- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 2 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (94 opinie)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (167 opinii)
- 4 Co się stało z młodymi drzewami? (129 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (201 opinii)
- 6 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (294 opinie)
Rusza budowa drugiej trasy tramwajowej na Morenie
Za prawie 23 mln zł w 10 miesięcy powstanie ok. 800-metrowa linia tramwajowa na ul. Bulońskiej - odnoga budowanej obecnie linii z Siedlec na Morenę.
Spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne i konsorcjum firm WPRD Gravel oraz Tor-Kar-Sson podpisały w piątek umowę na budowę linii tramwajowej na odcinku od ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej i w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III B .
- Za wykonanie tej inwestycji konsorcjum WPRD Gravel oraz Tor-Kar-Sson otrzyma ok. 22,989 mln zł brutto. W przetargu w 100 proc. decydowała cena. Termin zakończenia prac to 10 miesięcy od daty podpisania umowy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Inwestor przekazał już wykonawcy plac budowy, a ten rozpoczął prace od dość nietypowego zadania. Zgodnie z wymogami środowiskowymi jeszcze przed przebudową musiał usunąć z terenu prac siedlisko chronionego gatunku owada - chrząszcza pachnicy dębowej. Pod nadzorem entomologa, siedlisko zostało przeniesione i bezpiecznie ulokowane na wysepce lęgowej na zbiorniku retencyjnym przy ul. Subisława na Żabiance.
Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.
W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.
Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.
Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2014-11-08 22:10
oso co?
A kogo obchodzi jakaś tam prowincja Osowa ...
- 2 0
-
2014-11-08 22:35
(2)
Może by o innych dzielnicach pomyśleli. Na mojej nawet pasy na przejściach nie są pomalowane.
- 3 2
-
2014-11-09 14:22
to zmień dzielnicę ;-)
- 0 0
-
2014-11-09 15:03
Racja, trochę monotematycznie z tymi poważnymi inwestycjami drogowymi się zrobiło...
- 0 0
-
2014-11-09 14:24
Stankiewicz a gdzie te obiecane 3 miliony mieszkań
- 1 0
-
2014-11-09 21:56
Moreny są dwie , jedna ok a druga nie ok.
Morena nie jest zła bo są gorsze np. falowce , Orunia czy Przeróbka.
Morena jest mocno przereklamowana nawiasem mówiąc, głównie przez wynajmujących studentom mieszkania , którym wcisneli kit , że będą mieli pod nosem uczelnię :p. / Tabuny studentów mieszkają na Morenie/.
Obecnie rozkopali i puszczą tramwaj , chociaż komunikacja autobusowa jest super, jakby kto pytał.
Jeśli zamieszkasz np. na Suchaninie spędzisz połowę mniej zycia w korku aniżeli mieszkając na Morenie ale co najważniejsze - każdego dnia miliard z Kaszub przewala się przez Morenę atakując Gdańsk , zapomnij , że puszczą cię na przejściu dla pieszych i nie licz na to , że przesiądą się na PKM oraz na to , że kiedyś policja zbada stan ich spalin.... Wte i nazad - rano i pod wieczór. -MASAKRA. Godzina w korku Jaśkową rano czy wieczorem jak w Banku WMG .
Wyprowadzka z Moreny jest szczęśliwym dniem o ile idziesz na lepszą lokalizację - a są takie:-)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.