!

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    rewitalizowanie ulicy i kładzenie na niej "starobruku" to porażka (12)

    "konserwator" nie potrafi sobie wyobrazić pogodzenia estetyki z funkcjonalnością nawierzchni ulic uczęszczanych przez ludzi. Pisanie o tym, że rowerem można przejechać przez historyczną część Gdańska ulicą Długą i Stągiewną, na których dopuszcza się ruch rowerów świadczy o niedocenianiu roli roweru jako sposobu przemieszczania się z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B w dobrze ukształtowanym - przyjaznym dla pieszych i rowerzystów mieście.

    • 47 35

    • nie zgadzam się z tobą. Mam rower, jeździ się wystarczająco dobrze po takich odcinkach. Wcale za wielu ich nie ma. (7)

      Asfalt można lać na autostradzie, a ta uliczka to nie jest miejsce dla samochodziarzyków. Jakoś  turyści i mieszkańcy, których znam wszyscy popierają odnawianie po latach tych pięknych ulic. Przy okazji wymieniają instalacje. Tak właśnie powinno być. Porażka to Długi Targ, gdzie za kupę pieniędzy położyli brzydką kostkę, i to bez remontu instalacji. Dodatkowo jakoś krzywo to wyszło.
      Ale spoko, zmieni się z czasem.

      • 7 13

      • tak, nawet w lesie po gruntówkach jest wygodniej, nie mówiąc o tym, że i w lesie mamy piękne asfalty ;)

        • 5 3

      • Rower to nie problem. Założysz grubsze kapcie, spuścisz trochę powietrza i po sprawie. (1)

        Ale jak to zrobić z obcasami, kółkami od dziecięcego wózka, czy kulami?

        • 6 8

        • Poważeni? A jak zjedziesz z bruku to się zatrzymasz i dopompujesz?

          Ale masz zryty beret.

          • 3 5

      • Brednie, ten bruk to koszmar dla mieszkańców

        Hałas przejeżdżających pojazdów i walizek na plastikowych kółkach ciągniętych przez turystów nie daje nam normalnie żyć. Wygląda to ładnie na pocztówce, ale żyć na Głównym Mieście coraz trudniej.
        Na dodatek po ulicach wyłożonych brukiem, takich jak Św. Barbary, Rzeźnicka, czy Szafarnia, nie da się normalnie jeździć rowerem, rowerzyści jeżdżą po takich ulicach chodnikiem... i wcale się nie dziwię.
        A można było to zrobić mądrze, np w Toruniu na ul. Szerokiej i Królowej Jadwigi ułożono bruk szlifowany, który pięknie wygląda, jest wygodny, funkcjonalny i przyjazny dla ludzi.
        Z drugą częścią twojego wpisu się zgadzam, kostka na Długim Targu wygląda beznadziejnie, przypomina mi betonową kostką, jaką stosuje się na parkingach.

        Mieszkaniec ulicy wyłożonej brukiem

        • 11 3

      • Ściemniasz. Mieszkam na Ogarnej i nikt z resztki sąsiadów nie jest zadowolony z tego remontu. (1)

        Wszyscy wiedzą, że to uprzykrzy im życie. Wyludniania Śródmieścia ciąg dalszy. Zostaną tylko chatki kopulatki dla turystów. A co do roweru, to zależy jaki to rower. Mam miejski i jest tragedia na bruku.

        • 5 1

        • jest fragment płaskiego bruku

          po którym bezproblemowo można jechać rowerem. Warto by wzdłuż ulicy wyznaczyć takie pasy, jak przy jej zakończeniu przy Centromorze.

          • 0 1

      • Nie napisałem, że oczekuję zachowania asfaltu, ale oczekuję pogodzenia estetyki z funkcjonalnością nawierzchni

        starobruk jest pojęciem dość pojemnym, ale to co zrobiono np. na ulicy Świętego Ducha w ramach jej rewitalizacji jest przykładem zaślepienia "konserwatora": można wyobrazić sobie brukowaną ulicę przyjazną dla użytkowników takich jak kobiety w obuwiu na szpilkach, rodzice z wózkami dziecięcymi, hulajnogowcy czy rowerzyści wreszcie. Nawet na początku ulicy Ogarnej jest przykład estetycznego bruku o zeszlifowanych, płaskich powierzchniach. W Krakowie i Warszawie w historycznej części miasta jest wiele ulic pokrytych wygodną, estetyczną nawierzchnią brukowaną, również w Gdańsku jest wiele takich miejsc - polecam np. ulicę Raduńską biegnącą wzdłuż kanału Raduni wyjazdu z Parku Oruńskiego.

        • 4 3

    • "w dobrze ukształtowanym - przyjaznym dla pieszych i rowerzystów mieście."- czyli zrobić tak jak na Kartuskiej gdzie kierujący rowerem jadą o 6.15 rowerem z prędkością około 50km/h, by żyło się szybko. A jaka jest Vmax na ścieżce rowerowej? aż 25km/h i co z tego? a kto mnie zatrzyma? a kto mi wystawi mandat?

      • 6 4

    • (1)

      dokladnie tak - konserwator nie pozwololił na fragmenty frezowane lub z granitowych płyt czyli standard w całym cywilizowanym świecie oraz we Wrocławiu czy Krakowie. Dodatkowo nie zgodził się na drzewa.
      Niech teraz konserwator chodzi po tym bruku z wózkiem dziecięcym, w szpilkach albo na rowerze..zyczę zdrowia

      • 8 2

      • Skoro się nie zgadza to trzeba poczekać, aż się zmieni władza.

        Po co robić remont na siłę w złej technologii? Władze miasta to jednak .......

        • 3 2

    • Precz z rowerami ze Śródmieścia

      • 2 1

  • Na ogarnej była dobra domówka

    Ciekawe czy jeszcze istnieje

    • 2 1

  • Będą tam jakieś drzewa? (2)

    • 11 2

    • Konserwator nie przewidzial.

      • 1 0

    • Oczywiście!

      W doniczce! Sztuk trzy!

      • 2 0

  • Apelujemy w takim razie, o stały patrol straży miejskiej (2)

    Od strony ulicy Zbytki, który będzie wyłapywał i karał pojazdy próbujące wjechać bez zezwoleń. Teraz wszyscy mieszkańcy będą musieli się zmieścić na odcinku Zbytki ->Słodowników. Nie będzie to możliwe jezelit służby miejskie nie zadbają o respektowanie obecnych zakazów.

    • 11 0

    • Jakie karanie? Turystów nie wolno karać! (1)

      Taka jest polityka władz miasta. A mieszkańcy mają wypier.... za obwodnicę. Kolejna ulica do wysiedlenia. I tak już mało kto tutaj mieszka na stałe.

      • 2 1

      • Jeszcze mieszkają, ale Ola serdecznie walczy z tymi co zostali...

        • 1 0

  • Ceny mieszkań tam w żaden sposób nie odzwierciedlają jakości

    • 3 4

  • Zapomniano dodać, ze odtworzone zostaną rynsztoki

    • 9 3

  • Tyle czasu i pieniędzy ładowane w ulicę, której poza jej mieszkańcami nikt nie odwiedza. (2)

    Można było tam spokojnie ten asfalt zostawić.
    Ogarna nawet w sezonie turystycznym jest martwa, można by nawet pokusić się o zmianę jej nazwy z ulicy Ogarna na ulicę Trupiarna - a może raczej Trupiarnia - bowiem, żywej duszy w środku dnia, uświadczyć tam trudno.
    Chyba, że miasto ma jakiś pomysł na ożywienie tej turystycznie martwej ulicy, w co wątpię, ponieważ niemal w całym ciągu ulicy większa część parterów to mieszkania, których raczej nikt nie przekształci w restauracje...

    • 4 11

    • Odczep sie od Ogarnej. Ludzie tu mieszkaja, to chyba wystarczająco, żeby było "żywo"...

      Poza tym, to mało ci jeszcze knajp na GM? Zresztą, zajrzyj do nich od zaplecza. Smacznego!

      • 3 1

    • ulice zwykle ożywia uwalnianie ich od jeżdżących i parkujących samochodów

      fragment ulicy Ogarnej już taki status osiągnął kilka lat temu. Gdy pojawią się przejścia dla pieszych na poziomie jezdni Podwala Przedmiejskiego, Dolne Miasto się przybliży a więc i okolica się ożywi.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane