• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • Trzeba powiedziec to wyraźnie

    Jeśli wyremontują Chwaszczyńską, zapomnijcie o obwodnicy Witomina. Do wyborów Kucyk bedzie ściemnial, że coś tam robią, a potem uznają, że obwodnica nie jest konieczna bo to Klimatyczna Gdynia i przesiądź sie na autobus

    • 11 1

  • Dróg trzeba panie prezydencie, bo dewelopernia stanie

    Koniecznie połączyć Leśniczówkę z Wielkim Kackiem to byłaby realna wyręka dla mieszkańców i odbarczenie tego co zostało skondensowane.

    • 3 3

  • Samorządność

    Przestańcie snuć plany bez pokrycia, obwodnica witomina to tylko kiełbasa wyborcza... przez TPK nic nie zostanie wybudowane, kasy UE nie da (co już jest pewne) - będziecie znów brać z kieszeni podatników gdyńskich i generować deficyt. Was to trzeba chyba jako kamień węgiełny wsadzić w tę inwestycję.

    • 10 0

  • Dlaczego przebudowa Chwarznieńskiej teraz, skoro widać, że to nie ta kolejność ?

    Dlatego, że UMG nie widzi możliwości na budowę obwodnicy i tutaj działania są w zasadzie logicznie w sensie zapewnienia poprawy ruchu. "Miasto" jednak nie powie tego wprost gdyż nie leży to w interesie wyborczym obecnych władz. Milczenie jest formą manipulacji i dobrze sobie z tego zdawać sprawę. Patrząc realnie, trudno wymagać od administracji, żeby działała inaczej. Taki mamy z jednej strony system prawny i wyborczy, że skłania administrujących do pilnowania swoich interesów a interesem jest utrzymanie się przy władzy. Z drugiej strony działania niektórych osób z administracji wskazują na ich infantylizm lub fałszywość więc poza tym, że kierują się strachem przed utrata władzy, dodatkowo nie są zdolni do jej sprawowania w ogóle. Należy też popatrzeć na działania Miasta, które będąc na skraju wypłacalności, zaciąga kolejny duży kredyt zamiast wycofać się z dalszej budowy tzw Parku Centralnego (60 mln PLN około)

    • 7 0

  • Obwodnica

    Może wreście Szczurek coś zbuduje. Bo jak na chwilę obecną to padają wielkie słowa.
    Przed remontem Chwarznieńskiej winni się wybudować Obwodnicę Witominską.

    • 4 1

  • Nie będzie żadnej Obwodnicy Witomina

    To nie Red Bull Air Race, żeby Gdynia miała na takie fanaberie pieniądze.

    • 5 1

  • 30 mln. to tylko niewielkim stopniu pokryje koszty budowy drogi

    • 2 1

  • Obwodnicy nie ma i nie bedzie bo to tylko kielbasa wyborcza WS

    Wybory samorzadowe juz wkrotce. Moze w koncu zrozumiecie ze Samorzadnosc i WS robia was w balona. Nie ma kasy. Nie bedzie zadnej obwodnicy wiec moze w koncu obecnie rzadzacy w Gdyni nieudacznicy skoncza na smietniku historii.

    • 5 0

  • Czegoś tu nie rozumiem

    Skoro już w roku 2019 miasto wydało 1,4 mln zł na dokumentację przebudowy, a przetarg unieważniło z powodu braku wystarczających funduszy, to dlaczego 3 lata później wydaje kolejne 1,2 mln na nowy projekt?
    Nie można było wykorzystać poprzedniej dokumentacji - przecież przez 3 lata zmieniło sie niewiele?

    • 2 0

  • Strach iść do toalety

    Gdyż i tam można spodziewać się drogi dla pe..larzy.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane