- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (147 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (95 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (184 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (73 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (363 opinie)
Remonty kilku przystanków SKM w Gdyni w jednym roku
14 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
Uprawomocniły się wybory wykonawców remontów przystanków SKM Orłowo i Leszczynki. We wtorek otwarte zostały natomiast oferty na remont Grabówka, a wciąż trwają prace projektowe przed rozpoczęciem modernizacji dworca podmiejskiego i częściowego remontu przystanku SKM Gdynia Główna. To oznacza, że w jednym roku mogą skumulować się roboty nawet na czterech gdyńskich peronach. Należy spodziewać się dużych utrudnień?
- Wykonawcą remontu SKM Orłowo za kwotę 17,6 mln zł będzie firma Colas Rail Polska - prace potrwają 11 miesięcy.
- Remont przystanku SKM Leszczynki wart 16,1 mln zł wykona konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - prace potrwają 11 miesięcy.
- Od lutego trwa przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji dworca podmiejskiego wraz z remontem peronu Gdynia Główna i budową zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa, potem rozpocznie się budowa. Warte 62,4 mln zł prace wykonuje konsorcjum T4B i MAXTO Technology. Potrwają do marca 2023 r.
Brakuje co najmniej 1,6 mln zł
W przetargu na remont SKM Grabówek we wtorek złożone zostały trzy oferty.
- konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - 24,2 mln zł,
- Rajbud - 25,1 mln zł,
- Colas Rail Polska - 25,2 mln zł.
Budżet wynosi 22,6 mln zł, co oznacza, że brakuje 1,6 mln zł. W tym przypadku roboty również mają trwać 11 miesięcy.
- Oferty zostaną poddane analizie. W tym momencie nie wiemy, czy wystąpimy o zgody korporacyjne na podwyższenie budżetu i którąś przyjmiemy, czy może powtórzymy postępowanie - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Drugi "trapez" w Orłowie zapewni kursy co 7,5 minuty w szczycie
Warto w tym momencie przypomnieć, że również w przypadku Leszczynek budżet został przekroczony, ale o 1,2 mln zł. SKM ostatecznie przyjęła ofertę. Jeśli tak by się stało i tym razem, to w jednym czasie może dojść do skumulowania prac na co najmniej trzech przystankach.
- Na pewno w przypadku Orłowa i Leszczynek będą wspólne zamknięcia toru, chociażby w weekendy. Wówczas w Leszczynkach będzie np. budowana nowa krawędź peronu. Na szczęście w Orłowie mamy drugi "trapez" [odpowiednio przebudowany rozjazd pozwalający na dowolną zmianę toru przy wjeździe i wyjeździe ze stacji - red.], co sprawi że w dni powszednie będziemy w stanie zachować w szczycie częstotliwość kursowania co 7,5 minuty - zapowiada prezes Lignowski. - Z kolei prace w Gdyni Głównej związane z przebudową płyty podtorowej łączącej peron z dworcem rozpoczną się dopiero na przełomie 2022 i 2023 roku. Tam też mamy rozjazdy z obu stron peronu.
Perony stoczniowe do remontu w 2023 roku
Jeszcze w tej perspektywie unijnej remont przejść mają przystanki SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski i SKM Gdańsk Stocznia. Prace rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w 2023 roku.