- 1 Taksówki droższe i trudniej dostępne (136 opinii)
- 2 Plaga rowerowych wraków w Trójmieście (171 opinii)
- 3 Koniec połowów na Oksywiu. Co z kutrami? (213 opinii)
- 4 Trudne życie lokatorów gminnej kamienicy (292 opinie)
- 5 Zejście do zbiornika spłynęło z deszczem (74 opinie)
- 6 Blokują przejście, stojąc w kolejce do kasy (295 opinii)
Rusza konkurs na koncepcję napisu "Gdańsk"
8 tys. zł może otrzymać autor najlepszej koncepcji napisu "Gdańsk", który jeszcze w maju ma stanąć w Śródmieściu. Na wyniki konkursu organizowanego przez Fundację Gdańską będą mieli wpływ również nasi czytelnicy.
Napis, wzorem tych z Amsterdamu, Budapesztu czy Porto, miałby stać się już w tym sezonie nową atrakcją turystyczną i nową formą promocji miasta (można się było o tym przekonać zimą, gdy podobna iluminowana konstrukcja stanęła przy wejściu do Parku Oliwskiego).
Pomysł Fundacji Gdańskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem naszych czytelników i mieszkańców. I to właśnie mieszkańcy i miłośnicy Gdańska, a także nasi czytelnicy, będą mieli wpływ na to, jak napis będzie wyglądał.
- Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście, a to, jak będzie wyglądał, zależeć będzie od inwencji i wyobraźni mieszkańców. Spośród wszystkich nadesłanych koncepcji jury wybierze pięć jego zdaniem najlepszych propozycji, które w drugim etapie zostaną poddane głosowaniu w ankiecie na portalu Trojmiasto.pl. Wyniki te będą z kolei częścią składową końcowej oceny, którą ostatecznie podejmie komisja konkursowa - mówi Paweł Buczyński, dyrektor Fundacji Gdańskiej.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym (otwartym) należy przedstawić jedynie ogólną koncepcję wizualną napisu z opisem konstrukcji i propozycją wykonania. Drugi etap będzie miał charakter zamknięty, tzn. zostanie realizowany tylko wśród wyłonionych w pierwszym etapie pięciu osób/podmiotów.
Najlepszą z prac wybierze tzw. sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele Fundacji Gdańskiej, Miasta Gdańska, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Akademii Sztuk Pięknych, Komisji Zrównoważonego Rozwoju oraz Trojmiasto.pl.
W pierwszej fazie konkursu, w ocenie propozycji pod uwagę będzie brane doświadczenie autora, a także pomysłowość, oryginalność oraz wywoływanie pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem.
W drugim etapie oceniane będą: estetyka, design, ergonomia, funkcjonalność, trwałość, racjonalność ekonomiczna, a także wspomniane już miejsce na liście wyników z przeprowadzonej internetowej sondy.
Napis ma być konstrukcją mobilną, którą w dowolnym momencie będzie można przestawić w inne miejsce - np. przy okazji koncertów czy imprez miejskich. Każda litera ma mieć ok. 2,5-3,5 metra wysokości i być wykonana z trwałego, odpornego na warunki pogodowe i akty wandalizmu materiału. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów tj. siedzisk, uchwytów, # (hashtagów), lwów, serc itp.
Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na drugą połowę kwietnia. Według planów Fundacji Gdańskiej - o ile nie będzie opóźnienia na etapie realizacji - miesiąc później, na Święto Miasta Gdańska przy napisie będzie można już robić pierwsze zdjęcia.
10-17 marca (do godz. 15) - nadsyłanie pytań do organizatora,
21 marca - ostateczny termin odpowiedzi na pytania
30 marca (do godz. 15) - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
4 kwietnia - ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu
20 kwietnia - ogłoszenie wyników konkursu
Prace należy złożyć osobiście w Fundacji Gdańskiej, ul. Długi Targ 28/29, 80-803 Gdańsk lub przesłać pocztową przesyłką poleconą lub przesyłką kurierską we wskazanych nieprzekraczalnych terminach. Za datę wpływu uznaje się datę doręczenia organizatorowi projektu na adres:
Fundacja Gdańska
ul. Długi Targ 28/29
80-803 Gdańsk
z dopiskiem "KONKURS KONSTRUKCJA PRZESTRZENNA GDAŃSK"
Więcej informacji o samym konkursie na stronie Fundacji Gdańskiej
PEŁNY REGULAMIN KONKURSU
Miejsca
Opinie (174) 2 zablokowane
-
2017-03-11 20:56
błagambez hashtagu
Gdańskto nie Twitter
- 4 0
-
2017-03-12 12:49
Propozycja
Gdańsk - Miasto Bolka i Lolka
- 0 0
-
2017-03-12 13:31
Brawo - bawimy się w indian - co chcemy ukryć - Sołdka!
- 0 0
-
2017-03-14 17:23
Byle bez hashtaga
Nie zgadzam się, żeby napis Gdańsk był poprzedzony hashtagiem. Niech atrakcja, która z założenia ma być licznie fotografowana nie sugeruje, że jesteśmy niewolnikami przelotnej mody na uproszczoną formę komunikacji dla nastolatków.
- 1 0
-
2017-07-05 11:37
Jedynie słuszne rozwiązanie
Zamiast GDAŃSK,to powinna być nazwa stolicy Wolski czyli : ŻOLIBORZ
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.