• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła przebudowa Długiego Pobrzeża

Maciej Korolczuk
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W pierwszym etapie przebudowane zostanie tzw. niskie nabrzeże przy Bramie Straganiarskiej. Prace właśnie ruszyły.
  • Najbardziej uciążliwe prace mają być etapowane i prowadzone poza sezonem letnim, by w minimalnym stopniu stwarzać utrudnienia dla turystów, mieszkańców i restauratorów.
  • Najbardziej uciążliwe prace mają być etapowane i prowadzone poza sezonem letnim, by w minimalnym stopniu stwarzać utrudnienia dla turystów, mieszkańców i restauratorów.
  • Najbardziej uciążliwe prace mają być etapowane i prowadzone poza sezonem letnim, by w minimalnym stopniu stwarzać utrudnienia dla turystów, mieszkańców i restauratorów.
  • Najbardziej uciążliwe prace mają być etapowane i prowadzone poza sezonem letnim, by w minimalnym stopniu stwarzać utrudnienia dla turystów, mieszkańców i restauratorów.
  • Najbardziej uciążliwe prace mają być etapowane i prowadzone poza sezonem letnim, by w minimalnym stopniu stwarzać utrudnienia dla turystów, mieszkańców i restauratorów.

Ruszył pierwszy etap remontu Długiego PobrzeżaMapka w Gdańsku. Przy Bramie Straganiarskiej wykonawca ustawił wygrodzenie uniemożliwiające korzystanie pieszym z tzw. niskiego nabrzeża. Ten etap prac potrwa ok. 1,5 miesiąca, a cały remont - 2 lata. Najbardziej uciążliwe dla mieszkańców, turystów i restauratorów prace mają być prowadzone poza sezonem turystycznym.



Czy spacer Długim Pobrzeżem jest dla ciebie atrakcją?

Wyłączone z ruchu tzw. niskie nabrzeże, wokół płot wraz z informacją, że dotychczasowy deptak stał się formalnym placem budowy - tak przez najbliższe kilka tygodni będzie wyglądać fragment Rybackiego PobrzeżaMapka w pobliżu Bramy Straganiarskiej.

Zmiany czekają też kierowców, bo część miejsc postojowych na parkingu przy Targu Rybnym również została wygrodzona na potrzeby zaplecza budowy.

Pierwszy etap prac właśnie ruszył, a polegać będzie głównie na wymianie nawierzchni między Bramą Straganiarską a Basztą Łabędź. Poza samą nawierzchnią - dziś nierówną i mocno wysłużoną - zmieni się także samo nabrzeże oraz mury oporowe.

Wykonawca na przeprowadzenie tych prac potrzebuje ok. sześciu tygodni. Po tym czasie prace przeniosą się na nabrzeże wysokie, a ruch pieszy będzie odbywać się już po nowym, niskim nabrzeżu.

I etap ma się zakończyć do końca maja, a inwestycję w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zrealizuje spółka Granaria.

Etapy remontu Długiego Pobrzeża. Etapy remontu Długiego Pobrzeża.

Najpierw wzmocnienie konstrukcji nabrzeża



Zdecydowanie większy zakres pracy dotyczyć będzie II etapu robót, prowadzonych już na właściwym odcinku Długiego Pobrzeża. Tę część zrealizuje miasto, które w środę ogłosiło przetarg na wzmocnienie konstrukcji.

Tam także prace będą etapowane i aby nie sparaliżować działalności znajdujących się tam kawiarni i restauracji, miasto zobowiązało wykonawcę, by najbardziej uciążliwe roboty toczyły się poza sezonem turystycznym. Podczas wymiany nawierzchni ma być także zachowany ciąg pieszy.

Deptaki zostaną wyłożone antypoślizgowymi płytami granitowymi o wymiarach 50 x 100 cm, a przy samych elewacjach budynków kamienną kostką. Znacząco zmieni się za to wygląd ścian nabrzeża. Okładzinę z kamiennych płyt, które obecnie znajdują się w bardzo złym stanie (część z nich odpada i kruszy się), zastąpi drewniana konstrukcja, dzięki czemu po przebudowie będzie wyglądać jak nabrzeże na Wyspie Spichrzów.

Zakończenie modernizacji powinno nastąpić najpóźniej na początku lipca 2024 r. Koszt po stronie miasta został oszacowany na ok. 36 mln zł.

Przebudowa Długiego Pobrzeża to kolejna znacząca inwestycja w Śródmieściu Gdańska. Od kilku miesięcy trwa bowiem modernizacja nawierzchni Długiego TarguMapka, a także budowa nowego mostu StągiewnegoMapka. Przy Bramie WyżynnejMapka kończy się z kolei budowa naziemnego przejścia dla pieszych do Forum Gdańsk.

  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
  • Długie Pobrzeże już od lat kwalifikowało się do gruntownej przebudowy. Modernizacja nabrzeża nad Motławą potrwa 2 lata.
11:11 28 MARCA 22

Żółwie tempo remontu Długiego Pobrzeża (8 opinii)

Czy w takim tempie uda się dotrzymać zaplanowanego terminu zakończenia prac?
Czy w takim tempie uda się dotrzymać zaplanowanego terminu zakończenia prac?

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Plany planami a rzeczywistość swoje.

    Za 2 lata usłyszymy że z jakiś tam przyczyn oddadzą za kolejne 3 łata.

    • 15 4

  • Ciekawe czy w 10 lat się uwiną?

    • 11 4

  • (2)

    Nabrzeże przy Długim Pobrzeżu powinno być podwyższone ze względu na zalewanie np. przy tzw. cofkach!

    • 14 23

    • Za drogo

      • 4 3

    • jak mam cofkę to i na 3 piętrze mi wyleje

      • 6 1

  • Wzmacniać nabrzeża. Budować aleje spacerowe wzdłuż rzek Motławy i Martwej Wisły.

    • 6 1

  • Nie przebudowa tylko naprawa tego co miasto zniszczyło. (1)

    Pomimo wielu protestów gdańskich Architektów Inżynierów by nie wpuszczać ciężkiego sprzętu do odśnieżania bo zniszczy on nawierzchnię Gdańsk nie posłuchał.
    Leki sprzęt do odśnieżania świetnie się sprawdzał i nie niszczył Długiego Pobrzeża Długiego Targu. W chwili chęci zaoszczędzenia Gdańsk dopuścił się zniszczeni gdańskich deptaków wpuszczając ciężkie pojazdy na te deptaki.
    To nie jest rewitalizacja tylko naprawa tego co samo miasto zniszczyło. Dolne pokłady Długiego Pobrzeże gdzie nie dał rady zjechać ciężki sprzed do odśnieżania są nie zniszczone. Nawierzchnia nadal nie zniszczona i równa.
    Mało tego w chwili budowania Wyspy Spichrzów wbijania pali metalowych całe Długie Pobrzeże ucierpiało. Przy wbijaniu pali odpadały od tych drgań płyty ściany czołowej Długiego Pobrzeża. Płyty wpadały do rzeki Motławy na oczach budowlańców którzy te pale wbijali. Są też popękane kamienice po tych budowlanych działaniach.
    Szkody jakie spowodowało miasto Gdańsk jak i firma budująca Wyspę Spichrzów są absolutnie potężne. Sprawcy tych zniszczeń natychmiast powinni usunąć wyrządzone szkody. Czyli Miasto Gdańsk jak i firma palująca Wyspę Spichrzów.
    Sprawa ta oczywiście będzie kierowana do prokuratury. Mało tego będzie grupowy wniosek o odszkodowania.

    • 8 7

    • ta Kacperek zwoła konferencję prasową, a rzeczoznawcą będzie Korzeniewski

      • 1 5

  • szyldy itp oznaczenia

    Żegluga Gdańska na początku, przy zielonej bramie - mam nadzieję, że to nie przepadnie, tylko zostanie odnowione i zachowane.

    • 4 2

  • Długie obrzeże jest wokół muszli, zwykle czyszcze je domestosem.

    • 0 4

  • No nareszcie (1)

    Bo ostatnio myślałem,że w otmēty Motławy wpadnē jadäc w nocy moim zacnym skuterkiem.Brum,brum

    • 0 3

    • A kto mnie tu minusuje?

      Mój skuterek medyczny inwalidzki wszędzie wjedzie,zazdrościcie !

      • 1 0

  • Ha

    Od jak dawna róż kopali Gdańsk i nic nie robią

    • 1 4

  • Promenada dla pieszych wzdłuż Motławy powinna biec aż do przystani kajakowej na Żabim Kruku

    Odcinek między Zielonym Mostem a mostem ulicy Toruńskiej jest w beznadziejnym stanie - tak jakby wojna się skończyła 10 lat temu.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane