- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (412 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (54 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (392 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (46 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS
Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.
Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.
- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.
BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.
Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.
Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-16 13:33
A kto o tym zdecydował?
Ci którzy nie wysiadaja na tym przystanku tak...hehe. Jak konkurs to trzeba było podac projekty w internecie, sami bysmy wybrali.
- 6 0
-
2010-12-16 13:35
Zwycięzki projekt... (1)
powstał w paincie na 16 elementowej palecie kolorów. Do tego w wordzie dorobili efekty specjalne - deseń z efektem przejscia z błękitu w biały (tzw "niebo nad żabianką w warunkach stardardowych"). Projekt nawiązuje do rzeczywistości postapokaliptycznej, gdzie wszytskie bloki zostały pochłonięte przez piekło a trawa w promieniu kilkunastu kilometrów zastąpiona betonową kostką "polbruk", zwaną również "kostka Dałna". Kolejki jeżdżą już według nowego rozkładu - czyli nie jeżdżą, ludzie nie chodzą, nie żyją, generalnie ludzie nie.
- 17 1
-
2010-12-16 13:44
dziekuje
ubawilam sie setnie : )))
- 1 0
-
2010-12-16 13:40
Powinni wybudować oba przystanki
i zobaczyć z którego korzysta więcej osób. Następnie ten bardziej popularny zburzyć.
- 10 0
-
2010-12-16 13:44
Nadmiar szkła na stacjach SKM to nadmiar remontów i zatrudniania szklarzy, tyle w temacie
- 7 0
-
2010-12-16 13:46
pięknie a kto...
...kto będzie czyścił te szklane jakże ładne elementy gdy są nowe za miesiąc zajdą tym bursztynowym pyłem kolejowym.
- 9 0
-
2010-12-16 13:46
Winda (2)
Rozumiem, że winda będzie tylko nie widać jej na wizualizacji :-0
- 10 0
-
2010-12-17 07:32
(1)
Ani z wizualizacji wyniaka że Biuro Projektów Kolejowych z Gdańska zaproponowało montaż dźwigów na peron i na dojściach do przejśćia. Z wizualizacji nie wynika jak biuro A i B chce rozwiązać dostęp dla niepełnosprawnych i osób poruszających się na wózkach do peronu i czy będą takie osoby mogły korzystać z przejścia pod torami w celu przejścia z jednej części dzielnicy do drugiej.
- 1 0
-
2010-12-17 17:38
Wynika wynika, i jest to nawet duzo lepsze rozwiązanie. Na stronie nie ma wszystkich rysunków :)
- 0 0
-
2010-12-16 13:48
Nie pasuje!!!
Szklane elementy zostana odrazu zniszczone, klinkier tez nie pasuje, bo zacznie jak zwykle odpadac bardzo szybko. Wyglad malo estetyczny. Drygi projekt duzo ladniejszy i bardziej funkcjonalny.
- 10 1
-
2010-12-16 13:52
BARAK PRL !!!
do pup...... ta nowa architektura.
- 3 1
-
2010-12-16 14:00
buuuuu (1)
wiata na peronie nie roozni sie niczym od wiaty na peronie kazdego przecietnego zaszczanego i smierdzacego dworca kolejowego..., mam nadzieje ze projektowany dw we wrzeszczu bedzie odbiegal od takich 'standardow'
- 3 1
-
2010-12-17 07:37
We wrzeszczu, jak to wynika z niodawno rozstrzygniętego konkursu ma być ogród zimowy na najwyższej kondygnacji a na poziomie peronów chyba (nie były publikowane wizualizacje tego poziomu) płyta żelbetowa nad głowami czyli taki duży garaż podziemny jak w Krakowie.
- 0 0
-
2010-12-16 14:08
KOMUNA (1)
Kilka filarów i dach. Brak słów:(
- 5 1
-
2010-12-16 14:15
Ty człowieku wiesz co to jest komuna ?! chyba nie skoro od tak uzywasz tego slowa! Zamiast sie cieszyc, ze bedzie lepiej, czysciej nowoczesniej to jeszcze problem masz.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.