• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa terminalu w Rębiechowie za 87 mln zł

Maciej Naskręt
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Wyłoniony w przetargu wykonawca rozbuduje terminal T2 o 30 proc. Na wizualizacji to jaśniejsza część budynku. Wyłoniony w przetargu wykonawca rozbuduje terminal T2 o 30 proc. Na wizualizacji to jaśniejsza część budynku.

Czworo chętnych walczy o kontrakt na rozbudowę terminalu pasażerskiego na lotnisku w Rębiechowie. Najbliżej zwycięstwa w przetargu jest sopocka firma NDI, która za rozbudowę obiektu oczekuje ok. 87,8 mln zł.



Czy w tym roku korzystała(e)ś z lotniska w Rębiechowie?

Kolejne oferty nie są znacznie wyższe: ta złożona przez Doraco opiewa na 89,2 mln zł, Budimexu, który wybudował obecny terminal T2 - na 95,7 mln zł, a przedsiębiorstwa Erbud na 103,4 mln zł.

- Przystępujemy teraz do badania złożonych ofert. W ciągu kilku dni rozstrzygniemy przetarg. Zanim jednak podpiszemy kontrakt, firmy biorące udział w przetargu będą miały tydzień na złożenie odwołania - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Gdańsku.

Władze lotniska zakładają, że powiększony terminal będzie gotowy i udostępniony pasażerom, do połowy 2015 r., czyli do momentu uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Rozbudowa terminalu T2 sprawi, że jego dotychczasowa kubatura wzrośnie o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim, czyli wzdłuż lotniska. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Najwięcej wątpliwości - pytań - ze strony potencjalnych wykonawców wywołała przebudowa zachodniej ściany terminalu T2. Zgodnie z założeniem inwestora ma ona być rozebrana i odbudowana z materiałów rozbiórkowych kilkadziesiąt metrów na zachód od pierwotnego położenia.

Przypomnijmy, że w czerwcu tego roku wybrano także wykonawcę rękawów, które wprowadzą pasażerów wprost z hali odlotów na pokład samolotów, bez konieczności wychodzenia na płytę lotniska. Montaż pięciu rękawów pochłonie ok. 12 mln zł. Zainstaluje je hiszpańska firma Emte Sistemas Sau. Trzy rękawy mają być przekazane do użytku pasażerom w pierwszym kwartale 2014 r.

Oferty złożone w przetargu na rozbudowę lotniska

NDI - 87 792 609,86 zł netto
Doraco - 89 212 017,32 zł netto
Budimex - 95 771 994,99 zł netto
Erbud - 103 457 659,88 zł netto

Miejsca

Opinie (239) 9 zablokowanych

  • Czy was pogięło totalnie z tymi rękawami? (4)

    Gdańsk to nie Dubaj.
    Dla przykładu zapodam lotnisko Gran Canaria - LPA.
    Tam są owe rękawy.
    I nikomu nie życzę stania w takowym rękawie, w ciasnocie i duchocie.
    Rękaw jest tylko do przedniego wejścia.
    Stoisz i czekasz aż towarzystwo się rozsiądzie.
    A u nas dodatkowo jeszcze panuje kretyński zwyczaj, że zanim delikwent z d*pskiem siądzie, to jeszcze z bagażu musi wyjąć 50 tysięcy różnych d*pereli.
    Bo są mu niezwykle potrzebne.
    Rękaw jest dobry dla samolotów szerokokadłubowych a nie dla kukuruźników.

    • 2 1

    • (2)

      W krótkiej wypowiedzi:
      "pogięło", "kretyński", "delikwent", "d*pskiem",
      "d*pereli" - tyle w odniesieniu do ludzi, ale Autor nawet samolotom nie przepuszcza: "kukuruźniki".
      Szanowny Autorze, może więcej na temat rozbudowy lotniska, bo o tym tu rozmawiamy, a mniej o swoim stanie.

      • 2 0

      • Lekarzu - pomóż wpierw sam sobie i czytaj od początku (1)

        Co któryś wpis jest właśnie o rękawach.
        Na początku zapytałem - co z podniesieniem kategorii lotniska?
        Nic.
        Nic to nikogo nie obchodzi.
        Za to - po co ta rozbudowa terminalu?
        I never ending story - rękawy.
        W różnym wygotowaniu i maści.
        A celowo i dosadnie opisałem zwyczaje pasażerów po wejściu do samolotu.
        Mają w dipie, że ktoś stoi z tyłu i czeka.
        Trzeba powyjmować diperele.
        Jakby tego nie można było zrobić po starcie.
        A "kukuruźnik" jest pieszczotliwym określeniem małego, ciasnego samolotu.
        A takowymi są samoloty lądujące na gdańskim lotnisku.
        Szanowny Lekarzu - czy jest to jasne i zrozumiałe dla Ciebie?

        • 1 0

        • Ok. Zrozumiałem i przyjmuję.
          Pozdrowienia!

          • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Gdańsk nie powinien przejmować Kosakowa (1)

    Szczurek chciał mieć własne lotnisko więc niech sobie sam utrzymuje to nieopłacalne lotnisko wraz ze swoimi satelitami.

    • 3 0

    • mam nadzieję, że Adamowicz nie podłoży się i nie weźmie tego bagna

      jak nie patrzył byłaby to strata dla Gdańska - materialna, wizerunkowa i każda inna

      • 0 0

  • SAS będzie korzystał z rękawów (1)

    • 0 0

    • Nie byłbym taki pewien zważywszy na samoloty SAS

      Te, które latają do Gdańska /Bombardier/ to już totalna porażka.

      • 0 1

  • Taraz widokowy

    Nie lada atrakcją był taras widokowy - teraz go nie ma ... Dużo ludzi pyta gdzie jest ? Czy jest szansa że będzie ?

    • 1 1

  • a moze by tak pomyslec o jakims normalnym parkingu (2)

    i to darmowym

    • 1 6

    • (1)

      No przecież jest normalny parking, a że trzeba płacić... no cóż, stać na samochód, stać na samolot a na parking nie stać? Podasz przykład lotniska w Europie, przy którym jest darmowy parking?

      • 5 0

      • Temat był wałkowany

        Ale jak zwykle jeden dopiero wytrzeźwiał.

        • 0 0

  • Niech pomysla o tarasie widokowym dla osob ktore odprowadzaja odlatujacych pasazerow

    Terminal przylotow to wielka zenada, podrzędne lotniska na zachodzie wygladaja o niebo lepiej niż w Gdansku. I jeszcze jedno, niech tym razem pomysla o tarasie widokowym dla osob które odprowadzają odlatujących pasazerow. W pierwotnej opcji lotniska takie miejsce bylo, natomiast w nowym terminalu czegos takiego brakuje

    • 0 6

  • to nie tylko Budimex wybudował to lotnisko, to było konsorcjum Budimex Doraco.

    • 0 0

  • Ale to już było...

    Przecież tak miał wyglądać terminal na Euro 2012. Na dowód przytaczam link do artykułu

    • 0 0

  • Ale to już było.... (1)

    Tak ten terminal miał wyglądać w 2012r. Zdjęcie ukazało się w artykule "Gdańsk: Wiecha na nowym terminalu pasażerskim T2" z dnia 04.07.2011 r. na stronie Z tego wniosek, że nie zrobiono go na Euro i teraz kończą a nam każą się cieszyć, że znów coś robią... To się nazywa "dawkowanie wrażeń" i ogłupianie ludzi, a kryją się za tym matactwa i znikające pieniądze - no bo co się stało z pieniędzmi, które były przeznaczone na ten cel przed EURO 2012?

    • 0 2

    • No i czego trujesz?

      Terminal został oddany przed Euro?
      Został.
      Chciałbyś mieć rozpieprz na lotnisku w czasie Euro?
      Teraz rozpoczyna się 2. etap jego powiększania.
      Tak jak było zaplanowane.
      Jak się czujesz ogłupiany to jedź na konferencję smoleńską - tam mówią same mądrości.

      • 0 0

  • Terminal jako jedna bryła miał faktycznie być zbudowany i oddany w całości raz. Tymczasem w tzw. ostatniej chwili okazało się, że jest problem z dostępnością części działki, na której miała zacząć się budowa, a ponieważ budowa musiała się zacząć, zbudowano część odlotową, którą mamy, a do przylotów zaadaptowano stary terminal. Tak to wygląda w uproszczeniu. Dobrze, że budowa jest wznawiana, bo czasem bywa, że tzw. prowizorka jest trwała i dobrze, że nie pozostało tak, jak jest obecnie i przyloty też będą w innych standardach. O problemach z budową i działką, pisał właśnie ten portal.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane