• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę kładki nad Motławą przy Ołowiance

Maciej Naskręt
18 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę zwodzonej kładki pieszej przez rzekę Motławę na Ołowiankę. Obiekt ma być gotowy do końca maja 2017 r. Na ten cel zarezerwowano 13 mln zł.



Cieszysz się z budowy kładki na Ołowiankę?

W piątek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę zwodzonej kładki nad Motławą. Obiekt powstanie w rejonie ul. Grodzkiej zobacz na mapie Gdańska. Kładka ma zapewnić przejście mieszkańcom z rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum miasta i z powrotem, a także ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego, a także uruchomić możliwość łączenia oferty kulturalnej z Muzeum II Wojny Światowej.

Budowa kładki pieszej przez Motławę ma stworzyć nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystyki oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez stworzenie nowego dojścia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych zakładów mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Kładka zwodzona może stać się sama w sobie dodatkową atrakcją architektoniczno-inżynierską, prócz podstawowej jej funkcji - łącznika Ołowianki z miastem.

- Termin składania ofert w przetargu upływa 6 kwietnia. Jeśli nie będzie problemów, potencjalnego wykonawcę chcemy wprowadzić na plac budowy na przełomie kwietnia i maja. Z inwestycją chcemy zdążyć do końca maja 2017 roku, czyli przed sezonem żeglarskim - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Czytaj też: Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą

Wizualizacja kładki na tle panoramy centrum Gdańska. Wizualizacja kładki na tle panoramy centrum Gdańska.
Inwestycja za ok. 13 mln zł

Koszt budowy kładki oszacowano na 13 mln zł. Złożą się na to po 3 mln zł Urząd Miejski i Urząd Marszałkowski oraz elektrociepłownia EDF Wybrzeże, która przeznaczy na ten cel 7 mln zł.

O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują dwa kryteria. Pierwszy to cena - w 90 proc. Drugie kryterium to termin gwarancji i jego waga wynosi 10 proc.

Czytaj też: Rusza przebudowa dróg na Wyspie Spichrzów

  • Planowana kładka na tle panoramy centrum Gdańska.
  • Wizualizacja kładki.
  • Wizualizacja kładki.
  • Wizualizacja kładki.
Powstanie nie tylko kładka

W ramach inwestycji przewidziano nie tylko budowę nowej kładki. Przedsięwzięcie obejmuje także wykonanie budynku technicznego - sterowni do obsługi mostu po stronie Ołowianki, a także koniecznych przyłączy niezbędnych do funkcjonowania kładki i budynku sterowni.

Ponadto przewidziano zagospodarowanie niewielkich fragmentów obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie i budowę oświetlenia zarówno kładki, jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki wraz z systemem monitoringu.

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • Za te 13mln mogę przez 8h codziennie wiosłować!

    • 8 3

  • mosty zwodzone (3)

    Przed II Wojną Światową większość mostów na akwenach wodnych w Gdańsku była zwodzona nawet most, po którym jeździł tramwaj na Zieloną Bramą. Po wojnie w PRLu most został również odbudowany jako zwodzony. Tylko nigdy z tej funkcji nie skorzystano (sic!).

    • 19 0

    • Naprawdę?

      • 1 0

    • Most przy Bramie Zielonej (1)

      nie musiał być po wojnie "odbudowywany" , ponieważ nie był zniszczony. Zdemontowano tylko t.zw. mechanizm bramowy tramwajowej trakcji elektrycznej,który umożliwiał podnoszenie mostu zwodzonego. Zastąpiono go prymitywnymi słupami (drewnianymi!!!) i przez to funkcja podnoszenia mostu została zablokowana. Z czasem mechanizm podnoszenia zardzewiał i został rozkradziony i wyzłomowany.

      • 0 0

      • przed wojną, jak były Niemce

        to Gdańsk był śliczny - wystarczy spojrzeć na fotki czasem tu publikowane. Nawet drzewa były formowane...
        A teraz to bohomaz i popierdywanie deweloperów - tu kupa, tam kupa, a pomiędzy tymi kupami "przestrzeń miejska"- czyli krzaki, dziury, wertepy i psie kupy.

        • 6 0

  • W końcu

    O dwa lata za późno. To tak jak się pozwala wszelkiej maści ekspertom pożal się Boże do wydawania opinii. Miałem lepsze zdanie o panu Januszajtisie

    • 9 10

  • kładka... (1)

    Może warto by było przed budową uzyskać opinię od nie kwestionowanego autorytetu w sprawach zachowania "klimatu" starego Gdańska, jakim jest prof, Januszajtys.

    • 16 3

    • aga p. Januszajtis nie jest profesorem i nigdy nie był

      Jego profesura to wytwór głupawych dziennikarzy dla których tekst okraszany tytułem profesorskim staje się poważniejszy. Januszajtis pracował na PG na stanowisku docenta i to wszystko. A docentura to nie nie jest tytuł naukowy. Inna sprawa i to trzeba oddać, że posiada on jako historyk miłośnik b. dużą wiedzę o Gdańsku.

      • 0 2

  • Hmmm...niewypał

    Tak się zastanawiam po co ta kładka?
    Czy nie szkoda troszkę tych kilkunastu milionów złotych na moim zdaniem niewypał?
    Zimą i jesienią będzie raczej mało uczęszczany, a podczas sezonu turystycznego i żeglarskiego to nikt nim nie przejdzie bo taki będzie ruch na Motławie.
    Uważam to za daleko idący niewypał
    Lepiej przeznaczyć te środki na rozbudowę dróg rowerowych czy remont ulic w Gdańsku albo na jakieś fajne platformy widokowe dla turystów.

    • 18 12

  • co z tego, ze ruszył przetarg (3)

    skoro wiadomo, kto wygrał

    • 8 7

    • kto tu minusuje ?

      • 0 0

    • A kto wygrał?

      • 2 0

    • Ty byś zrobił przetarg uczciwie, tak by wygrali Twoi kumple, a nie ktoś inny.

      • 3 0

  • jak można zniszczyć, ten zabytkowu kanał Motławy ?

    bez treści.

    • 12 7

  • Ciekawe jak szybko się zepsuje :D W Ustce kładka służyła bardzo krótko :P

    • 6 3

  • kompletny bezsens (3)

    Nie dość że zepsują najładniejszy widok starówki to jeszcze zablokują żeglugę statków .Idioci !!!!
    Mały prom do przewożenia ludzi jak przy muzeum morskim i to wszystko !!!
    W środku starówki będzie nowoczesna zawalidroga za 13 milionów, a będzie pasowała do starej zabudowy jak świni siodło.

    • 15 5

    • Idioto (2)

      O jakiej żegludze pier.....isz. O tych paru statkach. Jak masz takie pojęcie o wszystkim jak o tym gdzie jest środek starówki do gratuluję samozadowolenia palancie

      • 1 3

      • Idioto (1)

        Nie sądzę,żebyś właściwie przekazał swoją myśl...Faktem jest ,ze jeden i drugi stateczek Żeglugi Gdańskiej nie musi cumować tak daleko, koło "Kubickiego" też znajdą miejsce.Kajakarze również sobie poradzą...A jachty mają na pięć minut składać maszty by wpłynąć do akwenu....? Dla mnie pomysł z taką czy inną kładką jest bez sensu. Miasto funkcjonowało przez wieki bez niej i dobrze sobie radziło.
        .Pozdrawiam

        • 5 0

        • tylko ludzie wtedy nie wozili czterech liter samochodami

          • 0 0

  • Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska...

    Czy ta "DYREKCJA" jest de facto potrzebna?
    A jest tam księgowa, którą trzeba opłacić?
    A jest tam kadrowa, którą trzeba opłacić?
    A są tam pracownicy, których trzeba opłacić?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane