• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową

Patryk Szczerba
11 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.

Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. NowowiczlińskiejMapka, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.



Jak oceniasz zaproponowane zmiany na Nowowiczlińskiej?

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:

  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?



Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.

- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.

Kryteria oceny ofert

  • Cena - waga: 60 proc.
  • Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • Czas wykonania - 10 proc.
  • Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.

Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Żeby cena po otwarciu ofert nie zaskoczyła urzędników. (5)

    Turbodrożyzna dobije wszystkie inwestycje samorządowe.

    • 35 10

    • Nowowiczlinska potrzebuje dwóch pasów w kierunku Dąbrowy (2)

      Są potrzebne dwa pasy w kierunku Dąbrowy do wjazdu na obwodnicę+jeszcze buspas, a nie tylko buspas. Zrobili wjazd na obwodnicę od Nowoczlinskiej, która ma w tym kierunku jeden pas. Przecież to jest wręcz sabotaż. Od poczatku inwestycji mówimy, że wymyślił to sabotażysta drogowy.

      • 12 0

      • Dwa pasy potrzebne są (1)

        aż do samej Dąbrowy. Bez problemu można pociągnąć dodatkowy pas aż do Miętowej - jest rezerwa. Bez tego zdechniemy w korku.

        • 8 0

        • pan marek i wojciech chcą przekonwertować wszystkich na kolarzy wyczynowych

          polecam nie głosować na nich w następnych wyborach

          • 8 1

    • I tak wygra MTM

      • 0 0

    • no i jakoś sie udało

      Pozdro hejterze

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    I jeszcze wiecej sygnalizacji (15)

    To sygnalizacje świetlne są przyczyną korków. Oczywiście są potrzebne ale dobrze zsynchronizowane. Przy obecnych pracach i zwężeniach po co działają te przy Górniczej i Myśliwskiej? Cały korek jest przez wzajemnie blokujące się sygnalizacje co 50m. A teraz na Nowowiczlińskiej mają być kolejne co 50m.

    • 105 12

    • (2)

      A chcesz jako pieszy przechodzić przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji? Może każ swoim dzieciom by codziennie tam przechodziły gdy światła będą wyłączone

      • 6 19

      • Tam nie ma teraz dwóch pasów ruchu. Jest zwężenie i wszyscy stoją lub wolno jadą. Naprawdę nie ma problemu aby spokojnie przejść.

        • 14 4

      • obecnie nie ma tam sygnalizacji i nie ma problemu przejścia nawet dwuetapowo

        • 1 0

    • Obecne prace przy TK kończą się we wrześniu, więc zanim rusza powyższa inwestycja to już nie będzie wspomnianych problemów (6)

      Zaś sygnalizacje w mieście to normalna rzecz. Nie spodziewam się by generowały nowe korki przy dobrej synchronizacji.

      • 0 8

      • (3)

        Słowo klucz: dobra synchronizacja.

        • 14 0

        • Podłączą do Tristara i powinno hulać. Obecnie wygląda to słabo, bo pewnie na czas remontu jest ustawione ręcznie ,,na oko''. (2)

          • 0 4

          • Cala Wielkopolska i Chwaszczyńska są ustawione ręcznie (1)

            Od 5-6 do 22-23 działa tutaj jeden schemat świateł+blokujące światła Górnicza, które zapalają co chwilę na czerwone przez co z zielonego z innych kierunków dojeżdża się praktycznie zawsze na czerwone i to z każdego kierunku. Tutaj sygnalizacja powoduje największy problem i brak synchronizacji. Ta ulica nie powinna mieć tak wysokiego priorytetu.

            • 10 2

            • Ok. Skoro Wielkopolska jest tak ustawiona to nie mam pytań.

              • 0 0

      • kończą się we wrześniu? A którego roku?

        • 11 0

      • Nie ma szans na koniec we wrześniu, kolejna bajeczka.

        • 5 0

    • Ja myślałem, że nadmiar pojazdów. (1)

      • 0 5

      • Wiem, że to fajny stereotyp ale tu chodzi o organizację ruchu. To można naprawdę zrobić fajnie, logicznie i sensownie bez utrudniania komukolwiek ruchu, czy kierowcom, pieszym czy rowerzystom.

        • 5 1

    • sygnalizacja świetlna jest potrzebna (2)

      Ludzie nie umieją jeździć na znakach, nie wiedzą co to zasada prawej ręki etc. Kto pierwszy ma pojechać...

      To właśnie dla takich ludzi są sygnalizacje.

      • 2 2

      • Dokładnie tak, jakby kierowcy potrafili bez sygnalizacji to by jej było mniej. Każda nowa sygnalizacja oznacza "wiemy że inaczej nie umiecie".

        • 3 1

      • To wiem ale tu chodzi o czas remontowy a ruch jest w większości prosto na tych dwóch skrzyżowaniach. Z Górniczej mało aut wyjeżdża a Mysliwska jest ślepa więc jeszcze mniej aut jedzie. Piesi mają zmianę przepisów i kierowca musi stanąć więc jest łatwiej przejść.

        • 0 1

  • Biała farba (3)

    Może wystarczy trawę wymalować białą farbą i będzie buspas jak się patrzy.

    • 41 3

    • Zmień płytę! (2)

      • 2 6

      • Nie.

        Trzeba zamęczać gdynian tą białą farbą, aż zrozumieją, w jakim bagnie jest Gdynia.

        • 4 0

      • Stali bywalcy

        tego forum wiedzą, że biała farba to trafna metafora gdyńskich inwestycji i przedsięwzięć drogowych. A teraz egzemplum: od obwodnicy do centrum Dąbrowy pracę będą polegać na budowie chodnika (są w tej chwili po obu stronach), budowie ścieżki rowerowej (jeden z chodników zamienią na ścieżkę), korekcie krawężników (gdyńska specjalność - korekta). Proszę sobie teraz odpowiedzieć, dlaczego tak często pojawia się wpis o białej farbie.

        • 4 1

  • Co za cymbaly sa w tym urzedzie (4)

    Dąbrowa zablokowana od lat , a oni już wymyślają bus pasy czy inne twory a do tego następne sto świateł i co powiedzą że podłączone do systemu Tristar systemu który powinien być sprawdzony przez prokuraturę tyle dziesiątek milionów wydane a system nie działa od lat ile osób się dorobiło na tym może weźcie uporządkujcie stare tematy a dołóżcie po tym nowe , korupcja w urzędzie w Gdyni jest coraz szerszą, to tylko w tym urzędzie deweloper siedzi za biurkiem prezydenta i mu mówi co ma robić to kpiny z nas ludzi mieszkających w tym mieście

    • 76 5

    • (2)

      Skoro tak uważasz to podać adres prokuratury żebyś to zgłosił?

      • 4 13

      • od tego jest CBA.

        • 5 0

      • Podaj ten adres

        I swoje dane, żebym wiedział kto mnie wspiera i jak będę zbierał podpisy, zacznę od Ciebie!

        • 1 1

    • Cudownej przemiany Chyloni z 2012 roku do tej pory nie skończyli na Morskiej posadzili klony żeby nie było widać że nie dbają o wykonane zieleńce które jeszcze nie widziały kosiarki a tereny przy Zamenhofa rokopane czekają i czekają.

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    Tej dzielnicy i Wiczlinie nic juz nie pomoze (8)

    Zaprzepaszczono ostatnia szanse na normalne skomunikowanie tych obszarow z centrum. - w miejscu gdzie mogla powtac SKMka (wawóz z Małego Kacka w strone Wiczlina) zostalo zabudowane od strony Chwarzna "ciagiem pieszo-rowerowym" i sztucznym potokiem. To najwiekszy wstyd i zaniechanie obecnych wladz.

    • 125 10

    • Bzdury (3)

      Obecne zagospodarowanie nie przekreśla możliwości budowy torowiska. Czy i kiedy powstanie to zupełnie inny temat.

      • 2 5

      • Co to znaczy "nie przekreśla" ?? Chodzi o to zeby coś działało i służyło TERAZ, a nie "nie było przekreślone" w perspektywie (2)

        następnych 100 lat. Skoro wpompowano kase w nieistniejący potok i sciezke rowerowa, to nikt tego nie bedzie teraz likwidował by wybudowac SKMkę. Poraża jedynie nieudolność planistów i osób odpowiedzialnych za decyzje. Pompuje sie kase w absurdalne paranoje z cyklu betonowy plac pod szpitalem na Placu Kaszubskim, kolejke na Kamienna Gore , niebieskie delfinki czy ostatnio plac przy bulwarze (w miejscu parkingu) na ktorym nikt nie siedzi. Deweloperzy dostają kolejne pozwolenia na budowe w kompletnie nieskomunikowanych zachodnich dzielnicach przy zerowych inwestycjach w infrastrukture komunikacyjną. PKMka jezdzi poza szczytem raz na godzine. To jest komunikacja miejska????!!!

        • 18 5

        • Koszt tego chodniczka jest niczym przy inwestycji w nową linię kolejową

          i TAK, będzie likwidował (przesunie) jeśli zajdzie taka potrzeba. Do tego mieszasz wszystkie możliwe tematy. Te wszystkie pseudo inwestycje to kosmetyka za miliony - linia kolejowa to kwoty idące w miliardy. Osobiście nie wierzę w budowę SKM na Wiczlino bo miasto nie ma na to pieniędzy i raczej mieć nie będzie, także ten chodnik posłuży jeszcze baaardzo długo. Jeszcze raz: Czepiłeś się tego chodnika i rowu do odprowadzania wód opadowych, a one nic nie zmieniają w kontekście możliwości poprowadzenia torowiska. Może teraz zrozumiesz.

          • 4 4

        • Piszesz za czyjes pieniadze czy z wlasnej głupoty?

          • 3 3

    • (1)

      Bzdury gadasz. Rezerwa na tory wciąż jest zachowana.

      • 5 4

      • I po cóż to

        "wzmożenie"? Każdy, kto mieszka w Gdyni więcej niż dziesięć lat, wie, że żadna linia kolejowa na Wiczlino nie powstanie.

        • 13 2

    • Dramat

      Zgadzam się dramat kolej metropolitarna nie istnieje ieje w Gdyni.ale pew ie będzie nowy apartamentowiec

      • 5 0

    • Rozumiem,ze w Rezerwacie Kaczej tez miala by byc droga.Jasne.Najlepiej bedzie,gdy zlikwidujemy wszystkie lasy,rezerwaty

      Wszystko zabudujmy drogami ,zeby nikt nie musial przejsc piechotą nawet 100metrów

      • 1 0

  • (3)

    Szczurek i Łucyk! Kiedy podacie do publicznej wiadomości że zrezygnowaliście z przebudowy skrzyżowania ul. Sopockiej i Węzeł Karwiny funkcjonalnie można sobie wsadzić głęboko...

    • 55 3

    • Co tam zepsuto? Sam nie wiem, więc warto napisać

      • 0 2

    • mozna wsadzic, bo jest tymczasowy (1)

      Przebudowa linii kolejowej wymaga wybudowa ia nowych wiaduktow.
      I jest o to awantura, bo miasto nie ma kasy na takie prace

      • 5 0

      • A na co miasto

        ma pieniądze?

        • 7 0

  • Pytanie (2)

    Jak to afektuje dojeżdżających do pobliskiego Kościoła prowadzonego przez FSSPX?

    • 1 1

    • Odpowiedź (1)

      Dokładnie tak samo, jak ciebie. Masz jeszcze jakieś pytania?

      • 0 1

      • Przypomniał mi Pan/Pani tutejsze standardy - nota bene pachnące kloaką. A już zapomniałem tego fetoru...

        • 1 0

  • Kiedy koniec, pytam się jeszcze raz kiedy koniec tego burdelu. (2)

    • 43 3

    • O co konkretnie pytasz? (1)

      • 0 1

      • jak o co? burdel totalny jest jeden od jakiegoś czasu

        'budowa' Trasy Kaszubskiej i przebudowa węzła Karwiny

        • 6 0

  • Wiadomo już kiedy trasa będzie przejezdna? (2)

    • 15 0

    • Która trasa? Przejezdność TK jest planowane na koniec sierpnia/wrzesień. Całość na 100% będzie gotowe w październiku (1)

      A artykuł jest o inwestycji samorządowej na odcinku miejskim Nowowiczlińskiej, więc pewnie będą ją przebudowywać do końca przyszłego roku, o ile MTM zaproponuje kwotę w budżecie.

      • 3 3

      • ale takie 100% jak wcześniej, że miała być gotowa?

        czy nawet bardziej 100%?

        • 5 0

  • Jakosc 10 % (2)

    Czyli byle jak aby było zrobione, typowe w Gdyni

    • 22 2

    • I czas wykonania 10% (1)

      Mieszkańcy postoją sobie w korkach przez kolejne lata...

      • 7 0

      • A i tak się może okazać, że nas nie stać i nic z tego nie będzie.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane