- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Rozkopane Wały Jagiellońskie. Trwa budowa przejścia naziemnego dla pieszych
Od trzech tygodni trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W pierwszym etapie główne prace toczą się między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej. Drogowcy rozkopali tam Wały Jagiellońskie i zamknęli nawrotkę na wysokości Forum Gdańsk. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Cierpią głównie kierowcy jadący w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego, bo w pierwszym etapie robót drogowcy skupili się na jezdni między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej.
Aby uniknąć całkowitego paraliżu na Podwalu Grodzkim i wytyczonych objazdach przez tunel pod Forum Gdańsk i ul. 3 maja przejazd w miejscu robót odbywa się dwoma pasami. Przy czym drugi pas powstał z betonowych płyt na fragmencie pobocza.
Dalej ruch odbywa się górą - przez węzeł Unii Europejskiej, bo przejazd pod węzłem przez ul. Okopową jest zamknięty. Po drodze kierowcy jadą po fragmencie wydłużonych zatok autobusowych.
Warto w tym miejscu zwolnić, nie tylko ze względu na pieszych i pasażerów oczekujących na przystanku, ale też fatalny stan nawierzchni z kamiennej kostki przypominającej bardziej progi zwalniające niż normalną brukowaną nawierzchnię.
W przeciwnym kierunku utrudnienia są zdecydowanie mniejsze. Jedyna zmiana w organizacji ruchu dla kierowców jadących w kierunku Huciska to zamknięta nawrotka na wysokości Forum Gdańsk.
Intensywne prace toczą się za to między jezdniami, które docelowo zostaną zwężone do trzech metrów szerokości.
Aktualnie wykonawca pracuje nad zabezpieczeniem i izolacją stropu podziemnego tunelu. Nad nim już wkrótce wytyczone zostaną chodniki, którymi piesi będą poruszać się z przejścia w kierunku peronów przystankowych i zejścia do tunelu.
Tempo prac mogłoby być lepsze?
Przyszłe korzyści z budowy przejścia i przede wszystkim tempo oraz termin prac nie wszystkich jednak satysfakcjonują. W Raporcie z Trójmiasta jeden z czytelników - podpisany jako ghost - twierdzi, że od dnia rozpoczęcia prac na terenie budowy niewiele się dzieje, a sama przebudowa nie powinna trwać zapowiadanych pięć miesięcy, a zdecydowanie krócej.
- Budowa przejścia czy nowego kosmodromu Polskiej Agencji Kosmicznej? Bo od dwóch tygodni prace ograniczyły się do zmiany lokalizacji przystanku, postawienia barier, wyznaczenia objazdu i zerwania wierzchniej warstwy ulicy - zauważa nasz czytelnik. - Standardowo nic się tam nie dzieje, zaangażowanie środków w tym newralgicznym miejscu dla komunikacji zarówno samochodowej, jak i autobusowej poniżej jakiejkolwiek krytyki (...). Taki remont powinien być prowadzony na dwie zmiany, w góra, ale to góra jeden miesiąc.
Warto jednak podkreślić, że organizacja pracy na tego typu budowach na kilka zmian zawsze wiąże się ze znacznym wzrostem kosztów. Musiałby ponieść je inwestor, czyli miasto.
Przejście gotowe do końca grudnia 2021 r.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł z czego 1,7 mln pochłonie budowa przejścia, a 4,6 mln remont Wałów Jagiellońskich.
W ich efekcie piesi nie będą już musieli schodzić do tunelu, bo zyskają wygodne dojście do przystanku tramwajowego z obu stron Wałów Jagiellońskich.
Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2021 r.
Opinie wybrane
-
2021-08-25 19:37
Przejscia dla pieszych. (4)
Brak mi słów na takie rządy w naszym mieście, przejścia dla pieszych w tak ruchliwych miejscach to jakiś pomysł chorego człowieka.Coraz większe korki, a pomysły, żeby je rozwiązać coraz gorsze.
- 111 26
-
2021-08-25 20:09
Racja (2)
Za dużo samochodów, należy wyłączyć tę część z ruchu kołowego
- 10 7
-
2021-08-26 00:27
(1)
Ten sam poziom myslenia... Zakorkowac miasto, a potem myslec co zrobic. A moze by najpierw zbudowac alternatywna droge, a potem zamknac?
- 2 3
-
2021-08-26 10:00
przecież dla pojazdów jest tam alternatywna droga a nawet kilka alternatywnych ulic
korkowana przez te terenochłonne pojazdy, które same sobie utrudniają ruch, kierowane przez osoby z ograniczoną zdolnością do refleksji i przypuszczalnie jeszcze mniejszą zdolnością do zmiany swoich zachowań komunikacyjnych.
- 2 2
-
2021-08-25 19:50
to wyjdź z auta
i nie stój w korku. Jest kolejka, tramwaj, autobus, rower, hulajnoga, pieszo ...
- 12 20
-
2021-08-26 08:23
FORUM
Miasto już nawet się nie kryję, że za pieniądze mieszkańców wspiera właścicieli centrum handlowego forum gdansk, w tym przypadku utrudniając ruch samochodowy (a tym samym życie mieszkańcom) na i tak już zatłoczonej ulicy. Ale co tam niech jest przejście, żeby więcej turystów ze starówki łatwo trafiło do Forum i tam zostawili swoją kasę.
- 42 10
-
2021-08-26 06:33
Radni na złość (1)
Radni miasta na złość mieszkańcom doprowadzili do tego, że jest w realizacji projekt przejścia dla pieszych w miejscu tunelu. Brak logiki. Spora grupa była przeciwna, a i tak zrobili po swojemu. Jeden plus tego, że nawierzchnia jezdni będzie w końcu zrobiona. Ciekawego, czy projekt zakłada remont zatok autobusowych, które są nierówne.
- 6 1
-
2021-08-26 17:47
Nie
Zatoki dalej będą wyglądały jak pierwszej klasy skatepark
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.