- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (251 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
Rozpoczęła się przebudowa terminalu T1
4 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
2 listopada rozpoczęła się przebudowa terminalu T1 na trójmiejskim lotnisku w Rębiechowie. Na pierwszy ogień poszła strefa przylotów non-schengen. Dla pasażerów oznacza to utrudnienia do chwili otwarcia nowego terminalu T2, czyli połowy przyszłego roku.
- Obecnie musimy obsługiwać wszystkich pasażerów, korzystając z jednej sali oraz jednej taśmy bagażowej. Wszystkie służby, poczynając od Straży Granicznej i Urzędu Celnego, poprzez Służbę Ochrony Lotniska na Policji oraz agencie handlingowym kończąc, dokładają wszelkich starań, aby jak najsprawniej przeprowadzić obsługę pasażerów w tych trudnych warunkach - mówi Marzenna Krefft, wiceprezes Portu Lotniczego w Gdańsku. - Jesteśmy świadomi utrudnień związanych z przebudową, za co serdecznie przepraszamy naszych pasażerów.
Wyburzone zostaną m.in. punkty komercyjne - kawiarnia i biuro podróży, które miały tam swoje miejsce. Zamiast tego strefa przylotów zostanie powiększona o dodatkowy taśmociąg. Po skończonej przebudowie strefy non-schengen sytuacja się odwróci. Przebudowywana będzie lotniskowa strefa schengen, a ruch przeniesiony zostanie do dotychczasowej części lotniska.
- Planujemy, aby jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia oddać przebudowaną strefę non-schengen, w której będą funkcjonować już dwie, a nie jak dzisiaj, jedna taśma do odbioru bagażu. Wtedy nastąpi kolejna zmiana i wyłączenie kolejnej strefy przylotowej - dodaje wiceprezes.
Docelowo po wybudowaniu T2, wszystkie przyloty - zarówno z krajów należących do Strefy Schengen, jak i spoza niej - odbywać się będą na parterze T1. Z kolei na pierwszym piętrze znajdzie się sala odlotowa non-schengen.
- Przebudowa T1 to niezwykle trudne wyzwanie planistyczne. Całość prac budowlanych musi być wykonana w trakcie funkcjonowania terminalu. W tym celu konieczne jest etapowe zamykanie części budynku, aby po modernizacji móc przenieść tam ciągi komunikacyjne pasażerów - mówi Marzenna Krefft.
Przebudowa T1 pochłonie ok. 16 mln zł netto.
mak
Miejsca
Opinie (49) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-04 19:01
ja to z niecierpliwością czekam na odlotową salę non-schengen...
...może wreszcie jakieś fajne miejsce gdzie warto bywać w Gdańsku?
- 4 0
-
2011-11-04 19:45
A ile Gdynia ma terminali ?
Gdynia, a gdzie to jest ?
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.