- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Rodzice przyjechali na pasowanie, straż miejska założyła im blokady
Dużym zaskoczeniem dla wielu osób zakończyła się uroczystość pasowania na przedszkolaka w jednej z gdańskich placówek. Okazało się, że w trakcie przedstawienia przygotowanego przez maluchów straż miejska założyła blokady na kołach zaparkowanych przez budynkiem aut rodziców.
Aktualizacja, godz. 15:00.
- W dniach, kiedy są imprezy okolicznościowe, każdy z gości może zgłosić się do sekretariatu i pobrać potrzebny identyfikator do pojazdu zaparkowanego na przedszkolnym parkingu - poinformowała Małgorzata Michalska, dyrektor Przedszkola nr 68 w Gdańsku.
- Uroczystość nie trwała długo, to właściwie niecała godzina. Kiedy wyszliśmy, okazało się, że prawie każdy, kto przyjechał samochodem i zaparkował na parkingu przed przedszkolem, dostał blokadę od straży miejskiej - poinformował nas jeden z rodziców.
Przedszkolny parking jest dość duży i nie był zapełniony, dlatego - jak przekonują rodzice - żadne z aut nie było zaparkowane w niedozwolonym miejscu czy w nieprawidłowy sposób.
Przedszkolny parking nie dla rodziców?
- Strażnicy miejscy dostali zgłoszenie, że na parkingu przedszkolnym, gdzie obowiązuje ograniczony ruch i jest on przeznaczony tylko dla osób ze specjalnymi identyfikatorami, parkują nieuprawnione auta. Strażnicy podjęli więc działania - tłumaczy Robert Kacprzak, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gdańsku.
Jak wyjaśnia, za złamanie tego zakazu grozi mandat od 20 do 500 zł i pięć punktów karnych. Kierowców nie było w pobliżu, więc strażnicy założyli blokady. Z naszych informacji wynika, że tym razem skończyło się na upomnieniach.
- Trochę nas to zdziwiło, bo zawsze tam parkujemy, gdy odbieramy dziecko i nigdy nie było problemu. Wprawdzie przedszkole informowało nas na początku roku o identyfikatorze, ale dają jeden na oboje rodziców. Nawet przy odbieraniu dziecka nie zawsze go mam, bo w sytuacji kiedy rodzice pracują w różnych miejscach i jeżdżą dwoma autami, trudno się identyfikatorem wymieniać - tłumaczy jeden z rodziców i przekonuje, że przedszkole zapewniało, że wzywanie straży miejskiej będzie ostatecznością.
Czytaj też: Ponad 1,8 mln zł dla gdańskiego przedszkola
- Pasowanie na przedszkolaka to ważny moment i każdy chce w nim uczestniczyć choć przez chwilę. Dlatego gdy wyrywasz się z pracy na chwilę, "niespodzianka" w postaci blokady nie jest niczym przyjemnym. To ma być ta dobra współpraca z rodzicami? - pytają retorycznie rodzice.
Miejsca
Opinie (558) ponad 20 zablokowanych
-
2019-10-29 11:28
Opinia wyróżniona
Zaprowadzam i odbieram dziecko piechotą (53)
Sąsiedzi z bloku pokonują ten kilometr samochodem, po czym zastawiają wszystkie chodniki i rozjeżdżają zieleń miejską. Nie wszędzie trzeba jeździć autem.
- 704 167
-
2019-10-29 22:08
Ja też pieszo zaprowadzam z wózkiem że 2 km I W każdą pogodę
Szkoda mi auta...ruch to zdrowie- 2 2
-
2019-10-29 19:02
Popieram. Mój sąsiad potrafi pojechać samochodem po bułki... do budki która znajduje się dwa bloki od miejsca zamieszkania. I bloki standardowe, nie falowce :)
- 9 0
-
2019-10-29 18:35
Opinia wyróżniona?
Moja wnuczka do przedszkola ma 12 km. Ma iść na piechotę?
- 7 8
-
2019-10-29 16:56
nie po to mam białego SUV-a klasy premium, żeby bąbelek łaził po ulicach jak jakiś plebs
- 9 4
-
2019-10-29 15:27
ja samochodem bo mam po drodze do roboty
wysadzam pod drzwiami i dalej radzą sobie sami. Nie parkuję tylko się zatrzymuję na 30 sekund żeby być pewnym że weszli do środka
- 4 3
-
2019-10-29 15:06
Nie trzeba, ale można :)
Trzeba - to iść na piechotę jak się nie ma samochodu biedaku
- 5 13
-
2019-10-29 14:27
Nie zawsze dziecko się dostaje do przedszkola blisko domu, (1)
a poza tym może od razu po pasowaniu rodzice musieli jechać do pracy i dlatego zabrali ze sobą samochody. Nie ma sensu oceniać nie znając sytuacji.
- 14 12
-
2019-10-29 16:41
Akurat z takimi głupimi rodzicami to te biedne dzieci powinny wszędzie zostać przyjete...
- 4 10
-
2019-10-29 11:58
Też odprowadzam dziecko piechotą, bo mam blisko. Wiem natomiast że jest kilka osób, które dojeżdżają kilka kilometrów (2)
przeważnie zostawiają/odbierają dziecko w drodze do/z pracy. Wkurzają mnie czasem zastawione chodniki ale ich rozumiem, helikopterem nie dolecą.
- 37 16
-
2019-10-29 12:46
A piesi już latać helikopterem mogą (1)
Nie mogą zaparkować tuż przed wejściem, niech parkują 50 czy 100 metrów wcześniej. W miejscu dozwolonym.
- 29 3
-
2019-10-29 14:25
A gdzie w promieniu 100m tam sa dostepne parkingi?!?
- 4 16
-
2019-10-29 11:56
Serio? (9)
A ja wożę autem. Bo inaczej bym nie zdążyła do pracy. Przedszkole mam akurat "po drodze" do firmy. Jakieś 4 km od domu. Dojazd samochodem do przedszkola a potem do biura zajmuje mi jakąś godzinę. Środkami komunikacji zajęłoby 2,5 - piechotą, autobusem, PKMką. Z powrotem to samo. Dziękuję wolę samochodem. Zaoszczędzam dziennie 3 godziny. Czas to pieniądz.
- 43 37
-
2019-10-30 07:45
a ja przez takie jak ty przerzzucuiłem sięna pkm i zaoszczędzam 30 minut dzinnie ... bo nie stoję za łajzami lewopasowymi !!!!! i nie wloke sie za "bezpiecznie " jadącą 30 km na godzine
- 1 0
-
2019-10-29 15:38
Ja wysyłam kurierem w paczce i kurier jakoś sobie radzi.
Mam dzięki temu więcej czasu na pracę, a przesyłkę odbieram w paczkomacie.
- 14 1
-
2019-10-29 12:18
wyjątkowo egoistyczne podejście (4)
do zasobów miasta...
- 6 12
-
2019-10-29 13:40
(1)
jakich zasobów??? wiecznie spóźniającej się komunikacji??? żart jakiś
- 9 12
-
2019-10-30 07:47
gdzie ona ci się tak wiecznie spóźnia ? - konkrety poproszę - czy tytlko pier.,..lisz żeby pier..lić
- 2 2
-
2019-10-29 12:47
(1)
Nie, to miasto ma średniowieczne pomysły na komunikację.
- 8 15
-
2019-10-30 07:46
a u ciebie na wsi było lepiej ? pewnie PKS co 10 minut
- 1 2
-
2019-10-29 12:17
(1)
Może i pracująca ale nie potrafiąca czytać ze zrozumieniem...
- 18 16
-
2019-10-30 00:51
Proponuję wszystkim, którzy rano stoją w autobusach z nosami przyciśniętymi do szyby pomyśleć, że ci kierowcy stojący w korku wokół autobusu też mieliby się jeszcze zmieścić do tego autobusu. Czy jesteście pewni, by kierowcy przesiedli się do komunikacji miejskiej?
- 4 3
-
2019-10-29 11:51
Masz dużo czasu leniu patentowany (31)
Ja gonie z miejsca w miejsce i wszędzie ledwo zdążam.ty po prostu leser jesteś i bumelant
- 47 169
-
2019-10-29 13:36
(2)
a kogo to obchodzi że ledwo zdążasz, to twój problem, najlepiej rozwala mnie taki jeden z drugim stając na miejscu prywatnym i mając wszystko w d... a tłumacząc się późnej, że on/ona tylko na chwilę a ty stoisz jak i**ota 10 minut nie mogąc zaparkować.
- 32 7
-
2019-10-29 20:24
Jesteś krulem życia co? (1)
- 0 7
-
2019-10-30 07:44
kim ????? kruuulem ????? do szkoły matołku !!!!
- 2 0
-
2019-10-29 13:07
Gonisz, żeby zarobić na kredyty, samochody itd... (3)
Brawo, życzę powodzenia w życiu...
- 17 17
-
2019-10-29 13:29
(2)
Ty jesteś przykładem powodzenia w życiu?
- 13 5
-
2019-10-30 07:43
(1)
człowiek nie majątkiem ani pieniedzmi bogaty - szczęsliwa i pełna rodzina to prawdziwe bogactwo !
- 2 2
-
2019-10-30 11:13
szczególnie jak nie ma co do garnka włożyć
- 1 1
-
2019-10-29 12:24
Pracuj efektywnie, a nie dużo (1)
- 23 6
-
2019-10-29 14:40
Są tacy, którzy pracują efektownie, a nie efektywnie.
- 4 4
-
2019-10-29 12:13
przecież to wpis pracownika (1)
a ty się nabrałeś
- 7 15
-
2019-10-29 16:49
Niewolnika
- 2 2
-
2019-10-29 12:15
Bo kasa jest ważniejsza (18)
Po co gonisz? Dla kasy? A rodzina? Czas spędzony z dzieckiem podczas spaceru do przedszkola, szkoły bezcenne...
- 67 14
-
2019-10-29 17:57
Gdybyś pracowała na etacie nie wiem czy tak czerpalabys że spacerów.
- 5 3
-
2019-10-29 13:01
taaa (12)
ja wolę, żeby moje dziecko pospało pół godziny dłużej. Poza tym nie każdy ma km do przedszkola. Ja najpierw muszę pokonać 1,5 km do szkoły, potem 5 km do żłobka i kolejne 3 do pracy. Autem zajmuje mi to około 45 minut. Transportem publicznym około dwóch. Na piechotę? wolę nie sprawdzać. Pozdrawiam!
- 48 14
-
2019-10-30 06:18
i koniecznie musisz parkowac pod samym wejsciem jak burak?
- 0 1
-
2019-10-29 13:28
(10)
Jest jeszcze rower
- 5 33
-
2019-10-29 17:58
I hulajnoga i deska .k....wa Ale jesteś przemadzrzaly
- 2 0
-
2019-10-29 15:31
Tak jest jeszcze rower a pieszo też można . (2)
A tak na poważnie lubisz ludziom urządzać życie po swojemu a wzorem dla Ciebie jest niedościgniona Korea Północna gdzie ludzie mają wszystko dokładnie zaplanowane włącznie ze sposobem ubierania . Jak czytam wypociny lobby rowerowego i coraz aktywniejszego lobby pieszych to aż mnie skręca . Nie chcę żyć w Korei Północnej i niech mi nikt nie wciska
A tak na poważnie lubisz ludziom urządzać życie po swojemu a wzorem dla Ciebie jest niedościgniona Korea Północna gdzie ludzie mają wszystko dokładnie zaplanowane włącznie ze sposobem ubierania . Jak czytam wypociny lobby rowerowego i coraz aktywniejszego lobby pieszych to aż mnie skręca . Nie chcę żyć w Korei Północnej i niech mi nikt nie wciska czy mam się poruszać = mam swój rozum potrafię liczyć swoje pieniądze i swój czas a przede wszystkim szanuję wszystkich nie narzucając swoich poglądów co do sposobu prowadzonego przez nich życia !!!
- 23 11
-
2019-10-29 18:04
Ależ nie ma problemu (1)
tylko nie wciskaj swojego pojazdu w miejsce, w którym mu stać nie wolno.
- 14 7
-
2019-10-29 19:17
To odstaw rower na stojak i nie zastawiaj mi wjazdu na posesję. Co chwilę przestawiam, to rower, to hulajnogę, bo nie mogę wjechać na moje miejsce.
- 4 8
-
2019-10-29 13:57
Taaa....zwłaszcza jak masz trójkę dzieci do odprowadzenia do szkoły/przedszkola (5)
Albo zimą po nieodśnieżonym chodniku.
- 28 10
-
2019-10-30 07:41
masz rację - nie da się ... albo porostu to cie przerasta i zwyczajnie sobie z tym nie radzisz... no ale co zrobisz, śnieg na chodniku ... uuuuuu może jeszcze zabójcze kraweżniki ?
- 2 1
-
2019-10-29 17:18
Mama pracująca
a ty co uloma ?
- 1 0
-
2019-10-29 15:35
Kto Tobie kazał zakładać rodzinę wielodzietna i później narzekac (1)
- 25 15
-
2019-11-03 19:47
przecież to ty narzekasz
ona tylko pisze że ma troje dzieci i będzie jeździć autem
- 0 0
-
2019-10-29 14:56
Poczekaj zaraz Do odpisze
Żebyś rzucił pracę..a tak naprawdę to jakiś frustrat na bezrobotnym..
- 13 7
-
2019-10-29 12:28
to faktycznie sama przyjemnosc (3)
odprowadzac dziecko do przedszkola o 6 rano.
A tak w ogóle to Twój argument jest z czapy, spedzam z dzieckiem wiecej czasu odwożąc je autem bo nie marnuje go na powrót pieszo do domu. Makao i po makale.- 21 84
-
2019-10-29 12:33
(2)
- Makao i po makale
Ile ty masz lat...? 5?- 58 12
-
2019-10-29 15:34
7 (1)
- 14 1
-
2019-10-29 19:12
Widzisz. On ma nawet czas na grę z dzieckiem w karty. A ty zamiast dać się dziecku wyspać gonisz je o szóstej rano między spalinami. Sadysta, nie rodzic.
- 11 16
-
2019-10-29 12:12
nawet nie ma kiedy taczki załadować tak gonisz?
- 72 9
Wszystkie opinie
-
2019-10-29 11:21
Szkoda, że do przedszkola nie wjechali. (39)
Bo "bombelek" nie może przecież zbyt daleko iść do autka.
- 673 188
-
2019-10-29 11:26
No tak, mogli przecież zaparkować w Bydgoszczy (3)
- 31 60
-
2019-10-29 11:44
(2)
Oczywiście, czemu nie...?
- 29 3
-
2019-10-29 15:07
(1)
jeśli w Bydgoszczy wolno parkować "na buraka"
bo bombelek- 13 2
-
2019-10-29 18:02
Ile masz lat? Obstawiam że dziada po 60....
- 2 7
-
2019-10-29 11:26
bo skorzystali z parkingu?
- 20 16
-
2019-10-29 11:38
durniu....życzę Ci (7)
, żeby Twój "bombelek" nie miał takiego zdarzenia, bo jesteś super rodzicemi będziesz chodzić pieszo do przedszkola i szkoły!
- 13 64
-
2019-10-29 12:32
durniu, jako bombelek sam chodziłem do przedszkola z kluczem na szyi (5)
odstawiała mnie mama przed godz. 6 rano, gdzie stałem pierwszy jeszcze przed pracownikami. Dzięki temu potrafię teraz sobie poradzić w każdej sytuacji,,podczas gdy twój bombelek, bez sr*jofna nawet wys*ać samodzielnie nie będzie umiał sobie poradzić...
- 52 9
-
2019-10-29 14:17
Aspekty prawne (fragment artykułu dostępnego w sieci) (1)
Możemy posiłkować się prawem o ruchu drogowym, a dokładnie art. 43, który mówi: 'dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania'.
Zastosowanie może znaleźć także art. 89 kodeksu wykroczeń, w którym czytamy: 'kto, mając obowiązek opieki lub nadzoru nad małoletnim do lat 7, dopuszcza do przebywania małoletniego na drodze publicznej lub na torach pojazdu szynowego, podlega karze grzywny albo karze nagany'.
Jeśli rodzice (lub prawni opiekunowie) zadecydują, że dziecko jest gotowe i może samo wracać ze szkoły do domu, może to robić - na ich pisemny wniosek, złożony w szkole. Siedmiolatek może wracać ze szkoły samodzielnie, o ile porusza się jedynie chodnikiem, nie musi przechodzić przez żadną - nawet taką, po której rzadko coś jeździ - drogę. Obowiązkiem rodzica nie jest odbieranie dziecka ze szkoły. Może to robić m.in. starsze rodzeństwo (również takie, które nie jest pełnoletnie) na pisemny wniosek rodziców/opiekunów prawnych. Z zapisów prawa wynika także, że dziecko może samodzielnie poruszać się autobusami, jeśli skończyło 10 lat.
Musimy także pamiętać o art. 210 kodeksu karnego, którego pierwszy paragraf mówi: 'kto wbrew obowiązkowi troszczenia się o małoletniego poniżej lat 15 albo o osobę nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny osobę tę porzuca, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5'. W drugim paragrafie jest mowa o tym, że jeżeli następstwem będzie śmierć małoletniego, grozi za to kara pozbawienia wolności od lat 2 do 12. Puszczając dziecko samo z domu, musimy pamiętać o tym, jak interpretowane będzie 'porzucenie'. Może bowiem za nie zostać uznana także samodzielna podróż dziecka autobusem do domu ze szkoły.- 7 8
-
2019-10-30 07:25
jeszcze trochę i państwo będzie musiało ustawowo uregulować januszom s#anie
bo obecnie te janusze+ z grażynkami+ zamiast głów mają d#py i 500+
- 6 2
-
2019-10-29 15:29
jesteś w stanie sobie poradzić bo mama cie odstawiała pod drzwi? (1)
chyba przeceniasz te 15 metrów traumatycznej drogi od drzwi do szatni :D
- 5 8
-
2019-10-30 01:26
Radzi sobie, bo mnie trzyma się całe życie za rękę.
- 0 0
-
2019-10-29 17:38
Teraz zmieniły się czasy i dziecko do 4 klasy podstawówki musi być doprowadzone i odebrane przez osobę dorosła baranku widać że nie masz dzieci
- 3 12
-
2019-10-29 12:46
Weź ty się lepiej nie rozmnażaj...
- 8 9
-
2019-10-29 11:39
(7)
Ziomek, ale po to jest parking, żeby na nim parkować. O co bijesz pianę?
- 24 36
-
2019-10-29 12:13
Piane to bija rodzice (5)
To nie jest parking publiczny tylko dla ludzi z identyfikatorami ktore oni zreszta dostali ale ciezko za szybe wlozyc prawda?
- 44 11
-
2019-10-29 13:21
(3)
Babeczka przecież dość jasno opaska sprawę. Przedszkole daje 1 identyfikator, a często nie wiadomo, który rodzić będzie jechał po dzieci. Nagle wszyscy (mimo, że ich to w ogóle nie dotyczy) hejtują rodziców. WTF? Co z was za kosmici?
- 11 28
-
2019-10-29 14:42
Co to za rodzice, którzy nie potrafią 24h swojego życia zaplanować.
- 21 6
-
2019-10-30 06:24
to jest wygodnictwo i olewanie (1)
i zwalanie na wsyzskich swojego nieudacznictwa
wielki problem bo dali tylko jeden identyfikator
chcesz powiedziec ze rodzice jak wiezli dzieci na pasowanie to nie wiedzieli ktory z nich bedzie jechal?
czy moze po prostu w d...e mieli identyfikator bo przeciez mam sie nalezy?- 6 1
-
2019-10-30 08:08
I to jest sedno sprawy.
- 2 1
-
2019-10-29 15:09
ciii... analfabetyzm to dzisiejsza polityczna poprawność, ńie wolno wytykać analfabetyzmu, bo ten
teges
prezes- 5 2
-
2019-10-30 01:26
A znaki i przepisy są po to by je respektować
- 1 0
-
2019-10-29 12:01
Brawo Straż Miejska! (1)
- 34 11
-
2019-10-29 12:34
Nie zes*aj sie z radosci Piszczyku.
- 4 28
-
2019-10-29 12:07
Czytasz co komentujesz, durniu? (5)
Blokady założyli samochodom stojącym na parkingu przedszkolnym, a nie gdzieś na chodniku czy trawie!
- 13 24
-
2019-10-29 12:48
Tylko tym bez identyfikatorów
- 28 1
-
2019-10-29 12:58
"Samochodą", a nie "samochodom". Kup sobie słownik analfabeto. (3)
- 3 18
-
2019-10-29 13:40
żeś błysnął
- 10 2
-
2019-10-29 14:49
Jesteś bystry z pisowni, jak woda w klozecie.
słownik ortograficzny
- 2 2
-
2019-10-29 18:09
Poradnik dla gimbazy
Kopnąłem nieuka (kim? czym?) nogą. A później dałem ulżyć (komu? czemu?) nogom.
- 5 0
-
2019-10-29 12:19
A mnie najbardziej zastanawia, co w głowie miał ten co doniósł. Tam ludziom gnijąca cebula chyba wyparła resztki rozsądku.
- 18 14
-
2019-10-29 12:25
A gdzie mieli zaparkować? (3)
- 6 21
-
2019-10-29 13:35
w twoim domu
- 12 3
-
2019-10-29 14:49
Dziwię się, że w tych okolicznościach (jednorazowa uroczystość pasowania trwająca ledwie godzinę), ktoś zdecydował się wezwać SM.
Tym bardziej, że mowa jest o prawidłowo zaparkowanych autach na parkingu przedszkola i jak wynika z artykułu nie zapełnionym całkowicie.
Do SM nie można mieć pretensji. Zostali wezwani, wykonali swoje obowiązki, pouczyli parkujących, którzy nie okazali identyfikatorów.
Z drugiej strony pytanie "a gdzie mieli zaparkować" jest postawieniem sprawy na głowie.
To na parkującym ciąży obowiązek znalezienia dozwolonego miejsca. To odpowiedzialność kierowcy.
Jeśli kierowca zaparkuje np. przed bramą wjazdową na posesję, bo tam akurat udało mu się wcisnąć i pyta niezadowolonego właściciela posesji "to gdzie miałem zaparkować, przecież to jedyne miejsce", to od razu ciśnie mi się na usta odpowiedź: to nie jest problem właściciela posesji i nie ma żadnego powodu żeby właściciel posesji poszukiwał rozwiązania za kierowcę.
Okazując wyrozumiałość dla innych kiedy jest to możliwe i samemu zachowując się przyzwoicie możemy uczynić nasze życie znacznie przyjemniejszym.- 17 6
-
2019-10-30 06:26
mogli na parkingu
tylko wymagane bylo wyciagnac identyfikator ktory dostali
takie to trudne?- 4 0
-
2019-10-29 12:30
przeczytał nagłówek i rumakuje.
Brawka parówo.
- 5 2
-
2019-10-29 15:16
tak
Ty to pewnie jako 3-latek sam chodzilłs do przedszkola i pokonywałeś 5km piechota i jeszcze 2km łódką.
- 2 8
-
2019-10-29 17:42
Do placa
ciekawe gdzie sieją takich kretynów jak ty??
- 1 1
-
2019-10-29 18:01
(1)
Ale jest w tobie jad do dzieci.karma wraca!!!!
pamiętajcie- 1 4
-
2019-10-30 07:49
efekt trudnego dzieciństwa i błędów rodzicielskim mamy i taty - to odosobnione przypadki na szczęście ale jak widać zdarzają się
- 1 0
-
2019-10-29 11:22
(15)
Hmmm,w sumie słusznie.Jak jest zakaz to się nie parkuje,bawią mnie zawsze zaparkowane suvy prawie pod samymi schodami przedszkoli i szkół. A często ludzie Ci mieszkają 100/200 metrów od placówki.Chodzmy kochani jak najwięcej na piechotę,bo tak to 90% będzie miało nadciśnienie,zawał przed 50tka czy nadmierny tłuszcz.
- 433 52
-
2019-10-29 11:25
a masz dzieciaka? (2)
czy taki teoretyk
- 6 39
-
2019-10-29 11:26
Mam 3jke kochanienki.
- 26 4
-
2019-10-29 15:59
"Wprawdzie przedszkole informowało nas na początku roku o identyfikatorze "
wszystko. dziękuję, dobranoc.
- 18 0
-
2019-10-29 12:36
(1)
A nie bawią takie trolle co to zawsze wiedzą gdzie mieszka każdy kierowca zaparowanego auta i ile metrów od miejsca zaparkowania.
- 7 9
-
2019-10-30 12:30
A mnie neismacza glupie komentarze. Zacznij szanowac cudza wlasnosc, chamie.
- 0 0
-
2019-10-29 12:40
I niech mają :) jak ktoś chce mieć tłuszcz, zawał itp. (2)
To dlaczego im tego zabraniać :D
- 5 2
-
2019-10-29 12:50
(1)
Renowacja rozjeżdżonych trawnikó i pozapadanych chodników jest m.in. z Twoich czy moich podatków
Służba zdrowia jest finansowana m.in. z Twoich czy moich podatków
Nie widzę powodu do finansowania irracjonalnego trybu życia - a wbrew temu, co twierdzą kierowcy, na drogi miejskie nie płacą nic, a pozamiejskich nie finansują w 100%.- 13 1
-
2019-10-29 22:08
Spięty jak baranie jądra
Gdzie tam jest mowa o rozjechanych trawnikach pieniaczu? Czytasz chociaż w jakiej sprawie otwierasz otwór gębowy? Skąd wy się bierzecie? Jakaś plantacja jest pod Gdańskiem? Pewnie na tym rozjechanym trawniku. Co za łeb, weź lepiej sprawdź czy posegregowałeś śmieci supersorterze wcinający się ludziom w życie.
- 1 5
-
2019-10-29 13:25
(4)
zastanawia mnie, co w tych suvach takiego fajnego.
- 4 2
-
2019-10-29 15:50
Jak to mówią, kto ma suva, ten posuwa.
- 9 1
-
2019-10-29 16:24
(1)
Przez własny ból tyłka podważasz wybory innych
- 0 4
-
2019-10-30 06:45
Własny ból ? Nigdy jej chciałbym mieć suva.
- 2 0
-
2019-10-30 07:51
nic fajnego - kwestia kto do jakiego auta sie mieści i jakie zawieszenie wytrzyma mase kierowcy ... poza tym niektórzy muszą mieć w końcu coś dużego
- 1 0
-
2019-10-29 15:46
w sumie
w sumie SM mogła zajrzeć do rpzedszkola i poprosić o przeparkowanie tak jak to robi SM w Baninie
- 0 4
-
2019-10-29 17:36
Pasowanie na przedszkolaka
i**otyzm totalny. Fala tez jest?
Pasowanie na żłoba, przedszkolaka, pierwszoklasistę a na emeryta nie
ma- 4 4
-
2019-10-29 11:23
(6)
i dobrze. zawsze ci ktorzy parkuja nielegalnie uwazaja ze sytuacja zyciowa ich do tego zmusila i sa poszkodowani
- 393 42
-
2019-10-29 11:35
jak ta piosenkarke.
- 1 0
-
2019-10-29 11:37
Jak Zawisza z pisopodobnych
- 10 3
-
2019-10-29 11:40
stać na auto a nie stać na parkowanie ?? a na benzynę babcia daje ? czy mamusia ?
- 21 5
-
2019-10-29 11:42
teraz modne jest sformułowanie "jedyny żywiciel rodziny w stanie wyżej konieczności"
- 27 2
-
2019-10-29 14:30
a Kurski jest królem ich wszystkich
- 6 0
-
2019-10-29 15:16
no a jak
przecież działają w stanie wyższej konieczności ;)
- 4 0
-
2019-10-29 11:23
Strasznie mi ich szkoda :) (3)
- 217 39
-
2019-10-29 12:28
kierowca
Bo to są dzielne zuchy. ;-) blokadiery.
- 1 3
-
2019-10-29 13:52
Szkoda że straż Miejska!!!! Nie działa tak sprawnie gdy się zgłasza Zanieczyszczenie drogi przez pojazdy wyjeżdżając z budowy Robyg !!!!!!!
- 7 5
-
2019-10-29 15:22
myśleli, że jak na pasowanie przyjechali to immunitet im przysługuje?
- 8 0
-
2019-10-29 11:24
Wszystkie dzieci nasze są (1)
To jak się ten rodzic tłumaczy sugeruje, że powinien się dopisać do tego przedszkola i chodzić tam razem ze swoim dzieckiem
- 150 20
-
2019-10-29 11:37
ja mam dziecko i mogę wszystko i poza tym to wasza wina , a tak serio - są rodzice co nie wiadomo co maja w głowie , wjechac pod same schody szkoły ? zatrzymać się na ulicy i wywalić dziecko --- co wy ku..a macie w głowach - siano w kieszeni i siano we łbie ?
- 10 5
-
2019-10-29 11:24
Żenada (4)
- 82 23
-
2019-10-29 14:21
Czy ten parking jest publiczny czy nie? Jesli niepubliczny to czy SM może zakładać blokady na terenie prywatnym? (3)
Swoja droga to pamietajcie na kogo głosować w kolejnych wyborach lokalnych, pamiętajcie jak ta władza stara sie Wam na codzień uchylać nieba i umilać życie.
- 1 9
-
2019-10-29 15:23
(2)
zagłosuję na tych, co będą jeszcze skuteczniej walczyć z walającym się po trawnikach złomem
- 5 0
-
2019-10-29 23:52
po trawnikach tak - ale to był parking (1)
- 2 1
-
2019-10-30 06:28
a czyj to byl parking?
twoj?
czy moze spoldzielni ktora za niego placi?- 0 1
-
2019-10-29 11:24
Szacunek dla SM (6)
Tak jest, karać karać i jeszcze raz karać. Mandaty nie po 100.00 a po 500 do 1000. Każdy tylko niby na chwilę, nie liczy się przepisy tylko własną wygoda.
- 302 70
-
2019-10-29 11:28
Lepiej, kara powinna być surowsza. Minimum 2 lata więzienia lub mandat 500000 PLN (4)
- 11 3
-
2019-10-29 11:46
(3)
2 lata to co najmniej i to bez zawiasów!!!
- 9 0
-
2019-10-29 12:29
Dla dziecka
- 5 0
-
2019-10-29 12:37
(1)
kara śmierci, a co! Mnie nie stac na auto to niech ci co ich stac zdechna.
- 7 2
-
2019-10-29 13:52
Dobrze mówi!
Dać mu wódki!!
- 3 0
-
2019-10-29 13:54
Tylko że tam jest napisane że wcale go ich nie ukarali, tylko dali upomnienia
- 4 0
-
2019-10-29 11:24
(1)
Bezsensu założyli i były tylko upomnienia chyba że chcieli poćwiczyć
- 111 61
-
2019-10-29 11:34
statystyki wypompowane na cały miesiac w 60 minut, to jest najcenniejsze.
- 12 4
-
2019-10-29 11:24
Nie (1)
Nie ma że nie ma że nie
Bo parkować trzeba umić
Wincyj mandatów- 99 22
-
2019-10-29 11:39
fakt niektorym sie wyadje że ich przepisy nie dotyczą bo lizneli trochę hajsu , mają X5 w lisingu i dom na kredyt i są panami świata
- 15 1
-
2019-10-29 11:25
Taa (33)
Bo teraz każdy musi odwieźć dziecko do przedszkola, jakby autobusów nie było. Ja do przedszkola musiałem chodzić piechotą ponad 2 km i to niezależnie czy było -10 albo akurat zalało drogę...
- 210 63
-
2019-10-29 11:26
ale tu jest miasto i dba się o dzieci
- 12 24
-
2019-10-29 11:31
A do szkoly (1)
miales pod gorke
- 10 6
-
2019-10-29 11:47
I pod wiatr, zadowolony?
- 9 1
-
2019-10-29 11:35
widać że nie masz dzieci w tym wieku (7)
godziny pracy przedszkoli są tak krótkie, że większość rodziców, a sporo z nas pracuje na przysłowiowym drugim końcu miasta, by stępo prostu po dzieci nie wyrobiła. A nie każdy ma pomoc np. ze strony babci.
- 19 9
-
2019-10-29 11:48
(2)
Jakie jest przyslowie o drugim koncu miasta?
- 13 3
-
2019-10-29 12:03
(1)
Baba z wozu,
na drugim końcu miasta.
;)- 16 0
-
2019-10-29 13:54
Koniowi lżej będzie! :D :D :D
- 4 0
-
2019-10-29 12:15
Nie kazdy sie nadaje na rodzica (2)
Skoro ciagle sie zaslaniasz brakiem czasu to albo jestes slabym rodzicem albo zmien robote na normalna
- 18 11
-
2019-10-29 14:35
(1)
jak nie mam czasu to nawet psa nie biore a co dopiero dziecko - pewnie hodowane bo na wychowanie czasu za mało - no ale kto komu zabroni zwłaszcza jak się baba uprze bo juz koleżanki gadają
- 14 4
-
2019-11-01 17:11
100/100 tyle w temacie.
Obecnie mamy hodowlę dzieci.
- 0 0
-
2019-10-29 14:34
a ty jak wybierasz przedszkole nie bierzesz pod uwagę tego gdzie pracujesz ? najlepiej pracowac w olivia , mieszkać na kowalach a dziecko do przedszkola renomowanego w centrum gdańska - przecież to wiadomo że każdego dnia 2 godziny w plecy ... popracuj nad logistyka !
- 11 1
-
2019-10-29 11:38
Ja miałem gorzej to ty też? (2)
Może przesiądziesz się na bryczkę konną zamiast jechać do Warszawy pociągiem bo twój pradziadek miał jeszcze gorzej
- 14 12
-
2019-10-29 12:40
(1)
niech idzie pieszo, cofnijmy go do czasow przed wynalezieniem kola.
- 3 7
-
2019-10-29 14:36
to powiedz mi po co te pajace biegają skoro maja auta .. jakieś maratony ... prehistoryczne przywyczajenia biegania za zwierzyną ?
- 5 0
-
2019-10-29 11:41
(6)
Rozumiem że nie masz ani samochodu ani dzieci ani roboty na 8.00 w innej części miasta. Inaczej byś tak nie pi@?szył.
- 15 14
-
2019-10-29 13:10
(4)
Mam pracę od 10 i to 100 metrów od domu. Ustawić się trzeba umieć, wiesniaku.
- 7 7
-
2019-10-29 13:23
Co za burak. (2)
- 5 4
-
2019-10-29 14:39
(1)
ale ma racje
- 8 2
-
2019-10-30 06:35
No ba.
- 0 1
-
2019-10-30 09:31
No nawet jak sie przeprowadzisz to inna biedra tez bedzie pod domem...
I na 10 i na 14, czasem nocka.... jak kto lubi.
- 0 2
-
2019-10-29 14:38
mam samochód ale kozystam z komunikacji bo szybciej przez takie matki , królowe szos i lewego pasa ... przedszkole mam po drodzę by jak d**il nie latać po dziecko przez pół miasta ... bo to zwykła strata czasu i pieniędzy... wszystko da się tylko trezba uzywać rozumu a nie robić przy byle okazji dym
- 7 1
-
2019-10-29 11:45
Rozszerz horyzonty myślowe M.G. (3)
Może zajrzysz dlaczego nie wszyscy przyjadą autobusem po dziecko.
- 6 9
-
2019-10-29 12:05
(2)
Dlatego że niektórzy mają po trzy samochody i przez ich użytkowanie nie dają bodźców zarządzającym aby poprawić komunikację zbiorową?
- 4 2
-
2019-10-29 17:24
Serio? (1)
A może odstawiam dziecko do przedszkola, jadę dalej w trasę w interesach, robię 500 km i wracam po malucha. Zabieram w drodze do domu.
- 1 2
-
2019-10-30 15:54
jestes zwykły dziad
o jakich ty piszesz interesach płotko? jezdzenie po pomorzu i szukanie cukru tanszego o 5gr to twoim zdaniem interesy?
- 1 0
-
2019-10-29 11:55
2 km?
panie dzisiaj 2 km to sie czasem na przystanek idzie, a potem 8 kilometrow tramwajem/autobusem/skmka na miejsce a potem jeszcze 1.5 dalej z buta, troche inne czasy
- 5 2
-
2019-10-29 11:56
(3)
musi odwieźć do przedszkola, pojechać do pracy a potem na czas odebrać. Nie wszyscy rodzice są niepracujący na zasiłku lub 500+, większość zasuwa do roboty a potem musi na czas dziecko odebrać z przedszkola.
- 11 13
-
2019-10-29 12:17
To po o dzieci robili (2)
Skoro czasu nie maja dla nich?
- 15 5
-
2019-10-29 13:38
(1)
a pieniądze to z nieba spadną tak ?
- 5 5
-
2019-10-29 14:41
masz dzieci masz 500+ więcej - po co ci tyle pieniedzy ? do podcierania d*py na staroścć - dzieci będą ci tyle czasu poświęcać ile ty teraz albo wogóle wyjadą bo nie poczują więzi rodzinnych i pretensji nie powinieneś mieć
- 4 1
-
2019-10-29 14:32
(1)
A za moich czasów był tylko jeden samochód na osiedlu czy to znaczy że teraz też tak ma być? Najważniejsze żeby nie popadać w skrajności nie dajmy się zwariować. Jeśli żeczywiście ludzie mieszkają obok to rozumie te blokady ale czy do tego przedszkola rzeczywiście chodzą tylko miejscowe dzieci? Ludzie dzisiaj nie jednokrotnie mają więcej zajęć z dzieckiem niż tylko przedszkole więc komunikacją raczej trudno by im było wszystko ogarnąć. Więc nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka ja sam walczę z i**otami źle parkującymi.
Miłego dzionka wszystkim- 1 7
-
2019-10-29 16:42
Zrób zakaz dla tych co blisko. Wtedy każdy będzie zaklinał się że ma daleko.
- 2 0
-
2019-10-29 17:00
Za moich czasów...
To się w majtki watę wkładało jak miesięcznica była, a teraz się w d... poprzewracało i jakieś podpaski, tampony i inne takie wymyśla...
Sorry, ale to takie pitolenie właśnie- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.