• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania przy ETC

Maciej Naskręt
11 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, al. Legionów i Trasy Słowackiego. Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, al. Legionów i Trasy Słowackiego.

W połowie listopada kierowcy pojadą przez nieco zmienione skrzyżowanie przy centrum handlowym ETC. Rusza jego przebudowa. Jest szansa, że po oddaniu Trasy Słowackiego właściciele samochodów nie utkną w korkach.



Czy Trasa Słowackiego we Wrzeszczu po oddaniu będzie się korkować?

Rozpoczęły się prace przy przebudowie skrzyżowania al. Legionów z al. Rzeczypospolitej oraz Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. - Wszystko po to, by uniknąć efektu tzw. wąskiego gardła po oddaniu do użytku Trasy Słowackiego. Gdyby w miejscu tym pozostał obecny - stary układ drogowy, skrzyżowanie stałoby się niewydolne komunikacyjnie i tworzyłyby się w tym miejscy gigantyczne korki - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Podczas przebudowy dobudowane zostaną dodatkowe dwa pasy ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Ponadto nastąpi regulacja wszystkich zaworów, zasuw, włazów studni kanalizacji deszczowej i sanitarnej, studni telekomunikacyjnych, sieci wodociągowej i gazowej do projektowanego poziomu jezdni i chodników. Odtworzona zostanie również zieleń w obszarze robót zasadniczych oraz po robotach uzbrojeniowych prowadzonych poza podstawowym obszarem zagospodarowania.

- Ewentualne drzewa rosnące na terenie objętym pracami zostaną w miarę możliwości przesadzone w inne miejsca. Jeśli stan drzew nie pozwoli na ich przesadzenie i konieczna będzie ich wycinka - wykonane zostaną nasadzenia zamienne - zapewnia Katarzyna Kaczmarek.

Zadanie zostało zlecone metodą: zaprojektuj i zbuduj. Dokumentację przebudowy opracowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Wrzeszcza. Wykonawcą zadania jest przedsiębiorstwo WPRD Gravel. Zakończenie robót przewidziano na 15 listopada. Inwestycja pochłonie 2,196 mln zł.

Podczas trwania robót budowlanych przewidywane są utrudnienia w ruchu drogowym, czyli czasowe zawężanie pasów ruchu al. Rzeczpospolitej i okresowe wyłączanie z ruchu lewoskrętu na tym skrzyżowaniu.

Po oddaniu do użytku zmodernizowanego skrzyżowania, będzie ono poddane monitoringowi działu inżynierii ruchu w ZDiZ - dzięki temu będzie można ocenić, czy przyjęte rozwiązania się sprawdzają. Jeśli wymagane będą zmiany - wprowadzone zostaną korekty oznakowania oraz programów sygnalizacji świetlnej.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Brawo (10)

    Fajnie, ze tyle się buduje u nas

    • 132 13

    • nooo szkoda, że nie pomyśleli o tym przy: (2)

      1. remoncie torowiska,
      2. przy normalnej budowie Trasy Słowackiego

      Wówczas kosztowałoby to o wiele mniej, no ale może tutaj o to chodzi żeby były dodatkowe zlecenia dla kolegów z lokalnych firm.

      • 13 16

      • panie budowlaniec

        przestań pluć żółcią.

        • 11 13

      • przy remoncie torowiska niemożna budować jezdni, bo by cala jezdnia popękała

        • 3 5

    • ale bardzo NIE FAJNIE ze w centrum drogi sa jak na polu!

      • 6 5

    • (5)

      fajnie to beda sie czuc nasze wnuki jak beda splacac te zadłużenie.....

      • 6 10

      • A jak się czułeś gdy "spłacono" zadłużenie PRL (4)

        Ciągle słyszę, że te moje długi, będą spłacały moje dzieci, wnuki itd.

        Zadam Tobie pytanie, a czy przypadkiem Ty nie spłacasz długów swoich rodziców, które stworzył PRL. Gdyby nie długi tamtego systemu teraz pewnie mówilibyśmy o długu na poziomie maksymalnie 15-20%.

        Ale taki jest kapitalizm bankowy, tu się kręci tylko wtedy gdy dług rośnie, przy inwestycjach w rozwój.

        Obecnie masz do wyboru dwa systemy Kapitalizm Bankowy lub Kapitalizm Totalitarny.

        • 8 4

        • Ska ty się urwałeś? (3)

          Poczytaj lemingu ile buło długu po PRL, a ile Don Tusk narobił przek ostatnie kilka lat...

          PS. I sprawdz jeszcze, co za te pięniądze powstało.

          • 4 7

          • póki co PO

            za Amber Gold obarczyło PIS na WP

            • 1 1

          • a ty panie NIElemingu nie wypowiadaj się na temat o którym nie masz zielonego pojęcia. prości ludzie mają tendencję do porównywania długów nominalnie. a to nie jest miarodajne. dług porównuje się z: PKB oraz z wartością eksportu (w przypadku długu zagranicznego).

            bo to jest prosta sprawa. Paweł ma 10 000 długu, Gaweł ma 20 000 długu. I dla was wszystko się końcy w tym miejscu bo stwierdzacie że Gaweł jest 2 razy bardziej zadłużony. A co jeżeli Paweł zarabia 2 000 miesięcznie i na swój dług musi pracować 5 mies, a Gaweł zarabia 10 000 tys miesięcznie i na swój dług musi pracować jedynie 2 mies?

            Dług PRL był o wiele większym obciązeniem dla gospodarki (przecież w pewnym momencie, bodajże w 1981 roku przestaliśmy go spłacać), dodaj do tego jeszcze brak wymienialności złotówki.

            • 3 2

          • bezwzględny wzrost długu

            musi być poprzedzony znacznym wzrostem wiarygodności kredytowej - co właśnie miało w Polsce miejsce dzięki reformom początku lat 90-tych

            • 1 0

  • Grunwaldzka... (4)

    Kto pozwala na stawianie biurowców zaraz przy Grunwaldzkiej???
    Przecież zaraz będą tam wypadki- przy włączaniu się do ruchu...
    I MEGA korki...
    Znowu ktoś nie pomyslał....

    • 29 115

    • a gdzie maja budowac biurowce

      w Zukowie?

      • 63 7

    • chyba pomyślał (1)

      zmartwię Cię, biurowce stawia się na całym świecie - w centrach miast.

      • 45 4

      • Kurde :-(

        Dzięki :-(

        • 13 2

    • ja

      no jak beda jezdzili tacy kierowcy jak ty to na pewno tak bedzie :)

      • 0 0

  • proszę

    tylko bez ekranów...

    • 90 7

  • Słowackiego to jedna z 3 najważniejszych ulic w Gdańsku. (1)

    Zróbcie to b.dobrze!! a ci co to będą po zrobieniu kontrolować niech wykonają to jeszcze lepiej bez łapówek.

    • 81 2

    • Dziwny ten kraj.

      Budowlańcy budują krzywe drogi, które na dodatek po roku się zapadają,a nadzór budowlany, inwestor odbierają je bez mrugnięcia okiem.

      • 5 2

  • :) (1)

    super, fajnie, że ktoś myśli perspektywicznie :)

    • 45 4

    • Perspektywicznie i bardzo optymistycznie... 15 listopada 2012?! W ciągu dwóch miesięcy, dokonać _DOBRZE_ w kraju nad Wisłą taką listę zadań wartą ponad 2 miliony złotych? Pełen szacun!

      • 0 0

  • Zwężyć jezdnię (5)

    tunele zasypać, a trzeci pas przeznaczyć na drogę rowerową.

    • 43 56

    • Zapomniałeś dodać, że...

      Na każdym skrzyżowaniu postawić pomnik byłej prezydenckiej pary.

      • 25 6

    • czego wy chcecie od tych nieszczęsnych tuneli (2)

      mi się niechce czekać 100lat na zmianę świateł i dodatkowo ryzykowac bycia potrąconym przez jakiegoś pijaka, małego kitasa w hondzie lub nierozgarniętą blondynkę

      • 24 5

      • (1)

        Co wy tak do tych hond się przyczepiliście?

        • 5 1

        • I blondynek

          Więcej nierozgarniętych na trójmiejskich ulicach widuję brunetek i przemierzających lewymi pasami w żółwim tempie brunetów.

          • 1 1

    • he he

      dobry żarcik

      • 1 2

  • jednak nie taki diabel (2)

    ...budyn straszny

    • 31 33

    • (1)

      manipulujesz, albo jesteś głupi :P

      • 2 5

      • i tak go już nie wybiorą

        będzie mógł na lotnisku samoloty ciągać

        • 0 1

  • tworzyłyby się?... tworzą się!!!! (12)

    a to dlatego bo 3/4 kierowców zostawia 4-5 m odstępy, bo chyba jadą dużymi zestawami , albo załadowanymi dostawczakami?!!

    • 30 30

    • Tak (1)

      najlepiej jechać komuś "na zderzaku"

      • 17 13

      • sam pomysł , nie pisze o zderzaku...

        wez miarke, odmierz i pomysl , i dlatego własnie sa korki. Ruszaja wszyscy płynnie, a nie ten zaspi, ten oglada koła poprzednika!!! , inny dojezdza w korku z odstepem 4-5m albo i wiekszym, patrz spacerowa!

        • 18 2

    • a to dlatego bo 3/4 kierowców zostawia 4-5 m odstępy, (3)

      Przecież to długość samochodu...Zawsze zatrzymuj się za samochodem tak żebyś widział jego tylne koła. Jeżeli się zepsuje to masz miejsce żeby go ominąć.

      • 11 12

      • (1)

        Szczególnie jak się stoi na środku skrzyżowania i zastawia przejazd w poprzek. Szkoda tylko, że wtedy najczęściej ani nie podjeżdżają bliżej, ani nie omijają.

        • 2 3

        • To jest zupełnie inny problem: nigdy, przenigdy nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie, jeżeli nie ma się możliwości zjechania z niego. Niestety podczas godzin szczytu wielu kierowców dostaje fioła i pchają się, choć jedynym efektem jest blokowanie poprzecznej ulicy. Bonusowe punkty można dostać za blokowanie tramwaju, który już wjechał na skrzyżowanie, albo zawracanie TIRem.

          • 1 0

      • wiekszych bzdur nie dało rady napisac?

        • 7 7

    • (5)

      Mam dla Ciebie niespodziankę, ale wymaga to nieco wysiłku (uwaga będzie trudne słowo) intelektualnego: trzymając odstęp jednego metra powodujesz większe korki i stwarzasz większe zagrożenie. Uzasadnienie:
      1) Zbyt mały odstęp nie pozwoli Ci ruszyć zanim nie ruszy pojazd przed Tobą bo po prostu wjedziesz mu w d*pę. Większy odstęp pozwoli Ci ruszyć zaraz po zmianie świateł, nawet jak łoś przed tobą dopiero szuka biegu. Jeden koleś z większym odstępem i ruszający wcześniej powoduje przerwanie łańcucha opóźnień wygenerowanego przez kolesi wiszących poprzednikowi na zderzaku.
      2) Obrazek często widoczny na alejach w Oliwie i Wrzeszczu: jedzie karetka pogotowia, a takie barany stojące 30 cm za poprzednikiem nawet jeżeli chcą zjechać na bok to nie mają jak bo potrzebują przynajmniej 1,5m wolnej przestrzeni przed sobą aby to zrobić.
      3) Czas reakcji kierowcy i układu hamulcowego wyniesie w normalnych warunkach drogowych (bez super koncentracji i sportowej bryki) trochę poniżej 1 sekundy. "Specjaliści" zalecają zachowywać 2 sekundy odstępu, ale dotyczy to Niemców i innych Europejczyków. W Polsce mamy najlepszych kierowców i najlepsze samochody więc załóżmy, że 1 sekunda odstępu wystarczy. Jadąc 20km/h w jedną sekundę przejeżdżasz 5,5 metra, a jadąc 15km/h przejeżdżasz w sekundę 4,1 metra. Tak więc 4-5 metrów odstępu to nie głupota tylko zdrowy rozsądek - część kierowców po prostu ma instynkt samoCHODOzachowawczy i podświadomie czuje, że schodzenie z odstępem poniżej 1 sekundy to szukanie wrażeń w postaci rozbitego auta.

      Wiem, że to trudne do zaakceptowania przez młodych napalonych drajwerów, ale takie są fakty. Mam nadzieję, że nie przekonasz się o tym na własnej skórze czy blachach.

      • 19 4

      • no to błysnąłeś! (1)

        a potem korek na Rzeczpospolitej aż pod wiadukt...i nie na Boga na zderzaku 30cm, chodzi o płynnośc i nawet jak jesteś 20 w kolejce to jedz w miare blisko auta poprzedzającego a nie 5 -6 m się wszyscy toczą i tak się robią korki, no życząc mi/komuś tego aby się przekonał na własnej skórze, smiem twierdzić ,że Ty juz się o tym przekonałeś i odpalasz auto tylko w niedziele, pozatym ja życze tobie żeby stara Ci się nie puszczała

        • 3 8

        • A kto pisał o "jeździe na zderzaku 30cm"? W korkach czy przed światłami niektórzy stają z tak małą odległością od poprzednika, co powoduje opóźnienia w ruszaniu po zmianie na zielone i brak możliwości przepuszczenia karetek. Może mi powiesz, że obu tych zjawisk nie zauważyłeś na trójmiejskich ulicach? Jazdy (np. na spacerowej) dotyczy punkt 3 gdzie wykazałem, że 4 metry odstępu przy prędkości 15km/h to niezbędne minimum - ale niektórzy tego nie ogarniają i nie ograną. Prawda jest taka, że jeżeli zmniejszysz odstęp między samochodami to ludzie (w tym pewnie i ty) podświadomie zwolnią bojąc się połamania blach. Przy mniejszych odstępach co prawda na 100 metrowym odcinku drogi znajdzie się miejsce dla dwóch może trzech dodatkowych samochodów, tyle że przejazd tego odcinka drogi zajmie Ci więcej czasu bo będziecie jechać wolniej. To na prawdę jest bardzo proste, ale i tak niektórzy nie są w stanie tego pojąć.

          • 9 2

      • Uwaga odnośnie punktu 3 (2)

        Twoje wyliczenia zakładają, że pojazdu zatrzymującego się przed Tobą nie obejmują obostrzenia dotyczące czasu reakcji i drogi hamowania (innymi słowy auto poprzedzające staje w miejscu natychmiast). Reszta OK

        • 2 0

        • Nie całkiem: wyliczenia dotyczą wyłącznie przejechanego dystansu z powodu opóźnionej reakcji. Droga hamowania obydwu samochodów będzie zbliżona, więc wkład od tego czynnika się mniej więcej znosi.

          Poza tym: jest jeszcze jeden mechanizm, który powoduje, że jazda z zachowaniem większego odstępu się opłaca. Dzięki temu można jechać równym tempem. W ciasnym układzie samochodów każde użycie hamulca rozchodzi się w tył w postaci fali. Jeżeli zachowujesz odstęp, możesz tą falę zdławić i zarówno ty, jak i samochody za tobą mogą jechać bez ciągłego wachlowania pedałami i biegami.

          • 0 0

        • Obrazowo: pojazd przed Tobą zaczyna w pewnym momencie hamować, zwalnia wiec i w końcu zatrzymuje się. Zakładając, że macie samochody o podobnych parametrach, aby zatrzymać się w tym samym miejscu co on powinieneś rozpocząć hamowanie w tym samym punkcie co on. Aby rozpocząć hamowanie w tym samym punkcie musisz mieć czas na reakcję (nie wliczamy teraz reakcji układu hamulcowego, bo pojazdy są podobne). Mega skupiony kierowca będzie miał czas reakcji rzędu 0,2-0,25 sekundy, mniej skupiony pewnie około 0,5 sekundy. Tak więc jadąc 20km/h aby zatrzymać się w tym samym miejscu co poprzednik musisz jechać za nim 0,5sekundy co daje przy tej prędkości 2,75metra. Wszystko fajnie, ale jest jedno ale. Ty wcale nie chcesz zatrzymać się w tym samym miejscu co poprzednik, bo wtedy twój przedni zderzak byłby na równi z jego przednim zderzakiem, a nie trochę za tylnym zderzakiem. Tak więc musisz rozpocząć hamowanie o jakieś 5 metry wcześniej niż rozpoczął poprzednik (a dokładniej o tyle metrów ile wynosi długość jego auta), co przy małych prędkościach daje dodatkowe 0,5sekundy do odstępu, który powinieneś zachować. 1 sekunda odstępu to na prawdę minimum jakie powinniśmy zachowywać.

          • 1 0

  • Dobrze, że Budyń popiera PO, przynajmniej jest kasa na drogi (4)

    • 33 20

    • dobrze, że PO popiera budynia, przynajmniej jest kasa dla drogich budyniowi :)

      • 7 4

    • Jest kasa na drogi, który powinny powstać 25 lat temu. (1)

      • 1 1

      • i co w związku z tym? to że jesteśmy cywilizacyjnie opóźnieni powoduje że nie powinniśmy się cieszyć że te opóźnienia są nadrabiane?

        • 2 1

    • W Gdyni Szurek jest niezależny i nie ma nawet kasy na budowę porządnego skrzyżowania obwodnicy z ul. Morską

      • 3 0

  • I BARDZO DOBRZE!!!

    To skrzyżowanie to porażka

    • 40 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane