- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (83 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (172 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (299 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Rowerem po Wojska Polskiego i Wita Stwosza
Gdańscy rowerzyści zyskają nową drogę rowerową wzdłuż alei Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza. Nietypową, bo poprowadzoną nie obok chodnika, lecz w ulicy. To rozwiązanie jest tańsze (800 tys. zł zamiast 6 mln zł), ale budzi obawy mieszkańców Strzyży i Oliwy.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Drogą rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej porusza się ok. 350 rowerzystów w ciągu jednej godziny szczytu, a szerokość tej drogi rowerowej to nie więcej niż 2,8 m. Zgodnie z obecnymi standardami, przy takim ruchu, powinna ona mieć co najmniej 3,5 m szerokości - tłumaczy Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.
Drugim argumentem za budową nowej drogi rowerowej jest to, że już za półtora roku przy pętli tramwajowej Strzyża
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mieszkańców Strzyży to jednak nie przekonuje. Podczas dzielnicowego spotkania na ten temat twierdzili, że droga rowerowa poprowadzona w jezdni zabierze im miejsca parkingowe, bo dotychczas auta parkowały na prawym pasie jezdni. Teraz kierowcy aut będą musieli korzystać z miejsc tworzonych w pasach zieleni wzdłuż jezdni. Najwięcej miejsc powstanie między ul. Derdowskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mieszkańcy dzielnicy boją się, że rowerzyści będą masowo uderzać w ruszające samochody, bądź we właśnie otwierane drzwi aut. Urzędnicy uspokajają, że pasy ruchu wzdłuż miejsc parkingowych będą tak zaprojektowane, by rowerzyści poruszali się maksymalnie daleko od aut.
- Przez pasy będą ciągle stłuczki przy wyjazdach z bocznych ulic przy przekraczaniu rowerowego pasu ruchu - obawia się jeden z mieszkańców.
Odpowiedź urzędników: - Rowerzyści poruszający się po jezdni są lepiej widoczni dla kierowców, niż gdyby poruszali się za szpalerem drzew. Ponadto przy wyjeżdżaniu z bocznej ulicy kierowca będzie musiał obserwować tylko jedną stronę, tę samą, z której nadjeżdżają też samochody. Gdyby rowerzyści jeździli dwukierunkową drogą obok chodnika, kierowca musiałby patrzeć w dwie strony.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Poza wyznaczeniem pasów rowerowych białą farbą, kosmetyczną naprawę przejdzie sama nawierzchnia ulicy, która w niektórych miejscach przypomina ser szwajcarski. W obrębie przystanków tramwajowych, gdzie nie będzie wymalowana droga, a rowerzyści będą poruszać się na zasadach ogólnych, wykonane zostaną specjalne progi zwalniające (podobne jak chociażby w ciągu ul. Partyzantów
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Pojawią się też tzw. śluzy, czyli miejsca, gdzie rowerzyści będą mogli ustawić się przed autami i wykonać manewr skrętu w lewo. One zostaną oznaczone farbą w dwóch kolorach: białą i czerwoną. Dodatkowo pasy rowerowe w rejonie skrzyżowań będą oddzielone plastikowymi separatorami, by kierowcy nie próbowali używać pasów rowerowych jako prawoskrętów.
- Na wysokości kampusu, w rejonie ul. Macierzy Szkolnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Spore ułatwienie czeka rowerzystów również na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z al. Wojska Polskiego i ul. Braci Lewoniewskich
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Cały plan utworzenia pasów rowerowych o długości ok. 3,5 km ma się ziścić już w ciągu najbliższych tygodni, gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne. Szacunkowy koszt utworzenia pasów to ok. 800 tys. zł. Realizacja odseparowanej od jezdni drogi rowerowej obok chodników kosztowałaby ok. 6 mln zł.
Opinie (287) 6 zablokowanych
-
2013-03-22 13:05
(4)
swietne miejsce na rower i spacer:)
- 46 21
-
2013-03-22 16:23
Na rower z dzieckiem (1)
Nawet starszym już niekoniecznie...
- 1 7
-
2013-03-22 19:10
chyba lepiej niż wzdłuż Grunwaldzkiej
- 2 4
-
2013-03-22 19:08
że rowerzyści będą masowo uderzać w ruszające samochody, bądź we właśnie otwierane drzwi aut.
a ci mieszkańcy nie boją się jeździć łamiąc przepisy i włączać się do ruchu albo otwierania drzwi bez upewnienia się że w ogóle mogą? co za bzdurne myślenie!
- 12 5
-
2013-03-23 10:54
prawie milion złotych za namalowanie jednej linii ???????????
znów kolesie się obłowią.
- 2 6
-
2013-03-22 13:06
Tak trzymac! Ale tak przy okazji to gdzie sa parkingi dla aut! (5)
Ja wiem ze sa w tym kraju tacy ktorzy nie maja prawa jazdy ale to srodek miasta jest.
- 43 52
-
2013-03-22 13:28
wszystko jest napisane (2)
wystarczy przebrnąć dalej za nagłówek
- 13 0
-
2013-03-22 14:27
Napisane jest ale...
Wystarczy pojechać i zobaczyć jakie komiczne miejsca parkingowe są zrobione na Wojska Polskiego na odcinku od Grunwaldzkiej do Chopina. Bardziej to przypomina parking na rower albo motor a nie samochód...
- 10 3
-
2013-03-22 14:29
no jest, 7 tysięcy rowerów
bluahaha
- 3 2
-
2013-03-22 14:32
Te pasy 2.5m
(pomiędzy chodnikiem i pasem rowerowym) to są właśnie parkingi, do parkowania równoległego.
- 5 2
-
2013-03-22 15:05
Parkingi
"Teraz kierowcy aut będą musieli korzystać z miejsc tworzonych w pasach zieleni wzdłuż jezdni. Najwięcej miejsc powstanie między ul. Derdowskiego a UG - 39. 27 stanowisk powstanie między ul. Obrońców Westerplatte a Derdowskiego, a wciągu al. Wojska Polskiego - 26. "
Jak to Lisicki przeczyta to dowali tam opłaty za parkowanie!- 9 5
-
2013-03-22 13:07
Rada Osiedla Oliwa poddała się miastu (2)
Za wykończenie swojej siedziby i huczne jej otwarcie odpuściła spór o wykonanie drogi dla rowerów z zatokami parkingowymi. To jest słabe.
- 29 34
-
2013-03-22 17:08
e tam
niech i jest już ta ścieżka, przynajmniej ruch drogowy będzie słabszy, a Oliwie to się przyda
- 8 3
-
2013-03-23 23:44
zagłosowałem, i co otrzymałem....
(...)Głos nieważny. Na tym komputerze zostało niedawno wykasowane cookie.(...) Ja dbam o higienę swojego OS-a (komputera, systemu operacyjnego), dlatego co najmniej raz w miesiącu czyszczę OS z plików tymczasowych, cookis, historii, kosza i innych śmieci. Dlaczego jestem dyskryminowany, za to, że dbam o sprawność i szybkość działania swojego systemu? Redakcja powinna zmienić swoją politykę, reklama (raczej inwigilacja) za każdą cenę może jej zaszkodzić?!
- 4 2
-
2013-03-22 13:09
Faktycznie dziwnie to wygląda. (10)
Bałabym się jechać taką drogą rowerową - pomiędzy samochodami. W razie czego gdzie uciekać - z każdej strony samochód.
- 45 67
-
2013-03-22 13:18
rower (5)
czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu miejsca parkingowe i ścieżka nie mogą być na odwrót? na bank znajdzie się jakiś wariat, który wyjeżdżając z parkingu nie spojrzy czy nie zbliża się jakiś rowerzysta...
- 18 20
-
2013-03-22 13:34
przeczytaj jeszcze raz artykuł i pomyśl
- 10 3
-
2013-03-22 13:34
hmm...
Bo miejsca parkinowe beda wzdłuż jezdni pomiedzy drzewami, jak sobie wyobrażasz tam scieżkę?????
- 10 2
-
2013-03-22 13:36
tak samo jak na bank znajdzie się jakiś wariat, który jadąc rowerem będzie myślał, że wszystko mu wolno i nie będzie patrzył wokoło
- 10 12
-
2013-03-22 14:42
To nie jest ścieżka, tylko jeden z pasów ruchu (z tą małą różnicą, że dedykowany wyłącznie rowerzystom). Pasów nie przedziela się miejscami postojowymi.
- 12 0
-
2013-03-22 15:29
Miejsca parkingowe nie będą ciągłym pasem. Pomiędzy nimi będą drzewa. Nie dałoby się tam zrobić ścieżki na całej długości ulicy.
- 5 0
-
2013-03-22 13:37
Te samochody z brzegów to zdaje się miejsca parkingowe
Więc wszystko jest w porządku.
- 6 1
-
2013-03-22 14:50
tak właśnie będzie bezpieczniej (1)
to jest dużo BEZPIECZNIEJSZE rozwiązanie niż dwukierunkowa Droga dla Rowerów. Wita Stwosza ma oddzielone pasem zieleni (i torami) jezdnie w obu kierunkach, to oznacza, że rower poruszający się pasem ruchu w takiej jezdni jest przewidywalny dla kierowcy - zarówno dla kierowcy jadącego jezdnią, jak i dla tego, który się włącza do ruchu. Na DDR wytyczonej po jednej stronie każdy przejazd i brama wjazdowa jest zagrożeniem dla rowerzystów - kierowca, który włącza się do ruchu, patrzy TYLKO W SWOJĄ LEWĄ STRONĘ! i nie spodziewa się rowerzysty z prawej - nie zachowuje tym samym często ostrożności przy włączaniu do ruchu.
- 21 3
-
2013-03-22 14:50
na DDR rowerzysta jest tak samo niewidoczny jak gdyby sobie jechał chodnikiem wzdłuż ulicy - mimo że to wytyczony pas ruchu w ramach ulicy :(
i nie ma znaczenia czy używam oświetlenia w rowerze (używam i widzę, że pomimo tego na DDR jestem bardzo często niewidoczny dla kierowcy)- 9 1
-
2013-03-22 21:49
W Holandii to popularna praktyka.Mieszkałam tam kilka lat,wszędzie jeździłam na rowerze.Nigdy nie miałam najmniejszego wypadku. Trzeba się ogarnąć, a nie narzekać i do przodu.
- 13 1
-
2013-03-22 13:11
(1)
zamiast rowerów rozbudować komunikację miejską tam tkwi potencjał.
a rowerzyści i tak jeżdżą chodnikami jak PANICHA!!!!- 37 67
-
2013-03-22 20:53
golfiku drogi
Na Wita Stwosza jest komunikacja tramwajowa. Rozumiem, że chciałbyś, aby tam była jeszcze linia autobusowa, pod spodem metro, a na specjalnej estakadzie kolej jednoszynowa na poduszce powietrznej. Można pomyśleć także o "indywidualnym transporcie publicznym" czyli sieci bezobsługowych wypożyczalni rowerów tradycyjnych lub elektrycznych. Jesteś wprost cudowny. Gratuluję!!!
- 9 2
-
2013-03-22 13:12
ojojoj (1)
samochody będą musiały komuś ustąpić. W tym kraju nie do pomyślenia...
- 97 27
-
2013-03-22 20:54
ty już o tym pomyślałeś, jeśli mieszkasz w tym kraju, to sam sobie przeczysz
- 0 7
-
2013-03-22 13:15
zdjecie (2)
zobaczcie na ten tramwaj ma otwarte przednie drzwi motorniczemu musialo byc bardzo goraco
kiedy ten czas nastapi?- 14 6
-
2013-03-22 14:22
Nie wiem czy wiesz. Ale w Polsce zima będzie od teraz trwała 5,6 miesięcy. Może nawet dłużej (1)
Wiosny ma nie być. Po zimie będzie jesienna aura. Lata ma być tydzień, może dwa tygodnie w okolicach lipca. A później jesień, a od Października/Listopada do Marca/Kwietnia ma być ostra zima. Zresztą tą zmianę już widać :( Klimat się zmienił i niestety tak to działa
- 5 6
-
2013-03-22 17:32
I gdzie to słynne ocieplenie??
- 5 5
-
2013-03-22 13:21
800 tysięcy?! (4)
Zrobię to samo za 80 000!
- 41 24
-
2013-03-22 13:41
(1)
Zgłoś się do przetargu. DRMG będzie się cieszyło z oszczędności.
- 18 1
-
2013-03-23 18:48
Nie zgłaszaj się, bo i tak wygrają tańsi od Ciebie, krewni i znajomi królika.
- 4 1
-
2013-03-22 14:40
kontroferta (1)
3,5 km - załóżmy wariant maksymalny, że w obu kierunkach osobno i dodajmy 50% na tzw. śluzy i inne dodatkowe elementy. W sumie daje to 10,5 km = 10500 m pomalowanej linii. Czyli 76 zł za 1 mb. Może za 80 tys. bym się tego nie podjął (zależy od wymagań dot. farby), ale za 160 tys. chętnie rozważę.
- 9 2
-
2013-03-22 14:49
Dolicz naprawdę dziur oraz montaż dodatkowej sygnalizacji na skrzyżowaniu Grunwaldzka - Braci Lewoniewskich - Wojska Polskiego.
- 6 4
-
2013-03-22 13:24
(3)
Brawo Gdańsk ! W końcu rowery znajdą się tam gdzie jest ich miejsce, a nie na chodniku pomiędzy pieszymi.
- 49 30
-
2013-03-22 16:29
Krok w dobrą stronę, ale to nie to (2)
Jeszcze nie do końca - rowery nie powinny poruszać się wydzielonymi pasami ruchu, a normalnie jezdnią - nie możemy zabierać 2m jezdni w każdą stronę, tam gdzie tylko pojawią się osoby na rowerach. Mam jednak nadzieję, że wprowadzenie pasa ruchu dla rowerów w osi jezdni pozwoli rowerzystą oswoić się z poruszaniem się w ruchu ulicznym, a nie na ścieżkach rowerowych, gdzie to oni są panami i w końcu przejdzie to do normy, a wtedy jedynymi inwestycjami dla rowerzystów poza parkingami będą śluzy na skrzyżowaniach.
- 5 9
-
2013-03-22 16:42
Nie na wszystkich ulicach, ale na wielu takie pasy to dobry pomysł. W innych krajach tymi pasami jeżdżą też skutery i inne wolne jednoślady.
- 9 3
-
2013-03-22 17:04
No drodze ekspresowej rowery też maja jeździć po jezdni?
Jest dużo racji w tym co piszesz ale zbytnio to uogólniłeś.
W bardzo wielu miejscach ruch rowerów powinien odbywać się po jezdni ale są też miejsca gdzie najlepszym rozwiązaniem jest wydzielona ścieżka rowerowa, gdzie indziej lepsze będą pasy w jedni...- 11 2
-
2013-03-22 13:26
Wszystkiemu winni są cykliści (5)
Precz z masą krytyczną i motłochem na rowerach
- 70 91
-
2013-03-22 15:32
nie bo to twoja wina
precz z tobą ty motłochu na forum
- 16 6
-
2013-03-22 16:26
Precz z tymi kierowcami. (2)
Przecież samochód to najgorszy wynalazek XX wieku. Nic nie spowodowało tylu śmierci (oprócz oczywiście skutków naturalnych) co samochody. W dodatku jest to najmniej efektywny sposób przemieszczania się zajmuje najwięcej przestrzeni i przy zawłaszczeniu jej większej ilości przewozi mniej osób niż inne środki transportu. A już najgorsi są egoiści, którzy w pojedynkę jeżdżą do pracy itp. to są antymieszczanie.
- 22 13
-
2013-03-22 23:35
Najgorszy wynalazek to internet skoro można publikować takie "mądrości". Rozumiem, że przemieszczasz się wzorem Koziołka Matołka - pieszo i nigdy nie korzystałeś z samochodu, samolotu i innych współczesnych środków komunikacji. No i w twoim mniemaniu, to koziołki i rowerzyści płacą za budowanie ścieżek rowerowych. Niestety, tymi kozłami ofiarnyymi są użytkownicy pojazdów samochodowych.
- 7 9
-
2013-03-23 00:58
AK47 to najgorszy wynalazek XX wieku.
Nic nie spowodowało tylu śmierci co AK47
- 5 7
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.