- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (38 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Rusza budowa biurowca w Airport City
W czwartek na lotnisku w Gdańsku podpisano umowę na budowę pierwszego z siedmiu biurowców w ramach Airport City. Biurowiec Alpha będzie miał sześć pięter i dwie kondygnacje podziemne z 197 miejscami parkingowymi. Ma powstać do maja 2021 r. i kosztować 81 mln zł.
- Przed nami nikt wcześniej nie porwał się z motyką na słońce. My się porywamy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska. - Istotą tego miejsca jest fakt, że zaledwie pięć minut po lądowaniu, pracownik firmy, prezes czy gość może znaleźć się w swoim biurze. Nie ma takiej możliwości nigdzie w kraju, a w Europie i na świecie na podobne projekty decydują się tylko największe lotniska, obsługujące po 50 mln pasażerów rocznie.
Pierwotnie Kloskowski wraz z przedstawicielami wykonawcy miał na miejscu wylądować śmigłowcem, ale widowiskowe rozpoczęcie konferencji trzeba było odwołać ze względu na mgłę i zbyt niską podstawę chmur.
- Budowa Airport City to absolutnie przełomowa inwestycja na polskim rynku lotniczym - dodaje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Nawiązujemy do największych graczy na tym rynku. Wierzymy, że umowa zostanie zrealizowana zgodnie z terminem.
W przetargu na budowę biurowca, poza zwycięską ofertą firmy Hochtief Polska, opiewającą na 81 mln zł, wpłynęły też dwie inne oferty. Budimex za zrealizowanie inwestycji oczekiwał 89 mln zł, a konsorcjum firm Doraco i PORR złożyło najwyższą ofertę w wysokości 91 mln zł.
- Jesteśmy firmą, która podobne obiekty buduje w kraju od 20 lat. Naszą dewizą jest "budowanie świata jutra" i ta inwestycja w tę ideę idealnie się wpisuje i motywuje nasz zespół do ciężkiej pracy - mówi Tadeusz Blecha, członek zarządu firmy Hochtief Polska.
Wykonawca na zrealizowanie inwestycji ma czas do maja 2021 r.
W kolejnym etapie realizowany ma być dwukrotnie większy obiekt Bravo (o powierzchni użytkowej 16,5 tys. m kw. z 381 miejscami parkingowymi). Harmonogram budowy Bravo i termin jego oddania do użytkowania będą uzależnione od tempa komercjalizacji budynku Alpha. Za wynajem powierzchni w obiektach Airport City odpowiadać będzie międzynarodowa firma doradcza JLL.
W sumie budowa Airport City ma kosztować ok. 1 mld zł. Inwestycje będą finansowane z emisji obligacji bankowych i ze środków własnych portu.
Przypomnijmy, że w październiku ruszyła także rozbudowa terminalu. Tzw. pirs zwiększy przepustowość lotniska do dziewięciu mln pasażerów rocznie i poprawi komfort podróży i jakość obsługi pasażerów. Inwestycja ma być gotowa na początku 2022 r., a więc nieco później, niż biurowiec Alpha.
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-25 06:48
po co (1)
drugi pas startowy zbudować a nie kolejne siedlisko biurew...połączeń krajowych gęściej i taniej zrobić a nie na bzdury wydawać kasę
- 6 0
-
2019-10-25 07:21
wyciągnę cygaro z sekretarki i idę budować.
Prezes.- 1 0
-
2019-10-25 07:21
Zamiast parkingu 10 minutowego...? Kto na to pozwolił?
Jest w koło tyle miejsca, są już biurowce. Ale nie trzeba postawić tuż przed terminalami. Tam gdzie są parkingi krótkoterminowe. Gdzie na świecie buduje się biurowce na lotnisku? Słowackiego kompletnie jest zakorkowana a oni kolejne biura tam budują. Dojazd do lotniska to już jest dramat w szczycie. Do PKM-ki się nie idzie wcisnąć a Słowackiego do góry/dół to 30...60 minut stania w korku.
Tam powinny być parkingi piętrowe a nie biura....- 10 2
-
2019-10-25 07:36
Sensacja
Widać, że Pan "Nata" nie może oderwać się od koryta...... "Budowanie świata jutra" z blachy i szkła brzmi kuriozalnie. Ta wizualizacja , to typowe, polskie blokowisko, a nie innowacyjna budowla.
Port lotniczy Marrakesz-Menara, Maroko, , Seul-Inczhon, Korea Południowa, Montevideo-Carrasco, Urugwaj, Port Lotniczy w Pekinie, Chiny, madryckie lotnisko Barajas, ba a nawet lotnisko w hiszpańskiej Lleidzie, i wiele innych, to przykłady wizji architektonicznej świata jutra.- 2 0
-
2019-10-25 07:56
Co za glupota
głupota ciekawe jak ludzie zdążę na samolot jak będą stali w korku do lotniska razem z pracownikami..podetna gałąź na której sami siędza
- 5 0
-
2019-10-25 08:03
osc oto jest pytanie ?ilosc czy j (1)
czy na prawde potrzebujemy nowych miejsc pracy ? vzy na prawde potrzebujemy sciagac do trojmiasta i okolic kolejne rzesze ludzi ? czy to podnosi jakosc zycia w miescie ?
- 5 0
-
2019-10-25 08:36
Naprawdę!
Naprawdę! Naprawdę Naprawdę!
- 1 0
-
2019-10-25 08:12
Inwestycja
Wszystko fajnie, pomysł dobry, ale współczuje jak ktoś będzie chciał dojechać samochodem na lotnisko ok 8 albo wrócić ok 15-16
- 4 0
-
2019-10-25 08:30
Znaczy bedzie mozna latac do pracy samolotem? Np z lotniska babie doły?
- 1 0
-
2019-10-25 08:36
Z jednej strony super, że
biurowce będą w tym miejscu. Z drugiej zatłoczone PKMki będą jeszcze bardziej niewydolne.
- 2 1
-
2019-10-25 08:44
A co w przypadku ewakuacji lotniska?
Co jakiś czas dochodzi do zamkniecia lotniska z powodu pozostawionej walizki. Biurowce też będą ewakuować? o_O
- 4 0
-
2019-10-25 08:52
Kiedy zostanie zmieniona nazwa lotniska ?! (1)
- 5 3
-
2019-10-25 12:09
gdy nielegalny lokator
zostanie usunięty z Wawelu
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.