- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (257 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (26 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (778 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (138 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Rusza rozbudowa ważnego skrzyżowania. Korki murowane
We wtorek ruszy zapowiadana jesienią rozbudowa skrzyżowania ulic Wiczlińskiej z Miętową i Koperkową w Gdyni. To jednocześnie droga wylotowa w kierunku Chwarzna i Wiczlina, więc trzeba spodziewać się sporych zatorów. Prace potrwają do połowy sierpnia.
W efekcie kierowcy mają problem z manewrowaniem, dochodzi do stłuczek, zaś piesi nadkładają drogi wzdłuż pobliskiego bloku
1,8 mln zł za prace, połowę dokłada rząd
W grudniu podpisano umowę z wykonawcą przebudowy skrzyżowania, firmą WPRD Gravel. Koszt realizacji wyniesie 1,8 mln zł.
Władze Gdyni nie ukrywają, że przy takich inwestycjach chcą pozyskiwać jak najwięcej zewnętrznych środków. Dlatego nie ruszyła wciąż np. zgłoszona przez samych włodarzy budowa kładki nad torami między Wielkim Kackiem i Karwinami.
W przypadku skrzyżowania udało się. Dofinansowanie 800 tys. zł będzie pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
15 marca, we wtorek wykonawca przejmie teren budowy na Dąbrowie, a prace rozpoczną się prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu. W pierwszych dniach realizacji przewidywane są lokalne zawężenia jezdni w obrębie skrzyżowania.
Nieuniknione będą korki potęgowane przez trwającą budowę Trasy Kaszubskiej, a także zawężenie związane z budową węzła Karwiny. Kierowcy narzekają na decyzję o rozpoczęciu prac, które zbiegną się z innymi robotami. Dają temu wyraz m.in. w mediach społecznościowych na profilach wiceprezydenta Marka Łucyka.
Trasa Kaszubska: coraz bliżej otwarcia
Dlaczego przebudowa skrzyżowania teraz?
Władze miasta odpowiadają jedynie, że czekano z rozpoczęciem prac ze względu na okres zimowy i ryzyko przerywania robót.
Więcej o powodach decyzji opowiada Lechosław Dzierżak, radny rządzącej Samorządności.
- Przebudowa jest konieczna ze względu na to, że w związku z budową Trasy Kaszubskiej, na okres kilku miesięcy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie niedługo wyjazd z ul. Anyżowej. Cały ruch z tej ulicy przeniesie się wtedy na ul. Koperkową i na to skrzyżowanie. Remont zakończy się do czasu zapowiadanych zmian w organizacji ruchu - wyjaśnia.
Zmiany po zakończeniu rozbudowy
- z każdej strony skrzyżowania powstaną przejścia dla pieszych,
- ułożony będzie obustronnie brakujący fragment chodnika w ul. Koperkowej do samego skrzyżowania oraz krótkie odcinki chodników do przejść wzdłuż skarpy w ciągu ul. Wiczlińskiej,
- skrzyżowanie po stronie ul. Miętowej zostanie "przesunięte", tak by było niemal na wprost ul. Koperkowej,
- ruch pieszy i drogowy będzie w całości sterowany sygnalizacją świetlną,
- do korekty przebiegu dróg zostanie dostosowana sieć trolejbusowa,
- po stronie ul. Miętowej zamontowana będzie nowa ławka, śmietnik, a wszystkie chodniki będą wyposażone w oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.
![Dzielnice Trójmiasta](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3002/405x405/3002957__kr.webp)
Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-14 18:28
Znowu to samo (1)
Gdynia - Dąbrowa, dzielnica z kilkunastoma tysiącami mieszkańców, wisi na jednej, dojazdowej, jednojezdniowej ulicy Nowowiczlińskiej, a do ruchu na Dąbrowie do i z Gdyni, dokłada się jeszcze coraz większy ruch przez Dąbrowę z Gdyni - Zachód, drogą-ulicą przez las, też beznadziejną, też jednojezdniową - bez chodnika, bez ścieżki rowerowej, krętą
Gdynia - Dąbrowa, dzielnica z kilkunastoma tysiącami mieszkańców, wisi na jednej, dojazdowej, jednojezdniowej ulicy Nowowiczlińskiej, a do ruchu na Dąbrowie do i z Gdyni, dokłada się jeszcze coraz większy ruch przez Dąbrowę z Gdyni - Zachód, drogą-ulicą przez las, też beznadziejną, też jednojezdniową - bez chodnika, bez ścieżki rowerowej, krętą drogą, przez las i dolinę rzeczki Kaczej. Na Nowowiczlińskiej, na Dąbrowie, jest rezerwa terenu, żeby zbudować drugą jezdnię przynajmniej do tego feralnego skrzyżowania z Koperkową - Miętową. Pod przebudowywaną Obwodnicą był kiedyś przygotowany i jest w budowie drugi wiadukt. Czyli kolejna, niewykorzystana w Gdyni szansa na dostosowanie dróg na Dąbrowie do faktycznych potrzeb i wzmożonego ruchu pojazdów. O ludziach nie wspominam, bo jakich opinii można oczekiwać od mieszkańców dwóch dzielnic, spędzających coraz więcej swojego życia w korkach. Albo obok korków.
- 67 0
-
2022-03-15 08:09
Za jakiś czas problem spotęguje dalsza rozbudowa dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, która również wisi na marnej jednej niteczce dziurawej drogi.
- 6 0
-
2022-03-14 14:07
Litości! (3)
Mieszkańcy Dąbrowy, którzy mieszkają po prawej stronie Nowowiczlińskiej i muszą wyjeżdżać ulicą Anyżową albo Miętową są w najgorszej sytuacji. Miętowa - brak widoczności przy wyjeździe. Anyżowa - rozkopana i z tak dużym ruchem na głównej ulicy, że ciężko się włączyć w Nowowiczlińską. Zacznijcie od przebudowy Anyżowej i ustawienia tam świateł, a potem przebudowujcie Miętową. Marzenie, żeby mieć bezpieczny wyjazd z osiedla...
- 10 20
-
2022-03-14 17:55
przeciez wyjazd z Anyżowej na Nowowiczlińska zostanie zamknięty
- 8 0
-
2022-03-14 15:15
trolejbusy bezpośednio do centrum, nikt nie musi wyjeżdżać autem.
- 3 13
-
2022-03-14 14:33
Ilu tam jest tych mieszkańców?
Tych co tak krytycznie muszą? 100,200, 500? Chyba nie. Dla kogo to skrzyżowanie? Dla przyjezdnych i turystów czy mieszkańców?
- 6 7
-
2022-03-14 14:31
Bardzo dobrze (4)
Nie ma co płakać, nie robią - źle, robią - źle. Wole kilka remontôw naraz przez 2 lata i potem spokoj a nie co chwila rozkopywania i latanie co pol roku. Dobrze znam tych wszystkich kierowców co muszą jechać samochodem. Większość z nich musi podjechać pod same drzwi, na obwodnicy lewym pasem przynajmniej 150, bo bombelki trzeba do szkoły prywatnej
Nie ma co płakać, nie robią - źle, robią - źle. Wole kilka remontôw naraz przez 2 lata i potem spokoj a nie co chwila rozkopywania i latanie co pol roku. Dobrze znam tych wszystkich kierowców co muszą jechać samochodem. Większość z nich musi podjechać pod same drzwi, na obwodnicy lewym pasem przynajmniej 150, bo bombelki trzeba do szkoły prywatnej zawieźć. Komunikacją miejską nie łaska? Bo to dla dzieci i starych ludzi? No nie, można samochodem, bo kogoś stać, więc gnijcie w korkach. Rowerem można, taniej i zdrowiej. Jeszcze podnieść mandaty za prędkość a zamiast blokad za złe parkowanie laweta do Starogardu. Rozpasło się towarzystwo, czas zrzucić sadła
- 22 64
-
2022-03-16 08:12
Komentarz
Rowerem nie można bo brak ścieżki rowerowej.
- 2 0
-
2022-03-15 10:04
Akurat z Dąbrowy trudno jest dojeżdżać gdzieś rowerem.
Nie ma drogi rowerowej wzdłuż ulicy Nowowiczlińskiej, która łączyłaby Dąbrowę z Karwinami, żeby móc jechać rowerem dalej w stronę centrum miasta. Co ciekawe, to dobre kilka lat temu powstała droga rowerowa wzdłuż całej ulicy Rdestowej, a do tej pory nie zrobiono krótszego odcinka wzdłuż ulicy Nowowiczlińskiej, który pozwoliłby dojechać rowerem na sąsiednie Karwiny, a miejsca na taką drogę wygląda, że byłoby wystarczająco.
- 4 1
-
2022-03-14 15:56
??? (1)
...taa, a czy szanowny przedmówca nie zauważył pewnej reguły - w Gdyni ŻADEN remont nie jest wykonany jak należy, po upływie gwarancji ponownie jest do remontu. Takie swoiste zapętlenie - MTM tylko z tego żyje ...z niekończących się powtórnych remontów.
- 7 6
-
2022-03-14 16:50
Opinia jakich wiele
Dla mnie problem jest systemowy. Ktoś decyduje, ktoś potwierdza, robi odbiory. Są miejsca gdzie się da. Finlandia, Holandia. Mamy budżet obywatelski, jeżeli zgłosi się w jego ramach coś przydatnego i zajmie się tym ktoś kompetentny to projekt jest realizowany poza konkursem. Inne projekty czekają latami. To nie pieniądze są problemem tylko ludzie i ich zarzàdzanie. Pachołki won na ulicę ze stołków a wyborcy więcej inicjatywy
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.