- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (220 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Rozpoczęły się testy na linii PKM. Pociągi przejadą kilka tysięcy kilometrów
Ruszyły testy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z udziałem szynobusów. Przed uruchomieniem linii zaplanowanym na 1 września składy przejadą kilka tysięcy kilometrów.
Skąd opóźnienie? Pierwsze szynobusy przeznaczone dla PKM, które dotarły m.in. w kwietniu z bydgoskiej firmy Pesa, zostały wydzierżawione przez władze samorządu województwa pomorskiego przewoźnikowi - spółce Przewozy Regionalne. Składy kursowały od początku lata na linii Reda - Hel. Z tego względu nie można było ich skierować na linię PKM. Dopiero gdy dotarły ostatnie szynobusy, pojawiła się taka możliwość. Nadmieńmy, że w sumie linię obsłuży 10 szynobusów.
Czytaj też: Pociągi na PKM co 15 minut. Bilet po 3,5 zł
Co przetestują nowe składy podczas kursowania?
- M.in. planujemy poprawić ustawienia semaforów, muszą być dobrze widoczne dla maszynistów. Ponadto sprawdzić trzeba funkcjonowanie systemu sterowania ruchem, ale także systemu informacji pasażerskiej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Podczas testów składy PKM przejadą kilka tysięcy kilometrów po linii PKM. Zarządca torowiska, jak i przyszły przewoźnik, muszą mieć pewność, że wszystko działa poprawnie, by w trakcie przewożenia pasażerów nie dochodziło do opóźnień i przestojów.
Za sterami składu, który wykonuje testy, siedzą maszyniści ze spółki PKP SKM w Trójmieście. Przewoźnik z Gdyni po 1 września będzie obsługiwał pasażerów między Osową a Wrzeszczem.
Czytaj też: Pesa zapłaci karę za szynobusy dla PKM?
Miejsca
Opinie (174) 4 zablokowane
-
2015-08-08 10:57
Gdzie są Łącznice w Redłowie i Strzyży ? (3)
Dla mnie rzeczą niepojęta jest to, jak można było wybudować PKM za tak ogromne pieniądze bez łącznic dwukierunkowych: w Strzyży (w kierunku Gdyni) oraz w Redłowie (w kierunku Gdańska).
Wartość prac niezbędnych do wybudowania takich łącznic stanowiłaby niewielki procent wartości całego kontraktu.
Przecież PKM w obecnie zbudowanym kształcie (spójrzcie na mapkę) powinna mieć możliwość uruchamiania relacji okólnej łączącej dzielnice: Osowa - Karwiny - Redłowo - Sopot - Oliwa - Morena - Osowa, w obu kierunkach.
Doprojektujcie to i zbudujcie "natychmiast"- 0 2
-
2015-08-08 11:02
Pozwoliłoby to na przeprojektowanie i modernizacje systemów komunikacji autobusowych i trolejbusowej dla dobra Wszystkich
Odzyskano by w ten sposób całą masę dublujących się wozokilometrów, które można by przeznaczyć na utworzenie zupełnie nowych, potrzebnych relacji obecnym taborem.
- 0 0
-
2015-08-10 12:46
Sopot to nie dzielnica tylko miasto!!!
- 1 0
-
2015-08-11 17:38
Nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy...
Dlaczego we Wrzeszczu nie ma przejścia na tory Skm??
- 0 0
-
2015-08-10 12:40
3,5zł bilet to dużo
- 1 0
-
2015-08-11 14:06
jak jest upał, to próby na PKM zaniechano!!!!! Motorniczemu jest ciepło, czy tory się odkształcają????
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.