• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa linii tramwajowej na Chełm

mt
16 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Linia na Chełm poprowadzi al. Armii Krajowej i ul. Sikorskiego. Jej przejechanie zajmie ok. 5 minut. Linia na Chełm poprowadzi al. Armii Krajowej i ul. Sikorskiego. Jej przejechanie zajmie ok. 5 minut.

Mocno zdziwieni mogli być w środę mieszkańcy Chełma, wyprowadzający psy na tradycyjny spacer po pasie zieleni między jezdniami alei Armii Krajowej. Na trawniku pojawiły się bowiem koparki i spychacze.



Budowa trakcji tramwajowej na Chełm to sztandarowa inwestycja władz miasta. Na razie trwają prace przygotowawcze i geodezyjne, choć w kilku miejscach rozpoczęto już porządkowanie instalacji podziemnych pod przyszłym torowiskiem. Modernizowane są również wiadukty, które budowano dla tramwaju 25 lat temu, zdążyły się więc mocno zestarzeć.

Linię buduje konsorcjum wszystkich dużych polskich firm z branży torowej oraz pomorskiej firmy MTM, która zajmie się pracami związanymi z nawierzchnią drogową i sygnalizacją świetlną. - Rusza inwestycja, którą rozpoczęto 30 lat temu - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. - To dopiero początek rozwoju komunikacji tramwajowej w Gdańsku. Już pracujemy nad kolejnymi projektami, m.in. linią na Morenę i Ujeścisko.

Linia tramwajowa na Chełm ma być gotowa do końca 2007 roku, jest ona częścią tzw. Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, w ramach którego remontowane są również torowiska w innych częściach miasta.

Koszt inwestycji to około 60 milionów złotych. Poza położeniem torów wykonawca musi wybudować całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w grę wchodzą m.in. windy dla niepełnosprawnych). Poza od dawna planowanymi czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli przy kościele na ulicy Cieszyńskiego.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (92) ponad 20 zablokowanych

  • tramy na chelm

    moze to prezent od adamowicza za wygrane wybory????fajnie z e wgdansku cos sie dzieje,ciagle cos nowego jest,za pare lat juz bedzie nie do poznania...

    • 0 0

  • Gwarantuję się że będzie.... tak samo!

    • 0 0

  • Powinno się zbudować

    Powinno się zbudować w Trójmieście wielką sieć szybkich tramwajów. Przede wszystkim należy puścić tramwaje wzdłuż obwodnicy z przystankami przy wszystkich węzłach, skąd inne szybkie tramwaje będą zabierały podróżnych w dół i w górę. Oczywiście do wszystkich poprzecznych linii powinny się dołożyć hipermarkety zlokalizowane przy obwodnicy, co znacznie zmniejszy koszty uruchomienia tramwajów. W zamian za współfinansowanie linii miasta powinny rzecz jasna udostępnić hipermarketom powierzchnię reklamową w postaci tabliczek z napisami: "ŻAN", "OSZON", "KERFUR", "LERŁA MERLĘ", "IKEJA", "ELEKTRO ŁERLD", "TESKO" i inne. Specjalna linia tramwajowa "LECH EXPRESS" powinna połączyć Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy ze Śródmieściem, funkcjonując niezależnie od trasy do Ikei. W lecie należy uruchamiać specjalne linie tramwajowe plażowe na odcinkach hipermarket-najbliższa plaża co ułatwi i połączy dwie ulubione formy wypoczynku mieszkańców. A jeśli plażującemu osobnikowi nagle skończy się krem do opalania to wystarczy, że wsiądzie na plaży w tramwaj i w 10 minut jest w hipermarkecie.

    • 0 0

  • Kolejna dobra informacja dla Gdańska

    Dobrze że podano ją po wyborach bo by pisuary zaszczekały znowu forum.
    Jaworski zamiast tramwaju pewnie jakieś kolejne becikowe dla patologi by wymyślił.

    • 0 0

  • powrót tramwaju na Orunie

    Było by miło gdyby linia tramwajowa poszła dalej w kierunku południowym np. do Wojciecha lub Pruszcza Gd. biorąc pod uwagę kierunek rozwoju miasta i nowych dzielnic.

    • 0 0

  • Wybory sie przeciez skonczyly..

    ..to po co sie teraz zabieraja za budowe? ktos zaspal czy co?

    No chyba, ze to jest akonto nastepnych.

    • 0 0

  • SUPER:)

    Świetnie, że zaczęli... oby skończyli w terminie...
    podziękowania dla propagatorów realizacji, m.in. radnej Agnieszcze P., z tego co się orientuje to zbierała podpisy pod tym projektem i generalnie wsparła pomysł...

    • 0 0

  • do moi

    Niestety, dowiadywałem się w ZDiZ, ale w związku z pracami tramwajowymi nie jest przewidziana budowa ekranów dzwiękochłonnych. Ja też bardzo na to liczyłem ... i bardzo się zawiodłem, że ich nie będzie!

    • 0 0

  • a miało być pięknie 25 lat temu

    widzę pare ciekawych pytan i spostrzeżeń odnośnie tunelu...wprowadzajac sie na Chełm w 83 roku zapowiadano ruszenie linii tramwajowych do końca 85 roku:)...teraz to moim zdaniem śliwki po obiedzie...trasa za krótka jak na wymogi dzisiejsze... przeciez Armi Krajowej nie korkuje sie przez ludzików z Chełmu tylko raczej Kowale, Ujescisko, nowy Chełm...żeby chociaz dojeżał do COS na Milskiego to moze jeszcze...Apropos tunelu specjalnie na tą linie był zaplanowany, nie wspominajac o reszcie infrastruktóry która juz zdażyła sie troszke zniszczyć przez 25 lat( daszki do linii napięciowej...na kazdym z mostów na trasie jak i schody przy kładkach ). Co sugeruje umiejscowienie przystanków...Na dzień dziesiejszy moima zdaniem lipa...za poźno , za krótko , kto kładzie tory w zimie i jescze możemy zapłacić kare Uni za niewykorzystanie środków do 2007 roku...co po Błedniku (2 lata) daje do myślenia...kto w środku miasta zdejmuje most i pracuje na 1 zmiane?? Pzdr

    • 0 0

  • do normalny

    W kwestii hałasu: to oczywiście przypuszczam, że tramwaje nie będą większym problemem niż podjeżdżające pod Al. AK TIRy i śmieciary na "dwójce". Tylko, że przy okazji realizacji tak dużego przedsięwięcia można było chyba wysupłać kilka groszy na ograniczenie problemu hałasu pochodzącej od całego traktu komunkacyjnego ... przypomnę: trzy pasy ruchu w każdą stronę! Chyba nie ma drugiego takiego odcinka drogi w całym Gdańsku!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane