• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Jak podliczymy wyniki ankiety, to wnioski są ciekawe. (3)

    68% głosujących akceptuje przejścia podziemne, 32% nie. Wniosek: w Gdańsku mamy dyktaturę mniejszości. Podejrzewam, że z tych 32% duża większość nie akceptuje tuneli z prostego lenistwa. Ja zawsze wybieram tunel. Dla niepełnosprawnych pochylnia o małym nachyleniu lub winda całkowicie rozwiązuje sprawę. Wiem, co piszę, bo przez kilka lat pchałem wózki z dorosłymi osobami niepełnosprawnymi. Takie podejście to byłby kompromis. Ale kompromis to nie w Gdańsku. Transport kołowy jest be więc trzeba komuś przy okazji utrudnić życie. To taka gdańska rzeczywistość.

    • 6 1

    • (1)

      A może jest wręcz przeciwnie. I nie chodzi o lenistwo, tylko przejścia naziemne są po prostu wygodniejsze? A to, że wolisz schodzić do tunelu nie jest spowodowane jego wyższością, a raczej fatalnym skoordynowaniem sygnalizacji świetlnej w Trójmieście, gdzie faktycznie często trzeba czekać bardzo długo na światło. Gdyby światła częściej zmieniały się "pod" pieszych, myślę, że wyniki ankiety byłyby inne.

      • 0 6

      • Tunel jest kompromisem i to bardzo rozsądnym.

        Oczywiście o odpowiedniej konstrukcji i dobrze utrzymany. Przejście naziemne zawsze narusza interesy albo pieszych, albo kierujących.

        • 4 1

    • taaa, a połowa głosów to pewnie janusze z elbląga dla których ta droga to tranzyt jedynie

      głos mają ci co płacą podatki w gdansku, a podwojny mieszkancy okolicy.

      • 0 6

  • Ten budynek po lewej stronie na zdjęciu jest co najmiej dziwny.

    Fasada zrobiona zabytkowo, a ściana szczytowa zrobiona na... No właśnie, nie wiadomo na co.
    I taki architektonicznie jest cały Gdańsk.
    Niech się może w końcu władze miasta zdecydują jaki ma być jego charakter. Czy odwołujemy się do ponad 1000 letniej historii i tradycji? Czy na zasadzie róbta co chceta każdy robi po swojemu jak w Bangladeszu?

    • 2 1

  • To jeszcze jeden pas dla hulajnogi elektrycznej

    bus pas, rower pas, hulajnoga pas - i nie ma miejsca dla samochodów, super wogóle.

    • 5 1

  • Miasto doba ..... o turystów

    To samo zrobiona na skrzyżowaniu chmielnej z podwalem. Wcześniej miejscowi przechodzili podziemiem a turyście jak im się podobało.
    Ciekawostka jest tak że miasto wydało kasę a turyście dalej przechodzą jak chce. W ***** mają przejście które zrobiło dla nich specjalnie miasto i przechodzą z drugiej strony bo mają bliżej. Wchodzą dalej przed tramwaj, nawet jeżeli przechodzą przez pasy i mają czerwoną.
    Także miasto chciał zrobić dobrze turystą ale coś nie poszło :P a mieszkańcom dołożą jeszcze dłuższe korki na podwalu. Wiwat władze miasta.... nagroda darwian pewna :)

    • 4 2

  • Proponuję zacząć od wyburzenia Błędnika.

    Tam się przyda przejazd i przejście przez tory. Jak szaleć to szaleć, no nie?

    • 2 1

  • Zmiana

    Kontynuacja chorego pomysłu, szkodliwego dla mieszkanców (ani to bezpieczne dla pieszych, ani korzyste dla osob w tramwajach bo dodatkowe swiatla wydluza dalej czas przejazdu, wszyscy ktorzy musza samochodem rano do pracy dojechac beda stali w jeszcze wiekszym korku, naparawde trudno dopatrzyc sie tutaj jakiejkolwiek ekologii) ale korzystnego dla deweloperów, którzy będą mogli dalej podnosić ceny za m2 w swoich "inwestycyjnych apartamentowcach tuż przy Długiej"(co, tak przy okazji, w konsekwencji pociąga za sobą wzrost cen takze w innych lokalizacjach w tym mieście).
    Niestety jeszcze długa kadencja przed obecną wladzą. Ale zagłosuję na każdego kto ten cyrk i popis głupoty powstrzyma.

    • 2 2

  • Pozdrowienia

    Ten kto wymyślił przejście naziemne przy qbusie powinien zostać zwolniony. A za to że brną dalej w ten świetny pomysł i chcą zrobić to samo przy akademii muzycznej.... Powinni zwolnić wszystkich z magistratu

    • 0 0

  • Tragedia

    Wszystkie te ulepszenia idą w przeciwnym kierunku na wiadukcie zrobili jeden pas !-korek , następnie skrzyżowanie na chmielnej d**ilizm kompletny, generuje straszne korki w jedna i druga stronę z 3 pasów zostały 2, pasy mimo przejścia podziemnego- po co to wszystko było robione. Dwa lata temu można było przejechać ta ulica bez żadnych korków ponieważ nowa obwodnica oraz tunel pod martwa Wisła odblokował ja kompletnie nie było żadnych świateł, 3 pasy,ruch był płynny ale widać nie może być dobrze

    • 0 0

  • kontroersyjne to rozwiązanie

    Rozumiem konieczność skrętu z Łąkowej w prawo. Jasna sprawa, ale dlaczego nie wykorzystano szerokości chodnika aby wytyczyć śceżkę rowerową, tylko odbywa się to kosztem pasa jezdni? I po co te dwa przejścia dla pieszych w tak bliskiej odległości? Jako rowerzystka bedę się bała jechać po takiej ścieżce ...

    • 2 0

  • c.d. Podwale Przedmiejskie

    Niech mi ktoś wytłumaczy czemu służy tunel na Okopowej/Podwale Przedmiejskie. Jest kompletny system sygnalizacji dla przejścia naziemnego, tunel do zagospodarowania (np.studenci -pobliscy- ucieszyliby się z klubu (a i hałas tam nie przeszkadza). Krótko :auta i tramwaje stoją na światłach, a ludzie po schodach-- pozdrawiam inwalidów i matki z wózkami.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane