• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w Gdyni: dokończenie Chwarznieńskiej i modernizacja dylatacji estakady

Patryk Szczerba
22 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (165)
Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku. Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku.

W 2024 roku w Gdyni zostanie zakończona przebudowa ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie, budowa buspasa na tej samej ulicy na ChwarznieMapka oraz wiaduktu w ciągu ulicy PuckiejMapka. W planach jest też modernizacja dylatacji Estakady KwiatkowskiegoMapka oraz m.in. przejścia podziemnego pod ul. MorskąMapka na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna.



W ostatnich dniach przedstawiliśmy:



Plany drogowców z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej

Plany drogowców z Gdańska:

Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu

Jak oceniasz zakres remontów w 2024 roku w Gdyni?

Tym razem przyglądamy się planom drogowców z Gdyni. W tym roku przede wszystkim zakończą się rozpoczęte kilka miesięcy temu inwestycje.

Najważniejsze z nich to przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie oraz budowa buspasa na tej ulicy na Chwarznie. PKP ma również zakończyć budowę wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej, którą współfinansuje miasto.

Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów

W planach jest także rozpoczęcie i kontynuowanie inwestycji w innych rejonach miasta.



Inwestycje kontynuowane i rozpoczęte



Wśród nich są m.in.

  • budowa buspasa w ul. J Wiśniewskiego na odcinku od stacji Shell do istniejących wiaduktów w ul. Janka Wiśniewskiego.
  • Buspas na północ Gdyni powstanie etapami Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
  • Zakończenie budowy ul. Unruga
  • Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą
  • Budowa ul. Cynkowej, Magnezjowej i Mosiężnej,
  • Przebudowa ul. Zielonej - od Bosmańskiej do Płk. Dąbka,
  • Przebudowa ul. Wiczlińskiej - od stacji gazowej "Wiczlino" gazu do SP37,
  • Budowa dróg na Chwarznie Wiczlinie w rejonie ul. Jana Kazimierza,
  • Budowa ul. Westy Posejdona,
  • Budowa ul. Prostokatnej - Okrężnej.

Inwestycje mają też objąć Śródmieście. Zaplanowano tu przebudowę ul. Wójta Radtkego, Władysława IV i 3 Maja. W zamierzeniach jest też przebudowa ul. Świętojańskiej, Portowej w rejonie Pl. Kaszubskiego.



Inwestycje, do których potrzebny jest projekt



Część większych inwestycji jest w projektowaniu lub w 2024 roku przygotowanie dokumentacji ma się dopiero rozpocząć. Wśród inwestycji drogowych są to m.in.

  • Rozbudowa ul. Sportowej wraz ze skrzyżowaniem Drogi Gdyńskiej,
  • Budowa wiaduktu w ciągu ul. J. Wiśniewskiego wraz z budowa buspasa i drogi rowerowej na odcinku od stacji Shell do Placu Konstytucji,
  • Budowa ulic: Fregatowej, kpt. J.Jurkiewicza, Kliprowej, Żaglowej, Pokładowej oraz ciągu komunikacyjnego,
  • Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na Kaczych Bukach,
  • Budowa ul. Grażyny,
  • Rozbudowa układu drogowego ul. Płk. Dąbka między skrzyżowaniami z ul. Derdowskiego i ul. Andersa wraz z przebudową skrzyżowań i budową dodatkowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka w Gdyni.

Plany Zarządu Dróg i Zieleni



O plany na 2024 rok zapytaliśmy także w Zarządzie Dróg i Zieleni.

W tym roku rozpocznie się budowa chodnika pieszego wzdłuż ul. Rybaków w dzielnicy Babie Doły (inwestycja z BO), o wartości 227 500 zł. Szacowaną na 7 mln zł inwestycją jest modernizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna - w 2024 r.

- W ramach zadania zostanie wykonana wymiana izolacji obiektu, budowa windy (dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami), nadzór inwestorski, wykonanie pochylni - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Po latach przebudowa Komandorskiej i Mireckiego



Zostanie wykonana też przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Komandorskiej i Mireckiego poprzez wyniesienie nawierzchni skrzyżowania oraz trzech przejść dla pieszych: jednego w ul. Mireckiego i dwóch w ul. Komandorskiej.

Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku

- Wykonane zostanie również odwodnienie poprzez budowę nowych wpustów deszczowych wraz z przykanalikami i przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa krawężników i chodników - szacowany koszt realizacji inwestycji 650 tys. zł (w tym 300 000 zł. dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
Znowu kierowcy będą musieli postać na estakadzie Kwiatkowskiego. Wśród zamierzeń na 2024 rok jest modernizacja dylatacji Estakady Kwiatkowskiego na połączeniu z częścią stalową. Koszt to 2 mln zł.

Pozostałe większe zamierzenia:

  • Modernizacja ul. Nelca (ze środków RD Kamienna Góra) - koszt 550 tys. zł.
  • Wyniesione przejścia dla pieszych: ulicaJanowska i Chylońska - RD Cisowa 160 tys. zł.
  • Utwardzenie ul. Porożyńskiego (Wawrzyńczyka) - na odcinku od ul. Krauzego w kierunku ul. Myśliwka - 600 tys. zł.
  • Dokończenie nawierzchni (płyty YOMB) ul. Śliskiej - koszt 120 tys. zł.

- Ponadto w ramach utrzymania ZDiZ planuje zrealizować odcinkowe nakładki na ul. Stolarskiej, na ul. Płk. Dąbka w rejonie ul. Steyera (głównie zatoka), odcinkowo Al. Zwycięstwa (lewy pas ruchu pomiędzy ul. Stryjską a ul. Redłowską), odcinkowo ul. Rdestowa. To oczywiście tylko część zaplanowanych prac, wiele robót będzie planowanych na bieżąco - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
W projektowaniu są dwie ważne inwestycji w rejonie torów drogowych i ulicy Janka Wiśniewskiego.

Do zaprojektowania modernizacja kładki SKM Stocznia i przebudowa wiaduktów na Janka wiśniewskiego



  1. Kładka Gdynia Stocznia - w 2024 r. planowane jest wykonanie - ekspertyza stanu technicznego kładki wraz z dokumentacją modernizacji kładki - szacowany koszt realizacji inwestycji 15 000 000 zł.
  2. Ul. Wiśniewskiego - przebudowa istniejących wiaduktów drogowych - I etap dokumentacja projektowa - koszt 500 tys zł.

- Prace utrzymaniowe są realizowane na terenie całej Gdyni. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prowadzi je na bieżąco, w zależności od potrzeb. W sumie, na bieżące utrzymanie dróg i obiektów inż. ZDiZ ma zabezpieczone w budżecie około 8 milionów złotych - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (165) 7 zablokowanych

  • O węźle Karwiny ... (1)

    ... ani słowa. Kiedy nowy wiadukt i przebudowa skrzyżowania z Sopocką?

    • 10 0

    • nigdy

      inwestycja zakończona i ogłoszony sukces. Teraz odwrócili się plecami do mieszkańców Karwin i zapowiadają podobne sukcesy w innych dzielnicach.

      • 4 0

  • Remont na Witominie i tak nic nie zmieni! (1)

    Może tylko jakieś rury pod drogą wymienią na nowe. Buspasa też nie będzie. Ale jeżeli prezydent Szczurek zacznie rowerem wozić ciężkie zakupy z Auchan na Wiczlino i do tego na siodełku jednocześnie będzie wiózł wnuka/wnuczkę to może rozważę przesiadkę na rower.

    • 13 0

    • Rozrycie terenu jak pod budowę autostrady po dwa pasy w jedną stronę a tu tylko dołożą ścieżkę rowerową żadnych lewo-prawoskrętów buspasa i to jeszcze nie wiadomo czy ta firma wyrobi się w tym roku to samo na Chwarznie niby coś robią ale efekt mizerny

      • 6 0

  • Ścieżka rowerowa na Płk Dąbka

    Kiedy powstanie ścieżka rowerowa na Płk Dąbka w Gdyni ?

    • 1 7

  • Nic nie planujcie bo będzie wymiana władzy

    • 5 1

  • Za dziury w jezdniach się najpierw weźcie!

    • 5 0

  • Aleja Zwycięstwa następny rok będzie dziurawa z koleinami i ze skrzyżowaniem z dziwną geometrią.

    • 4 0

  • Może też wpiszą do planu łatanie dziur w istniejących jezdniach...

    • 5 0

  • MTM

    Z tego co pamiętam całkiem niedawno MTM za grubą kase dylatacje robił a w większości miejsc już jest rozwalone. Ro zumiem że to w ramach gwarancji jest robione czy dalej kasiurke beda robic>>>

    • 3 0

  • To miasto umiera na naszych oczach. Przecież to tylko kropla w morzu potrzeb. Ale wiadomo, że przede wszystkim muszą się znaleźć grube miliony rocznie na piłkarską patologię.

    • 9 0

  • Jeśli zabierze się za to MTM, to współczuję.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane