• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa dwujezdniowej Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Odcinek ul. Chwarznieńskiej z już wykarczowanym terenem pod drugą jezdnię.



Już niebawem ruszy największa w tym momencie nowa inwestycja drogowa w Trójmieście. Właśnie wycięto nieco ponad 2 hektary lasu, by poszerzyć do dwóch jezdni ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Budowa 1,5-kilometrowej drogi między Chwarznem a Witominem ma ruszyć pod koniec tego roku. Prace mają zakończyć się w połowie 2014 r.



1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Pilarze pracowali przez ostatni tydzień. Po "odzyskanym" przez nich terenie pobiegnie dwujezdniowa ul. Chwarznieńska. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma usprawnić komunikację górnego tarasu Gdyni z jej centrum.

Każda z nowych jezdni ma mieć po dwa pasy ruchu. Dodatkowo zostanie wykonana ścieżka dla rowerów i chodnik. Pojawi się też oświetlenie. W stosunku do dzisiejszego przebiegu, droga zostanie też wyprostowana. Projekt przewiduje, że jej łuki będą bardziej łagodne.

Podczas przebudowy ul. Chwarznieńskiej powstaną dwa obiekty inżynierskie. Pierwszy to kładka dla pieszych na wysokości Domu Seniora w Witominie. O tej sprawie pisaliśmy więcej w osobnym artykule. Druga konstrukcja to wiadukt, który pojawi się mniej więcej na środku planowanego do przebudowy odcinka. Pod drogą będą przechodzić zwierzęta i przejeżdżać pojazdy m.in. Straży Leśnej.

Czy lasy muszą ustępować miejskim drogom?

- Wycinka drzew, która była złem koniecznym, na szczęście nie jest duża. Mamy w zarządzie jeszcze 20 tys. ha lasów. Wycinany odcinek stanowi promil spośród wszystkich lasów przez nas zarządzanych - mówi Witold Ciechanowicz, rzecznik prasowy z Nadleśnictwa Gdańsk.

Wśród wyciętych drzew są brzozy, sosny, buki i kilka dębów. W świetle przyszłej drogi nie występowały rośliny i zwierzęta, które mogłyby podlegać prawnej ochronie. Co najważniejsze, w ściętych drzewach nie było też ptasich dziupli.

Wycinka dała w sumie 500 m sześc. drewna. Co się z nim stanie? - Zostanie sprzedane w aukcjach internetowych. Drewno nadaje się na meble. Nie wykluczone też, że jego część trafi do fabryki celulozy - mówi Witold Ciechanowicz.

Drzewa już ścięto, ale przetargu wciąż nie ogłoszono. - W ciągu tygodnia ruszy zamówienie. Wtedy firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Jeśli wszystko wokół przetargu pójdzie zgodnie z planem, przewidujemy, że roboty zaczną się jeszcze grudniu. Całość ma być gotowa najszybciej w czerwcu 2014 r. - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Dla mieszkańców i kierowców z Chwarzna termin zakończenia budowy to pewnie wieczność. By jednak przyspieszyć prace budowlane należałoby zamknąć leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej, a to oczywiście nie wchodzi w grę.

- Z tego powodu ruch będzie utrzymany. Projekt budowy zakłada wykonanie dróg dodatkowych, tylko na czas rozbudowy, które zapewnią ciągłość połączenia komunikacyjnego między Witominem, a Chwarznem - zapewnia Marek Stępa.

Warto też wspomnieć, że kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu, oprócz ceny, będzie termin realizacji. Istnieje więc cień szansy, że przedsięwzięcie zakończy się nieco wcześniej, niż planuje miasto.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • jeśli tam obowiązuje 50tka (2)

    to dostaniesz mandat pocztą bo 1,1km przejechałeś w 1:08 czyli średnia wychodzi 60km/h
    Piratów drogowych trzeba ścigać. Powiadomię ekipę TVN z uwaga pirat żeby się na Ciebie zasadzili.

    • 6 3

    • czepiasz się,synu.

      • 0 4

    • 1 km, 70m w 68sekund = 56,6km/h.
      To jest wykroczenie, za które należałoby się upomnienie. Mandaty zostawmy dla tych, którzy grzeją 65 i więcej Morską, Wielkopolską czy Al. Zwycięstwa - ok? Jest ich niemało, a Policja i tak ma ich gdzieś, mimo iż SM rozdaje mandaty rowerzystom, że nie jeżdżą tam jezdnią!

      • 2 0

  • Cholera jasna, a nie mozna tego samego zrobić z ulica spacerowa?!

    Przecież to tez bedzie tylko promil lasu do wycięcia w stosunku do całości, tak tak, wiem, ze tam jest pewnie park krajobrazowych ale w mordę z tym, to tylko kilka drzew, na pewno park by na tym nie stracił a cały Gdańsk sporo zyskal

    • 8 6

  • 1km drogi przez półtora roku??? (1)

    to jakieś żarty. Będą to robić ręcznie? W dzisiejszych czasach powinno zająć to góra 6 miesięcy; no ale MTM robi tanio, po znajomości, ale bardzo długo.

    • 21 1

    • czas

      sami znafcy... przejrzyj projekt. jest dostepny w bipie. może skumasz czemu 1,5 roku.

      • 0 1

  • Jak zawsze realizowana inwestycja bez głowy (2)

    Na drodze przez las niedawno została położona nowa nawierzchnia (kto za to zapłacił?). Korki nie powstawały na odcinku leśnym tylko przez wąskie gardło zaczynające się koło domu Seniora, Droga od domu Seniora w stronę centrum Witomina jest zdewastowana i właśnie ten odcinek powinien zostać zmodernizowany jako pierwszy . Na drodze przez las nie było żadnych skrzyżowań i przejazd był bez problemowy. Jak zawsze ktoś nie pomyślał ale zapłacimy my.

    • 35 4

    • koło domu seniora jest przystanek i przejście dla pieszych z sygnalizacją, nie raz tak bywało. że najpierw stałem za autobusem a potem jeszcze na czerwonym ale łatwiej jest wyciąć las i zbudować nową drogę za fpip pieniędzy niż zrobić zatoki dla autobusów i kładkę za psie siano...

      • 9 2

    • Przecież na Chwarznie super Stępa mieszka :)

      • 4 0

  • no i proponuję zmienić nazwe na Szczurek strasse !...

    czy na czas przebudowy nie można przekwaterować prezydenta na ulice Pucką ?, wówczas pewnie za rok byłby gotowy tunel !...

    • 12 3

  • KŁADKA? (3)

    To samochód ważniejszy od pieszego?
    Już lepsze są tunele bo przynajmniej w nich nie pada i mają mniej schodów.
    Kolejne 2 windy do całorocznej konserwacji i naprawy ..

    • 13 6

    • tunel? chyba dla samochodów...na całym świecie odchodzi się od tego typu inwestycji dla pieszych

      • 6 1

    • (1)

      Plac Zdrojowy w Sopocie ukazuje wyraźnie, że lepiej pod ziemię ładować ruch samochodowy niż pieszy.

      • 8 0

      • z tym że tam nie chodzi o ruch samochodowy tylko o basen
        ale nie dla strazy pożarnej bo ta musi plynąć naokoło

        • 0 0

  • wiadomo gdzie Szczurek mieszka :) (1)

    jw

    • 12 2

    • Szczurek

      jak wiesz gdzie mieszka to jedź na jego ulice, tylko uważaj, żebyś auta nie rozwalił na dziurach wjeżdżając tam.

      • 4 0

  • nareszcie nie będę się stresował i będę sobie jeździł lewym pasem tak jak lubię (1)

    • 2 5

    • czy rajcuje Cie bycie pajacem

      piszac prowokacyjne teksty jak troll, podnosisz swoje Ego? (a może jeszcze jakieś kompleksy... ;P)

      • 4 1

  • mu

    na wsi tez musi sie cos dziac

    • 3 2

  • Kładka dla pieszych?! Może jeszcze zrobią ekrany dźwiękochłonne przez Witomino! (13)

    Przecież to ma być ulica miejska a nie autostrada!!!

    • 17 5

    • trzeba zarobić
      a najlepiej ksioręrobi się jak w misiu mówili
      to powstaja kładki dla pieszych i przejscia dla zwierzat

      • 3 0

    • (4)

      będzie taka miejska jak Słowackiego we Wrzeszczu

      • 1 0

      • (3)

        Okazuje się, że w Gdyni mają takich samych durni w Urzędzie Miasta jak u nas w Gdańsku. Uważajcie urzędnicy: NIE POTRZEBUJEMY W MIEŚCIE AUTOSTRAD!!! Jeśli kilka samochodów zatrzyma się na chwilę przed przejściem dla pieszych, to się świat nie zawali! Naprawdę.

        • 1 7

        • To nie jest autostrada. "Kilka samochodów" to masz na osiedlowych drogach. A nie na takich co prowadzą na obwodnicę. (2)

          Ta inwestycja jest bardzo spóźniona. Kładka nie jest murem i fosą z piraniami. Wprost przeciwnie. Jak sobie popatrzysz na świat z kładki, to się nie zawali! Naprawdę.

          • 3 2

          • (1)

            Jako matematyk możesz sobie łatwo policzyć, że w przypadku 4 pasów zamiast 2, długość korków zmniejszy się o przynajmniej o połowę. W tym momencie koncepcja budowy kładki traci sens. Dodatkowo kładka niszczy krajobraz miejski prawie tak jak ekrany dźwiękochłonne. Dodatkowo pamiętać musisz, że ta okolica Witomina zamieszkana jest głównie przez starszych ludzi, dla których korzystanie ze schodów czy nawet wind będzie znacznym utrudnieniem.

            • 1 2

            • Bzdury. Równie dobrze możesz powiedzieć, że latarnie niszczą krajobraz miejski.

              Nie robi tego nic, co jest bardzo potrzebne. Możesz użyć kładki, jako punktu widokowego. Nie traci sensu idea kładki, bo to droga na obwodnicę. Obwodnice są z definicji popularne. I co się tak uczepiłeś ekranów? Na Łostowicach wyglądają szałowo!

              Czy ta okolica Witomina to jakieś miejsce zesłań starszych ludzi? W innych częściach miasta ich nie ma? Nie znam prostszej czynności niż korzystanie z windy. Nie bój się, będzie. Unia to wymagający sponsor.

              • 3 1

    • (6)

      Jakbyś chciał wiedzieć, to dzięki tej kładce będzie można zlikwidować to przejście, które powoduję, że korek zaczyna się przed wjazdem do lasu...

      • 1 3

      • (4)

        Ta kładka będzie szczególnie potrzebna mieszkańcom Domu Seniora. Kilkadziesiąt schodów w górę i w dół w drodze na przystanek autobusowy zachwyci wszystkich starszych ludzi o kulach i na wózkach lub po prostu starszych. GENIALNE!!!

        • 4 2

        • To okrutny i krzywdzący stereotyp, że każdy starszy człowiek jest łamagą. (3)

          Moja babcia dochodzi 90 i porusza się tak szybko jak za Rydza-Śmigłego. Bo dbała o siebie.

          Na pewno będzie winda. Bez tego Unia nie sypnie groszem. Chwalmy europejską Ojczyznę.

          • 2 2

          • (2)

            Gratuluję zdrowia babci. Niestety jest ona wyjątkiem. A windom na Witominie nie wróżę długiej przyszłości w dobrym stanie. Monitoring? Znowu koszty. Wystarczy zrobić światła na guzik.

            • 3 1

            • Bzdury. Niedołężne staruszki są większością tam, gdzie bywają, czyli lekarz i hospicjum. (1)

              Na mieście stanowią mniejszość.

              • 0 0

              • ta kładka ma być przy Domu Seniora. Rzeczywiście starsi ludzie stanowią tam mniejszość, jak nic

                • 0 0

      • ale utrudni się włączenie się do ruchu np. z Hodowlanej

        Już w tej chwili trudno skręcić w lewo z ul. Hodowlanej w Chwarznieńską. Ratuje tylko czerwone światło przy domu seniora.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane