- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (60 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (197 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (45 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (252 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (342 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (183 opinie)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat)
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.