• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • A kto o tym zdecydował?

    Ci którzy nie wysiadaja na tym przystanku tak...hehe. Jak konkurs to trzeba było podac projekty w internecie, sami bysmy wybrali.

    • 6 0

  • Zwycięzki projekt... (1)

    powstał w paincie na 16 elementowej palecie kolorów. Do tego w wordzie dorobili efekty specjalne - deseń z efektem przejscia z błękitu w biały (tzw "niebo nad żabianką w warunkach stardardowych"). Projekt nawiązuje do rzeczywistości postapokaliptycznej, gdzie wszytskie bloki zostały pochłonięte przez piekło a trawa w promieniu kilkunastu kilometrów zastąpiona betonową kostką "polbruk", zwaną również "kostka Dałna". Kolejki jeżdżą już według nowego rozkładu - czyli nie jeżdżą, ludzie nie chodzą, nie żyją, generalnie ludzie nie.

    • 17 1

    • dziekuje

      ubawilam sie setnie : )))

      • 1 0

  • Powinni wybudować oba przystanki

    i zobaczyć z którego korzysta więcej osób. Następnie ten bardziej popularny zburzyć.

    • 10 0

  • Nadmiar szkła na stacjach SKM to nadmiar remontów i zatrudniania szklarzy, tyle w temacie

    • 7 0

  • pięknie a kto...

    ...kto będzie czyścił te szklane jakże ładne elementy gdy są nowe za miesiąc zajdą tym bursztynowym pyłem kolejowym.

    • 9 0

  • Winda (2)

    Rozumiem, że winda będzie tylko nie widać jej na wizualizacji :-0

    • 10 0

    • (1)

      Ani z wizualizacji wyniaka że Biuro Projektów Kolejowych z Gdańska zaproponowało montaż dźwigów na peron i na dojściach do przejśćia. Z wizualizacji nie wynika jak biuro A i B chce rozwiązać dostęp dla niepełnosprawnych i osób poruszających się na wózkach do peronu i czy będą takie osoby mogły korzystać z przejścia pod torami w celu przejścia z jednej części dzielnicy do drugiej.

      • 1 0

      • Wynika wynika, i jest to nawet duzo lepsze rozwiązanie. Na stronie nie ma wszystkich rysunków :)

        • 0 0

  • Nie pasuje!!!

    Szklane elementy zostana odrazu zniszczone, klinkier tez nie pasuje, bo zacznie jak zwykle odpadac bardzo szybko. Wyglad malo estetyczny. Drygi projekt duzo ladniejszy i bardziej funkcjonalny.

    • 10 1

  • BARAK PRL !!!

    do pup...... ta nowa architektura.

    • 3 1

  • buuuuu (1)

    wiata na peronie nie roozni sie niczym od wiaty na peronie kazdego przecietnego zaszczanego i smierdzacego dworca kolejowego..., mam nadzieje ze projektowany dw we wrzeszczu bedzie odbiegal od takich 'standardow'

    • 3 1

    • We wrzeszczu, jak to wynika z niodawno rozstrzygniętego konkursu ma być ogród zimowy na najwyższej kondygnacji a na poziomie peronów chyba (nie były publikowane wizualizacje tego poziomu) płyta żelbetowa nad głowami czyli taki duży garaż podziemny jak w Krakowie.

      • 0 0

  • KOMUNA (1)

    Kilka filarów i dach. Brak słów:(

    • 5 1

    • Ty człowieku wiesz co to jest komuna ?! chyba nie skoro od tak uzywasz tego slowa! Zamiast sie cieszyc, ze bedzie lepiej, czysciej nowoczesniej to jeszcze problem masz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane