• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa lotniska: zaproszenia w październiku

Michał Brancewicz
22 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Okazały terminal ma powstać do końca 2011 roku. Okazały terminal ma powstać do końca 2011 roku.

Drgnęło w sprawie przetargów dotyczących rozbudowy lotniska w Rębiechowie. W październiku zostaną wysłane zaproszenia do firm, chcących wybudować drugi terminal i drogę kołowania.



Przy podobnych inwestycjach zwykle najpierw wysyła się dokumentację przetargową do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Po ich weryfikacji można przesyłać zaproszenia do firm chcących wziąć udział w przetargu. Jednak w przypadku terminalu i drogi kołowania będzie odwrotnie.

- Ze względu na dużą skalę przedsięwzięcia najpierw uruchomimy procedurę przetargową, a potem dokumenty trafią do Urzędu Zamówień Publicznych – wyjaśnia Piotr Szturmowski z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. - Dopiero potem sprawdzi to CUPT.

Zaproszone do przetargu firmy i konsorcja, a jest ich 20 w przypadku terminalu i 12 w przypadku drogi kołowania, będą miały od 30 do 45 dni na złożenie swojej oferty. Oficjalne zaproszenia trafią do nich nie później, niż w drugim tygodniu października. Jedynym kryterium będzie cena, jaką za wykonanie zadania zażyczy sobie oferent.

Natomiast przetarg na rozbudowę płyty postojowej przejdzie standardową procedurę. W środę, 23 września, dokumenty dotyczące tej inwestycji trafią do CUPT-u, który będzie miał 21 dni na ich zweryfikowanie. - Liczymy, że także w tym przypadku uda się wysłać zaproszenia jeszcze w październiku - mówi Piotr Szturmowski

Chętnych do podjęcia się tej inwestycji jest 13 firm.

Jeśli wszystkie przetargi obejdą się bez protestów, prace ruszą na początku przyszłego roku. Nowy terminal, droga kołowania i płyta postojowa muszą powstać do końca 2011 roku. Mimo opóźnień, przedstawiciele Portu Lotniczego zapewniają, że terminy realizacji pozostaną nietknięte. - Harmonogram jest bezpieczny, gdyż przewiduje wykonanie każdej inwestycji w ciągu 20 miesięcy – przekonuje Piotr Szturmowski.

Opinie (123) 8 zablokowanych

  • propunuję rozbudować dawne lotnisko na zaspie

    będzie bliżej miasta i nie będzie taksówkarz/zlódziejaszków

    • 11 3

  • Trochę megalomania-kubatura większa niż w Stansted,w naszym klimacie jak zaczną to ogrzewać zimą to kasy dalej nie starczy na (7)

    drogi kołowania-parking od 20zł będzie i opłaty lotniskowe 200zł Niech mierzą siły na zamiary. Nie wykorzystali efektywnie boomu 2005-2008 na inwestycje. Pozornie nonsensowna konkurencja (Gdynia) może być ratunkiem przed extradrogim i niedostępnym dla wszystkich "regionalnym, publicznym" portem GDN ;)

    • 8 7

    • Wow. Widzę że na zmywak się low-costem latało i sie widziało Stansted (2)

      Urzekła mnie Twoja hist...eria.

      • 9 3

      • Tylko 2 razy w Stansted a tak LHR, Luton, mam dom w Berkshire koło Ascot. Brytyjskie Beverly ;) (1)

        Powojenna emigracja jeszcze w rodzinie.
        Żaden zmywak - choć żadna praca nie hańbi.
        Czasami warto low costem - bez przesiadek - szybciej i taniej.

        • 7 3

        • fajnie

          • 0 0

    • Gdynia nie do końca jest taka nonsensowna. (1)

      Gdańsk jest najczęściej "zamglonym" lotniskiem w roku. Jeszcze się nie raz Gdańszcznie, którzy wyśmiewają inwestycję Gdyni, będą się cieszyć że mogli wylądować w Gdyni, zamiast w Bydgoszczy.

      • 6 4

      • dokladnie tak

        wlasnie czesto sie tak zdarza, ze samoloty po prostu nie startuja do gdanska, badz sa opoznione ze wzgledu na mgle, mnie sie zdarzylo juz dwa razy niestety, Gdynskie lotnisko to wspaniala alternatywa, aha sorki za brak polskich znakow.

        • 8 4

    • To typowo polskie (1)

      W Warszawie woleli latać z beznadziejnej Etiudy niż nowego terminalu 2 bo 20 zł taniej. U nas nie ma potrzeby estetyki, komfortu, bo lepiej kupić 1 piwo/drinka na wywczasach więcej.

      • 2 0

      • Koncepcja wygląda pięknie - chodzi mi o koszty utrzymania - kto za to zapłaci po imprezach 2012?

        Podobnie ze stadionem i halą. Lotnisko jak widać nie paliło się do dokapitalizowania/częściowej prywatyzacji. Kto więc utrzyma port? Udziałowcy: miasta i gminy (podatnicy), zamiast inwestować w infrastrukturę np. będą dokładać na ogrzanie, czyszczenie i konserwację molocha.
        Dzisiejszy kurnik wymaga rozbudowy niewątpliwie - ale czy do rozmiaru lotniska Helsinek?

        • 2 2

  • FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    To ma być lotnisko ??????? FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUJJJJJJJJJJJJJJJJJJ !!!!!!!!!!

    • 3 11

  • przenieść to pier.. lotnisko a nie rozbudowywać (2)

    • 5 11

    • a twoją starą miała cała wieś (1)

      • 4 5

      • Jaka cała wieś? Ledwo 30 chałup a Kirdzioł nie mioł bo mu nie staje.

        • 1 0

  • fajnie ze rozbudowuje sie Rębiechowo, w końcu to chluba Trójmiasta

    turyści przylatując muszą widzieć nowoczesny terminal a nie krowy na łące sołtysa Kosakowa

    • 12 2

  • aha jeszcze zapomniałem

    pozdrawiam myślących

    • 5 4

  • Kto mi powie (pytanie za 100pkt.) (8)

    Czemu ten terminal ma mieć taką wielką kubaturę (dla leszczy wyjaśniam: Kubatura - przestrzeń WEWNĄTRZ obiektu). Człowiek ma max. 230cm wzrostu (tak, są tacy ludzie przyp.bomb.) więc po co robić halę z sufitem na wysokości 10m?
    Wiecie ile ten 'potworek architektoniczny' będzie 'zasysał' energii na ogrzewanie? Oj dużo. Kto za to zapłaci? Pasażerowie w cenie tak zwanych opłat lotniskowych (ale co wy możecie o tym wiedzieć, jeżeli nigdy nie lecieliście samolotem)

    Zarząd lotniska w Babich dołach już zaciera rączki. :)

    PS. Z litości nie wspomnę tutaj o warunkach AWIACYJNYCH nad lotniskiem Rębiechowo.

    pozdrawiam myślących

    z poważaniem

    • 6 22

    • (4)

      A dlaczego nie? Teoretycznie można by było wybudować tam jednokondygnacyjny barak o wysokości 2.6m, kryty czarna papą i z małymi oknami. Wyglądał by jak czworaki na wsi. Ale czy chciałbyć zaprosić swojego znajomego do miast, któe ma takie lotnisko?

      • 12 2

      • taki barak bedzie w Gdyni (3)

        awiacyjne warunki nie pozwolą na inny

        • 8 3

        • Zgłoszone (2)

          nie podszywaj się podemnie

          • 3 7

          • na Policję?

            • 0 3

          • do mamy...

            • 4 0

    • bombardier (1)

      bombardierowi pękł dzwon, na pół.

      i te zwroty: kubatura, leszcze, przestrzeń, sufit, potworek, architektura, zasysanie, opłaty lotniskowe, awiacja, myślący - tyś chłopie się chyba za dużo xxx w nocy naoglądał, kup se bilet i polataj po świecie, zobacz jak wyglądają lotniska :)

      • 10 2

      • i jeszcze "zaciera rączki"

        podobno bombardier to singiel, strach pomyslec co wtedy strugał :)

        • 5 0

    • hehe

      Kubatura to przestrzeń jaką zajmuje obiekt a nie w jego wnętrzu, ale co tam, w końcu znawca pisał...

      • 4 1

  • Dobrze, że w końcu coś się rusza

    ale tego megalomańskiego prezesika, z tytułami śmiesznego geszefciarza, wymienić natychmiast.

    • 3 1

  • obecnie to prowizorka

    niestety do czasu wybudowania nowego terminala bedziemy zdani na prowizorke, jaka jest w tej chwili terminal lotniczy w gdansku, sala bagazowa to klitka, w ktorej nie mieszcza sie pasazerowie z przylatujacych 2 samolotow o podobnej godzinie, jeden pas transmisynjny z bagazami do ktorgo tlum pcha sie aby dostac swoja walizke, toalety to porazka, jak za komuny. a samo powitanie po przylocie wieczorem tez jest fajne, nieoswietlony terminal, wiec nie wiadomo wlasciwie czy to gdansk czy bydgoszcz, jedyny neon swieci sie na terminalu cargo i brzmi GD S K, czy jakos tak :) zreszta dworzec kolejowy w gd glownym rowniez nie informuje przybyszow, ze to wlasnie dworzec kolejowy, mowie oczywiscie patrzac z zewnatrz. mysle ze nie jest to wizytowka miasta, ale mam za to wrazenie ze jestem na prowincj.i

    • 11 2

  • Jeszcze jest czas nad refleksją (22)

    Ideę wznoszenia i rozbudowywania w tak zagęszczonym rejonie portu lotniczego, mimo krytycznych opinii ekspertów, forsuje gdańskie środowisko, mimo, że nawet na tym forum dowodzono wszystkich przeciwności - i szkoda mi je po raz n-y powtarzać. Gdańsk ma taki przykład z poprzednim zamienioną na Zaspę. Widać historia niczego nie nauczyła:((.
    Dziwie się też Spółce jaki to widzi w tym przedsięwzięciu "strategiczny interes"? I dlaczego w to przedsięwzięcie Gdynia dokłada z naszych pieniędzy aż 2 mln. zł. Lotnisko w Rębiechowie winno się rozbudować, ale nie w takiej skali, zwłaszczxa o połowę mniejszy powinien być planowany terminal a drugą część tej budowy powinno otrzymać jeszcze nie skażone tumiwisizmem i olewaniu pasażerów przyszłe lotnisko Gdynia-Kosakowo.

    Gdańszczanom może i to się podoba, natomiast całemu Pomorzu i Gdyni już nie. Chciałbym podobnie myślących"zaprosić do współpracy", bo istniejącemu od 60=ciu lat wspaniale położonemu lotnisku w BD brakuje jakiegokolwiek terminalu już nie powiem z prawdziwego zdarzenia, ale chcąc budować od podstaw port lotniczy Gdynia nie może pozwolić sobie na fuszerkę czy tymczasowość. Wiadomo, w pierwszej kolejności sprawy dojazdu; KM i porządna droga w każdym kierunku.
    I całkiem zrozumiałe, że coś dobrego dobrze zorganizowanego może wywołać burzę u tych, którzy ślizgają się na bylejakości:))

    Piszę ten kolejny komentarz w trosce o rozwój nie tylko Trójmiasta, ale głównie regionu. Wyczuwam też wśród rządzącej PO nutkę ironii, z jaką traktujecie planowaną budowę lotniska w Gdyni-Kosakowie, i te naloty Waszych dyżurnych "opiniodawców".Oczywiście niektórzy z Was powołują się na "krytyczne opinie jedynie słusznych ekspertów" co do tej inwestycji. Otóż jedynym rządowym, a zarazem eksperckim dokumentem na temat rozwoju polskich portów lotniczych jest będący w uzgodnieniach resortowych "Program rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych" sygnowany przez Ministerstwo Transportu. Jeśli przy przekazywaniu w 30-sto letną dzierżawę terenów tyle było mowy o otwartej na gospodarkę i biznes polityce Tuska to dlaczego jest to tylko w mowie a już mniej w działaniu? Ja rozumie, że u nas wszystko należy czytać z podtekstami i to także, że dokument tamten pisał minister z wiadomej opcji, który a i owszem pamiętał też o swoim regionalnym elektoracie i ujął uzupełnienie sieci portów zlokalizowanie w wiadomym miejscu.

    Ale do diabła czy wszystko w Polsce musi mieć charakter polityczny historyczny a nawet histeryczny, a nie gospodarczy?

    • 11 16

    • bezstronny matołku (20)

      im więcej piszesz tym większe bzdury wstawiasz.

      Kosakowo to fanaberia tępych gdynskich urzedasów całe pomorze i Polska śmieje się z tego waszego leczenia kompleksów wobec Gdańska.
      Postawcie sobie ten kurnik i woźcie mrożonego dorsza z norwegi do Popradu he he

      Gdańsk Rębiechowo ma 8 dni mglistych w roku urzedasku um gdynia więc nie płacz

      • 5 8

      • O kulturze wpisu widać najlepiej KTOŚ TY za JEDEN:)) (19)

        Widać butę wyssaliście z mlekiem matki, ale Gdynia mam nadzieje sobie i tak poradzi. W ten sposób udowadniasz, mam nadzieję, że powstanie lotniska z prawdziwego zdarzenia w Gdyni_Kosakowie jest realne i bardzo i to b.potrzebne. Tak więc gdańszczanie powinni zacząć oswajać się z tą myślą i płynącymi z tego faktu konsekwencjami. Chłoptasiu na szczęście lotnisko to nie tylko terminal, ale przede wszystkim ludzie tam pracujący a zwłaszcza kompetentny zarząd:)) Wyjścia dla Gdańska są dwa - współpracować albo podkładać świnie i konkurować, Gdynia od razu określiła się jako lotnisko KOMPLEMENTARNE:)), i wszystko jasne. Dla każdego jest oczywiste, że lotnisko w BD nie zabierze okolicznemu portu pasażerów - a z regionu Metropolii Gdyńskiej - i transport cargo, nowych produktów turystycznych i całkiem nowych inicjatyw transportowych, zobaczymy:)). Można się nastawiać na wilczą konkurencję i próbę wykończyenia drugiego jak to się ma z Bazą Kontenerową. Ale co będzie, gdy nie wykończycie? Czy nie lepiej, zamiast tracić na zabranych przez jednych czy drugich pasażerach i cargo, przynajmniej te straty zrekompensować czymś nowym zwłaszcza kulturą obsługi pasażerów?
        A skąd to Wasze ciągłe przekonanie o jedynym słusznym godnym rozbudowy Rębiechowie, a inne niech będą to robić "same" za własną kasę? Jak nie pomoże nam Gdańsk, to może znajdziemy innego sojusznika... Zastanówcie się, kochani gdańszczanie. Mamy naprawdę jedyną największą możliwość dla REGIONU rozbudowy, ale zrozumcie Region to nie tylko Gdańsk. A gdynianie nie odrzucą nawet"woźcie mrożonego dorsza z norwegi do Popradu" bo każda praca nie hańbi.

        • 6 4

        • cofa mi się (1)

          Co za bełkot, mi bez różnicy z którego lotniska będę latał, byle by było porządne, opłacalne i nie trzeba było do niego dopłacać.

          Wisi mi to, w nocy mogą przenieść Rębiechowo do Babich Dołów a na tyle z lotów korzystam, że i z Bydgoszczy mogę latać.

          "całkiem nowe inicjatywy transportowe" - faq, co za bełkot, cofa mi się śniadanie jak to czytam, bllleeee ...

          • 2 2

          • cofa mi się śniadanie jak to czytam,

            Jesteś zwykły BUC, bez wyobraźni, polotu .....

            Przez takich jak Ty byśmy się cofnęli do kamienia łupanego

            • 3 1

        • Skyway - odpuść sobie (16)

          piszesz takie bzdety że aż strach czytać
          chłopie - gdzie ty żyjesz?
          chyba jesteś dyżurnym opiniodawcą z gryzoniowatego UM!
          przecież ta wasza gdyńska megalomania to śmiech
          jakiś sołtys z Kosakowa chce mieć swoje lądowisko i lata z flaszkami do Gryzonia
          ktoś musiałby być absolutnym idiotą gdyby wydał decyzje o budowie nowego lotniska gdy jedno jest w 50% niedokończone!

          • 6 5

          • PanieKracy zacznij p. od Logistyki (15)

            a reszta pójdzie jak z płatka. Tylko u Ciebie jak i w Gdańsku logistyka niewiele ma wspólnego z logiką?
            Doceniam i rozumiem Twój lokalny patriotyzm przyszywanego gdańszczanina:)). Jego żywym wcieleniem jest zresztą postać obecnych rządzących, np.Sławka Nowaka polityka, jakiego Gdynia przez lata powojenne się nie dorobiła - sprawnie i skutecznie zabiegającego tylko o sprawy grodu nad Motławą, czasem nawet wbrew innym, a bywa, że i wbrew zdrowemu rozsądkowi. Nawet mogę się domyślać dlaczego, a zgadnij....? Inni gdańscy (o gdyńskich szkoda gadać) posłowie jak już zrobią karierę w centrali, o swoim mieście przypominają sobie dopiero przed następnymi wyborami.

            To, że chciałbym lotniska(aby właściwie było wykorzystane i jedno i drugie), do którego dojadę w 20 minut, a nie w dwie godziny przy staniu w ogromnych korkach do tego w sposób chamski będę obsłużony - jak mogę się godzić?.
            A nadmienie Ci, że odwiedziłem w swoim życiu ok. setki lotnisk jako pasażer i na pewno gdańskie nie uważam za najgorsze. Choć chyba mam pecha, kiedy tu ląduje zawsze są jakieś pieriepałki:)) to już lepiej latało się z tego Zaspiańskiego:))
            Rozumiem więc postulaty budowy prawdziwego portu lotniczego w Gdyni Obłużu. Podobnie jak nie dziwię się podobnym postulatom mieszkańców nie tylko Gdyni, ale i całego REGIONU, a przypuszczam i milionów turystów .

            Ale: skoro nasz rząd nie widzi potrzeby szybkiej budowy lotniska Gdynia-Kosakowo, tylko ciągle reanimacje Rębiechowa i nie chce podjąć ogromnego przedsięwzięcia związanego z jego z prawdziwym budową. Mogę też zwrócić uwagę na podobieństwo w przekazaniu terenów po Dalmorze, a jako przeciwieństwo zapaść przy stoczni.

            Tylko co Ty możesz o tym powiedzieć, a może popierasz ich, bo dlaczego mają to ryzyko podejmować? Lepiej podyskutować takim jak Ty o krzesełeczkach na stadionie czy zrobić hucpę z 17-go września:((

            Można różnie interpretować analizy ekspertów, jednak prawdziwym testem na sensowność projektu powinien być rzetelny biznesplan i oddziaływanie tej ogromnej bryły na środowisko(z tego co wiem to takowej dyskusji nie było) oraz przyciągnięcie strategicznego inwestora, bo dlaczego Gdynia wpłaciła te 2 mln. skoro Gdańsk chce mieć moloch i go eksploatować i zarzynać mieszkańców, bo o inwestycjach Marszałka to szkoda tu gadać, każda z nich to porażka i niech szybko ucieka do tej unii jak najdalej od nas. Jeśli Gdyńsko-Kosakowski projekt jest strzałem w dziesiątkę, nie trzeba szukać politycznych sojuszników w spółkach Skarbu Państwa, bo znajdzie się inwestor komercyjny. W ten sposób inwestują rozmaite fundusze, ale i zagraniczne lotniska - m.in. amerykańskie, Kopenhaga, Wiedeń i wiele wiele innych. Chyba, że Gdańsk ma się za SZEJKANAT:))

            • 3 5

            • (6)

              "bo znajdzie się inwestor komercyjny" - jak się znajdzie to ok. niech buduje co chce, nawet kosmodrom. Ale NIE na wydawanie publicznych pieniędzy na "babskie fanaberie" bo jak można inaczej nazwać budowę drugiego lotniska o ok. 20min. jazdy samochodem.

              I się nie wycieraj opiniami ekspertów bo jeszcze takowej nie widziałem.

              Jeżeli jest prywatny kapitał i chce budować gdyńskiemu kacykowi lotnisko to ok.

              • 4 3

              • na wydawanie publicznych pieniędzy na "babskie fanaberie" (5)

                Babie Doły to nie "babskie" fanaberie. Ty mi tu nie "analogizuj słownie", OK.

                Mam pretensje do Prezyd. Szczurka. Jakim prawem przekazał 2 mln. zł. dla Sp. tego padającego trupa, bez programu zarządczej reanimacji?
                To są bądź co bądź w końcu pieniądze publiczne.

                • 2 3

              • (4)

                No to się wyszarpał na 20m krawężnika. Gdynia jest udziałowcem Rębiechowa, łaski nie robiła.

                • 3 3

              • Na drugi raz (2)

                Chłopie popatrzeć na strukturę udziałów Gdyni i innych, a wtedy sobie odpowiedz na pytanie o przyczynę takiego dokapitalizowania?

                Moim zdaniem prezyd.Szczurek powinien odpowiedzieć przed komisją etyki za tak duże dokapitalizowanie, nawet z uwagi na ni otrzymanie schetynówki a nie podlizywanie się PO.

                I na drugi raz nie pal głupa!!
                Chyba, ze mam do czynienia faktycznie z idiotą i abnegatem ekonomicznym.

                • 2 2

              • (1)

                No taaa, Gdynia w tym roku więcej wydała na Rębiechowo niż Babie Doły ...

                "Kapitał zakładowy spółki Port Lotniczy Gdynia Kosakowo wynosi w tej chwili 1,691 mln zł, z czego 1,591 mln to udziały Gdyni."

                za: http://www.spedycje.pl/wiadomosci/19895/spor_gdanska_i_gdyni_o_pieniadze_dla_rebiechowa.html

                Gdyni nie stać na lotnisko, świadczy o tym ilość udziałów.

                • 1 1

              • Dlatego w żadnym razie nie powinna finasować Rębiechowa

                Precz ze Szczurkiem!!! włazi dupkiem PO

                • 1 0

              • na 20m krawężnika

                widać w Gdańsku drogo budują(albo oszukują) jak tak dalej pójdzie to te 450 melonów ledwie na dojazdy wystarczy:))))

                • 1 2

            • jaki typ dopalacza konsumujesz przed (1)

              napisaniem tego potoku bzdur
              Ne słyszałem o żadnym lotnisku na Obłużu jak rozumiem oprócz Kosakowa będzie jeszcze jedno.

              • 1 3

              • Nie rób wstydu i wsi - podpisując się "metropolia gdańska",

                jedynie co cię tłumacy to to, że nieustannie BIERZESZ:)))

                a w wolnym czasie poczytaj http :// pl.wikipedia. org/ wiki/Babie_Do ły.

                gdański przygłupie, OK

                • 2 1

            • Skyway - rozumiem teraz że jesteś zagorzałym fantykiem w UM Gdynia (5)

              i udowodnisz "logicznie" każdy idiotyzm produkowany przez tamtejszych urzędasów!
              i a propos - to chyba ty jesteś "przyszywanym" gdynianinem z okolic Babich Dołów
              Kolego - tobie się już solidnie fakty mieszają
              o czym ty pitolisz - o lotnisku na Zaspie?
              kartki ci się w kalendarzu posklejały dokumentnie - uważaj bo ci się jeszcze lotnisko w Rumi przypomni i jego zalety,
              ty masz kompleksy i dlatego pijesz jak możesz do Rębiechowa - jak z resztą wszyscy gdyńscy "eksperci",
              nie zapomnij chłopaczku że Rębiechowo wybudowano od podstaw w okresie kiedy funkcjonował olbrzymi jak na tamte czasy krajowy ruch lotniczy,
              wybudowano pas startowy który mógł od początku przyjmować największe samoloty,
              i nie wyjeżdżaj koleżko z polityką bo ja piszę konkretnie o lądowisku w Babich Dołach a nie o dupie maryni!
              gryzoniowa megalomania to coś na wzór kaczyzmu w lokalnym wydaniu,
              zadbajcie lepiej gdyńskie urzędasy o dworzec PKP, jego otoczenie a później budujcie sobie szklane domy!

              • 1 2

              • Wtedy gdy lotnisko Gdynia-Rumia funkcjonowało (4)

                w Gdańskim "wolnym" móżdżku nawet się nie śniło już o przywracaniu funkcji myślowych i nerwom oraz poprawie motoryki kończyn szkoda mówić. – Teraz zamiast mówić i bajdurzyć P.Kracy może powiedzieć: chcę wykonać, to poprawiać, tamto zmienić, tego wywalić na zbity łeb...., ale czy to da się - ja w to nie wierzę.

                Popieram w całej rozciągłości postępek z węzłem gordyjskim TU TRZEBA CIĄĆ!!!

                A budować z prawdziwego zdarzenia Gdynię-Kosakowo.

                Jeśli przypomniałeś mi o urzędnikach ti już zganiłem za jako wyrzucanie pieniędzy podwyższenie udziałów w tym nieudacznym rębiechowie.

                Muszę uczciwie i bezstronnie też POGRATULOWAĆ za uznanie przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa(moje pokrewne stowarzyszenie), przy współpracy Ministerstwa Infrastruktury oraz Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, który zorganizował konkurs „Budowa Roku” i ocenił jako NAJWYŻSZĄ nagrodą BUDOWĘ ROKU 2008, a zdobyła ją Trasa Kwiatkowskiego.

                Mam też nadzieje, że w 2012 taką najwyższą nagrodę zdobędzie cały kompleks PORT LOTNICZY Gdynia-Kosakowo. I trzymam za to kciuki. Jak mówi Fleszerowa Muskat TAK TRZYMAĆ i do przodu a panowie Kracy niech sobie złowieszczo kraczą - karawana jedzie dalej.

                • 2 2

              • BUDOWA ROKU ?? A nie budowa ostatnich 30 lat ??
                To Gierek w rok ją zbudował ??

                • 0 1

              • (2)

                A głupi baranie, komu ty chcesz pogratulować, sobie?

                "A budować z prawdziwego zdarzenia Gdynię-Kosakowo." - za te 100 baniek to możesz postawić tam namiot z prawdziwego zdarzenia, i będzie budowa roku ... :)

                • 0 0

              • "głupi baranie" (1)

                zamknij pysk, capie jeśli nie potrafisz przeczytać całości.

                W pierwszym poście piszę na tyle jasno, że każdy półgłówek chyba rozumie to, aby Gdańsk przekazał połowę unijnej kasy i pół planowanego obiektu dla nowo powstającego Portu Lotniczego w Gdyni Kosakowa. Gdynia nie musi żebrać i molestować sąsiadów o podwyższenie kapitału, a potrzebny wkład własny na wybudowanie będzie miała.

                • 1 0

              • Wieśniaku, bredzisz tu całogłówku od dwóch dni, lotnisko w Gdyni jest potrzebne jak wrzód na dupie, nawet pół, ćwierć i mniejsze główki potrafią to zrozumieć.
                Gdynia chce mieć własne lotnisko to niech sobie buduje bo jak na razie to tylko papiery przewraca, Szczurek dawno stwierdził, że ma kasę na lotnisko to niech buduje, news dotyczy lotniska w GDAŃSKU więc wypad ze swoimi bredniami

                • 0 2

    • co za bełkot ...

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane