• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka wiaty zamiast przebudowy placu. Tego drugiego nie chcieli mieszkańcy

Patryk Szczerba
6 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (53)
Wiata śmietnikowa zniknie ze środka skrzyżowania, powstaną dwie. Remontu placu na razie nie będzie. Wiata śmietnikowa zniknie ze środka skrzyżowania, powstaną dwie. Remontu placu na razie nie będzie.

Mieszkańcy nie chcą remontu terenu pomiędzy blokami przy ul. Chwarznieńskiej, Widnej i NauczycielskiejMapka w Gdyni ograniczającego ruch kołowy. Na razie musi wystarczyć demontaż starej wiaty śmietnikowej i ustawienie dwóch nowych przy sąsiednich blokach.



Czy konsultacje urzędników z mieszkańcami ws. inwestycji przynoszą efekty?

Przypomnijmy:

  1. Fragment Witomina, który miał zostać odmieniony, znajduje się przy ul. Nauczycielskiej 4, Widnej 3 oraz Chwarznieńskiej 4, 6 i 8
  2. Konsultacje w tej sprawie rozpoczęły się pod koniec 2020 r.
  3. Latem 2021 pojawił się raport po konsultacjach.


Po zmianach wjazd na plac między blokami miał być możliwy tylko od strony ulicy Widnej. Obszar planowano jako strefę zamieszkania z pierwszeństwem dla pieszych z niską i średnią zielenią oraz trzema ogrodami deszczowymi. Do tego miały dojść ławki z oparciami i podłokietnikami, kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe.



Przetarg unieważniony przez protest mieszkańców



Przetarg na całą inwestycję został unieważniony. Decydujące okazały się wątpliwości mieszkańców. Obawiali się głównie planów likwidacji miejsc postojowych i trudności z przejazdem, jeśli projekt zostanie zrealizowany. Zarzucali brak konsultacji w tej sprawie.

Mieszkańcy wymusili zawieszenie remontu Mieszkańcy wymusili zawieszenie remontu

Władze miasta odpierały zarzuty, opowiadając, że rozmowy w sprawie przebudowy tego odcinka ulicy trwały do ostatniego momentu.

- Konsultacje dotyczące szczegółowych rozwiązań na tym terenie odbyły się na przełomie 2022 i 2023 r. i miały formę indywidualnych spotkań zainteresowanych mieszkańców z pracownikiem Laboratorium Innowacji Społecznych podczas dyżurów w punkcie konsultacyjnym na terenie dzielnicy. Tak więc nie jest prawdą, iż projekt powstał wbrew mieszkańcom czy też bez ich udziału - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Dwie wiaty śmietnikowe zamiast jednej



W projekcie inwestycji założono, że na miejscu zamiast jednej wiaty, powstaną dwie. I tylko ta obietnica zostanie dotrzymana w najbliższym czasie.

- To działanie w ogóle nie dotyka układu drogowego, a wyłącznie kwestii zmiany wspólnej dla budynków wiaty śmietnikowej na dedykowane dwie nowe przy budynkach - komentuje w mediach społecznościowych Jakub Ubych, radny Gdyni.
Zmiany miały kosztować według wyliczeń urzędników 131 tys. zł. Ostatecznie najniższa oferta opiewała na 148 tys. zł. Zdecydowano się ją przyjąć.

Prace powinny zakończyć się do końca roku.

Remont będzie, ale za kilka lat. Bedą kolejne konsultacje



A co z przebudową terenu? W tej sprawie mają być kolejne konsultacje i rozmowy.

- Prezydent zdecydował o przesunięciu tego zadania na kolejną perspektywę finansową UE, obejmującą lata 2020-2027. Zadanie zostanie utrzymane w aktualizowanym Gdyńskim Programie Rewitalizacji - wyjaśniał po unieważnieniu przetargu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Quiz Parki w Trójmieście Średni wynik 56%

Parki w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (53) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • "Remont będzie, ale za kilka lat. Bedą kolejne konsultacje".Dziękuję za uwagę,życzę radosnego dnia)))

    • 13 4

  • Szczerze mówiąc ja też zawsze daje tego boję (2)

    Podczas tej kadencji słowo "remont" jest dla mnie synonimem słów "zwężenie jezdni", "malowanie buspasów", "malowanie pasów rowerowych", "budowa drogi rowerowej kosztem jezdni" czy "likwidacja miejsc postojowych". Nawet jeśli urzędnicy mówią, że nie zwężą, to i tak zwężają (np. zjazd z Armii Krajowej na Chełm). Dlatego ja już wolę żeby drogi były dziurawe ale żeby ich nie remontować. Co urzędnicy dotkną to zepsują.

    • 32 11

    • Jasne, po co komu alternatywy do kiśnięcia w korkach... (1)

      • 4 4

      • Alternatywą dla kiśnięcia w korku jest kiśnięcie w komunikacji miejskiej

        Autobusy, trolejbusy i tramwaje jeżdżą ze średnią prędkością mniejszą niż samochody, poniżej 20km/h. Oczywiście nie liczę czekania na przystanku i odcinków pieszych. Rower też średnio poniżej 30km/h. Tylko samochód może osiągnąć średnią prędkość wyższą niż 20km/h, ale urzędnicy usilnie to utrudniają. Dlaczego chcesz wszystkich zmusić do wleczenia się po mieście i marnowania życia na czas spędzony w dojazdach?

        • 7 3

  • (2)

    1. Raport po konsultacjach powstał latem 2021
    2. Konsultacje dotyczące szczegółowych rozwiązań miały miejsce na przełomie roku 2022/23.
    Z kim były przeprowadzane i czego dotyczyły te wcześniejsze, skoro mieszkańcy protestują?

    • 26 2

    • (1)

      Konsultacje w Trójmieście są przeprowadzane z aktywistami, bo ich godziny są tak dobierane, żeby mieszkańcy byli wtedy w pracy i nie utrudniali przepychania inwestycji, które utrudnią mieszkańcom życie ale będą ładnie wyglądać na zdjęciach.

      • 16 1

      • Tymczasem:

        "Szczególnie istotna jest jednak opinia osób mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji, dlatego ankiety w formie papierowej oraz materiał informacyjny zostały umieszczone w każdej skrzynce na listy w pięciu blokach: Chwarznieńska 4, 6, 8, Nauczycielska 4 oraz Widna 3. Formularze można znaleźć także w formie online pod tym linkiem. Choć ankieta jest anonimowa, ważne jest, aby każdy mieszkaniec wypełnił ją tylko raz - w formie papierowej bądź elektronicznej."

        Jak jesteś w pracy tak długo że nie jesteś w stanie wypełnić ankiety online, to współczuję.

        • 3 13

  • Brawo mieszkańcy (2)

    Brońcie się przed chorymi pomysłami tzw Laboratorium Inicjatyw Społecznych i UM Gdynia

    • 35 9

    • No tak, trzeba bronić się przez zabraniem możliwości podjechania pod samą klatkę. (1)

      Wtedy przecież kierowczyki musieliby zacząć korzystać z infrastruktury dla pieszych budowanej według ich pomysłów...

      • 6 14

      • Przecież to rowerzyści mają awersję do chodzenia

        Nigdy nie zejdą z roweru na przejściu do pieszych a rower to najchętniej w klatce schodowej by zaparkowali. To już kierowcy więcej chodzą, bo muszą przejść pieszo przynajmniej te kilkadziesiąt czy kilkaset metrów od miejsca parkingowego.

        • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Szkoda, projekt był bardzo dobry i uatrakcyjniłby tą przestrzeń. Niestety padł ofiara terroru garstki januszy jeżdżących 20 letnimi struclami. Pare samochodów wzrasta tam w chodnik, np Volvo 940, które stoi nieruszone od ponad roku.

    • 50 44

    • (1)

      Zapewne, ławeczki dla osiedlowych pijaczków jak i nowe miejsce na wychodek dla psów. Mieszkam w tej okolicy 50 lat i widzę z okna co się dzieje. Też stawiam tam samochód i proszę sobie wyobrazić ze nie ma 40 lat, wymieniam auto sukcesywnie co 5 lat na nowe. Większość auta w tej okolicy to są paroletnie pojazdy. Przejazd między blokami jest bardzo ważny, uważam że wyjazd z tego rejonu jest niezbędny zarówno od Widnej jak i od Nauczycielskiej. Aktualnie mam problem z wyjazdem do pracy jak i z powrotem ... w godzinach porannych jak i po 14stej zaczyna sie cyrk, dwie szkoly, przedszkole, żłobek, ludzie jadący do pracy czy wracający... często wyjazd zajmuje dobre 20min... nie zapomnijmy także o Orliku należącym do Arki, w godzinach wieczornych od paru lat to oni blokują wyjazd z Nauczycielskiej. Popieram protest mieszkańców i jak większość moich sąsiadów cieszymy się, że Inwestycja została wstrzymana. Infrastruktura na Witominie sie caly czas rozwija, także uważam, że zarówno drogi wewnętrzne jak i miejsca parkingowe powinny być priorytetem.

      • 18 8

      • Przecież nikt nie chce zamykać przejazdu !!!!!!! Tak samo jak nikt nie chce likwidacji parkingu!!!!!! Chodzi o zwężenie ,m.in.dla bezpieczeństwa osób starszych i dzieci !

        • 3 10

    • Stary samochód

      A co na piernik do wiatraka? To mieszkańcy mają samochody. Nieważne jak stare. I mają prawo je mieć. Co innego, gdy miejsce zajmuje niejeżdżący gruchot. Ale tym się powinny zajmować służby związane chociażby z obowiązkiem opłacenie OC

      • 11 4

    • (1)

      Dokładnie patologia z komunalki ma najwięcej "do powiedzenia "

      • 4 4

      • A ty kim jesteś?

        Za grosze wykupili twoim rodzice komunalkę i teraz pana udajesz?Żałosny jesteś.Za te komunałki płaci się czynsz z kosmosu.

        • 2 1

    • A może to garstka terroryzuje mieszkańców ograniczając przestrzeń. Może to ta garstka co nie ma co robić jak tylko patrzeć z okna na trawnik i krzaczki. Zazwyczaj to oni przepychają takie niepraktyczne pomysły bo mają czas chodzić na spotkania w czasie gdy ludzie którzy mają samochody muszą dojeżdżać do i z pracy.

      • 5 3

    • Kierowcy to bardzo głośna grupa

      Chociaż są w mniejszości. Tam głównie mieszkają emeryci, którzy od lat muszą lawirować między samochodami. Miasto chciało dobrze ale głośna mniejszość wymusiła swoje

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie dla ławek i skwerków (3)

    Może takie rozwiązanie sprawdza się na zamknietych osiedlach typu Fort Forest, ale niestety na Witominie to zachęta dla meneli. Imprezowicze przy świetlicy na Widnej nie dają ludziom spać, bo sobie upatrzyli ławeczki. Inyerwencje odbywają się tam regularnie, ale ekipy to nie zniechęca.

    • 32 25

    • (2)

      Czyli to ,że są menele i patologia jest winą ławek i drzew? "Gratuluję" myślenia .

      • 16 4

      • Myślenie u Januszy i Grażyn ogranicza się do rozjechania klepiska swoim gruzem

        • 6 5

      • Nie.

        Chodzi o to, ze mieszkańcy Witomina nie dojrzeli do cywilizowanego wykorzystywania osiedlowych ławek i skwerków. Chołota gromadzi sie na nich i glośnym zachowaniem zakłóca spokój. Zostawiają po sobie syf. Nie bedzie ławek, menele i tak będą, ale beda siedziec w swoich melinach, a nie na widoku. Raczej pikników na kocach na trawie nie będą robić.

        • 4 4

  • Przykład na to jak kilku pieniaczy terroryzuje wszystkich

    Tak jak silni razem w innych obszarach

    • 12 6

  • Witomino to chyba taki gdyński odpowiednik Osowej

    • 11 5

  • I przez kilkunastu d**ili dalej będzie wielki betonowy plac .

    • 14 8

  • Opinia wyróżniona

    Wprawdzie mieszkam na innej dzielnicy.

    Ale u nas też polikwidowano ławki. Było to stale miejsce spotkań pijaczków, bo Żabka pod nosem. A policjanci z KP mieli to w nosie. Patrol zaś, samochodowy - nie pieszy, widzę może raz na pół roku.

    • 25 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane