- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (563 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Ruszyła budowa linii tramwajowej na Morenę
Prace przygotowawcze pod budowę linii tramwajowej na Morenę.
Ruszyły prace przy budowie 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Niebawem ruszy przebudowa instalacji podziemnych. Całość ma być gotowa pod koniec września 2015 r.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Aktualne prace przy budowie linii prowadzone są w zależności od warunków atmosferycznych. Została już wycięta część drzew przy Pętli Siedlce, trwają też prace ziemne praktycznie na całym odcinku planowanej linii - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Do tej pory wykonawcy udało się odsłonić pas przyszłego torowiska między jezdniami, począwszy od budowanej stacji PKM Brętowo do wysokości ul. Bulońskiej i niewielki kawałek nieopodal stacji paliw Neste. Co ciekawe, grunty organiczne pochodzące z pasów zieleni, na którym zaprojektowano linię tramwajową, nie są wywożone na składowisko poza miasto. Wykonawca gromadzi je w odległości kilkuset metrów - na pasie zieleni przy ul. Bulońskiej.
Przed wykonawcą teraz mozolne prace związane z przebudową sieci podziemnych. Jeśli tej zimy nie będzie trzaskających mrozów, z pewnością uda się wykonać założenia.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.
Niewątpliwie jednak najważniejszym obiektem, który należy zbudować, by mówić o połączeniu tramwaju z koleją, będzie estakada, którą pobiegnie właśnie budowana linia tramwajowa. Przeniesie ona ruch tramwajów nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i równolegle wepnie się w przystanek PKM Brętowo.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2013-11-26 14:03
Jaka "Morena"?
Kiedy wreszcie dziennikarze trójmiasto.pl nauczą się nazw dzielnic i osiedli w Gdańsku?
- 3 7
-
2013-11-26 14:15
i tak nie będę używał (1)
Powiem tak:
1."Podniecałem" się jak miasto Pruscz gdański "wywaliło w błoto" 3 mln złotych stając się współudziałowcem SKM-przez moment bilty do Gdańska z Pruszcza były po 2 zeta. nic to bo skmek jeżdziło 3 na krzyż-teraz od dwóch lat bo niby remont w ogóle nie ma ich w tamtym kierunku. Stosowałem Park&ride i miałem wybita szybę pod dworcem w Pruszczu-ergo: żaden biznes przestałem uzywać - zimno na peronie/gorąco w wagonie/czas przejazdu dłuższy koszty niewiele niższe niż autem...plus leki na przeziębienie... :-(
2."Podniecałem" się jak pociągnęli tramwaj pod Orunię i zrobili Havla. Dobić się do parkingu i dojechać potem tramwajem z taka ilością świateł i przystanków znowu nie wyszło ani taniej ani szybciej a do tego zimno na przystanku/gorąco+tłoczno w tramwaju + leki na przeziębienie...
3. Po kij mi ta kolej metropolitalna/tramwaj na Morenę i inne cuda wianki- jeździ to to dookola, ani szybciej , ani wygodniej.... zostaję jeszcze NIESTETY przy samochodzie... pomimo, że nie koniecznie chciałbym- 16 2
-
2013-11-26 17:28
No i gościu jasno mówi, gdzie leży bolączka.
Polać mu. A urzędnicy oczywiście i tak po swojemu. Każdy tak by mu się opłacało, a jak się nie opłaca to kiepsko. Prosty rachunek ekonomiczny powie nam praktycznie wszystko.
- 3 0
-
2013-11-26 14:29
Tu na razie jest klepicho,
ale będzie San Francicho.
- 5 2
-
2013-11-26 14:37
Tramwaj pod każdy blok z mieszkańcami,
tak powinno być od dawna, teraz już 21.wiek i tramwaje są ciche oraz główna zaleta to elektryczne.
- 3 0
-
2013-11-26 14:48
Jeszcze w latach 80 do tego stopnia brakowało chętnych na motorniczego że mogłeś uniknąć 2 letniego wojska (1)
zostając motorniczym...
a gdy szedłeś na pośredniak przy ul. Piwnej i pani pytała:
-co pan chce robić ?
- a kierowcą bym został / czy magazynierem itd./
No i pani podawała ci kilka dużych kartek z zakładami które czekały na pracownika w tym zawodzie...
Gdy zmieniałeś pracę, przechodziłeś z zakładu do zakładu , to zawsze dostawałeś wyższą grupę :p
Potem zrobili nakaz pracy i jak nigdzie nie pracowałeś to dostawałeś nakaz pracy do zieleni albo do czyszczenia rowów na Żuławach...
Wystarczyło iść do ADM czy spółdzielni mieszkaniowej na sprzątaczkę a sprzątaczki sprzątały ulicę max. 1 h dziennie , klatek nie myły nigdy - by dostać mieszkanie... tak było jeszcze na początku lat 90 ub.w
Takie to były czasy...
Robotnik zarabiał średnio 20 dolarów na miesiąc a pół litra w Pewexie kosztowało 1 dolara... Marlboro 80 centów , dżinsy 19-21 dolarów...- 7 0
-
2013-11-26 14:56
Robotnik pracował za 20 $ na miesiąc = 4 gramy złota prb. 585 po złomowej cenie.
Pół litra w pewexie kosztowało 1 $ i tyle traktowano dniówkę - pół litra. Marlboro 80 centów a Dżinsy Wranglery czy Rifle 19-21 $
Jedzenie podstawowe jak pieczywo czy mleko było b. tanie podobnie jak woda i czynsze.
Odzież była droga mebel rtv i agd a auto było szczytem marzeń.
Na placach pełno bawiących się dzieci a z otwartych okien dobiegały śpiewy " sto la sto lat ..."
Kto nie przeżył PRL ten nigdy nie pojmie tamtych czasów.- 5 0
-
2013-11-26 16:43
"motorniczy bedzie konczyl bieg podobnie jak pociag"
Hym...Ciekawe ;)
- 7 0
-
2013-11-26 16:43
Jedyny bezsens tej lini to że trzeba się przesiąść do innej lini tramwajowej albo SKM/PKM albo autobusu (2)
żeby dojechać do centrum Gdańska albo do Wrzeszcza!!!
Nooo ludzie gdzie tu jest sens, kto będzie chciał się przesiadać, żeby taki kawałek (ok 5-7 km) dojechać do centrum Gdańska dwoma środkami komunikacji, to już szybciej samochodem- 2 5
-
2013-11-26 16:52
(1)
Żeby dojechać z Moreny do centrum Gdańska nie trzeba się będzie na nic przesiadać, gdzie to wyczytałeś? Bo jeżeli odnosisz się do slów w artykule:
"Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza."
to one dotyczą nowej linii tramwajowej jako torowiska a nie połączenia organizowanego przez ZTM.- 0 0
-
2013-11-26 17:05
Owszem, połączenia. Do obsługi tej linii kupiono 5 tramwajów. Na pętli "Siedlce" powstanie w tym celu węzel przesiadkowy. A jak takie węzły działają w Gdańsku w praktyce, wiemy wszyscy. O przesiadkach "drzwi w drzwi" można od razu zapomnieć.
- 2 0
-
2013-11-26 16:45
Przystanek Emaus (1)
Szkoda że nie wpadli na pomysł żeby zrobić przystanek na Emausie - aż się prosi żeby na skrzyżowaniu zrobić przystanki co ułatwiałoby przesiadki na busy w kierunku Chełmu czy - przede wszystkim - Jasienia, Wiszących Ogrodów itd...A miejsce na przystanki na skrzyżowaniu przy Emausie jest....
- 2 3
-
2013-11-26 16:54
Umiesz czytać? Przecież pętla na Siedlcach będzie jako węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
- 3 1
-
2013-11-26 16:50
Jedyny bezsens tej lini to że trzeba się przesiąść (1)
Jedyny bezsens tej lini to że trzeba się przesiąść do innej lini tramwajowej albo SKM/PKM albo autobusu żeby dojechać do centrum Gdańska lub Wrzeszcza
Nooo ludzie gdzie tu jest sens, kto będzie chciał się przesiadać, żeby taki kawałek (ok 5-7 km) dojechać do centrum Gdańska dwoma środkami komunikacji, to już szybciej samochodem- 3 0
-
2013-11-27 18:13
do Gdańska
polecisz przecież bezpośrednio
- 1 0
-
2013-11-26 17:55
tramwaje to przeżytek (2)
w europie ostało sie parę miast gdzie te zabytki jeszcze jezdzą.
- 2 9
-
2013-11-26 18:15
(1)
Następny mądry. Jakoś tak się składa, że w kilkunastu miastach Europy (w tym tych największych) buduje się na nowo systemy tramwajowe.
- 3 1
-
2013-11-26 18:32
PKM to przeżytek, cofamy się do XIX wieku
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.