- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (540 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (20 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (237 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (354 opinie)
Rowerem przez całe Trójmiasto
Plan zakłada wybudowanie 100 kilometrów nowych tras. Dlaczego miasta robią to razem? Bo wspólna realizacja projektu zwiększa szanse na dofinansowanie z kasy Unii Europejskiej (całość ma kosztować około 33 milionów euro). Ostatnią formalnością wymagającą załatwienia było przegłosowanie odpowiednich uchwał. Gdańsk zrobił to jako ostatni - taki dokument rajcy przyjęli w czwartek.
- Wyraźnie widać ogromne poparcie społeczne dla budowy nowych ścieżek - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. - Obecnie już 5 procent mieszkańców deklaruje, że regularnie korzysta z roweru. Tymczasem jeszcze dziewięć lat temu taką deklarację składało zaledwie 0,4 procent ludzi.
Antoni Szczyt, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim magistracie, twierdzi, że do 2013 roku w Gdańsku będzie 85 km nowych ścieżek, a 11 km starych zostanie zmodernizowanych. Urzędnicy opracowali przebieg około 40 tras.
- Każdy nowo powstający układ drogowy obligatoryjnie zawiera ścieżkę dla rowerów - zapewnia dyrektor Szczyt.
Przykładem jest oddana wczoraj do użytku po modernizacji ulica Pomorska.
W ramach swojej części projektu Gdynia chce wybudować półtorakilometrowy odcinek łączący Orłowo z aleją Marszałka Piłsudskiego. To dzięki niemu będzie można wreszcie bez kłopotów przejechać dwuśladem z centrum Gdańska przez Sopot do Gdyni (w Gdańsku ścieżka wzdłuż Grunwaldzkiej już istnieje, w Sopocie zostaną "załatane" luki w głównej ścieżce wzdłuż plaży). Gdynia przymierza się także do budowy trasy biegnącej przy brzegu zatoki.
W Sopocie powstaną ścieżki łączące główną trasę rowerową z dzielnicami położonymi pod lasem - czyli z osiedlem Mickiewicza, Przylesiem i Brodwinem. Będzie też droga przecinająca centrum kurortu, wytyczona wzdłuż ulic Sobieskiego, Winieckiego i Haffnera.
Opinie (75) ponad 50 zablokowanych
-
2006-09-30 10:07
Może i powstają ścieżki rowerowe ale w większości to buble. Poprowadzono ścieżkę przez Wrzeszcz i żeby rowerzystom było trudniej na samej krawędzi po obu stronach postawiono słupy ze znakami. Uderzenie z znak kierownicą nie jest niczym przyjemnym!
- 0 0
-
2006-09-30 10:10
W normalnych krajach ścieżki na łukach są szersze bo wiadomo, że rowerzysta pochylając się z łuku zajmuje więcej miejsca. W Polsce nikt na to nie wpadł do dziś. Buduje się byle tylko statystyki były lepsze.
To samo z widocznością: krzaki przed zakętami ścieżki żeby więcej adrenaliny wyzwolić w rowerzyście.
Łuki gdzie trzeba zwalniać do 5km/h bo nie da się ich pokonać szybciej choć nie ma tam żadnego skrzyżowania i zagrożenia. Itp itd Przez tyle lat nikt się niczego nie nauczył na temat budowy ścieżek.- 0 0
-
2006-09-30 10:12
do anonima
jasne, lepiej zeby słupów ze znakami nie było i zeby rowerzyści wpadali na pieszych i odwrotnie. Ot ruski łeb.
- 0 0
-
2006-09-30 10:13
dlaczego miasta robią to razem i teraz ??
wybory !
hehehe
hipokryzja platformy przebija hipokryzje PIS odnowiciela moralnego kraju... hehehee
wstyd panowie z platformy !
rzadzicie juz 17 lat i nic nie zrobiliscie !
wstyd !- 0 0
-
2006-09-30 10:30
przestańcie juz wychwalać!!!!
niby gdzie są te ścieżki? na osiedlach gdzie mieszkają emeryci??????????????????????????????????z całym szacunkiem dla emerytów!
- 0 0
-
2006-09-30 10:31
egon
Krytykowac innych to potrafisz. Widac w powyzszym poscie, ze szczekanie przychodzi Ci z łatwością. A zechciałbyś sie pochwalić nam tutaj swoimi osiągnięciami? Co takiego zrobiłeś dla tego kraju? Albo chociaż dla tego miasta? Czy chociaż jeden z Twoich sąsiadów odczuł Twoją pomoc w jakiejkolwiek sprawie? Daj głos.
- 0 0
-
2006-09-30 11:20
"- Każdy nowo powstający układ drogowy obligatoryjnie zawiera ścieżkę dla rowerów - zapewnia dyrektor Szczyt. "
Ścieżki rowerowe rzecz fajna, tylko nie wiem, czy to dobrze, że przy każdej nowej drodze buduje się ścieżki. Budowa ścieżki rowerowej przy drodze o bardzo małym, wręcz zerowym ruchu samochodowym to wywalanie pieniędzy w błoto.
Przykład - ścieżka rowerowa przy ul. Mściwoja II (od Piastowskiej do jeziorka).- 0 0
-
2006-09-30 11:38
1,5km ścieżki rowerowej w Gdyni!?
Niemożlie, kiełbasa wyborcza i tyle!
- 0 0
-
2006-09-30 11:52
ostry: sam masz, ale rozowe majtki. Trasa Rozowa to trasa w Gdyni budowana 15 lat przez najswietszego i jedynego wodza narodu pana rehabilitowanego czterokrotnie W. Szczurka.
- 0 0
-
2006-09-30 11:53
Po pierwsze.
Gdańsk ma jedną z najlepszych sieci ścieżek rowerowych w Polsce i w dalszym ciągu utrzymuje poziom i dalej inwestuje. Podoba mi się perspektywiczne myślenie i fakt tworzenia ścieżek przy okazji każdego remontu czy modernizacji dróg.
Po drugie
Gdańskowi w końcu udało się wciągnąć w całą tą akcję miasto Gdynia, które zostało dość znacznie w tyle jeśli chodzi o tą dziedzinę. Ścieżka rowerowa ciągnie się prawie przez cały Sopot i urywa na granicy z Gdynią.
Po trzecie.
Skończcie już z tym gadaniem o kiełbasach wyborczych bo wystarczy cofnąć się o 10 lat, spojrzeć na nasze miasto i porównać je ze stanem dzisiejszym. Miasto się rozwija, staje się ładniejsze i bardziej zadbane i nie dzieje się to tylko w okresie wyborów. Przejrzyjcie na oczy! Oczywiście politycy mogliby działać jeszcze sprawniej i w czasie tych 10 lat można bylo zrobić dużo więcej ale i tak nie jest źle, widać postępy. I jeśli władza odgórna nie rozwali w najbliższym czasie tego kraju to mamy szansę, że zarówno w Polsce,jak i w Gdańsku będzie jeszcze lepiej! Politycy w końcu dojrzeją... muszą, bo inaczej będzie z nimi kiepsko.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.