- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (261 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Rozpoczęły się testy systemu Mevo 2.0
Jeśli pierwszy etap testów wypadnie pomyślnie, to jeszcze tej wiosny część rowerów Mevo 2.0 zostanie udostępniona mieszkańcom. Rozpoczął się rozruch wewnętrzny systemu, podczas którego sprawdzane będą nowe stacje postojowe, punkty ładowania oraz Centrum Obsługi Użytkowników. Testowanie obejmie rowery, aplikację oraz system IT. Testy potrwają przynajmniej do końca kwietnia.
Po testach, kolejny... test
717 stacji postoju, 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowych zostanie sprawdzonych pod kątem jakości wykonania oraz poprawności montażu. System Mevo 2.0 musi działać bez zarzutów w 16 gminach Metropolii, wtedy przekazany zostanie do kolejnego etapu testowania - przez mieszkańców Metropolii.
Wyrok ws Mevo 1.0. Nextbike musi zapłacić 4 mln zł kary
- Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata manipulacyjna 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępnione 50 proc. floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym - informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.
Rower z recyklingu
Używany w systemie Mevo 2.0 rower włoskiej produkcji Vaimoo zbudowany jest z materiałów pochodzących z recyklingu, zużyte baterie dostaną "drugie życie", a system obsługiwany będzie przez pojazdy zeroemisyjne lub rowery cargo. Nowość stanowi możliwość wypożyczenia oraz jazdy na rowerze elektrycznym mimo rozładowanej baterii.
Upadek systemu Mevo 1.0 wzbudził wątpliwości, czy innowacyjny system rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie nie jest zbyt ryzykowny. Debata na ten temat trwała kilka miesięcy, a na zlecenie OMGGS Uniwersytet Gdański przeprowadził badania użytkowników. Ostatecznie w wyniku rozmów z mieszkańcami w grudniu 2019 i styczniu 2020 roku podjęto decyzję, aby 3/4 systemu składało się z rowerów wspomaganych elektrycznie.
3 lata przerwy w działaniu roweru
Trzy lata temu z powodu kłopotów finansowych firmy Nextbike przestał działać system Mevo 1.0. W 2019 roku została rozwiązana umowa z pierwszym wykonawcą systemu Mevo. OMGGS pozwał operatora, 5 kwietnia br. sąd zdecydował o przyznaniu racji władzom Metropolii i nakazał spółce Nextbike oddanie pełnej kwoty kary, czyli 4 milionów zł oraz odsetek i kosztów postępowania sądowego.
Nowy operator Mevo 2.0
Nowy przetarg na rower metropolitalny wygrała katalońska firma City Bike Global / Inurba Mobility. Umowę na Mevo 2.0 podpisano 8 lutego 2022 r. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy będą z nich korzystać w ramach służbowych obowiązków.
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Po co Mevo uwięziło ludziom rowery? (24 opinie)
Miejsca
Opinie (190) 5 zablokowanych
-
2023-04-12 16:35
Pralnia2 (1)
Nowy program pralnia 2.Z nami wuypietzesz najlepiej
- 20 2
-
2023-04-13 07:18
Piłeś nie pisz.
- 0 1
-
2023-04-12 16:39
Mevo - która to już wersja ?
Obok hulajnogistów śmigających po chodnikach te mevy to coś o czym marzę.
- 14 2
-
2023-04-12 16:40
Po co?
Te rowerki i hulajnogi są nie potrzebne bo stwarzają zagrożenie drogowe
- 15 2
-
2023-04-12 16:40
Ciekawe czy ktoś wpadł na testy obciążenia systemu przez tylu użytkowników
- 12 0
-
2023-04-12 16:42
Przecież to jest nic nie warty złom
Kiedy prokuratura cba nik się obudzą przy mevo 5 ? już powinny być zatrzymania zarzuty blokowanie kont bankowych żeby odzyskać pieniądzę z poprzedniego projektu . Nierozumiem dlaczego w tym przypadku nie ma zatrzymań
- 17 3
-
2023-04-12 16:43
Na pewno wyglądają lepiej niż poprzednie.
- 5 8
-
2023-04-12 16:45
korzystam w tym tygodniu z nextbike w Białymstoku (5)
wypożyczałem 2 rowery 6 razy i za te 12 przejazdów zapłaciłem 4 zł. 1 zł za pojedyncze przejazdy, bo przekroczyłem darmowy czas jazdy. W Gdańsku będą takie ceny, że będę chyba korzystał z hulajnogi bold, bo cenowo to wyjdzie podobnie, a już mam aplikację
- 32 9
-
2023-04-12 17:57
Hotele w Białymstoku też tańsze.
Ciekawe dlaczego... :D
- 3 9
-
2023-04-12 18:02
Na komunikację publiczną też nie masz co liczyć.
Wchodzi fala. Tam dopiero będzie cyrk.
- 11 3
-
2023-04-12 18:09
Na hulajnogi dostałem juz ponad 20godzin na jazde bezpłatnie srednio raz wtygodniu sa promki a Gdański rowek jest najdroższy w
w Polsce
- 6 2
-
2023-04-12 18:15
Nieważne czy ktoś będzie jeździł czy nie. Miliony już skasowali.
- 6 1
-
2023-04-12 18:21
I tam też są zniżki jeśli masz bilet komunikacji miejskiej
Tam chociaż działa to od wielu lat, ale w 'cywilizowanym' Trójmieście nie da się xd
- 4 2
-
2023-04-12 16:52
zeroemisyjność, jakie ładne, modne słowo znaczące zupełnie coś innego niż w rzeczywistości:) (1)
ale w papierach się zgadza, no nie? tylko te elektrownie węglowe i baterie, których recycling jest bardzo brudną sprawą.
- 19 1
-
2023-04-13 07:53
Ciemny lud wszystko kupi, wystarczy postraszyć
Nawet Greta usunęła twitta sprzed 5 lat, że w 2023 nastąpi ekologiczny koniec świata. Zeroemisyjność to ściema aby kraje wysokorozwinięte energetycznie kolonizowały uboższe.
- 2 0
-
2023-04-12 17:00
Stacji dokujących nie będzie bo ludzie by je zaraz poniszczyli
- 2 6
-
2023-04-12 17:00
Stacje dokujące pewnie zostały by zniszczone albo okradzione przez bezdomnych
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.