• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną 2024 r. gotowy ma być projekt Zielonego Bulwaru. Przewiduje on powstanie nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej oraz rozbudowę układu drogowego. Koszt prac to 3 mln zł.



W przyszłości, na tym odcinku, powinien powstać najpierw:

Umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana w czwartek, 18 sierpnia.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Wykonawcą projektu jest spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

Droga Zielona: od tunelu pod Martwą Wisłą do Trasy Kaszubskiej



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Na tym Droga Zielona się jednak nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • (17)

    mugby powstać tramwaj do gdyni i hciałibym aby jezdził sobie kilka razy a tory mogom iść po drodze aby każdy mugł jehać se do pracy. gdybym ja żondził trójmiastem - to wszendzie byłyby tramwaje i panowałby pokuj

    • 10 45

    • (5)

      Ortografia się kłania.

      • 8 4

      • podwójne dwuznaki (3)

        podwójne dwuznaki to spadek po języku rosyjskim, powinniśmy się już dawno się ich pozbyć bo tylko rosjanie, ukraińcy i białorusini je rozumieją.

        • 2 1

        • a Włosi, Hiszpanie, Portugalczycy i Francuzi stosują dwuznaki zapewne po przemarszu Armii Czerwonej

          • 3 1

        • a umlauty w niemieckim to skąd xd ?? Jacy światli ludzie w komentarzach xdxdxd

          • 2 1

        • Za późno,było wcześniej myśleć.

          • 0 0

      • Włącz myślenie, to zamierzone

        • 1 1

    • Zanim się weźmiesz za rządzenie czymkolwiek (3)

      To najpierw popracuj nad ortografią

      • 5 5

      • Ortografia. (1)

        Ktoś bardzo się "napracował" ,żeby popełnić tyle błędów. To zwykła prowokacja. Po co reagować na takie wpisy?

        • 7 0

        • ok, ale "dziennikarze" też tak piszą

          • 1 0

      • Nie rozumiesz, że to specjalnie?

        To też nie grzeszysz rozumem

        • 2 0

    • idealny przykład tramwajopwego dzbana który chciałby jak władze gdańska wszedzie wciskac tramwaj

      • 0 5

    • amen

      • 1 0

    • Żałosne

      Nudzisz się?

      • 3 1

    • Zastanawia mnie, jaki mechanizm stoi za wyborem opinii do wyróżnienia?

      • 5 0

    • Najpierw to musiałbyś nauczyć się ortografii i zdać maturę xd (1)

      • 1 1

      • zdauem maturem za kadencii pana romana. miałem amnezje maturalnom, ale dzienki jemu dostauem sie na wymażone studja z hemji i filozofji.

        • 1 2

    • niestety mamy demokrację i tacy mają prawo wyborcze

      • 3 1

  • pas nadmorski już przehandlowany?

    • 20 2

  • Gość

    Dlaczego nie projektuje się po 2 pasy ruchu na całej długości aż do Obrońców Wybrzeża?

    • 10 6

  • Tramwaj powstanie tylko po to, żeby dostać kasę na autostradę.

    a jak już rozpoczną budowę, to zaczną od wycięcia tylu drzew ile się tylko da. W pasie drogowym żadne się nie uchowa, żadnego okazu tez się nie przesadzi. Pójdzie w ruch piła. A jak juz piła zetnie las pod pas drogowy, to w pasie jeszcze zmieści się osiedle.

    • 21 3

  • Opinia wyróżniona

    (15)

    Czy pomiędzy al. Jana Pawła II a ul. Obrońców Wybrzeża nie ma miejsca aby były tam dwie jezdnie dwupasmowe? Takie rozwiązanie usprawniłoby ruch poprzez zwiększenie przepustowości tego odcinka. Z kolei budowa trasy drogowej z Przymorza do węzła Chwaszczyno to melodia odległej przyszłości, zwłaszcza biorąc pod uwagę niejednokrotnie odwoływane i powtarzane przetargi na inwestycje drogowe w Gdańsku i opóźniające się realizacje tychże.

    • 144 54

    • jak rozmawiamy o przepustowości, ważne jest by umieć rozróżnić przepustowość układu drogowego dla pojazdów (8)

      od przepustowości danego układu drogowego dla ruchu ludzi. Układ drogowy typu ulica (praktycznie "pseudoautostrada") zapewnia jakąś przepustowość dla pojazdów, ale jednocześnie tworzy efekt barierowy dla ruchu ludzi w poprzek tak projektowanej arterii. Im więcej udogodnień dla pojazdów, tym większa skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości, tym samym wsparcie błędnego koła niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego i układu przestrzennego miasta. Nie idźmy tą drogą.

      • 45 52

      • Znowu bezmyślne powtarzanie tych samych farmazonów oderwanych od rzeczywistości (7)

        Jaka "przepustowość dla ruchu ludzi"? Żeby mówić o czymś takim to miejsce startu i celu podróży musiałbyś mieć max 2km od siebie, bo mało kto chce iść w piesza pielgrzymkę przez cały Gdańsk. Czyli gadanie o "przepustowości dla ruchu ludzi" dotyczy tylko i wyłącznie mieszkańców falowców na Przymorzu. Cała reszta NIE zrezygnuje z samochodu żeby albo tam dojechać, albo tamtędy przejechać, dlatego ograniczając przepustowość dla pojazdów zmniejszasz ogólną przepustowość i wydłużasz korki.

        Tak samo tramwaj nie jest rozwiązaniem, bo jak to sobie wyobrażasz, mam dojechać do tramwaju samochodem, wziąć samochód pod pachę, wsiąść do tramwaju z samochodem pod pachą, wysiąść i dalej jechać samochodem? Tramwaj pokrywa tylko fragment trasy i nie będzie alternatywą dla całej trasy.

        Ten twój efekt barierowy to też brednie. Nikt nie zrezygnuje z morza i plaży tylko dlatego, że będzie musiał minąć dwupasmówkę, i nie będzie jechał na drugą stronę ulicy samochodem.

        • 33 22

        • (5)

          Ok, ale finalnie: miasto nie jest dla samochodów, tylko mieszkańców i odwiedzających. Należy wprowadzić zakaz wjazdu do centrum oraz w okolice starego Wrzeszcza, na pewno w ciepłe miesiące.
          Potrzebujemy parkingów car and ride oraz po prostu ograniczania ruchu w centrum. Wtedy nie będziesz miał wyjścia, i pojedziesz tramwajem, skmką i prywatnym busem, oraz hulajnogą - czym tylko będziesz chciał, byle nie samochodem, korkując miasto.

          • 13 24

          • Żaden problem zlikwiduj drogi w Centrum i od razu będzie mniej aut

            • 16 2

          • Otóż nie: miasto jest dla mieszkańców, mieszkańcy potrzebują samochodów, a zmuszanie do czegoś siłą pachnie totalitaryzmem (2)

            Miasto powinno mieć strefy zamieszkania, gdzie pieszy jest królem, ale dookoła tych stref (max 2-3km od środka tych stref) powinny być drogi szybkiego ruchu, żeby te strefy - osiedla - objechać, i dojechać samochodem do innego osiedla. Wewnątrz tej strefy zawsze będzie lepszy transport pieszy, a poza tą strefę i tak jest za daleko żeby regularnie chodzić pieszo.

            Nie można zmuszać ludzi do tego, żeby trasę SKM Śródmieście (centrum) - Wajdeloty (stary Wrzeszcz) pokonywał pieszo, albo żeby polegał na wybitnie awaryjnym środku transportu (tramwaj), z którego zyski może mieć tylko jedna firma (GAiT). O pomysłach typu rower czy hulajnoga podczas burzy to nawet nie wspomnę, bo to po prostu niebezpieczne. Auto jest klatką Faradaya, hulajnoga czy rower - nie.

            Droga Zielona może być idealnym sposobem na ominięcie przestrzeni dla ludzi, jeśli będzie miała 2x2 dla samochodów. W przeciwnym razie zakorkujesz Kołobrzeską, Czarny Dwór, Kaczyńskiego, czyli zakorkujesz samochodami właśnie ten obszar, który powinien być dla mieszkańców.

            • 14 11

            • Dla jakich mieszkańców? (1)

              Bo nie dla mnie. 2x2 to więcej samochodów. Kiedy w końcu zrozumiecie tę zależność. Szersze drogi to więcej aut. Więcej parkingów to więcej aut. Estakady itp. to więcej aut. Rozbudowa dróg do niczego dobrego nie prowadzi. To dewastacja przestrzeni.

              • 13 12

              • Czyli wedlug twej logiki

                ludzie nie kupuja aut, bo nie ma drogi, estakady, parkingu. I jak to pobuduja, to wtedy ludzie stwierdza już czas i wszyscy bez aut rzucą sie je kupować..... No geniusz

                • 6 3

          • To najlepsze,

            Miasto nie jest dla samochodow tylko odwiedzajacych... Logika poszla w las

            • 3 0

        • Jedz sobie obwodnica. Budowa kolejnej obwodnicy tuz przy wybrzezu to glupota. Osobiscie mam juz dosc glupoty, ktora ogarnela Trojmiasto. Nie mam ochoty placic za rydwany, splacac nikomu niepotrzebnego stadionu albo chodzic kilkaset metrow wzdluz autostrady w srodku miasta, zeby pojsc na plaze. Wyprowadzam sie stad z cala rodzina.

          • 4 7

    • obwodnica miasta przez centrum 3miasta i tereny rekreacyjne chcesz?

      zapomnij

      • 14 8

    • a czy temat tunelu pod Pachołkiem już całkiem umarł?

      • 8 1

    • (2)

      to jest piękne jak nadal miasto rządzone przez i**otów nie rozumie, że Czarny Dwór musi mieć 2x2. Nie dlatego, że to jakieś widzimisie, tylko dlatego, że to wąskie gardło i droga prowadząca do tunelu i dalej do Obw. Poł. w tym jednym miejscu samochodu z 3 dróg jadą w jedną. Poszerzenie tego odcinka to po prostu obowiązek.

      • 7 6

      • (1)

        Nie chodzi o to że musi być 2x2, tylko żeby wytłumaczyć jakoś i**otom z gdyni, sopotu i oliwy, że jadąc na s7 mają jechać przez obwodnicę a nie przez centrum miasta i tereny rekreacyjne. Niestety do baranich łbów nie dociera, i czarny dwór 1x1 jest jedynym skutecznym sposobem

        • 10 5

        • Stary

          Twoje argumenty może i mają sens, ale nazywając ludzi w taki sposób nie podyskutujesz

          • 2 4

    • Nie ma szans na układ z dwoma pasami bo to by popsuło wizje miasta z planowaniem tras tak by miały wąskie gardła. Nie może być tak, że tak długi odcinek nie ma zwężenia.

      • 2 0

  • Po co (3)

    A południe Gdańska bez nowej świętokrzyskiej bez tramwajów ipkm ale w centrum miasta musi być

    • 15 5

    • Jakie Południe bez tramwajów?!! (1)

      Przecież do tej pory tylko tam buduje się nowe linie. 2007 na Chełm, 2012 na Łostowice, 2020 na Lawendowe Wzgórze, a w 2023 otworzą Nową Warszawską. A tymczasem, na północy (dolnym tarasie) nie zbudowano ani jednej.

      • 2 0

      • Bo wszystkie potrzebne są

        • 0 0

    • Centrum miasta

      Dlatego centrum nazywa się centrum m.in., dlatego że to świetna lokalizacja, usługi, zurbanizowane, a peryferia to peryferia-logiczne prawda.

      • 1 0

  • Za

    3 mln to można zbudować windę do nieba, a ten projekt będzie kosztował duzo, duzo więcej. Wniosek jeden: nie powstanie ta realizacja w tym10leciu.

    • 9 2

  • Świetny pomysł!

    Ciekawe tylko kiedy trakcja się zerwie i jak bardzo zepsute tramwaje z niedziałająca klimatyzacją będą jeździć nową trasą

    • 8 8

  • noi bardzo fajny projekt (1)

    Wreszcie byłaby szansa, że część drogi zielonej powstanie. A do tego można by tam dostać się tramwajem z południa.

    • 9 10

    • ze ślunska? ja z krakowa

      • 4 2

  • Dobra, dobra

    Kręcicie bączki z tym tematem tunelu pod Pachołkiem, wszyscy wiedzą że i tak nie ma na to kasy i w przyszłości nie będzie. Od dekad przebudowa Kielnieńskiej/Spacerowej tylko na papierze. Co najlepsze, za każdy nowy projekt (tej samej drogi) jeszcze dajecie komuś na nowo kasę. Może liczycie na dolarowy deszcz, nie wiem. Już tak się skompromitowaliście, że nawet obecny rząd (który jest delikatnie mówiąc tragiczny) dał radę wycisnąć kasę na Nową Kielnieńską, gdzie inwestowanie w miasto, w którym mają bardzo niskie poparcie, im się zwyczajnie (politycznie) nie opłaca.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane