- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Rośnie pierwszy biurowiec Młodego Miasta. Kolejne niebawem
Właśnie wmurowany został kamień węgielny pod budowę budynku Eternum - pierwszego nowego biurowca na postoczniowych terenach w Gdańsku . Obiekt ma być gotowy pod koniec sierpnia. Inni właściciele terenów na Młodym Mieście również przymierzają się do budowy budynków biurowych.
Budynek Eternum będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych, dzięki czemu osiągnie wysokość 30 metrów, a w jego wnętrzu znajdzie się 7 tys. m kw. powierzchni biurowej. Parter zarezerwowany jest na usługi. Z kolei pod ziemią powstanie parking.
Pierwotnie budowa Eternum miała zakończyć się w tym roku. Gdy w grudniu 2017 podpisywana była umowa z generalnym wykonawcą - firmą Doraco - termin realizacji wyznaczony został na wiosnę 2019 roku. Jednak ostatecznie stanie się to kilka miesięcy później.
- Biurowiec będzie gotowy pod koniec sierpnia 2019 roku - zapowiada Robert Wysłocki, współwłaściciel RWS Investment Group. - Wcześniej musieliśmy przeprowadzić bardzo dokładne badania archeologiczne i zmienić metodę fundamentowania, co wpłynęło na około półroczne opóźnienie.
Inwestor prowadzi rozmowy z wieloma potencjalnymi najemcami, ale na razie nie zdradza, co to są za firmy.
Spółka jest również właścicielem sąsiedniej działki przy ul. Jaracza , którą też planuje zabudować.
- Proces inwestycyjny zamierzamy rozpocząć w przyszłym roku - wyjawia Wojciech Sypniewski, drugi ze współwłaścicieli RWS. - Na razie jeszcze nie rozstrzygnęliśmy, czy będzie to również biurowiec, a może hotel lub aparthotel.
Na stronie spółki zaprezentowana została wizualizacja 9-kondygnacyjnego obiektu, który ma pełnić funkcję biurowca z powierzchnią najmu wynoszącą 7 tys. m kw., oraz 1,1 tys. m kw. przeznaczonych na usługi.
RWS to niejedyny inwestor, który chce budować biura na terenie Młodego Miasta.
Od dawna przymierza się do tego również firma Echo Investemt, która posiada grunt na tyłach ECS-u . Inwestor otrzymał w sierpniu tego roku pozwolenie na budowę dwóch 30-metrowych budynków, ale realizacja wciąż się nie rozpoczęła.
Swego czasu pojawiła się nawet wizualizacja biurowców firmy Echo, ale inwestor przekonuje, że to nie jest ich docelowy wygląd.
Swoje biurowce na Młodym Mieście będzie stawiać również firma Cavatina. W pierwszej kolejności deweloper zabuduje pas terenu wzdłuż ul. Jana z Kolna . Pierwszy z czterech 8-kondygnacyjnych biurowców kompleksu Palio ma już pozwolenie na budowę. Działka, na której stanie została już nawet ogrodzona. W sumie w czterech 30-metrowych obiektach znajdzie się ok. 55 tys. m kw. powierzchni najmu.
Przy tej okazji warto również wspomnieć o innym biurowcu, który co prawda znajduje się poza oficjalnym obszarem Młodego Miasta, ale będzie sąsiadem budynków Cavatiny. Chodzi o biurowiec C300 spółki Inopa (dawniej Euro Styl) przy ul. Marynarki Polskiej . Obiekt będzie miał 11 kondygnacji nadziemnych.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (176) 6 zablokowanych
-
2018-12-06 06:01
Fajnie że rośnie (21)
tylko potrzebne nam te biurowce w centrum?
To miejsce za lat kilka (jeżeli już nie jest) będzie prestiżową dzielnicą, biurowce tam nie są potrzebne, zabierają miejsce, pracownicy generują ruch i korki itp itd.- 72 99
-
2018-12-06 06:24
(9)
Tam za płotem przecież jest stocznia i port a co za tym idzie ogromna uciążliwość w postaci zapylenia, hałasu i zapachu (smrodu np z nabrzeża GBT terminal masowy) Tak więc jak powstaną a częściowo powstaną mieszkania, zacznie się narzekanie mieszkańców, że kupił a tu (patrz wyżej) Dlatego biura są dobrym kierunkiem.
- 27 2
-
2018-12-06 08:06
bardzo fajnie że będzie nowy teren zabudowany (4)
ale , jak to wszystko powstanie to się okaże że będą tam jedne wielkie korki , co się przełoż na całe centrum Gdańska ,
Gdzie DROGI ???- 4 17
-
2018-12-06 09:38
dronami już będą latać :) postęp jest.
a tak na poważnie - za 20-30 lat poziom morza się podniesie o 2-5 metrów- drogi przestaną być użyteczne. I wasze samochodziki też :)- 7 4
-
2018-12-06 09:40
Człowieku a od czego jest centrum miasta? Żeby mieć niezabudowane działki? (2)
Droga to tam akurat powstała nawet bez chodnika dla pieszych (Popiełuszki aka Nowa Wałowa). Pracownicy tego biurowca powinni dojeżdżać tramwajami i SKM.
- 10 3
-
2018-12-06 11:11
Człowieku !
jak popatrzysz to tylko w zasadzie jedna droga jest wyjazdowa dla tego młodego miasta , więc korku murowane , mieliśmy już tego przedsmak jak podczas jarmarku się wyjeżdżało przez wałową , bo jednokierunkowe zrobiono , po za tym czy ktoś pomyślał co się stanie jak będzie tylko jedne wjazd i wyjazd podczas ewakuacji tego obszaru np. z powodu pożaru ?!
Nikt nikogo nie zmusi aby korzystał z komunikacji miejskiej- 4 4
-
2018-12-06 16:19
Sam se jezdzij skm z patola
Wole moje nowe, pachnace, cieple autko
- 2 3
-
2018-12-06 08:08
Ale z GBT pachnie słodem (1)
Komu to śmierdzi?
- 3 4
-
2018-12-06 11:04
Słoikom wszystko przeszkadza
Tylko nie worki i buty na klatce.
- 6 2
-
2018-12-06 11:40
(1)
Po co tyle tych biur, dla kogo to? Tyle ludzi pracuje w biurach, ze jeszcze trzeba je dobudowywac?
- 0 6
-
2018-12-06 13:44
Tak. I będzie ich dużo więcej
- 4 0
-
2018-12-06 06:37
Zobaczcie co 4 biurowce zrobiły z Oliwą (2)
Korki rano, korki po południu, miejsc do parkowania zero.
Zostaje hulajnoga i do domu!- 15 19
-
2018-12-06 09:11
(1)
A ile miejsc pracy dały nie wt tylko narzekac potraficie masakra
- 20 3
-
2018-12-06 11:20
nie dały tylko przyciągnęły słoiki bez podatków
- 5 10
-
2018-12-06 06:41
(3)
Lepiej żeby centrum Gdańska wyglądało jak Bartoszyce, czyli chlew i krowy?
- 31 9
-
2018-12-06 07:05
(1)
Wstydzisz sie pochodzenia?
- 7 14
-
2018-12-06 11:05
Hahaha
W sumie bez tych budynków mamy teraz Bartoszyce i okolice, same pola i łąki
- 6 0
-
2018-12-07 13:07
Moja żona jest z Bartoszyc!
- 0 0
-
2018-12-06 07:48
oczywiście najpierw rozbudowano układ drogowy
żartowałem - przecież to "kieszonkowa metropolia"
- 7 6
-
2018-12-06 07:51
wsżedzie się kręci ten sam gamoń
- 4 2
-
2018-12-07 09:40
dawno nie czytałem głupszego komentarza
to gdzie mają być biurowce? W Baninie? To co ma w końcu być w Śródmieściu jak nie biznes i handel? mieszkanka dla poszukujących ciszy i przyrody?
- 2 0
-
2018-12-07 13:05
Pani Krystyno!
...zapomniałeś, że generują też dochód dla miasta, zapotrzebowanie na usługi i mieszkania czyli również dochód dla mieszkańców. Pozdrawiam :)
- 0 0
-
2018-12-06 06:02
(2)
Bardzo dobrze.Może w końcu nie będziemy oglądać tego syfu.
- 76 30
-
2018-12-06 08:59
(1)
Biurowce od ruchliwej Jana z Kolna a w głebi cos dla ludzi . Aha biurowce też sa dla ludzi.
- 3 1
-
2018-12-06 11:06
To prawda że w Trytonie zostało 20 procent miejsca?
Do wynajęcia?
- 1 1
-
2018-12-06 06:04
Biurowiec,biurowiec,biurowiec....... (29)
Przepraszam a co się produkuje w tych biurowcach poza piardami w stołki?
Gdzie przemysł i produkcja?- 110 108
-
2018-12-06 06:18
(3)
Przecież odkupili stocznie, którą sami sprzedali i zapowiedzieli wznowienie produkcji elementów wież wiatrowych a następnie ogłosili że zlikwidują w Polsce elektrownie wiatrowe. (czytaj nie powstaną nowe a stare po upływie przydatności) Czy ktoś czegoś nie zrozumiał?
- 48 4
-
2018-12-06 06:59
Inwestuja w smog z rosyjskich kopalni
Chca generowac wiecej CO2. Zeby zylo sie lepiej. Rodzinie na swoim w panstwowej firmie.
- 22 0
-
2018-12-06 07:05
Ale zbudują wielką elektrownię na węgiel w Ostrołęce.
Będą kopcić i truć wszystkich i wszystko w imię najświętszej panienki której to zawierzyli prąd.
- 19 2
-
2018-12-06 07:56
Ale zobacz kiedy ... 2050 roku..!!!
Do tego czasu zmieni się 10x rząd i polityka .... wyluzuj trochę.
Na razie podpisali umowy na budowy kolejnych elektrowni o łącznej mocy 1 TW ... ( czyli 1/7 elektrowni atomowej ..- 6 1
-
2018-12-06 06:21
Zatrudnij się w kopalni, jest wolny etat młotkowego... (6)
- 30 10
-
2018-12-06 06:36
Wyluzuj gumę w rurkach hipsterze , (4)
przegryź kanapkę z humusem popij fritzem i szykuj do wymarszu na swoją grzędę w biurowcu kurniku.
- 17 27
-
2018-12-06 07:18
(1)
nieźle się na tym znasz
- 12 1
-
2018-12-06 18:00
Właśnie opisał swój dzień powszedni, pewnie ma brodę i tatuaż na szyi...
- 3 0
-
2018-12-06 07:49
(1)
Oj komuś kompleksy wylazły.
- 11 2
-
2018-12-06 10:53
A komuś innemy też wyłazi , ale słoma z butów.
- 1 7
-
2018-12-06 06:53
Przemysl to nie tylko kopalnie i stocznia. Slyszales o przemysle technologii?
- 18 1
-
2018-12-06 06:47
No oprogramowanie (1)
Ale co to dla polskiego Janusza, przecież to coś co nie istnieje, młotkiem przywalic nie można, więc jak może być coś warte?
- 24 9
-
2018-12-06 13:17
Yo, yo
Akurat it jest w tricity mało. Chyba, że myślisz o usługach dla korpo. To tego trochę więcej.
- 3 2
-
2018-12-06 08:07
przemysł w mieście? (4)
- 21 3
-
2018-12-06 08:20
(3)
Fabryka przy każdym przedszkolu!
- 18 1
-
2018-12-06 11:07
Licealiści do hut! (2)
- 11 0
-
2018-12-06 18:32
Fabryka Karabinów na Łąkową, Dagoma na Angielską Groblę, a Blaszanka do wyburzenia... (1)
- 2 0
-
2018-12-06 22:19
Blaszanka ma się dobrze - w Pruszczu od 15 lat
- 0 2
-
2018-12-06 08:55
(3)
a kogo obchodza niskoplatne, uciazliwe dla srodowiska i mieszkancow, patogenne miejsca pracy?
- 16 2
-
2018-12-06 10:59
Tylko ty szanowny matołku nawet gwoździa sam nie wbijesz , (1)
kto ci kafelki położy w "apartamencie" na szadółkach ?
Może podobny do ciebie zniewieściały filutek w przykrótkich porteczkach?- 12 10
-
2018-12-06 11:21
Ukladacze płytek zawsze się znajdą...
Z madrymi ludzmi troszkę gorzej patrząc na twój komentarz...
- 9 6
-
2018-12-06 15:34
Całe szczęście, że w tych biurowych pseudo korpo firemkach nie ma żadnych patologii.
- 1 3
-
2018-12-06 09:00
Na ślunsku.
Z wyngla
- 12 0
-
2018-12-06 11:09
w Chinach
- 4 0
-
2018-12-06 13:53
tylgo wungiel!!!11!1 (1)
- 6 0
-
2018-12-06 21:00
O panoćku, węgiel ma różne odmiany - ale ma się coraz lepeiej
Zwłaszcza po tym, jak Niemcy mieli kilka miesięcy bezwietrznych. W dodatku Niemcy jadą na węglu brunatnym, który emituje znacznie więcej co2 oraz pyłów niż węgiel kamienny.
Ale co ja tłumaczę, przecież człowiek po religioznawstwie czy etnologii nie ma pojęcia o przemyśle, gospodarce czy technice- 1 0
-
2018-12-06 20:57
W PL ma jej nie być
Za to stocznie niemieckie robią na pełnej parze. Bo wiedzą że:
Stocznie = stalownie, automatyka, napęd, chemia, elektryka...
A u nas GW podpuszcza ludzi, że stocznie to tylko spawacze, którzy w dodatku dostają forsę za picie... Krasnoludki robią statki, a co tam.- 1 1
-
2018-12-06 21:14
Przemysł odpowiada tylko za 1/4 polskiego PKB czyli produktu krajowego brutto. Dominującym sektorem jest sektor usług. A on wymaga biurowców, a nie hal produkcyjnych.
- 2 0
-
2018-12-13 06:47
Przemysł w centrum miasta ???
Przemysł w centrum miasta to raczej słaby pomysł. Pamiętajcie że owszem są to tereny postoczniowe jednakże były to nieużytki . Faktyczne budynki stoczniowe stoją znacznie głebiej niż to co się buduje teraz.
- 0 0
-
2018-12-06 06:08
Dobrze ale potrzebne wieżowce ponad 100m wysokosci (9)
To jest teren prestiżowy
- 88 35
-
2018-12-06 06:58
(3)
To ze zbudujesz 100 metrowa wieze kmiocie nie dodaje prestizu...Moskva ,Manila czy inny Bangkok maja pelno wiez a prestizowe nie sa ...Zurych ,Geneva czy monachium to jest prestiz
- 14 19
-
2018-12-06 07:21
To zatrudnij sie w Genewie. Wtedy dopiero zobaczysz prestiż, jak będziesz codziennie poróżował do swojego mieszkania ... we Francji, bo w Genewie mieszkania nie uświadczysz, nawet na wynajem
- 19 0
-
2018-12-06 08:18
"kmiocie" ? ... i kto tu jest kmiotem
- 9 1
-
2018-12-06 08:21
Kmioty to piszą "v" zamiast "w" po polsku.
- 6 0
-
2018-12-06 18:36
Prestiż zaczyna się od 100 metrów? (2)
- 4 3
-
2018-12-06 19:50
Powyżej
- 5 1
-
2018-12-06 21:09
Nowoczesne wysokościowce dają możliwość korzystania z prestiżowej lokalizacji maksymalnie dużej liczbie osób i podmiotów. Są to budynki stosunkowo droższe zarówno na etapie budowy jak i w eksploatacji, więc są swoistym świadectwem, że ten deficytowy teren, na którym je wybudowano jest prestiżowy.
Można śmiało stwierdzić, że prestiżowe budynki są wyższe od 100 metrów, albo mają więcej niż 100 lat :)- 6 1
-
2018-12-07 10:28
Ilość zgadzających się (1)
Ilość osób zgadzających się z napisaną tutaj bzdurą jest kolejnym przykładem, że demokracja to fatalny pomysł. Ja bym proponował, żeby się nie wypowiadać, jak się nie ma pojęcia o temacie... Walnij sobie pod domem 100 metrową wieżę i zostaw centrum miasta w spokoju.
- 1 3
-
2018-12-07 15:12
demokracja jest ok. Jeżeli masz rację, a nie potrafisz do niej przekonać innych, to właściwie nie masz racji
- 2 0
-
2018-12-06 06:12
Super!
- 26 18
-
2018-12-06 06:12
Trochę trudno mi uwierzyć, że dziś kamień węgielny a w sierpniu budynek bedzie oddany do użytku (7)
- 50 14
-
2018-12-06 06:20
(1)
Chińczyki będą robić, bo u nas już niewiele niewolników, to może zdążą.
- 4 4
-
2018-12-06 18:09
ty se pojedz do chin, co najwyzej Polacy jak ty moga robic w chinach za miske cebuli
- 1 1
-
2018-12-06 06:29
Pewnie od góry będą budować, jak Zieleniak (2)
- 4 0
-
2018-12-06 11:08
Chciałbym to widzieć (1)
- 3 1
-
2018-12-06 18:07
Stań na głowie, to zobaczysz
- 3 1
-
2018-12-06 07:18
do góry pójdą szybko, bo prace ziemne trwają już tam prawie rok
- 11 0
-
2018-12-06 09:00
czytaj
w sierpniu 2019
- 6 2
-
2018-12-06 06:14
Kiedy zburzyta LOT (3)
I powstanie coś pięknego, dostojnego?
A tw okolice stoczni ładnie zabudować, a z tyłu odbudować stocznie i rosnać w potęgę- 52 21
-
2018-12-06 06:21
to bierz łopatę i odbuduj stocznie, by produkować statki dla Związku Radzieckiego.
- 8 4
-
2018-12-06 08:22
Już to robimy, ten komentarz będzie przełomem w historii Trójmiasta! Dziękujemy!
- 3 0
-
2018-12-06 08:49
nigdy
not nawet za 100 lat bedie mial sie dobrze
- 2 0
-
2018-12-06 06:19
(8)
Zaraz się zaczną udzielać eksperci z wąsem: za wysoko, za nisko, za tanio, za drogo, po co, gdzie parkingi, dlaczego nie park, dla kogo, skąd ma to pieniążki itd.
- 62 16
-
2018-12-06 06:22
I jeszcze basen powinien tam być ! (3)
- 20 0
-
2018-12-06 07:53
I ścieżka rowerowa przez środek! (1)
- 13 0
-
2018-12-06 11:08
I przemysł!
- 5 0
-
2018-12-08 16:44
jest basen, Wałęsa wpompował pieniądze z nagrody Nobla a Nawrocki sprzedał. Szpital stoczniowy
- 0 1
-
2018-12-06 07:49
są mądrzejsi od ciebie słoju (2)
właśnie takie pytania trzeba zadawać
- 5 12
-
2018-12-06 07:51
(1)
Po co?
- 7 3
-
2018-12-06 15:35
Po to, żeby miasto było fajne i ludzie żyli w nim z przyjemnością.
- 3 2
-
2018-12-06 18:42
Sobieski miał wąsy i coś nie tego?
- 1 1
-
2018-12-06 06:21
biurowce... a jak z dojazdem (8)
druga nitka wiaduktu Popiełuszki będzie ?
- 46 17
-
2018-12-06 06:39
SKM autobus i tramwaj w poblizu (1)
To nie jest giełda samochodowa. Metropolia
- 21 2
-
2018-12-06 11:14
teoretycznie jest
ale jeszcze to z PRL nie wyszło.
- 0 2
-
2018-12-06 07:01
Swoja bryke zostaw w stodole perelko ...a jak ci za daleko do pracy w centrum to pracuj na roil ...
- 18 5
-
2018-12-06 09:41
Hahahaha (1)
Druga nitka Popiełuszki?! :D Hahahaha! Po co? Tam nawet chodnika nie ma! No d***l!
- 5 1
-
2018-12-06 11:09
Chodnik jest.
- 1 0
-
2018-12-06 10:13
Tak, będzie druga nitka (1)
i nawet trzecia i czwarta i tunel pod i nad, abyście mogli swoimi pięcioma golfami razem z matką, wujkiem, żoną i kochanką zasmradzać centrum dojeżdżając z rancza pod Baninem
- 9 1
-
2018-12-06 10:37
poproś budynia moze poprawi komunikację.
bo jak nie to dalej będziesz jadem pluł i stał w jeszcze większych korkach. Tym razem w samym centrum.
- 1 3
-
2018-12-06 12:46
tam nawet chodnika nie ma aby ludzie doszli do tego biurowca od Placu Zebrań Ludowych
- 1 2
-
2018-12-06 06:22
Po co kolejny biurowiec? Do tego z piękną polską nazwą... (1)
- 14 19
-
2018-12-06 07:04
Po to zeby sie ciemny lud dziwowal ze jak to jest ze mozna zarabiac pieniazki bez miotly czy mlotka w reku ....
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.