• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ulicy Polskiej w Gdyni

js
12 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 14:45 (12 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Rozpoczyna się modernizacja ulicy Polskiej w Gdyni. Kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu.



W piątek 13 czerwca o godzinie 7 rano zamknięty zostanie odcinek drogi od skrzyżowania z ul. Wiśniewskiego, al. Solidarności do ul. Rotterdamskiej, wraz z odcinkiem ul. Celnej - pomiędzy ul. Polską, a przejazdem kolejowym. Taka sytuacja potrwa do końca marca przyszłego roku.

Na czas remontu przewidziany został objazd ulicami: al. Solidarności, ul. Indyjską i ul. Rotterdamską. Z kolei do posesji przy ul. Polska 41 i 43 zostanie zapewniony tymczasowy dojazd.

Modernizacja trasy obejmuje jej powiększenie o drugą jezdnię dwupasmową. Dzięki temu ulica stanie się równorzędnym przedłużeniem dwujezdniowych dróg prowadzących do portu: A1, Obwodnica Trójmiasta, Estakada Kwiatkowskiego, ul. Wiśniewskiego, ul. Polska. Inwestycja obejmie przebudowę 4 skrzyżowań i przygotowanie parkingów dla samochodów ciężarowych.

Remont całej ul. Polskiej potrwa 25 miesięcy. Jest to tylko część dużego projektu, jakim jest budowa nowego terminalu promowego w gdyńskim porcie. Będzie on zlokalizowany przy nabrzeżach Polskim i Fińskim we wschodniej części portu. Obszar terminalu będzie czterokrotnie powiększony w stosunku do istniejącej Bazy Promowej w Porcie Zachodnim.

Koszt modernizacji ul. Polskiej to ok. 70 mln zł brutto.
js

Opinie (79) 7 zablokowanych

  • Wycinka drzew (1)

    Remont remontem, ale kto wydał zgodę na wycinkę drzew, która może wcale nie była potrzebna? Tam były chyba nawet okazy gatunku ściśle chronionego.

    • 0 0

    • z drzewami spier..... do lasu. przy drogach nie powinny rosnac

      • 0 0

  • żubry !! (1)

    taaak a w koronach tych drzew żyły żubry :P

    • 0 0

    • gdzie to się podstawówkę kończyło, że ma się takie braki w wiedzy? w namiocie?

      • 0 0

  • A ja uwielbiam Polska ulice

    10 lat temu wyjechalem z Gdyni i teraz mnie tesknota dopadla jak przypomnial mi sie przystanek kolejki Gdynia Stocznia i Polska ulica.
    Ach to byly czase szare bure i szczesliwe.

    • 0 0

  • BRAWO!!!!

    BRAWO,Brawo, Brawo tak 3mać.

    • 0 0

  • Gdynia tuuu się żyjeee:))) i jeźdzziiii:)) (4)

    Z uwagi na zarzuty kierowane pod moim adresem przez jednego z internautów, postanowiłem na własne oczy zobaczyć i "zlustrować" jak to jest b.źle ("na tej tak fatalnie zaprojektowanej i wykonanej" ->nomen omen tegoż interlokutora)ulicy Wiśniewskiego. Myślałem, że zobaczę horror do tego brak ścieżek wiec przesiadłem sie na "Górala" i była to też moja podróż nostalgiczna a za razem chciałem pooglądać trochę okrętów NATO w porcie. Wypisywane bzdury przez narzekacza nie potwierdziły się - i całe szczęście. Miałem przyjemność pooglądać za to ulice Polską przed remontem i modernizacją, mam tylko nadzieje, ze część kostki kamiennej z tej drogi zostanie w sposób właściwy wykorzystany, natomiast pozostałość faktycznie az się prosiła o remont.
    Zaskoczył mnie port, w którym nie byłem z 8 lat zwłaszcza odrestaurowane zabytki modernizmu funkcjonalnego, budowle te są oryginalną i ciągle imponującą nowoczesnością rozwiązań myśli projektantów portu od którego wszystko sie zaczęło w latach 20-stych.
    Okoliczności w jakich powstawały, a także miasta z marzeń i ciężkiej pracy naszych dziadów. Dziś przyglądając się nowym budynkom, które powstają w Gdyni mimo, że czepią z ducha modernizmu, ale jednak ciągle mało bo tam jest kopalnia pomysłów a poszerzona nowymi trendami w architekturze i nowymi technologiami mogłaby bić na głowę inne miasta, choć przyznam nie jest wcale źle.
    To dziedzictwo Gdyni i Polski z którego możemy być tu wszyscy naprawdę dumni i nie tylko mieszkańcy Trójmiasta, ale całej Polski, tylko musimy wprowadzić ścieżki zwiedzania turystyki portowo-przemysłowej. Bo takiego budynku w czystej formie jak Dworzec Morski, Gmach U.Morskiego, Elewator zbożowy,... kończąc na wojennych schronach.
    Przy remoncie i modernizacji ul.Polskiej warto sprawdzić czy uwzględniono w niej ścieżkę rowerowa, która by przebiegała obok tych wspaniałych zabytków, ponieważ dużo osób ze Skandynawii obecnie wybiera na wypad do Trójmiasta z sobą rower.
    Co mnie zaskoczyło właśnie będąc koło Dworca Morskiego. Kilkunastu marynarzy z amerykańskiego niszczyciela rakietowego wybrało sie na rowerach po Gdyni. A dla "wycieczkowca z Malty" posłużyłem (z moim słabym angielskim) za przewodnika dla grupy ok.18 młodych ludzi.
    Tak wiec pozwoliłem sobie dodać moje skromne spostrzeżenia i pozostaje mi tylko pogratulować realizacji, a przyjadę na pewno na odbiór:))

    • 0 0

    • A GDZIE ŚCIEŻKA ROWEROWA NA WIŚNIEWSKIEGO? (3)

      NIE ZAUWAżYłEś TEGO MALUTKIEGO NIEDOPATRZENIA:):):)

      • 0 0

      • Gdynia to nie wioska, aby ścieżka rowerowa tam była (2)

        Precz ze ścieżkami rowerowymi, tylko trasy na miarę Gdyni

        • 0 0

        • presz z mentalnoscia z poprzedniego systemu jełopie!! (1)

          • 0 0

          • o jaka mentalność Ci chodzi?

            Bo nie bardzo rozumiem, jesli rozbudowuje sie miasto, ulice remontuje, co to ma do poprzedniego systemu, chyba tylko tam, że tam sie tago nigdy nie wykonywało:))

            • 0 0

  • jeśli ktoś chce zobaczyć jak było za komuny wystarczy wysiąść na st. Gdynia-Stocznia (2)

    następnie zabytkowymi drewnianymi schodami wspiąc sie na zardzewiały pomost pamiętający wydarzenia grudnia'70.
    Po zejsciu drewnianymi schodami przechodzimy na ul.Polską gdzie po kawałku koleinowej mozaiki asfaltowej wchodzimy w piękny bruk, falujący niczym brudna woda w basenie IV. Po wrażeniu jaki robi ul Polska Dworzec Morski nie robi na nas wielkiego wrażenia, choć to gierkowskie wnętrze i zapach stęchniętej boazerii przypomina nam po raz kolejny.....uśmiechnij sie jesteś w "nowoczesnym do bólu" miescie Wojciecha Sz.

    • 0 0

    • wypraszam sobie podcierania moim nickiem brednii tu wypisywanych

      odniosę się tylko do ignorancji historii architektury i sztuki użytecznej - a to mnie boli najbardziej, bo ja takiego nieuctwa nie popełniam.
      Budynek Dworca to lata 1932-34 (nie wiem co wtedy myślał Gierek, ale był pewnie gdzieś w kopalni w Belgii.
      Dworzec od 33 roku był budynkiem reprezentacyjnym w którym pasażerowie zapamiętywali jako ostatni widok z Polski czasami z biletem w jedną stronę - ale co ty ignorancie możesz o tym wiedzieć, szkoda, ze historii uczyli cię tacy sami znawcy jakim ty jesteś.
      O Polskiej pisałem, że jest w b.złym stanie, przez kładkę nie przechodziłem, wiec zobacz dla przykładu Gdańsk Zaspa-Towarowa to pogadamy.
      WaszkaZ Ten prawdziwy.
      Bez poważania!!

      • 0 0

    • wole po sprochnialych schodach niz w smierdzacym gdanskim dworcu

      • 0 0

  • Wystarcz wysiąć (5)

    na dworcu PKP w Gdyni Głównej przyjeżdżając intercity z Warszawy /na przykład/,
    wyjście z pociągu na peron /o ile nie ma deszczu i nie piź.... w zimie/ to ma się piękny widok na obskurny szary budynek z odpadającą elewacją, brudnymi oknami /wiadomo PKP/ i napisem pamiętającym chyba Gomułkę - taki banner obskurny jak cała reszta : Gdynia Główna Osobowa - jesteś w 3. świecie!
    Idąc odrapanym peronem dochodzimy do zejścia w tunel, przypomina to horror zwłaszcza wieczorem - bo oświetlenie jak w Bangladeszu,
    Idziemy tunelem - śmierdzi, jakiś grajek, dochodzimy do hallu głównego "modernistycznego" dworca i jeszcze mniej niż 3. świat - smród czegoś smażonego, brud jak w Kongo, w lewo patrz! leży pod ścianami menelstwo brudne, zawszone, koszmar,
    z trudem dochodzimy do wyjścia - a tu po przebrnięciu przez "modernistyczne" drzwi roztacza się widok na centrum miasta, ufffff, Bangladesz to pikuś, szare, odrapane budynki, dziurawy chodnik, menelstwo,
    a może na halę targową dla uzupełnienia wrażeń?

    to polecam piewcy gdyńskich uroków czyli Waszce!

    • 0 0

    • PanieKracy (4)

      dlaczego piszesz Pan o dworcu, gdy tymczasem artykuł jest o Porcie i ul.Polskiej.
      Zobacz jak wyglądają zabytki kultury technicznej portu. Czy mam opisać każdy po kolei, ile zrobiono??
      Jeśli masz wpływ na PKP to zadziałaj.
      Pan Prezydent dr Wojciech Szczurek zrobił wiele, bo zainspirował wpisanie jej tz.dworca na listę zabytków i ja mogę dodać - BRAWO!!!

      • 0 0

      • (3)

        bo to zakompleksiony (gdan)szczanin

        • 0 0

        • (2)

          niestety tak samo jak Ty

          • 0 0

          • (1)

            ludzie nie można gdynii równać do gdańska to jak porównanie kielc do krakowa

            • 0 0

            • AAle artykuł nie jest o porównywaniu

              mówi konkretnie o remoncie ważnej arterii portu a i miasta, to gdańszczanie wprowadzają tu element zawistny i nie merytoryczny.
              Na temat dworca mogę naprawdę wiele, ale on nie jest tematem. A chciałbym, aby wszystkie dworce w POlsce błyszczały.

              • 0 0

  • piewcy gdyńskich uroków czyli waszce???

    Nie mam nawet zadatków na pochlebce, a tym bardziej na piewce peanów, ale Ty i tak tego nie zrozumiesz.
    Po prostu cieszą mnie sukcesy i osiągnięcia nie tylko Gdyni, ale całego Trójmiasta a zwłaszcza te do których przyczyniła sie myśl, dzieło i rozum polskiego inżyniera, robotnika czy innego twórcy. Taki jak ostatnio Towarzystwa Budownictwa Społecznego „CZYNSZÓWKA", która otrzymało nagrodę II stopnia w XVIII edycji konkursu „Budowa Roku 2007" , za realizację budynku mieszkalnego przy ul. Płk. Dąbka 241 w Gdyni i to już po raz szósty przyznane tego lauru dla gdyńskiego TBS.
    Dodam Ci PAnieKracy, że jest to najbardziej prestiżowy przegląd osiągnięć polskiego budownictwa. Org. pod auspicjami Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa przy współpracy Ministerstwa Infrastruktury oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budownictwa.

    Oglądałem ostatnio ul.Polska i wiem, że jest tam dużo do zrobienia, zależnie jaka metoda znajduje tam zastosowanie przy wykonywaniu robót ziemnych, przy ulepszonych podłoży gruntowych oraz podbudów drogowych, aby nie zaszła sytuacja jak tu ktoś napisał po remoncie MArynarki Polskiej w Gdańsku. Najbardziej popularne w Polsce technologia stabilizacji gruntów spoiwami hydraulicznymi (głównie cementem), wprowadza trwałe związanie cząstek gruntu i nieodwracalną zmianę ich właściwości fizyko-chemicznych, tu przez lata i wibracje oraz rożne cieki mogły nastapić znaczne zmiany.
    Ponieważ do stabilizacji nadaje się większość gruntów rodzimych (także spoistych), w zasadzie wszystkie kruszywa naturalne (piaski, pospółki) oraz wiele materiałów wtórnych (żużle, gruz betonowy z krawężników, odsiewki kruszywowe, itd) - technologia ta jest możliwa do zastosowania praktycznie w każdych warunkach, choć tu ze wzgl. na duze obciązenia trzeba go modyfikować.
    Wykonanie podbudowy w technologii stabilizacji jest zatem z uwagi na swą uniwersalność, jak również uzyskiwaną nośność znacznie przewyższającą podbudowę.

    Mam nadzieje, ze firmy które wygrały przetarg gwarantują precyzyjne wykonanie robót i osiągnięcie założonych parametrów technicznych oraz nie będzie z nimi problemów.

    • 0 0

  • A GDZIE ŚCIEŻKA ROWEROWA NA WIŚNIEWSKIEGO?

    Partacze gdyńscy, rowy melioracyjne wam czyścić, a nie remontować!

    • 0 0

  • JESTEM W SZOKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 0 0

    • Psychiatra czeka

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane