- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (61 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (48 opinii)
- 3 Nocny hałas z lotniska. Cenę za rozwój? (120 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (397 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (125 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Ruszył przetarg na przebudowę linii tramwajowej na Przeróbkę
Około 40 mln zł ma kosztować przebudowa ok. 2,5-kilometrowej linii tramwajowej łączącej śródmieście Gdańska z Przeróbką. Rozpoczęcie prac 1 lipca, zakończenie do 30 września 2015 r. Właśnie rozpisano przetarg.
Dobra informacja dla mieszkańców Przeróbki i Stogów. Gdańskie Inwestycje Komunalne właśnie ogłosiły przetarg na modernizację torowiska tramwajowego wraz z układem drogowym w ciągu ul. Siennickiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Termin rozpoczęcia prac wyznaczyliśmy na 1 lipca, z kolei termin zakończenia robót to 30 września przyszłego roku. O wyborze wykonawcy w przetargu w 100 proc. decydować będzie cena - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki miejskiej GIK.
Miasto w budżecie na ten cel zarezerwowało 40 mln zł. Inwestycja ma być też dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego.
Plany budowy
W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.
Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być pierwszy tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.
Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku.
Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić szczególnie do jazdy samochodem przez Przeróbkę. W lutym tego roku natomiast wykonano wycinkę drzew, które kolidowały z planowaną inwestycją.
Wykonawca przebudowy zapłaci za zastępczą komunikację autobusową podczas prac budowlanych.. Urzędnicy zdecydowali, że autobusy pojadą od pętli Stogi Plaża do Akademii Muzycznej. Na Długich Ogrodach pasażerowie komunikacji miejskiej będą się przesiadać jadąc do centrum.
Jak skuteczne są opłaty za komunikację zastępczą? Mogli się o tym przekonać mieszkańcy Nowego Portu podczas przebudowy linii tramwajowej w ramach budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Inwestycja nie jest zakończona, ale zaangażowanie wykonawcy doprowadziło do szybszego wznowienia kursów tramwajem. Gdyby tak się nie stało, wykonawca mógłby odwlekać uruchomienie linii.
Most Siennicki na Przeróbce.
Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca będzie ingerować wyłącznie w nawierzchnię, nie będzie wzmacniał konstrukcji przeprawy. Most przejdzie wyłącznie lifting, nowy wygląd zyskają mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostanie także oświetlenie i sieć trakcyjna.
W ramach tej inwestycji wykonawca oczyści także tunel dla pieszych przy Bramie Żuławskiej.
Miejsca
Opinie (106)
-
2014-03-16 08:43
Czekamy...
Tylko wydzielone torowisko tramwajowe z solidnymi podkładami może tu poprawić sytuację. Torowisko zagłębione w jezdni było to remontowane setki razy bez skutku. Przez naście lat funkcjonowało na wylanej betonowej płycie i doprowadzało mieszkańców do szału hałasem, potem wrócono do kamieni zalewanych asfaltem - wszystko na nic. Przeróbka, Stogi i Nowy Port to ostatnie takie torowiska i wieczne problemy. A skierowane tu dortmundy nie mają gumowego tłumienia w kołach jak poczciwe N-ki, bardziej trzęsą i hałasują. Cała nadzieja w jakiejś nowej kosmicznej technologii.
- 0 0
-
2014-03-26 15:08
przejazd na Stogi
Tak się zastanawiam na przejazdem i wyjazdem na Stogi i ze Stogów do Gdańska biorąc pod uwagę ten remont linii tramwajowej oraz planowany w tym roku remont (zgodnie z wygranym projektem budżetu obywatelskiego) siennej od mostu Wantowego do Stogów - możliwe że zrobi się bardzo duże utrudnienie. Mam nadzieję (a zarazem o to proszę), że osoby które będą na spotkaniu z mieszkańcami 31.03.2014r słuchają co do powiedzenia mają mieszkańcy, najbardziej zainteresowani a zarazem od wielu pokoleń najbardziej pokrzywdzeni brakiem wsparcia osób decyzyjnych w Radzie Miasta.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.