- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (166 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (27 opinii)
- 5 Uschły młode drzewa (19 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (167 opinii)
Rozerwany skład pociągu w Sopocie
Skutki awarii pociągu w Sopocie. Film użytkownika alfajet777 z serwisu youtube.com.
Pecha mieli pasażerowie pociągu TLK "Czartoryski" jadącego z Gdyni do Lublina. Na wysokości Sopotu zerwało się połączenie lokomotywy i wagonów. Kolejarze przyznają, że takie usterki rzadko się zdarzają w pociągach pasażerskich. Pociąg opóźnił się o 1,5 godziny.
W wyniku usterki pociąg zanotował 1,5-godzine opóźnienie.
Kolejarze jednak uspokajają. - System bezpieczeństwa zadziałał. W chwili rozerwania składu doszło również do przerwania przewodów powietrznych. Spadek ciśnienia spowodował włączenie hamulców we wszystkich wagonach pasażerskich. Pasażerowie bezpiecznie zatrzymali się - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Kolejarze podejrzewają, że do awarii doszło z powodu silnych mrozów. - W niskich temperaturach stal staje się krucha. Zaczep nie wytrzymał naprężeń i pękł - tłumaczy Lewiński.
Co ciekawe, w przypadku pociągów pasażerskich takie usterki należą do rzadkości, natomiast kolejarze mają z nimi częściej do czynienia w składach towarowych.
Opinie (165) ponad 10 zablokowanych
-
2012-02-06 20:00
Och, Polsko! Jaka Ty zła i zacofana...
Kocham polskie blokowiska, polską kolej, polską przyrodę i w d*pie mam tych, co żenująco porównują Polskę do innych państw Europy. Pogódźcie się z tym i dajcie sobie spokój, bo wasz komentarz i tak nic nie zdziała.
- 1 2
-
2012-02-06 20:05
Cud, ze nie bylo katastrofy kolejowej (1)
Gdyby sie wyczepil przy 100 km/h i wagony same jechaly z ludzmi...strach myslec co by sie stalo.
- 1 1
-
2012-02-06 20:17
..... otóz NIC !! akurat w tym przypadku - szanowny dyletancie....
... jedna z dobrze pomyślanych rzeczy na kolei - to hamulce !! .... w przypadku takim - czyli rozerwania i rozszczelnienia układu hamulcowego ( w trakcie jazdy MUSI !! być szczelny w 100% - i pod odpowiednim ciśnieniem !! ) ..... skład poprostu wyhamowałby samoczynnie - przy założeniu że lokomotywa(wy) też hamowałyby z taka samą skutecznością - powtarzam SKUTECZNOSCIĄ !!
- 0 0
-
2012-02-06 20:31
zezowata (1)
a dlaczego ta lokomotywa ma zeza ? kretynsko to wyglada ..........
- 0 2
-
2012-02-06 20:44
............ noo bo tak jest ! :
........... jak sie tak stanie na środku na torach .... i popatrzy daleko przed siebie - to szyny kolejowe sie tak jakby zbiegajom... schodzom ... prawda ? ! .... no i stąd ten zez u lokomotywy.... a okulisty nie widać !!! - tylko maszynista.... :)!
- 0 0
-
2012-02-06 21:14
myslę ,że ta awaria/usterka to problem wagi państwowej który powinny wyjasnić osoby fachowe (1)
jest propozycja powołania komisji pod wodza Antka Policmajstra, człowieka dociekliwego i pryncypialnego w formułowaniu wyników dochodzenia ( np. temat ,,brzoza smoleńska" )
- 1 0
-
2012-02-06 22:15
Ja myślę że w haku zadziałała mini-bomba termoizobaryczna
która w połączeniu z helem wywołała reakcję łańcuchową nadprzewodników stali z układami sił nieczystych.
Tę sprawę jest w stanie wyjaśnić jedynie Antoni wraz z zespołem Dauna.- 0 1
-
2012-02-06 22:32
Dobra ROZRYWKA...
...tylko w Sopocie! Nawet pociągi to wiedzą.
- 2 1
-
2012-02-06 22:52
XYZ
Nic dziwnego, skoro lokomotywa ma zeza...
- 1 0
-
2012-02-06 23:24
wot duraki z Polszy , bo trza było sowiecką stal dać
a nie jakieś polskiegówno
- 0 1
-
2012-02-07 00:31
urwanie jest spowodowane temperatura (1)
Tlenki siarki zawarte w wyrobach z zelaza powoduja kruchosc. W tym wypadku hak byl zeliwny gdyz dobrze przenosi drgania. Przypuszczam ze w niskich temperaturach sprezystosc metalu jest bardziej ograniczona i peklo przez zmeczenie materialu. Mozna to ozec jednoznacznie po obejrzeni pekniecia : czy to bylo zmeczeniowe czy kruche ale w tej temp to kruche.
- 1 1
-
2012-02-07 07:28
Coś tam słyszałeś, ale
Bredzisz ...
- 0 1
-
2012-02-07 00:56
Pech..Polandia Pomroczna
Dlaczego u "Niemców" nie miałem takiego pecha???
- 0 0
-
2012-02-07 07:26
Raz jechałem w Rosji ...
Pociąg stał w szczerym polu już 6 godzin. Jedyna informacja to, to że podobno "maszynu mieniajet". Po kolejnych trzech godzinach poszedłem zapytać, na co zmieniają ?? Na wiekszą czy taka samą ?? " Na spiryt mieniajem" usłyszałem od maszynistów.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.